بازدید 3039

فرانسه برای حفظ ابنیه تاریخی خود به ۲ میلیارد یورو نیاز دارد

کد خبر: ۹۰۴۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷ 10 June 2019

برای انجام تعمیرات و بازسازی و مرمت ابنیه تاریخی که در کشور فرانسه در معرض ویرانی قرار دارند، اعتباری به میزان حداقل ۲ میلیارد یورو نیاز است.

به گزارش مهر به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در فرانسه هفته نامه لوپوئن در مطلبی که در خصوص وضعیت ابنیه تاریخی فرانسه منتشر ساخته می‌نویسد: این فقط کلیسای نوتردام نیست که نیاز به بازسازی و مرمت دارد. "استفانبرن"، رئیس "بنیاد ابنیه تاریخی فرانسه" در پیامی می کوشد توجه فرانسویان را نسبت به وضعیت نامناسب ابنیه تاریخی در فرانسه جلب کند.

در این پیام آمده است: برای انجام تعمیرات و بازسازی و مرمت ابنیه تاریخی که در معرض ویرانی قرار دارند، اعتباری به میزان دست کم ۲ میلیارد یورو نیاز است. این نشریه اضافه می‌کند: در مجموع بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ ابنیه تاریخی که نیاز به مرمت یا بازسازی دارند شناسایی شده‌اند و فهرست آنها روی سایت این بنیاد قرار دارد. در بین این ابنیه می‌توان به پل‌ها، کلیساها، تماشاخانه‌ها، موزه‌ها، کاخ‌ها و حتی برخی ویلاهای معروف و … اشاره کرد.

در این خصوص آرشیتکت‌های فعال این حوزه اقدام به تهیه دسته بندی میزان تعمیرات مورد نیاز و فوریت کمک‌ها برای موارد لیست شده کرده‌اند. به نوشته این نشریه وضعیت برخی از این ابنیه بسیار بحرانی است و برخی دیگر فوریت در بخشی از این ابنیه جدی است اما اصل ساختمان مورد تهدید قرار نگرفته است.

این نشریه اضافه می‌کند: در مجموع بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ ابنیه تاریخی که نیاز به مرمت یا بازسازی دارند شناسایی شده‌اند و فهرست آنها روی سایت این بنیاد قرار دارد. در بین این ابنیه می‌توان به پل‌ها، کلیساها، نمایشخانه ها، موزه‌ها، کاخ‌ها و حتی برخی ویلاهای معروف و … اشاره کرد.

استفان برن در این مورد می‌گوید: پس از حادثه آتش سوزی کلیسای نوتر دام، باید از احساسات مردم که در جهت حفظ میراث فرهنگی و صیانت از بناهای تاریخی ایجاد شده استفاده درست کرد و آنها را به اقدام بخشنده دیگری برای نجات حداکثری بخش دیگری از ابنیه تاریخی که به مرمت و بازسازی نیاز دارند، ترغیب ساخت.

این بنیاد در همان ماه اول پس از آتش سوزی این کلیسا توانست حدود ۲۲۰ میلیون یورو کمک مردمی را جذب کند. اکنون نیز یک فراخوان عمومی با عنوان دیگر هرگز تکرار نخواهد شد راه اندازی کرده تا بتواند کمک‌های مردمی را برای مرمت و بازسازی سایر ابنیه تاریخی فرانسه جذب کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل