بازدید 3284

احتمال تشکیل سمت قائم مقام ویژه بازرگانی در وزارت صنعت

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تلاش دولت برای تشکیل سمت قائم مقامی ویژه بازرگانی در وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد.
کد خبر: ۹۰۴۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵ 10 June 2019

عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، درباره طرح تفکیک وزارت بازرگانی از صنعت، گفت: در حال حاضر کشور در جنگ اقتصادی به سر می‌برد بنابراین ساماندهی و رسیدگی به امور مربوط به تولید و بازرگانی امر بسیار مشکلی است.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور در تولید و بازرگانی با بحران روبه رو است، افزود: بدون تردید ادغام وزارت بازرگانی و صنعت اقدام درست و علمی بود اما در شرایط کنونی نیاز است این وزارتخانه‌ها تفکیک شود.

وی از اقدامات دولت برای تشکیل سمت قائم مقام ویژه بازرگانی در وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد و تاکید کرد: با تحقق این امر امور مربوط به بازرگانی سامان پیدا می‌کند، در واقع با تشکیل قائم مقام ویژه بازرگانی، اختیارت وزارت کشاورزی در حوزه بازرگانی منفک و این وظایف به قائم مقام وزیر صمت محول می‌شود.

تفکیک وزارت بازرگانی از صنعت در صورت تشکیل قائم مقام بازرگانی ضرورتی ندارد

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در صورتی که قائم مقام ویژه بازرگانی تحت نظر وزیر صنعت ایجاد شود تفکیک وزارت بازرگانی از صنعت ضرورتی ندارد؛ در صورتی که دولت امور مربوط به بازرگانی را از ذیل وزارت جهاد کشاورزی خارج کند و در اختیار قائم مقام بازرگانی تحت نظارت وزیر صمت قرار دهد نیازی به تشکیل وزارتخانه جدید نیست.

وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی از تامین مایحتاج موردنیاز مردم شانه خالی می‌کنند

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو وزارت صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی مسئول تامین مایحتاج و کالاهای اساسی موردنیاز مردم هستند این در حالی است که هر دو وزارتخانه از انجام وظایف خود شانه خالی می‌کنند.

ضرورت استفاده از کالابرگ الترونیکی

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت کوپنی کردن کالاهای اساسی، ادامه داد: مادامی که از کالابرگ الکترونیکی یا کوپن برای توزیع کالاهای اساسی استفاده نشود وضعیت بازار تغییری نمی‌کند در حال حاضر ارز 4200 تومانی تخصیص داده می‌شود اما به دست مصرف کننده واقعی نمی‌رسد.

دولت به مکانیزمی استاندارد برای توزیع کالاهای اساسی نیاز دارد

وی تصریح کرد: برای اینکه ارز دولتی به دست مردم برسد باید مکانیزم توزیع استاندارد شود در حالی که دولت این سیستم را در اختیار ندارد.

اکبریان با بیان اینکه دولت باید هرچه سریعتر برای توزیع ارز دولتی فکری کند چراکه تاکنون نیز دیر شده است، تاکید کرد: در حال حاضر یک چهارم سال(3 ماه) زمان از دست رفته و دولت هنوز روش توزیع کالاهای اساسی را مشخص نکرده است.

بازار  رها شده است

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازار یله و رها شده است، گفت: دولت با ادعای اینکه کوپنی کردن کالاهای اساسی زشت است باعث شده مردم به نان شب خود محتاج شوند. این در حالی است که باید از طریق کالا برگ الکترونیک یا کوپن هرچه سریع تر مکانیزمی برای تامین مایحتاج مردم در نظر گیرد.

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان