بازدید 21293

رامبد جوان و مهناز افشار تنها نیستند، علل تلاش برای اخذ پاسپورت دوم را رفع کنیم

اگر قرار باشد با ساده سازی موضوع پیش نرفت و همه چیز را به نقد زودگذر رامبد جوان و دیگر اشخاصی که از چنین امکانی استفاده می‌کند محدود ننمود، باید به صورت جدی در پی رفع «علت» بود و علل و به خصوص علت العلل که قدرت پایین پاسپورت ایرانی است، توجه کرد و در پی رفع آن بود؛ مسئله‌ای که باعث شده بسیاری به سرمایه‌گذاری در کشورهای ضعیف نظیر گرجستان روی بیاورند تا شاید اگر روزی این کشور عضو اتحادیه اروپا شود و...
کد خبر: ۹۰۴۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ 10 June 2019

رامبد جوان و مهناز افشار تنها نیستند، علل تلاش برای اخذ پاسپورت دوم را رفع کنیمپس از آنکه رامبد جوان و نگار جواهریان به کانادا رفتند تا فرزندانشان را آنجا به دنیا بیاورند، موجی از نقدها نسبت به این اقدام این زوج مطرح شد که عمدتاً ناظر بر ادبیات جوان در برنامه خندوانه بود؛ نقدی که اگرچه تاحدودی صحیح است اما تمرکز صرفاً بر معلول است و نه علت و آثار چنین اتفاقاتی در کشورمان. از این منظر باید پرسید آیا رامبد جوان اولین است و آیا آخرین خواهد بود و اساساً چه اتفاقی باعث می‌شود او یکی از هزاران ایرانی باشد که ترجیح دهد فرزندش در دیگر کشورها متولد شود؟

به گزارش «تابناک»؛ رامبد جوان به همراه همسرش نگار جواهریان به کانادا سفر کرده و اگرچه انگیزه سفر ظاهراً موضوع دیگری مطرح شده اما ظاهراً پای به دنیا آمدن فرزند این زوج در کانادا مطرح است. انتشار گزارشی درباره هزینه نیم میلیاردی چنین روندی که البته برآوردی دست بالا بود، از روز گذشته بر آتش نقدها دمید و تا امروز فضایی که غالباً پیکان نقد را متوجه رامبد جوان نموده، پابرجاست. نقدها نیز عمدتاً از این زاویه وارد شد که این بازیگر، کارگردان و مجری در خندوانه بر وطن دوستی تاکید کرده اما خود ترجیح داده فرزندش را در کشور دیگری به دنیا آورد!

رامبد جوان در این ماجرا تنها نیست و پیش از این نیز موجی از نقدها نیز به دلیل مشابهی متوجه مهناز افشار شده بود که فرزندش را در آلمان به دنیا آورد. بسیاری دیگر از سلبریتی‌ها که کم از وطن دوستی نگفته بودند نیز از این امکان استفاده کردند که فریبا نادری، بنیامین بهادری، روناک یونسی، محسن تنابنده، شیلا خداداد، سام درخشانی و مرحوم بهنام صفوی از آن جمله هستند. با این حال با توجه به آنکه میزان توجه عمومی نسبت به آنها کمتر بود و آنها نیز روی شعار ایران دوستی برای چند سال در یک برنامه تلویزیونی مانور نداده بودند، اساساً میزان انتقادها در شبکه‌های اجتماعی نسبت به آنها با جوان قابل مقایسه نیست.

رامبد جوان و مهناز افشار تنها نیستند، علل تلاش برای اخذ پاسپورت دوم را رفع کنیم

آنچه مسلم است وطن‌دوستی حکم می‌کند در هر شرایطی از امکانات ایران استفاده کرد اما دریافت پاسپورت دوم برای خود یا فرزندان و در عین حال اقامت در ایران منافاتی با پاسپورت ایرانی ندارد، چرا که اگر چنین برداشت‌هایی را به کل بحث تعمیم دهیم بر وطن‌دوستی میلیون‌ها ایرانی که به دیگر کشورها مهاجرت کرده‌اند و ده‌ها هزار ایرانی که هر سال اقدامی مشابه رامبد جوان برای به دنیا آوردن فرزندانشان در دیگر کشورها انجام می‌دهند، خط بطلان کشیده‌ایم و این یقیناً داوری منصفانه‌ای نیست.

اگرچه می‌توان به این کوشش‌ها آن هم از سوی اشخاصی که از طریق شعار وطن دوستی بازار کسب‌شان را رونق بخشیده‌اند، نقد وارد کرد و در این زمینه باید متذکر شد که چنین تناقض رفتاری منجر به بدبینی مخاطب خواهد شد و تماشاگر تلویزیون را نسبت به آن بدبین می‌سازد اما نمی‌توان صفر و صدی داشت. در واقع نمی‌توان با قطعیت عنوان کرد دریافت اقامت یا روادید یک کشور دیگر دقیقاً در مقابل وطن‌دوستی و احساس تعلق به ایران است، چرا که چنین برداشتی صرفاً قضاوت بر اساس علت ماجرا است.

برای قضاوت دقیق‌تر، باید از معلول که این رویداد است عبور کرد و در پسِ آن به علت ماجرا نگریست. متاسفانه پاسپورت ایرانی از قدرت بالایی برخوردار نیست و بر اساس رده بندی وب‌سایت پاسپورت ایندکس، پاسپورت ایرانی در رده هشتاد و ششم مشترک با فلسطین، کره شمالی و اتیوپی است. با پاسپورت ایرانی 152 کشور را صرفاً با اخذ ویزا می‌توانید سفر کنید، در 34 کشور ویزای فرودگاهی دریافت می‌کنید و به 12 کشور می‌توانید بدون ویزا سفر کنید. در مقابل با پاسپورت کانادایی به عنوان پنجمین پاسپورت در این رده بندی به 115 کشور بدون اخذ ویزا و به 50 کشور با اخذی ویزای فرودگاهی می‌توانید سفر کنید و فقط برای 33 کشور نیاز به اخذ ویزا دارید.

یک تاجر، یک هنرمند، یک دانشجو یا استاد دانشگاه و یک حتی یک بیمار ایرانی در سال‌های اخیر از اصلی‌ترین موانعش برای فعالیت مرتبط در دیگر کشورها، اخذ ویزای سایر کشورها بوده که به سادگی قابل تحصیل نیست. صف‌های طولانی و نوبت‌های چند ماهه باعث شده بسیاری از عموم مردم و برخی چهره‌ها فرصت‌های کاری و تحصیلی‌شان را از دست دهند و این اتفاقی غیرقابل انکار است. تلاش برای افزایش قدرت پاسپورت نیز صرفاً در توان وزارت امورخارجه نیست و نیاز به یک اجماع و اراده ملی در تمامی نهادهای مسئول و تصمیم‌گیر دارد اما با یک نگاه ساده می‌توان دریافت چنین اتفاقی جزو اولویت‌های اغلب مسئولین کشور نبوده و نیست.

وقتی چنین امکان بدیهی فراهم نمی‌شود و همواره دغدغه جدی درباره امکان سفر به دیگر کشورها برای موقعیت‌هایی نظیر حضور در یک رویداد فرهنگی، یک مذاکره کاری یا نمایشگاه تجاری، یک دانشگاه و فرصت تحصیلی و تحقیقاتی و یا یک بیمارستان و درمان سریع وجود ندارد و بارها در این زمینه موارد متعددی چالش‌برانگیز شده، نباید پیکان نقد را به سمت اشخاصی گرفت که به دنبال گریزگاهی از این مسیر بسته هستند تا بتوانند در موقعیت‌های حساس گرفتار صف‌های سفارتخانه‌های خارجی و اماواگرهای فراوان برای دریافت یک ویزای تحصیلی، تجاری یا درمانی نشوند.

اگر قرار باشد با ساده سازی موضوع پیش نرفت و همه چیز را به نقد زودگذر رامبد جوان و دیگر اشخاصی که از چنین امکانی استفاده می‌کند محدود ننمود، باید به صورت جدی در پی رفع «علت» بود و علل و به خصوص علت العلل که قدرت پایین پاسپورت ایرانی است، توجه کرد و در پی رفع آن بود؛ مسئله‌ای که باعث شده بسیاری به سرمایه‌گذاری در کشورهای ضعیف نظیر گرجستان روی بیاورند تا شاید اگر روزی این کشور عضو اتحادیه اروپا شود و پاسپورتش از قدرت بیشتری برخوردار شود، آنها یک پاسپورت گرجستانی نیز در جیب داشته باشد. آیا دست‌کم نباید برای جلوگیری از خروج سرمایه‌هایی که برای اخذ پاسپورت دوم صورت می‌پذیرد، شاهد یک اراده جدی برای تغییر این وضع باشیم؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱۲۰
برای خودم متاسفم که افرادی از این قبیل زمام فرهنگی کشورم را به دست گرفته اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
حالافهمیدی که افراد مشهور به خصوص بازیگرها را نباید الگو قرار داد؟
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
زمام اقتصادی اجتماعی چی اونا خوبن
رصا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
بریم ،بیاییم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
چرا اینقدر به بازیگران بها میدن فرصت میدن امکانات میدن؟؟؟
مگر خون اونا رنگین تره؟؟؟
این تبعیض رو نمیتونم تحمل کنم
این پولی که اینقد خرج خوشگذرونی میکنن مال مردمه
وای بر کسانی که امثال این رانتها رو ایجاد کردن
یک بازیگر درجه سه هم پول داره هم جایگاه هم محبوبیت ...
ولی ی کارگر ساده مثلا درغربت به دنیا میاد به سختی زندگی میکنه ودرغربت میمیره وحقش امثال این رانت خوارها میخورن
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
آقا والله قسم به پیر به پیغمبر من راضی نیستم از منابع کشور وثروت کشور که حق منم هست برای این بازیگرا ومجریها ومسیولین وسایر خرج بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
چرا پاسپو ت ایرانی باید اینجور باشه؟ مسببش کیا هستن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
آقا فشارتون می میفته نکنید.حالا تو بگی من حقمو نمیدم یا راضی نیستم ب حال مسولان دلسوز ما فرقی هم. داره.؟نداره پس عصبانی نشو ضرر داره برات
مهدي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
براي رامبد با اين همه ادعا متاسفم، افكار عمومي اين دو رويي را نخواهد پذيرفت. لطفا براي خندوانه يك مجري با هويت پيدا كنيد
وطن دوستی کجا بود دلت خوشه ... تو ایران همه تو فکر حفظ ظاهر و رسیدن به خواستشونن .. متاسفم از اینکه تو ایران به دنیا اومدم با این جو مسمومش!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
منم از داشتن هموطنی مث تو متاسفم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
ایرانی بودن لیاقت میخواد
فشار فرهنگی و سیاسی باعث دو رو شدن و شخصیت های چندگانه افراد داخل کشورمان شده است روش تغییر در ادامه این روند یک چیز است و همه از ان اگاهیم
متاسفانه بیشتر مردم ایران اگر امکان چنین کاری را داشته باشند حتما انجام می دهند ولی مقصر اصلی مردم نیستند مسئولین و مدیرانی هستند که وضعیت یک کشور ثروتمند را تا این اندازه بی ثبات کرده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
ولی چرا من این کار را نمی کنم؟
ناشناس
| - |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
مسئولین و مدیران از کره ماه اومدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
مسیولان از خود ایرانیهاس
عرب وافغانی نیست
میلیمتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
تو که این کاررو نمیکنی دو حالت داره یا دروغ میگی و پاش بیفته خوب هم میکنی یا اینجا اینقدر تطمیع شدی که برات فرقی نداره تهدان باشی یا تورنتو شایدم تهران بهتره
علت آن پایین بودن قدرت پاسپورت ایرانی.
اگر ایرانی با اقتدار می خواهیم باید آنرا در قدرت پاسپورتمان جستجو کنیم
پاسخ ها
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
میخواید یه بار دیگه رأی بدیم به روحانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
به رئیسی رای می‌دادیم پاسپورت ایرانی الان 160م بود
ناشناس
| Australia |
۰۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
سری قبل بهتر از اون کی قرار بود بشه؟؟
متاسفانه تصویری که ایشون از خودش ارائه داده با واقعیت ، تفاوت داره ودقیقا شبیه قضیه ی آزاده نامداری میمونه.یه حسه تلخ کلاه سرمون رفت به همه ی مخاطبان میلیونی تلویزیون دست داده که به هیچ شکلی قابل جبران نیست.
بی خیال، تو کدوم قسمت شعار نداریم و حرف و عمل یکی هست؟ مسیولینی که مردم رو دعوت به صرفه جویی، نخوردن (یک وعده و ...)، نپوشیدن (لنگ) و نخریدن و نداشتن میکنن و خودشون سوار بر آرزوهای مردم فضا رو در می نوردن و بچه هاشون اونور و درآمدشون و ویلاهای دم دستی اینور و البته خیلی ها هم اونور و دور دور آقازاده ها و خانه های چند میلیاردی و چند ده میلیاردی ما رو هم حواله آخرت میدن. حالا یک شومن تلویزیونی هم 500 میلیون ناقابل داره میده بچش اونوری بشه خودشم دو تابعیتی. اینور تو دوربین خب یک چیزی میگه. مثلا پاینده ایران. مگه بقیه نگفتن، دوتابعیتی نبودن از وزیر و وکیل و رییس .... و ووو ووو. بی خیال مرم خیلی وقته که دیگه به همه چی اعتماد زیاد دارن. شما نگران نباش تابناک
خیلی خوب بود. هر کی امکانش رو داشته باشه همین کار رو میکنه . بهتر از اینه که هر وقت بخوای جایی بری نگران پاسپورت ایرانی باشی
همه این حرفها نشون میده که متاسفانه ایران ما آینده امنی ندارد!!
هرکس که بتواند برود باید هم برود!
اشكال كار در سياست هاي در پيش گرفته شده است و هزينه هاي پنهان كه از جيب ملت مي رود
اگر پاس كشور قوي باشد نياز به اين كارها و دردسرها در يك كشور قريب نخواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
کاملا درسته
ضمنا دوست گرام غریب درسته نه قریب با عرض معذرت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
حرمت امامزاده را متولیش باید نگاه دارد اولا این مملکت را خودمان باید بسا زیم و از خودمان باید شروع کنیم نه از دیگران بعدش هم پاسپورت برای چه شان است که نگران ارزش ان هستن مملکت را بسازیم و توش کار کنیم اشکال این است که اینا به روی لیاقت در این جایگاه نیستن هزار و یک زد و بند کردن مملکت رو خراب کردن حالا شاکی هم هستن
علتش رفع نخواهد شد
و انهم فرار از نا امیدیست
مردم امیدشون رو از دست دادن
حالا کسی میتونه بره میره
ما هم پوندیم
ایران پولش خوبه ولی خاکش خوب نیست
اینان فقط برای ما ملت فیلم بازی می کنند و نقش های کاذب می آفرینند و خودشان در دنیای دیگری سیر می کنند !!!!
کانادا و... برای ما بد است و اخی برای آنان دوست داشتنی و ایده آل !!!!
من به نظرم به دنیا آوردن بچه در خارج از ایران کوچکترین لطفیه که یک پدر و مادر میتونن در حق فرزندشون داشته باشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
متاسفانه همینطوره
بنده هم رضایت داده ام و جیگر گوشه ام فرسنگ ها دورتر در کشور کره جنوبی ازدواج و کودکی دارد
نویسند است و اینجا اذیت شد و در آنجا کلی اذت و احترام بازم میگم متاسفانه و متاسفانه !!
شما وقتی اعلام باربری کردی مطمئن باش بار و سواری هم پیدا میشود می خواهد رامبد باشد مهناز نگار....
بزنید به حساب افزایش میزان صادرات غیر نفتیمون
دخالت در امورات شخصی زندگی یکدیگر را کنار بگذاریم


احترام بهم داشته باشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
واسه یک فرد معمولی بله ولی واسه کسی که داره در سیما برای ۸۰ میلیون فرهنگ سازی مکنه(شما خیلی خوبید،ایران خیلی خوبه و...)نه،و باز هم نه
توجیه نکن بابا. رامبد اگه از طریق صدا و سیما چهره نمی شد اصلا نمی دونست پاسپورت یعنی چه
رامبد جوان وقتی از موقعیت و بیت المال این کشور می شود رامبد جوان باید در سختیها و گرفتاریهای این کشور نیز پای کشورش بماند. این کار یاد آور کسانی است که در زمان جنک سمت مدیریتی داشتند ولی فرزندشان را برای نرفتن به سربازی از کشور خارج کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
درست میگین من بچه بودم و اعتقادات به ارزش‌ها وقتی خاطرات اونها رو می خوندم که زمان جنگ فلان بچه م چاز کانادا زنگ می زد بهمانی از بلژیک برام سوال بزرگی بود که چرا بچه های اینا جنگ نرفتن و خارج بودن الان میفهمم چرا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
نگران نباشید. اینها که تخصصی ندارند. دو روز دیگر پول توی جیبشان کم می شود بر می گردند دوباره به ایران برای کاسبی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
آی گفتی !!
مگر مشکل ما ویزا است که دارید ماله کشی می کنید؟ مگر این افراد کار بین المللی می خواهند بکنند از حالا که به دنیا نیامدن؟!
ان کسی که می رود خارج زندگی می کند کسی نمی تواند زیاد ایرادی به او بگیرد ولی کسی که در ایران زندگی می کند و شعار قشنگ می دهد ولی بچه را در خارج به دنیا می اورد نمی توان زیاد به این اشخاص اعتماد کرد
افتاد الان
این رفتن مهم نیست هر کسی حق داره هرجا دلش بخواهد بره و یا بچه خودش رو به دنیا بیاره

اما و اما

جالبه همیشه در خندوانه میگه زنده باد ایرانی ، مردم ایران دوستون داریم ، ایران ....
اونقدر گفت گفت باورمون شد آخرین نفری که میتونه ایران رو ترک کنه رامبد هست

این یعنی نفاق !!

رفتن مشکلی نیست اما چرا برای مردم فیلم بازی میکنید ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
دمت گرم
نویسنده عزیز به نظر من کار این افراد تحقیر ایران و ایرانیه.حس تحقیر در جامعه رواج میده.نون ایران میخورن سنگ کانادا به سینه میزنن
واقعا نقد عادلانه است.
اگر کسی وطنش برایش مهم باشد برایش هزینه هم حاضر است بدهد و همین طور هم باید قبولش داشته باشد ، اگر نداد پس ادعای دوست داشتنش هم دروغ است چه رامبد جوان چه هر کس دیگری که به خارج رفته است و مثلا دلسوز این کشور است !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
واقعا بهترین نظر همین بود ،، موافقم
گرفتید مارو ؟

برادرجان برو ببین درصد بالایی از قهرمانان جهانی و المپیکی ما دارای گرین کارت یا سیتی زن شیپ آمیکا.کانادا.استرالیا.فرانسه .انگلیس هستند.
یه سرچ کنید دستتان میاد
رامبد جماعت یک فرد هنری و مردمی است
اوناییکه گفتم مدال ملی دارند و دست برسینه پرچم ملی مارو بالا بردند...پس آنها را چه باید بگویید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
هنری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
مردمی ؟؟؟!!!!!!!!!!!
بدم میاد از ادم هایی که ظاهرا ایرانی هست و مید این ایران استفاده میکنن اما در باطن چیز دیگری هستن . اول از همه باید گفت جنگ فقط جنگیدن با تیر و تفنگ نیست. کسی که حب وطن نداره از ظاهر و باطنش معلوم میشه. این سیلیبیریتی ها قطعا فکر میکنن کشور ویرانه میشه ! یا جنگ میشه . در واقع دارن فرار میکنن . مثلا کلاس به حساب میاد اما در باطن فرار. در هر دو صورت حرکت اشتباهی کردن و از چشم مردم میافتن و افتادن.
باورعده اى اينست كه ايران جاى بدى است وازاين پيش فرض نتيجه ميگيرندكه جاهاى ديگروكشورهاى ديگر خوب است وخودرا به اب واتش ميزنند بجاى خوب برونداينها تا نروند ونبينند اواز دهل شنيدن ازدور خوش است فايده اى ندارد هزينه كارهاى خود را خودشان خواهند پرداخت اين رفتارها نصيحت بردارنيست
بالاخره یکی بدون غرض نقد کرد ولی مشکل اینجاست که بهبود شرایط پاسپورت ایرانی اولویت دست چندم مسئولین هم نیست چون خودشون با سرمایه گذاری هر پاسپورتی که دلشون بخواد میگیرن یعنی در واقع خودشون عامل خروج سرمایه هستند
سلام و احترام
من یک محقق و استاد دانشگاه هستم.
برای دریافت ویزا تقریبا یک سال دویدیم. فقط برای یک فرصت همکاری علمی کوتاه مدت.
آنقدر سختی و هزینه برای ما داشت که شاید هرگز به فکر اقدام مجدد نیفتیم. و البته من نیز سعی می کنم بچه ای اگر داشته باشد پاسپورت دومی هم داشته باشد.
جالب انکه بدونید خیلی از ایرانی حتی پاسپورت کشور عمان رو داشتند و چه عزت و احترامی برایشان داشت
وقتی پاسپورت من رو هم دیدن تقریبا تمام چمدانم رو خالی کردن و گشتن
پس واقعا تاثیر داره
این موارد یک هشدار برای کشور است که باید به آن گوش داد و راه برون رفت از آن را پیدا کرد
استاندارد دوگانه بخشی از سبک زندگی در ایران است دلبندم!
به نظرم تنها راه این هست که ما هم در جهت خلاف آب شنا نکنیم و به یک کشور نسبتا نرمال تبدیل بشیم که البته به نفع طیفی از جامعه نیست
پاسخ ها
على
| United States of America |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
منظورت از نرمال چىه دادش؟ نكنه مىگى تن به ذلت ١٢ شرط پمپىًو وزىر خارجه آمرىكا بدىم تا بشىم نرمال؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
جالب این که شنا در جهت آب و نرمال رفتار کردن دقیقاً به نفع همان طیفی از جامعه نیست که فرزندانشان را در غرب بزرگ میزایند یا بزرگ می کنند!
بزرگترین لطف پدر و مادر به فرزند در این دوره زمونه یکیش میتونه همین باشه. در تصمیمات مهم زندگیش آن بچه همیشه 2 انتخاب خواهد داشت و چی از این بهتر
شما طاهرا نمی دانید برای کار یا تحصیل و غیره لازم هست ویزای مخصوص به اون رو گرفت و وارد کشور دوم شد در غیر این صورت شما رو دیپورت می کنن. با ویزای توریستی فقط می شه رفت یک کشور رو گشت. واقعا سطح معلوماتتون آدم رو به گریه می اندازد.
مسئولین مشکلی ندارند برای رفت و آمد به کشورهای خارجی...مردم هم از دید مسئولین چرا باید خارج برن؟ اگر غیر این تفکر بود ممنوع الخروجی یک تنبیه به حساب نمی آمد.
با این حکومت هیچوقت این مسایل حل نخواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
آی گفتی !!!!
وطن دوستیشون فقط بخاطر کسب درامده.. پولا رو ورمیدارن میبرن کانادا خرج میکنن...
انشاا...فقط در حرف نباشه
اینهمه صغری وکبری برای دفاع از یک کار غلط برای چیست؟مگر شرایط ایرانرا دررویارویی با زیاده خواهی امریکا وهمپیمانانش نمی دانید؟پس مقاومت چگونه معنی پیدا می کند؟ این موضع گیری دراین شرایط ازتابناک بعید بود.
از طريق اسپانسرهاي صدا وسيما پولدار ميشوند وبه مردم فقير دهنكجي ميكنند ولي نتيجه اش را حتما صدرصد خواهند ديد
بچش داره میاد دنیا یا نوه اش ؟ یه کم زود نبوده ؟
اون مسئول بهداشت رفته امریکا اینها رفتن کانادا و اون یکی هم رفته یک جای دیگه یکی داره میگه ماشین اینترنتی نگیر چون این کار را کرده و... واقعا چه خبره چرا اینجوری شدیم ؟؟؟؟؟؟
شاید اصالتا ایرانی نیستند. برید تحقیق کنید لطفا
شعار عدالت اسلامی سر داده می شود اما هیچوقت نمی گویند از کجا آورده ای!!!!! رامبد جوان از کجا این همه پول پیدا کرده است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نیازی به توجیه نیست این افراد رفتار ناشایستی با مردم و اعتماد آنها دارند و درشرایطی که همین مردم در سختی هستند با استفاده ناشایست از موقعیت خود کارهای ناشایست می کنند و قطعا بعد از برگشت هم جلوی مردم را چون وقیح شده اند می ایستند.
مسئولین باید جواب بدن که با ایران چکار کردن که مردم به فکر این افتادن که بچه شون دیگه ایرانی نباشه
چقدرمفقضحانه از رامبد جوان حمایت کردی، داشتن پاسپورت دوم در کشور ما قانونی نیست و جمهوری اسلامی ایران که هزینه صدا و سیما و 500 میلیونی زایمان خ جواهریان را تامین کرده به طور غیر مستقیم دو ملیتی را به رسمیت نمی شناسد. وقتی که پاسپورت می گیری یعنی ملیت یک کشور را می گیری یعنی قسم می خوری که در جنگ با کشورهای دیگر مثلا ایران از کانادا دفاع کنی ، این موضوع چه ربطی به بیمارانی دارد که مشکل اخذ ویزا دارند... چه مقدار ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
آفرین
《ماست مالی》 شما را خواندم، گرچه در آخر احساس کردم متاسفانه ده دقیقه از زمانم را هدر داده ام:
۱.قدرت پاسپورت یک کشور را ملت آن کشور تعیین می کنند. تازمانی که چهره های تاثیر گذار در ایران افرادی مثل رامبد جوان و... هستند ارزش پاسپورت ایرانی بیش از این نخواهد بود.
۲. گرفتن پاسپورت برای کشوری دیگر بر خلاف ماست مالی شما دقیقا در برابر وطن دوستی است. یک فرد وطن دوست در کشور خودش میماند، برای کشور خودش کار می کند، کشور خودش را سربلند می کند و در نتیجه به قول شما قدرت پاسپورت کشورش بالا می رود و بنابراین دیگر نیازی نیست به دنبال هویت ملی دیگری باشد.
۳. این افراد تحت تاثیر دیدگاه های مادی گرایانه معتقدند برای کسب ثروت می توان از والاترین ارزشها نیز به عنوان ابزار استفاده کرد. تازمانی که چنین تحفه هایی در کشور داریم قدرت ویزای کشور بیش از این نخواهد بود.
هرکسی هر کشوری که دلش خواست میتواند بچه اش را بدنیا بیاورد به شرطی که با عوام فریبی و حیف و میل امکانات این مملکت نباشد ودم از ایران وحبالوطن نباشد .پاینده ایران
پاسخ ها
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
رامبد نگفته كه عاشق مردم ايران نيست.عاشق مسولين نيست كه صحيح است
خوب همچین آدمی تکلیفش معلومه.کسی که از بودجه بیت المال این کشور می خوره و برنامه داره اگه زندگی سخت شد .همین مردم رو رها کنه و گور پدر مملکت خدا حافظ .اصلا نباید سازمان صدا و سیما با این طیف آدمها کار کنه.حیف خون شهیدانی که برای وجب به وجب این خاک موندن و هنوز اجسادشون هم دست خانوادهاشون نرسیده‌
هر چند از رامبد به خاطر رفتارهای که خودتون میدونید منظورم چیه خوشم نمیاد ولی باید گفت هر زوج ایرانی که درامد کافی دارند همین کار رو میکنند یعنی اونا که نمیکنند واسه اینه که پولش رو ندارند یا ازش خبر ندارند واقعیت اینه که اگه مثلا مثل من تو ایران بزرگ بشی فوق لیسانس برق بگیری به قانون کشورت احترام بگداری و حرف دروغ مسئولان کشور رو گوش بدی و مثلا دلار و یورو نخری و تمام این موازین رو دقیقا رعایت کنی الان با بیش از ۳۵ سال سن بیکاری و البته پارتی هم نداری و باید به سختی و با پول زیاد اسباب فرار و نه مهاجرت رو برای خودت فراهم کنی و چه بهتر که از بدو تولد این امکان رو داشته باشی و چه بهتر تر که پدر و مادر آدم درایت به این شکل به خرج بدهند و البته که پاسپورت ایرانی باید امروزه در کنار پاسپورت فلسطینی باشه و تنه به تنه اش بزنه
اینهمه غوغا و جنجال برای چه؟ آیا فقط این دو چنین کاری کردند؟ تو فضای مجازی هزینه های کار این دو به دلار و ریال نیز محاسبه شده!!!! ولی کارشون یه حسنی داشت که فهمیدیم که اونایی که در آمریکا و کانادا و انگلیس نوه یا بچه دار میشن هزینه هاشون چقدره حالا اینا که با پول خودشون ایکارو کردن برین دنبال اونایی بگردین که با پول بیت المال اینکارو کردن اونوقت کسی جرات میکنه هزینه ها و نام پدر و مادر یا پدر بزرگشون رو بنویسه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
مجری در تلویزیون دولتی از اسپانسر و تهیه کننده ی دولتی حقوق میگیره، کجا پول مال خودشه؟
شعار وطن دوستی فقط برای نقش ، رول و سرگرمی دیگران و.....هزار مورد دیگر.

بیچاره مردمی که همزاد پنداری میکنند و تا عمق جان کف و سوت میکشند.
بهترىن راه براى جلوگىرى از اى دهن كجى ها اىنه كه قانونى از مجلس گذرونده بشه كه به دو تابعىتى ها به هىچ وجه من الوجوح مناصب دولتى حتى در حد مدىر جز داده نشه، فقط ىك كارمند عادى اگر خواستن استخدام دولت بشن. در شغلهاى آزاد هم مجوز كارخانه هاى بزرگ و كسب و كارهاى عمده هم بهشون داده نشه. حتى اگر تحصىلات عالى هم داشته باشن. كلى تو مملكت مخ بىكار دارىم كه احتىاجى به فخر فروشى اىن دو تابعىتى ها ندارىم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
دلت خوشه. گنده هامون همشون تابعیت کشورهای بیگانه رو دارند.
مژگان
| Germany |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
چطوریه که شما وجه رو درست نوشتی ولی وجوه که جمع همونه رو نوشتی وجوح؟؟؟؟
حس وطن دوستی برای بدبخت بیچاره ها و فقرا ولی امریکا و انگلیس وکانادا برای وزرا و پولدارها میگن ایران بهشت پولدارها چون راه فرار مالیات فراوان روزبه روز پولدار تر میشند و خرج کردنش هم ان ور اب
از شیخی پرسیدند قیمه با ( ق ) است یا ( غ )؟
جواب داد قیمه با گوشت و لپه است!
اینکه آقای رامبد جوان چرا به کانادا رفته است و به چه دلیل می خواهد فرزندش در آنجا بدنیا بیاید موضوعی است که به هیچ کس مربوط نیست و یک مساله کاملاً شخصی است و کندوکاو در باره آن بی مورد و مناسبت و هیچ لزومی ندارد که ملتی وقتشان را تلف کنند که حتی علل تلاش برای اخذ پاسپورت دوم را رفع کنیم اما میتوانیم بررسی کنیم که چرا از بین این همه هنرمند که در کشور ما زندگی میکنند پول و امکانات و فرصت و آنتن و وام و اکران و صحنه و هزار رانت کوچک و بزرگ فقط در اختیار اینگونه هنرمندان قرار میگیرد که به محض چهره شدن و انباشتن کیسه با ملت و نظام زاویه پیدا میکنند ؟ چرا امکانات تلویزیون براحتی در اختیار کسانی قرار میگیرد که در جهت فریب مردم با شعارهای ملی و مذهبی شروع میکنند و در نا کجا آباد ها به اتمام می رسانند ؟ همچنین باید بررسی شود که کدام مدیران و در حقیقت نامحرمان هستند که این افراد را به منصه ظهور می رسانند !
متاسفم برای نگارنده . آقای رامبد جوان و سایر افراد به این خاطر محکومند که شعارها و بیاناتشان با اعمالشان منافات دارند. خصوصا که خود را در رسانه ملی بعنوان الگو ملی جا انداخته اند و میلیاردها ثروت را به اسم فرهنگ در می آورند و مالیاتی که اینجا معافند و چند برابرش را در ینگه دنیا دودستی تقدیم میکنند. بابا حداقل ایشان را از ثروتهای دولتی در کشور محروم نمایید تا حداقل درآمد سرمایه گزاریهای خصوصی را حیف و میل نمایند تا بیت المال.
باید کمپین ممنوع التصویر شدن رامبد اجرا شود.
پاسخ ها
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
اگر اينطوري باشد كه ديگر مسولي در سر كار باقي نمي ماند و همه ممنوع التصوير مي شوند
امین بدیعی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
خاطر مبارک جمع ، با این قبیل مدیران صدا و سیما ، برمیگردد برنامه فوق العاده هم می سازد با خنده های کریه به ریش همه ملت هم می خندد چون ما ملت بسیار خوبی هستیم ! این ها ما را خیلی دوست دارند ، خیلی !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
موافقم
یک کاندیدای ریاست جمهوری بود که وعده کرد اعتبار پاسپورت ایرانی را احیا کند. ریس جمهور شد و الان ۶ ساله لام تا کام یک کلمه از وعده اش نمیگوید . حالا عملش بماند.
علی رغم بازیگران شایسته و متین نمیدانم چطوربرنامه بدست رامبدافتاده بود واقعا برنامه آش بی محتوابوده خوشحال هستم احدی از خانواده برنامه اورادوست نداشتند و نگاه نمی کردند.
اصلا پاسپورت چه ربطی به بیماری داره ، اینا پاسپورت میگیرن که اگه جنگ شد زود فرارکنن برن ، تا وقتی امثال این آدما تو جامعه هستن ایران پیشرفت نمی کته
افرادي مانند رامبد جوان كاسب هستند. إشكالي هم ندارد، هر كسي يه شغلي در اين دنيا دارد و اين أفراد هم به عنوان هنرمند، شغلشان هنر است و از اين راه كسب درآمد مي كنند. در نتيجه هر حرفي در حين كارشان بزنيد لزوما باور قلبي آنان نمي باشد. اينكه ايشان و همسرشان به خارج رفته اند كه بچه اشان آنجا به دنيا بيايد يك امر كاملا شخصي مي باشد و به هيچ فردي ربطي ندارد.
آفرین بر نویسنده مقاله. مطلب دقیق و واقعی را بیان کردید که نشان از تجربه و فهم خوب شما از مساله دارد.
باید آن عزم و اراده در همه ارکان کشور شکل بگیرد...
ان شا الله تعالی
بسمه تعالی
اکثر افراد اگر بضاعت مالی داشتند قطعا به کشورهای ثالث مهاجرت میکردنند و یا دو تابعیتی میشدند ، ایران محل کار و تولید نیست.تا مدیران ناکارامد در کشور هستند اقتصا رو هواست.
ایرانی نیستی اگر خاکت شهرتت را .ثروتت را را به یک ویزا به فروشی .
بیخودی حرص جوش نخورید مرد باشید این حرفها را جلوی دوربین بزنید
چون هردو زوج گندمگون هستن پیش خودشون گفتن میریم یه اب وهوایی عوض میکنیم شاید بچمون بوورر شدالان مد شده تبلیغات سیمای خودمون انگار تمام بچه از اروپا اومدن از ماست که بر ماست
خیلی ها آرزو میکردند بیان اینجا اینجا ها (ایران ) !!!
حالا حالاها !!! خیلی ها آرزو میکنن برن اونور اونو را !!!!!!!
مردم خوب ایران حالتون چطوره
اولا اینا چند تا بازیگرند ودرجه اهمیتی برای مملکت ممکنه نداشته باشند، مشکل اونجاست که وزیر مملکت دو تابعیتیه ، زن وبچه اش در لندن به سر می برند!!!!!
این مسئله نگران کننده هست!
دوما میگید به شما چه و شما هم بودید از این امکان استفاده می کردید تا بچه تونو ببرید. اینم حرف راستیه!
کیه که اگه پول داشته باشه این کار رو نمی کنه؟
ولی... مشکل ما مردم با انتخاب شخصی جوان و جواهریان و نامداری و امثالهم نیست
مشکل ما با ریاکاریه
مشکل ما با دروغگوییه
در تمام دنیا مذمت بار ترین عمل، دروغگویی و ریاکاری هست
اگه یک نخست وزیر کوچکترین دروغی بگه، استیضاح میشه و برکنار میشه
سلبریتی ریاکار، از جامعه پس زده میشه
آدم ها هر طور دوست دارند زندگی کنند، به منم ربطی نداره، جوان بلد بوده چطور سوار موج بشه و الان می خواد بعد از 50 سال که داره پدر میشه بهترین آینده رو برای بچه اش رقم بزنه... به من چه؟
ولی نیاد تو صورت من دروغ بگه
نیاد بگه ایران چقدر خوبه
چقدر خوبه؟؟؟؟؟ انقدر که حتی حاضر نیستی ریسک کنی و بچه ات رو اینجا به دنیا بیاری!
دروغ زشت و مذمومه
و پس از چندی سر از تلویزیونهای خارجی در خواهد آورد
تفکرات کسی که در 48 سالگی صاحب نوزاد شده بیشتر از این نباید باشه که هر کاری وقتی داره و هر اقدامی می بایست پشتوانه فکری داشته باشه من از عملکرد رامبد جوان در خصوص زندگیش این گونه برداشت کردم که ایشان هنوز متوجه نیست داره چکار میکنه حقیقتا تا حالا فکر کردید چرا کسانی که هنر پیشه یا به قول امروزیها سلبیریتی هستند گمان می کنند همه چیزشان با همه مردم فرق داره ؟؟ آخه این آقا در این سن چه تربیت و چه روش زندگی می خواد به بچش یاد بده اصلا توان و حوصله اینکار را خواهد داشت قطعا و یقینا خیر زیرا هر سنی شرایط و خصوصیات خودش را داره نکنه فک کرده چون فامیلش جوان همیشه جوانه؟؟؟ در زمینه بدنیا آوردن فرزند در خارج هم نشان از بی هویتی و مسخ شدن در فرهنگ غربی است والا کسی که اینهمه داعیه و ادعای وطن پرستی داشت و بارها سرود و آهنگ های دسته جمعی اجرا کردند و در بزرگداشت کشور و وطن پرستی شعر و موسیقی خواندند حالا چی شده که برای فرزندش چنین خواستند که در کانادا به دنیا بیاید تا تابعیت خارجی داشته باشد ما همه ایرانی هستیم اول تابع خدا ایمه و پیروان راستین حق هستیم یاعلی
کل گنده ها که شعار مرگ بر امریکا سر میدن بچه هاشون در کشورهای غربی بخصوص امریکا هستن بعضی شون رو می شناسیم و بعضی رو هم نمی شناسیم
رامبد جوان، یک افتخار دیگر برای آقای علی عسگری
کسی که شرایطش رو داره و نمیره بچشو یه جای دیگه به دنیا بیاره واقعا اشتباهه .
اللهم عجل الوليك الفرج
اللهم عجل الوليك الفرج
نمی دونستم رامبد خان وامثالهم اینقدر وطن پرست هستند
واقعا تو این مملکت چه خبره
سعدیا حُبّ وطن گرچه حدیثی است شریف
نتوان مُرد به سختی که من اینجا زادم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر