بازدید 2886

رایزنی وزیران خارجه آلمان و اردن درباره مسائل منطقه

وزیر خارجه آلمان پس از دیدار با مقامات عراق در بغداد امروز (یکشنبه) وارد امان شد و با همتای اردنی خود درباره مسائل منطقه گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۹۰۴۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۸ 09 June 2019

وزیر خارجه آلمان پس از دیدار با مقامات عراق در بغداد امروز (یکشنبه) وارد امان شد و با همتای اردنی خود درباره مسائل منطقه گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان پس از دیدار با برهم صالح، رئیس‌جمهوری و عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق در بغداد امروز در شهر امان با ایمن الصفدی، همتای اردنی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این دیدار درباره آخرین تحولات منطقه و در رأس آن‌ها اوضاع سوریه و یمن رایزنی کردند.

وزرای خارجه اردن و آلمان همچنین درباره راه‌های گسترش روابط دوجانبه و تقویت فرصت‌های همکاری اقتصادی میان دو کشور گفت‌وگو کردند.

در همین راستا، ماس اظهار کرد: ما از اوضاع اقتصادی دشوار اردن مطلع هستیم و ارتباط مشترک این کشور با صندوق بین‌المللی پول برای ما موجب خوشحالی است و آلمان نیز در همین راه با دادن یک وام غیر مشروط ۱۰۰ میلیون دلاری به اردن کمک می‌کند.

در مقابل الصفدی نیز گفت که آلمان دومین اعطا کننده راهبردی به اردن است و همکاری میان دو کشور در بخش‌های مختلف وجود دارد و این همکاری و مشورت همچنان ادامه خواهد یافت.

وی افزود: دیدار امروز تنها یک فرصت برای تحکیم روابط دوجانبه نبوده بلکه فرصتی است برای ارتباط مداوم درباره مشکلاتی که منطقه با آن مواجه است.

الصفدی ادامه داد: مسأله فلسطین در رأس مواردی بود که درباره آن گفت‌وگو کردیم و ما و آلمان بر این موضوع توافق داریم که راه حل دو کشوری تنها راه پایان دادن به این درگیری است.

وزیر خارجه اردن درباره بحران‌های موجود در منطقه نیز گفت: آلمان و اردن بر ضرورت افزایش تلاش‌ها برای حل و فصل بحران سوریه و دیگر بحران‌های منطقه از طریق گفت‌وگو و بر پایه اصولی که روابط منطقه‌ای، حسن همجواری و عدم مداخله در امور داخلی را تضمین می‌کند، اتفاق نظر داریم.

وی در ادامه با اشاره به حل و فصل بحران آوارگان سوری، از حمایت‌های آلمان از این آوارگان در اردن قدردانی کرد.

وزیر خارجه آلمان نیز عنوان کرد که دیدار وی با الصفدی بر گفت‌وگو درباره اوضاع خاورمیانه و تحولات کنونی متمرکز بوده است.

وی در این باره گفت: ما به خاطر نقش متعادل اردن در منطقه به ارزیابی این کشور از اوضاع چشم می‌دوزیم، چراکه نقش اردن برای ما بسیار مهم است و از نقش سازنده و مداوم این کشور نهایت تشکر و قدردانی را می‌کنیم.

ماس درباره اوضاع آوارگان سوری نیز تأکید کرد: ما به طور جدی به این مسأله خواهیم پرداخت.

وی درباره تروریسم و داعش نیز افزود: پایگاه ارتش آلمان از سال ۲۰۱۷ در منطقه الأزرق اردن وجود دارد و من در گفت‌وگوهایم در عراق متوجه شدم که داعش دیگر هیچ اراضی در اختیار ندارد، این مسأله صحیح است اما خطر داعش همچنان وجود دارد و این خطر و تهدید پنهان است. مأموریت مقابله با داعش برای ارتش آلمان یک مأموریت بزرگ و مهم به شمار می‌رود.

این مقام آلمانی ادامه داد: ما دوست داریم تا در ممانعت از بازسازی تشکیلات داعش در منطقه سهیم باشیم تا این امکان برای آن فراهم نشود که مرتکب جنایات جدید در منطقه و سراسر جهان شود.

هایکو ماس همچنین در جریان سفر خود به اردن با سربازان کشورش در پایگاه هوایی "الأزرق" به منظور مقابله با داعش دیدار کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان