بازدید 13593
گزارش «تابناک» از اوضاع پیچیده و بحران مدیریتی باشگاه آبی در آستانه لیگ؛

آغاز جنگ علنی استقلال با شفر؛ پیرمرد آلمانی یک دلار هم تخفیف نداد / از هزینه صفر اخراج تا یک میلیون و دویست هزار دلار! / احتمال جدی حذف استقلال از آسیا با شکایت شفر

یک ماه پس از پایان لیگ هجدهم، باشگاه استقلال بر خلاف ادعای مدیرعاملش نتوانسته با سرمربی آلمانی برکنار شده اش بر سر فسخ قرارداد یک میلیون و دویست هزار دلاری به توافق برسد و حالا دو روز مانده تا امضای قرارداد با استراماچونی سرمربی جدید ایتالیایی، کار از فاز دوستانه خارج شده و به اتهام دلالی از سوی معاون باشگاه به وینفرد شفر رسیده است. آیا پرونده جدید استقلال در فیفا در راه است؟
کد خبر: ۹۰۴۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵ 10 June 2019

باشگاه استقلال با تصمیم عجیب مدیران خود وارد یک گودال جدید مالی شده و این بار باید بیش از یک میلیون و دویست هزار دلار برای فسخ قرارداد پیرمرد آلمانی پرداخت کند.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ مدیران استقلال سه چهار هفته مانده به پایان فصل قبل فوتبال ایران، وینفرد شفر را کنار گذاشتند و بدون اینکه با این مربی حرفه ای تسویه حساب کنند، با استفاده از واژه تعلیق، تعیین تکلیف وی را به روزهای بعد از پایان فصل حواله کردند! مدیرعامل استقلال در این میان مدعی شد، قطعا با شفر توافق خواهد کرد و هزینه این جدایی نزدیک به صفر خواهد بود.

مدیران استقلال امیدوار بودند، شفر بعد از برکناری یا همان تعلیق، ایران را ترک کند و مدت زیادی برای تعیین تکلیف او زمان صرف شود. همچنین امید استقلالی ها به این بود که شفر پیشنهادهایی از کشورهای عربی داشته باشد و پای میز مذاکره فسخ با استقلال بنشیند و توافق جدایی بر سر دریافت مبلغ ناچیزی انجام شود. حتی بحث تخفیف شفر بابت قرارداد یک میلیون و دویست هزار دلاری اش به وسیله برخی اهرم ها هم مطرح بود اما شفر بسیار حرفه ای تر از تصورات مدیران ناکارآمد استقلال است و در این مسائل کارکشته شده.

آغازجنگ علنی استقلال با شفر؛ پیرمرد آلمانی یک دلار هم تخفیف نداد / از هزینه صفر اخراج تا یک میلیون ودویست هزاردلار! / احتمال جدی حذف استقلال از آسیا باشکایت شفر

این مربی بیکار آلمانی تا پایان لیگ در ایران ماند و سکوت کرد و به جز یک سفر کوتاه و خروج از ایران بعد از اتمام فصل، بلافاصله به تهران برگشت و در هتل منتظر تصمیم فتحی و خطیر نشست. او هر گونه توافق و تخفیف مدنظر استقلالی ها را رد کرده و شایعه مذاکره اش با باشگاه بن یاس امارات هم صحت نداشت تا همه تیرهای باشگاه آبی به سنگ بخورد. حالا ماجرا از فاز دوستانه یا دیپلماسی ورزشی خارج و به تقابلی جدید بدل شده است.

بیشتر بخوانید

از این جا به بعد موج اتهام ها شروع شد و مسائلی نظیر جعل مدرک فرزند شفر ـ که یکی از حربه های مدیرعامل و معاونش بود ـ هم کارگر نیفتاد. دیروز هم خطیر اتهام تازه دلالی به شفر وارد کرد که قرار است اسنادش را در سایت باشگاه منتشر کند که شاید همین موضوع هم تخلف تازه ای محسوب شود. به هر حال به نظر نمی رسد، فیفا در رسیدگی به طلب مربیان، توجهی به این حواشی بکند. شفر لجوج و سمج، محکم سر جایش نشسته و همه پولش را می خواهد! او در آستانه رجوع به فیفا و باز شدن پرونده ای تازه علیه استقلال است؛ شکایتی که می تواند استقلال را از لیگ قهرمانان آسیا در فصل آتی به دلیل تعدد شکایات و پرونده های طلبکاران خارجی محروم کند.

استقلال از چاله خارج و به چاه می افتد و حالا بعد از محکومیت ۴۰۰هزار دلاری در پرونده پروپییچ، همین شاکی قلدر را کم دارد که خزانه خالی باشگاه را به چالش جدیدی دعوت کند. مشخص نیست استقلال با این همه بدهی و وضع درآمدهای رو به افول و همچنین طلب های چندده میلیاردی که وصول همه شان در کوتاه مدت محال است، چگونه می خواهد گلیمش را از آب بیرون بکشد و از رخ دادن یک فاجعه پیشگیری کند و تازه در این بلبشو ، قرارداد تازه ای با یک سرمربی مطرح ایتالیایی امضا کند؟!

بازیکنان نیز برای تمدید پول نقد می خواهند و خریدهای جدید که طبق لیست فرهاد مجیدی باید جذب شوند، برای امضا پیش پرداخت طلب می کنند. به نظر می رسد استقلال مثل باشگاه رقیب دولتی یعنی پرسپولیس در باتلاق اقتصادی گیر افتاده است.

آغازجنگ علنی استقلال با شفر؛ پیرمرد آلمانی یک دلار هم تخفیف نداد / از هزینه صفر اخراج تا یک میلیون ودویست هزاردلار! / احتمال جدی حذف استقلال از آسیا باشکایت شفر

نویسنده : امید صبوری

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۷
این اسمش باتلاق اقتصادی نیست نامش باتلاق دور باطل مدیریت دولتی است که مرتب درحال فرو رفتن است .................
پاسخ ها
حسن
| United States of America |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
فقط خواهشا از بیت المال و جیب مردم هزینه این ناکارامدی های مدیران را نپردازید
بخدا حلال نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
یکی دیگر از بستن دهان عادل خان فردوسی پور همین بود
که این مدیران نالایق را افشا میکرد
الان اگر بود همین امشب رسوا شون میکرد
ولی حیف که دهان ها را دوخته اند
وای بر مدیرامون،حاضریم یه وعده غذا بخوریم اما مدیر ناکارآمد هم مثل چینی ها اعدام کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
از خودت مایه بگذار! چرا باید یک وعده بخوریم؟! چرا ۴ یا ۵ وعده نخوریم و مدیران ناکترآمد رو بریزیم به دریا؟!
انشاء الله که هم باشگاه استقلال و هم پیروزی هر دو برشکست بشوند و ایران از دست این تیمها راحت بشه ، وقتی فوتبال به جای ورزش و رقابت سالم به فوتبال کثیف و سیاسی تبدیل شده و چند بازی به آخر مانده کاری می کنند که تراکتور اونطور از رده رقابت حذف می شه ، این فوتبال به چه دردی می خوره ، انشاء الله اینبار تراکتور قهرمان می شه
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
تواول املای صحیح ورشکست رویادبگیربعدبیااظهارنظرکن تراختوری بی ستاره
نوش جونش .گواراي وجودش .وقتي كل مملكت كارهاش با تعويض يك مدير رو هوا ميره بايد هم خارجي هايي نثل ايشون بپول رو ببلعند و بروند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
ور شکست خوشتیپ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
ورشکست!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
نسل !!
دمش گرم.
پشت اين ماجراها چه ها ميگذرد ، ظاهرا اين بي تدبيري ها در كل جامعه وجود دارد و بالادستي ها ول كن نيستند .تا كي بايد تاوان داد.تا كجا بايد ادامه داد .واي بر ما و اين مشكلات و معضل ها كه فراگير شده و ادامه دارد .خدايا به ما رحم كن ، ايكاش جانبازان و كسانيكه در نزد خدا هنوز صاحب آبرو هستند مارا دعا كنند تا شايد خداوند به ما رحم كند .
در این وانفسای اقتصادی و تحریم بکارگیری سرمربی خارجی غلط محض است. مدیران این باشگاه همانند سایر مدیریان تنها کلاس مدیریت را می خواهند و امکاناتش را و الا کسی توانایی و حال کار ندارد.
به امید انحلال کامل ورزش فوتبال در ایران...
وقتی وزیر ورزش تمام وقت و انرژی خود را برای تیم خاص اختصاص میده به بقیه تیم ها کاری نداره که
استقلال لیاقت این مربی را نداشت
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
لیاقتش همون مجیدی بود !!!
ناشناس
| Philippines |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
من به عنوان کسی که بیش از سی و پنج سال طرفدار تیم استقلال بوده و هستم از رفتاری که مدیران با این جنتلمن المانی داشتند واقعا خجالت میکشم و من هم اگر جای اقای شفر بودم پای قرون اخرشم وامیستادم و تخفیفی نمیدادم.بابا پس کی فوتبال مملکت از دست سیاسیون خارج میشه بسه دیگه هر چی بردید و خوردید بی لیاقتهای بی کفایت
از زمانی که یادم هست این مدیران نالایق غیر فوتبالی چیزی جز تحمیل هزینه های گزاف بر باشگاههایی مانند استقلال و پرسپولیس نداشته اند... واقعا چرا و روی چه حسابی چنین افرادی انتخاب میس شوند تا بیت المال رو به بدترین شکل تباه کنند
وقتی بخاطر تحریم ، دارو نمی تونیم وارد کنیم پس چرا بتونیم مربی خارجی بیاریم . اصلا مربی خارجی چه گلی قرار سر فوتبال ایران بگذاره ...
نگران نباشند، از بیت المال پرداخت خواهد شد!
چرا باید این هزینه ها به مردم تحمیل شود؟ تا کی قرار است این دور باطل ادامه پیدا کند؟ چرا ورزش باشگاهی را به طور کامل به بخش خصوصی واگذار نمی کنید؟
پول هایی که خرج باشگا های می شود را صرف بهبود زیرساخت های ورزشی و تیم های ملی کنید.
اگر هم قرار است کمکی به تیم های باشگاهی شود، در قالب حق پخش تلویزیونی باشد.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
یعنی در هیچ کاری خوب که هیچ اصلا بلد نیستیم
یعنی ادامه کارچندهفته ای شفربدترازمربیگری فرهادمجیدی بود؟!ای خداواقعامدیران ومسئولین مملکتی واقعابایدآی کیوسنجی بشوندونیزمعیاروکانال انتصاب آنهانیزمشخص گردد!
من نمی دانم چرا بایذ بریم دنبال مربی خارجی که بعد این مشکلات هم بوجود بیاید
اگر واقعأ پول شفر را ندارند که بدهند چطور در پی عقد قرارداد با یک مربی خارجی دیگر هستند . به طور کل اگر پولی نبود بر چه اساسی با شفر قرارداد امضا شد.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
نکند که خدای نکرده هر قرار داد جدید برای بعضی ها در آمد های خاص کمیسیون ها را ببار می آورد !!!؟؟؟
بهتره زودتر پولشو بدید
مدیریت دولتی استقلال ایینه تمام نمای مدیریت دولتی در ایران است
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
دقیقا این فوتباله و اکثر جوانان کشور در جریان آن هستند و می فهمند
ولی در سایر بخش ها و حوزه ها هم مشکلات مشابه این و یا حتی بسیار اسفبار تر از این است
ولی اکثرا یا نمی دانند و یا تخصصش را ندارند
ولی نتیجه این حجم از گرفتاریهای مملکت بخاطر همین نوع مدیریت غلط دولتی است و بس
پول بیت الماله دیگه مهم نیست میریزن حیف و میل میکنن به هیچ چی شونم نیست . به خدا حرومه ما که راضی نیستیم
از سیستم های دولتی بیشتر توقع نباید داشت که چگونه این گونه تصمیم گیری ها کنند
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
سیستم تمام دولتی اگر میسر و مفید بود باید در روسیه زمان شوروی که ۷۰ سال بر پا بود موفق می شد
ولی دیدیم که نتیجه اش عقب ماندگی و فساد سازمان یافته و فقر و فلاکت برای مردم و کشور تمام شد و رفت
باید از رؤسا پرسید اگر این هزینه‌ها ی اضافه اگر از جیب خودشان هم بود اینگونه تصمیم گیری می‌کردند؟
گاف های مدیران استقلال تمامی ندارد
یک مشت آدم ناکارامد
تاوان نابخردى ( اگر نگوئيم سوء استفاده پشت پرده ) اين مديران را چه كسى بايد پرداخت كند ؟ چندين بار ديگر بايد بى مقدمه قرارداد مربيان و بازيكنان خارجى را لغو كرد و انها شكايت كنند و ابروى ايران ايرانى را بريزند و خسارت خود را كمال و تمام دريافت كنند و بروند و مديران ما توجيه پشت توجيه ارائه كنند ؟ چرا قوه قضائيه ورود نمى كند و بررسى نمى كند كه ايا سوء مديريت است و يا ساخت و پاخت و سوء استفاده مالى و دلالى بعضى ها
باید کل بدهی رو از مدیران نالایق فعلی که با اون وضع شفر رو اخراج کردند و باعث و بانی این مشکلات شدند بگیرن نه از بیت المال
مردم بيچاره به فلاکت افتادن شماها پولشون روبدين به يه مشت خارجي
يعني يه متن قرارداد خوب توباشگاه استقلال پيدا نميشد كه هميشه بايد گرفتار شكايت وشكايت كشي نباشيم
برادر تابناک اجازه نداری از نام پرسپولیس برای افزایش تعداد بازدید کنندگانت استفاده ابزاری کنی. چرا هرجا این استقلالی ها بی تدبیری می کنند و آبروی مملکت را به باد می دهند اسم پرسپولیس کبیر رو به زور یه جای گزارشت جا میدی؟ برادر من هر وقت هتریک و دبل کردید تو قهرمانی اجازه دارید از برند پرسپولیس برای بالا بردن تعداد بازدید کنندگان خبرهاتون استفاده کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
متعصب بیسواد
کاظم تشکری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
گل گفتی برار .... والا
کدوم باتلاق؟ پول پاداش پرسپولیسو میدن استقلال تسویه کنه با خارجیاش!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
دادني شما اونجا بودي با چشم خودت ديدي؟؟؟؟؟؟
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل پیشین و بازنشسته پرسپولیس این روزها بار دیگر آماج حملات و انتقاداتی قرار گرفته که نحوه تقسیم و هزینه درآمدهای نجومی پرسپولیس در زمان او را زیر سوال برده است.. تيتر خودتونو گذاشتم برات بدون اطلاعات مزخرف نگي .. باشه.
وقتی واسه کروات و اوکراینی ها و بودیمیر هزینه میکنند الان پیرمرد آلمانی هم توقع داره !همه این ها از مصائب #مهندسی_لیگ هست که نباید دیگه شاهد این روزهای سیاه فوتبالی بود
پاسخ ها
پتروس کازاریان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
من با جام می خوابم تو با قرص خواب .
واسه سوگلی های پایتخت نگرانی نداره حتما حل میشه تازه وزیر خارجه آلمان اینجاست رو میندازن حل میکنه
هیئت مدیره و مدیرعامل ناکارامد عزل بشن و شفر برگرده سرکارش
مدیریت باشگاهها بهترازمدیریت کشورنیست
حیف این مبالغ که هزینه این فوتبال بیخود و بی کیفیت
میشه... اینا حق بچه های والیباله...
سلام

اقای فتحی بعداز عزل شفر گفت : با اطمینان می گویم این برکناری با کمترین هزینه است در رسانه ملی
الان باید گفت مدیر ناکارامد باید جواب بدهی چرا از جیب بیت المال هزینه میکنی
اقا چرا حقوق و پاداش برای مدیران در نظر میگیرند ولی بابت خسارت و جریمه ای که به بیت المال تحمیل
می کنند هیچ گونه جریمه و خسارتی از این مدیران گرفته نمی شود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
افا این وضعیت برای یک عدهایی نان دارد.به خاطر همین دولتها را می ترسانند که تیمهای استقلال وپرسپولیس خصوصی نشه درضمن اگر پول شفر ندهید میترزه به بازیهای اسیایی نره چون رفتنش ونرفتنش با این وضعیت خیلی قرقی ندارد. درضمن یک پا پوشی برای شفر درست کنید تا از پولش کوتاه بیاد
آدم سرش درد می گیره از این نامدیران که ادعاشان گوش فلک را هم کر می کند!!!!! این مساله در همه جای کشور هم هست و مشت واقعا نمونه خروار هست که یک مربی به ادعای این نامدیران بتواند آنها را آچمز کند. به نظر من یکبار برای همیشه دولت باید خسارت را از همین مدیران بگیرد تا بقیه هم حساب دستشان بیاید !!!!
۴ هفته موند به آخر فصل زیر قرارداد نزنید! حالا هم ساکت باشید برید پول مردم رو جور کنید!
اگربخاطر فرصت طلبی فرهادمجیدی نبودهیچکدام ازاین اتفاقات نمی افتاد
امداستقلال رازیرورو کرد رفت
میگن هوادار نگران نباشه یا برای دل هوادار
جمع بشه این دکان فوتبال داخلی ان شا ا...
حالا راهی ندارد روحانی با مرکل تماس بگیرد همانطور که با اردوغان برای پرسپولیس دیدار کرد؟
هر کس که با ننه جونش قهر کرده و از دهاتشون اومده تهران ، شده مدیر و معاون مدیر
امیدوارم استقلال و پرسپولیس نابود بشن مثل پاس
بخشی از مدیران دولتی و نیمه خصوصی خیلی بد حساب هستند و حقیر که خیلی ضربه خوردم ازشون.بدحسابی هم به حساب ذکاوت و درایت می گذارند در حالی که اعتبار سازمان رو صفر می کنند و صد البته ایران نزد شرکتهای معتبر بین المللی نامی نیک ندارد.تعویض مدیران،فساد مالی و عدم آموزش موارد اخلاقی در طی خدمت و عدم اشراف به تبعات حقوقی و تنگ نظری و عدم بودجه بندی صحیح و سو مدیریت و.. در عارضه یابی نقش مهمی دارد. کوتاه سخن اینکه ما با یک بربریت مدیریتی مواجه هستیم.
غیر از اینها چه انتظاری دارید.همیشه هم همینطور بوده است.امروز و دیروز ندارد کدام قراردادی را دیده اید که نفع ملت ایران در آن لحاظ شده باشد که این دومیش باشد ؟!
بابا ما هم مانند هند و برمه و لائوس خرج فوتبال کنیم ما که نه در سطح باشگاهی در آسیا قهرمان میشویم و نه در سطح جهانی مقامی به دست می آوریم پس لااقل هزینه هم بیخود نکنیم
من به عنوان یک استقلالی دیگه از گندهای پشت پرده خسته شدم حالم از این استقلال بد میشه
در دورانی که مردم ایران با بدبختی و سیلی صورت خود را سرخ نشان میدهند , باشگاه های استقلال و پرسپولیس با بودجه دولتی و از مالیات مردم ایران حتی یک مقام درست و حسابی در غرب آسیا ندارند که هیچ با اینگونه مدیران افتضاح خودشان هر ساله میلیون میلیون دلار خرج اشتباهات کاری خود میکنند آنهم برای مدیران درپیتی که هیچ کجای جهان فوتبال مدرسه خودشان را هم به آنها نمیدهد.
ایکاش این پولها خرج درست کردن آموزشگاه ها و مدارس ورزشی میشد نه اینکه خرج یکسری مربی و فوتبالیست بی ارزش و بی کیفیت
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار