بازدید 20452

تفاوت وعده غذایی ما و چینی‌ها!

محمدرضامیرشاه ولد با انتشار کارتونی در صفحه اینستاگرامی خود به اظهارات اخیر اردکانیان، وزیر نیرو که گفته چینی‌ها با یک وعده غذا هم سیر می‌شوند، اما ایرانی ها با سه وعده غذا هم سیر نمی شوند، واکنش نشان داد.
کد خبر: ۹۰۴۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸ 10 June 2019

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۲۱
واقعا جای تاسفه. از ان مقامات و وزرایی که در خارج از کشور ایران نبودند و با پول ملت ایران تحصیل نکردند باز هم می شه پذیرفت که ندانند. ولی از این اقای ادکانیان و یا ظریف یا ... که سالها در خارج از کشور بودند و تحصیل دکترا کردند و اینجور صحبت می کنند فاجعه است. قطعا چینی چهل سال پیش از ایرانی چهل سال پیش به مراتب فقیر تر و کمتر غذا می خورده ولی باید بین چینی ها باشید و با انها زندگی کنید و به چین بروید تا متوجه شوید که ایرانی امروز متاسفانه به اندازه یک سوم یا یک چهارم چینی امروز هم به دلیل هنر همین دست مسئولان و وزیران نمی تواند غدای درست و حسابی بخورد. بزرگترین تفریح چینی ها خوردن و انهم زیاد خوردن است. رستورانهای چین در تمام چین و دنیا بیست و چهار ساعته مشغول سرو مشریان هستند. فقط در امریکا تعداد رستورانهای چینی و شرقی بیشتر از 46 هزار شعبه است. خودم در چین شاهد بودم که تمام رستورانها که به تعداد زیاد پر از مشتری است و اصولا در فرهنگ چین باید میز غدا پر و بسیار متعدد باشد. وقتی وارد خانه های چینی می شوید و با در مراسم و مهمانی و نحوه غذا خوردن انها اشنا می شوید تعجب می کنید که چرا این همه اینها می خورند و چه اندازه به تغذیه اهمیت می دهند. اگر می بینید که زیاد چاق نیستند فقط به این خاطر است که بسیار هم کار می کنند و فعال هستند . کمتر چینی می بینید که بیشر از 5 ساعت در روز بخوابد. همش مشغول کار و کاسبی هستند. خلاصه تاسف برای ملت ایران که چنین مسئولانی دارد که در خارج بودند و هستند ولی نمی توانند حتی از نظر علمی دنیا را بشناسند. بروید سرانه مصرف غذایی مردم چین را از فائو در بیاورید و ان را مقایسه کنید با مردم ایران. سرانه مصرفی مردم ایران در برابر چینیها واقعا جای تاسف دارد. اصلا در همین مورد برق سال 1356 یک چینی سرانه کمتر از 50 کیلو وات مصرف برقش بوده ولی یک ایرانی 500 کیلووات مصرف می کرده ولی الان یک چینی با وجود این همه جمعیت سرانه مصرف 5000 کیلووات را دارد ولی یک ایرانی با این همه ادعا ارزان بودن برق توسط مسئولان به زحمت به 3500 کیلوات می رسد!
من بارها به چین سفر کردم و چیزی که توجه من رو جلب کرده اینه که اتفاقا چینی ها بسیار بیشتر از ما ایرانی ها میخورند! هم تنوع غذایی بیشتری دارند و هم عملا تعداد وعده های غذایی بیشتری دارند. باید از وزیر محترم نیرو پرسید که این اطلاعات را چگونه بدست آورده اند!
آقای وزیر محترم ، ضعف مدیریت را به مردم و وعده غذایی گره نزن. خواهشاً شما فقط قیمت لامپ را کنترل کنی بسیار بزرگواری هستید. مسئول وعده غذایی مردم یه نفر دیگه است. لیست کار کرد منازل کشور را بررسی کردید و کمتر از پنج درصد مردم زیر سیصد کیلوورات مصرف دارند و شما آن را مبنای افزایش قیمت گرفتید. آقای وزیر هر زمان مصرف پنجاه درصد مصرف برق را در نظر گرفتید . شما مدیر موفق خواهید بود. پسر من پنج سال در چین تحصیل کرده است . آنها وعده غذایی ندارند و هر زمان بخواهند غذا می خورند یعنی شاید در روز دو بار و یا چهار بار غذا بخورند . یعنی در زمان گرسنه بودند غذا می خوردند . آقای وزیر خانواده های ایرانی در سه وعده با همدیگر غذا و دیدار می کنند . این حرف یک تبلیغ ضد ارزش است ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
تمام تلاش حضرات اینه که بگن ما مسئولان گل و بلبلیم و همه کار میکنیم فقط مردم شکمشون چاهه و پر نمیشه. مخلص کلام :" ما مسئولا ن به به مردم اه اه "
عالی بود.
رییس جمهور پیشین قیمت گوجه رو از گوجه فروشی درمحل خودشون میگرفتن و پشت تریبون اعلام میکردند که قیمتش خیلی هم خوبه! وزیر نیرو هم احتمالا از همین سنت استفاده میکنند و با نگاه کردن به حجم غذایی که اطرافیانشان میخورند، میگویند ایرانی ها خیلی غذا میخورند! جالبه که رییس جمهور فعلی هم برای نظر سنجی از همین روش استفاده میکنند و صبح که به سر کار میروند از پشت شیشه های دودی ماشین مخصوص رییس جمهور، نظرات ملت رو مشاهده! میکنند.
متاسفم به وزیری که راه مقاومت رایکبار غذا خوردن میداند.وزیرمحترم میدونی چینی هابااختلاس گر ورشوه درهرمقامی باشدچه برخوردی میکنند وبه خارج ازکشورفراریشان نمی دهند.راه مقاومت برنامه ریزی صحیح نسبت به شرایط هرکشوری است نه گرسنه نگه داشتن مردم.
پاسخ ها
ترک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
اخ... چه خوب گفتی امیدوارم روزی برسه گردن هر چی مفت خور اختلاس کر هست با گیوتین قطع بشه
با سلام:: چینی ها گوشت سگ و گربه و...... میخورند ما با یک وعده غذا باملخ شروع کرده ایم و با نیروی کامل بسمت گوشت سگ و گربه و... گام برمیداریم. چه نیکو گفته اند . که سیر از گرسنه خبر ندارد و سوار از پیاده. میان ماه من تا ماه گردون از زمین تا آسمان است . با تشکر .
مسئولین اخیر در کشور می گردند تو دنیا می بینند تو چه چیزی کدام اقلیت در کدام کشور رتبه آخر(یا به روایتی رتبه اول بدبختی) را دارند؛ بعد می آیند و ملت ایران را در همان موضوع بدون درنظر گرفتن مابقی شاخص ها مقایسه می کنند.!
عالی بود
ای کاش من هم یک وزیر خدوم بودم...
اصلا الگوی غذایی چینی ها با ایرانی ها قابل مقایسه نیست. انها حجم کمی از غذا ولی با گوناگونی بسیار ( در یک وعده چند جور غذا ) و به دفعات در طی روز میل می کنند. اکر هم از زمان غذایشان بگذارذ ، عصبانیت و اعتراض شان برروز خواهد کرد، و طرز پخت غذا یشان هم کاملا با ما متفاوت است( بسیار سالم است ). لطفا مسئولین قبل از سحن گفتن کمی تحقیق و مطالعه کنند.
با سلام ، عدالت به معنای یکسان بودن غیر معقول برای همه نیست . عدالت بدین معناست که هر کس آورده بیشتر داشته و تلاش بیشتر کند ، دریافت عقلانی و قابل قبول و معقول بیشتری نسبت به تلاش و آورده خود ، هم دارد . عدالت یعنی همه از فرصت برابر در کنکور ، کار ، درآمد ها ، استخدام ، آموزش ، بهداشت ، امکانات و ... داشته باشند. همسان کردن حقوق کارگر ، مهندس ، پزشک ، قاضی و... عین بی عدالتی است . قرآن می گوید آیا کسانی که می دانند و نمی دانند برابرند؟! تبعیض در فرصتهای استخدام و آموزش و ... و اختلاف در دریافت های چند صد برابری عین بی عدالتی است.عضو هیئت مدیره چندین شرکت بودن ، خرید ویلا در امریکا و اروپا ، زایمان در کانادا ، داشتن خودرو میلیاردی ، اروپا گردی ، کاخ های چند ده و صد میلیاردی ، حقوق های چند صد میلیونی ، وام های چند ده و صد میلیاردی ، سوء استفاده از عنوان پدر و مادر ، تحصیل در امریکا و اروپا در اکثر سال و شعار مرگ بر امریکا و... در ایران ، فرزند ساکن در امریکا و اروپا و شرکت در نماز جمعه ، جمع کردن پول برای مهاجرت به خارج ، پزشکان و سایر کسانی که که با پول این مردم درس خوانده و عاشق مهاجرت به خارج هستند و هزاران و هزاران مورد دیگر یعنی بی عدالتی. عدالت یعنی بهداشت عمومی برابر ، آموزش عمومی برابر ، استفاده از فرصت کار برابر ، استفاده برابر از امکانات اولیه که برای رفاه و زندگی نیاز است مانند مسکن ، کار ، تحصیلات ، آموزش عمومی و تخصصی ،بهداشت عمومی و ... .
چهره این اقا که این حرف را گفته با یک شهروند ایرانی کنار هم بگدارید معلوم می شود کی بیشتر غدا می خورد
دولت در غذاي مردم نبايد دخالت كند دولت وظيفئش ايجاد كار ورفاه براي مردم است وجلو فساد كرفتن
درود.با توجه ب شرایط جامعه و بی حساب کتاب بودن مدیریت و نبودن گوش شنوا در کشور، احتمالن خواسته با این صحبت ب نحوی باعث نارضایتی مردم شده تا از این طریق رئیس دولت و مجاب کنه تا ایشونو از صدارت بردارن...مثالش هاشمی قاضی زاده.
علت پیشرفت چینیها یک وعده غذا خوردن نیست بلکه رهائی از شعار و مسئولین شعاری و چسبیدن به اقتصاد و رابطه با همه جهان و مبارزه با فساد بدون تبعیض و ترجیح منافع ملت چین بر منافع سایر ملل است
چینی ها ولخرج ترین توریست ها هستند
نوع و میزان غذاهاشون با ما فرق دارد
مسئولین قبل از هرگونه اظهار فضل کمی مطالعه کنند
آقای محمدرضامیرشاه ولد با سپاس فراوان از کارتون شما به اندازه یک کتاب 1000 صفحه ای معنی و تاثیر گذاشت انصافا اگر بجای وزیر محترم بودم با دیدن این کارتون روزه سکوت میگرفتم یا دنبال یک شغل دیگر میگشتم
این مسئول محترم احیاناً چین تشریف نبردند. اتفاقاً اونا خیلی غذا میخورند. این جور صحبت کردن برای یک مسئول که مردم کشور خودش را با دیگر کشورها مقایسه کنه خیلی شایسته نیست. ما در خیلی از موارد با مردم دیگر کشورها تفاوت داریم و مقایسه خودمان با دیگر کشورها قیاس نادرستی است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر