بازدید 17808
نمایندگان در گفت‌وگو با «تابناک»؛

رئیس‌جمهور نمی‌خواست بطحایی وزیر بماند/ بطحایی باید بیاید و این موضوع را توضیح دهد

هفته گذشته و در میانه تعطیلات خرداد ماه، یکباره استعفای وزیر آموزش‌وپرورش و قبول استعفای وی از سوی رئیس‌جمهور خبرساز شد. بطحایی بدون هیچ پیش زمینه‌ای و یکباره تصمیم به استعفا گرفت و روحانی نیز با آن موافقت کرد!
کد خبر: ۹۰۴۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳ 10 June 2019

رئیس‌جمهور نمی‌خواست که بطحایی وزیر بماند/ بطحایی باید بیاید و این موضوع را توضیح دهد هفته گذشته و در میانه تعطیلات خرداد ماه، یکباره استعفای وزیر آموزش‌وپرورش و قبول استعفای وی از سوی رئیس‌جمهور خبرساز شد. بطحایی بدون هیچ پیش زمینه‌ای و یکباره تصمیم به استعفا گرفت و روحانی نیز با آن موافقت کرد!

به گزارش «تابناک»؛ موضوعی که علت استعفای وزیر آموزش و پرورش عنوان شد، تصمیم وی برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی بود. البته پیشتر نیز موضوع استعفا برای گرفتن سمت جدید در مجلس مرسوم بوده و حتی نمایندگانی برای پست استانداری و یا سفارت از سمت خود استعفا کرده اند. حتی نمایندگانی بوده‌اند که در دوران نمایندگی، پست وزارت به آن‌ها پیشنهاد و مجبور به استعفا از مجلس شده اند؛ اما برعکس این موضوع تا کنون سابقه نداشته و همین موضوع باعث شده تا افکار عمومی دلیل این استعفا را نپذیرد و به دنبال ابعاد دیگر ماجرا بگردد.

برخی‌ بر این باورند که اختلافات راهبردی در اداره سیستم آموزش و پرورش با رئیس دولت دوازدهم، دلیل این استعفا بوده و برخی‌ نیز فشار مجلس به وزیر و اجرای سند ۲۰۳۰ را دلیل این استعفا می‌دانند. البته برخی‌ نیز جنجال‌های اخیر در مدارس را مرتبط به استعفا دانسته‌اند.

ضیاءالله اعزازی در گفت‌وگو با تابناک در این باره اظهار داشت: استعفای بطحایی از وزارت آموزش و پرورش ظاهراً مربوط به انتخابات مجلس نیست و قطعاً ماجرای این استعفا، پشت پرده‌های دیگری نیز دارد.

وی گفت: ازآنجایی‌که بطحایی نتوانست جوابگوی مطالبات فرهنگیان باشد و از سوی دولت حمایتی از وی نشد، وزیر هم از سوی رئیس‌جمهور و هم از سوی فرهنگیان در فشار بود و به نظر من، وقتی دید نمی‌تواند کار کند، اقدام خوبی انجام داد و استعفا کرد.

وی در ادامه افزود: زمانی که رئیس‌جمهور حمایتی از وزیر خود نمی‌کند، سازمان برنامه‌وبودجه همکاری با وی ندارد و مطالبات مردم هم زمین‌گیر و وزیر مجبور به استعفا می‌شود؛ البته رئیس‌جمهور هم نمی‌خواست که بطحایی وزیر بماند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: ظاهراً صحبت‌های بطحایی در حمایت از فرهنگیان و پیگیری مطالبات آن‌ها به مذاق روحانی خوش نیامده و باعث شده تا وی استعفا بدهد.

این نماینده مجلس همچنین با اشاره به بحث سند ۲۰۳۰ گفت: دولت بی‌میل به اجرای این سند نبود، اما وزیر از سوی مجلس و کمیسیون آموزش در فشار شدید قرار داشت و این هم خود می‌تواند به عنوان بحثی در مورد استعفای وی مطرح باشد.

عبدالرضا هاشم زایی، نماینده دیگر مجلس در خصوص این استعفا به تابناک یادآور شد: من وزیر را آدم صادقی می‌دانم و فکر نمی‌کنم پشت پرده این استعفا ماجرای دیگری باشد؛ بنابراین، قبول می‌کنم که وی به خاطر نماینده شدن استعفا داده باشد.
البته در دنیا هم این اتفاقات رخ می‌دهد. به ‌هر حال جایگاه نماینده هم‌طراز وزیر است و او هم ممکن است، واقعاً به خاطر نماینده شدن استعفا داده باشد. البته برای خود من هم سؤال شد، چون چند وقت پیش درباره مسأله ای با وی صحبت کردم، اما بحثی از استعفا نبود.

وی در پایان اظهار داشت: به ‌هر حال افکار عمومی علت این استعفا را نپذیرفته است، ولی درهرحال نامه ایشان، این را می‌رساند، البته جنجال‌های اخیر هم می‌تواند در استعفای بطحایی مؤثر باشد. سال گذشته زمانی که بحث استیضاح بطحایی مطرح شد، تلاش بسیاری کرد که استیضاح نشود، ولی مطرح‌ شدن این استعفا، پرسش های زیادی را در ذهن مردم ایجاد کرده و به نظر من، بطحایی باید بیاید و این موضوع را توضیح دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۳
احتمالاً ایشون در خصوص سند 2030 همکاری نمی کرده رئیس جمهور گفته استعفا بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
نخیر
طرح بسندگی فارسی که توسط معاون وزیر معرفی شد علت استعفای زورکی است که به مجلس کشیده نشود
معلم ناامید
| France |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
هرچی بوده فعلا باید بفکر وزیر بعدی و برنامه جناب سیدجواد حسینی سبزواری و خراسانی باشیم
نماینده شدن مثل اینکه خیلی خوبه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
صحت نداره.
وقتی روحانی انتخاب شد فرهنگیان بسیار امیدوار بودند سال 92 در کلاسی که تعدادی فرهنگی بودند میشنیدم که از رفتن احمدی نژاد خوشحال و به روحانی مثل فرشته نجات نگاه می کنند ولی احمدی نژاد داشت دو مشکل بزرگ آنها را حل می کرد بیمه و درمان با بیمه تکمیلی و رتبه بندی حالا بعد از شش سال قیافه آن فرهنگیان دیدن دارد
چرا بابا، تازه می خواستیم بچه هامون رو بفرستیم با هاش جنگ
مقصر برادر ساسی بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
واسه استعفا دادنت مرسی!
هیچ کدام از وزرا برای مردم کار نمیکنند برای رییس جمهور کار میکنند
تمام این اسغفاء برسر حقوق معلمین و2030 بوده است متاسفانه دور بریهای آقای رئیس حمهور باعث اینگونه مسائل میگردنند
باسلام ماکه درآموش وپرورش واین سیاسی بازی های بی نتیجه وعدم ثابت مدیرت فنا شدیم اول بازنشستگی اول گرفتاری وبدیختی یه فرهنگیه ،نه خونه ای ،نه حقوق آنچنانی، نه جهیزیه ای برافرزندان ،نه توان تامین مایحتاج روزمره ،واقعا نمی دانم چه بگویم خود حدیث مفصل بخوان ازاین مجمل .بازنشسته فرهنگی
بابا ول کنید این جریان را !
فعلا همه بایستی موضوع روی مذاکرات خارجی تمرکز کنند.
وزیر جالبی هم نبود.
مثلا باقی وزرا چه دسته گلی به سر ملت زدن که در نبود این یکی متضرر میشویم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ایکاش دولت و مجلس را تعطیل کنند تا کشور بهتر از این اداره بشه!!!!!!!!!
حرف زدن راحته شما که دقیقا دلایل استعفا را بیان می کنی دیگه چرا می خواهی از وزیر سوال کنی
مافیای کنکور کار خودش و کرد
مملکت رو بوی رانت و لابی فرگرفته. هیچکی بفکر مردم نیست.
رييس جمهوروزيري ميخوادمثل اردکانيان والا کاروتخصص وتعهدزمانيست که درمسعولين رخت بربسته روحش شاد
آموزش و پرورش در سیستم بابد قربانی باشد این دو سیستم باهم سازگار نیستند
با استعفای وزیر و در صورت قطع حقوق معلمان در تابستان، هیچ مسوولی برای رسیدگی نخواهد بود.
یکی از سوتی هایی که وزیر داد این بود که آموزش زبان روسی را می خواست اجباری کنه !!
این بنده خدا اصلا درحدوزیرنبوداشتباه شده بود!!!!
30سال درآموزش وپرورش ِکارکردیم همیشه باحقوق های پایین مانند فقرا زیست کرده ایم خداوند از مسببان نگذرد وجزای وبلا نصیبشان شود.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر