بازدید 2696

وزیر کشور انگلیس: برگزیت همراه با توافق اولویت من است

وزیر کشور انگلیس و عضو حزب محافظه کار این کشور که برای انتخابات نخست وزیری در حال رقابت است اعلام کرد خروج با توافق از اتحادیه اروپا برای او یک اولویت است.
کد خبر: ۹۰۴۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷ 10 June 2019

وزیر کشور انگلیس و عضو حزب محافظه کار این کشور که برای انتخابات نخست وزیری در حال رقابت است اعلام کرد خروج با توافق از اتحادیه اروپا برای او یک اولویت است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «ساجد جاوید»، وزیر کشور انگلیس که از رقبای جانشینی «ترزا می»، نخست وزیر مستعفی این کشور است گفت خروج از اتحادیه اروپا با توافق از مواردی است که من با جدیت آن را دنبال خواهم کرد. وی همچنین اظهار داشت در صدد است به هر قیمتی مرز انگلیس با ایرلند را باز نگه دارد.

وی در گفتگو با رادیو ال. بی. سی. گفت: مطمئناً خروج با توافق از اتحادیه اروپا یکی از اولویت های من و دولت است هرچند خروج بدون توافق نیز گزینه ای نیست که کاملاً منتفی شده باشد ولی آنچه مسلم است این است که تمرکز باید بر خروج با توافق باشد.

وی افزود: من همچنین تمام هزینه سیستم مرزی جدید من جمله هزینه راه اندازی و اداره سالانه آن را بر عهده خواهم گرفت. وی این اقدام را نه تنها در راستای منافع مردم انگلیس بلکه در جهت منافع مردم ایرلندخواند.

پس از آنکه توافق ترزا می با اتحادیه اروپا در خصوص برگزیت سه بار از جانب پارلمان این کشور رد شد وی در روز جمعه استعفای خود را اعلام کرد و اکنون از میان اعضای حزب محافظه کار عضوی باید به عنوان رهبر حزب که متعاقباً نخست وزیر انگلیس خواهد بود انتخاب شود. رقابت ها برای جانشینی ترزا می بین اعضای این حزب آغاز شده است. برخی از اعضای این حزب مانند «بوریس جانسون» سرسختانه و حتی در صورت عدم توافق با اتحادیه اروپا خواستار خروج از این اتحادیه هستند ولی برخی دیگر مانند «جرمی هانت» و «ساجد جاوید» خروج بدون توافق را تنها گزینه ای می دانند که در صورت بروز حالت فوق العاده باید اجرا شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر