بازدید 13989
نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با «تابناک»؛

هیأت رئیسه، مجلس و نمایندگان را به وزرا فروخته است/ کاهش روزهای کاری مجلس، توطئه علیه نمایندگان است

تا پیش از هفته تعطیلات نمایندگان در ماه رمضان، مجلس یکشنبه‌ها نوبت صبح، دوشنبه‌ها نوبت صبح و سه شنبه‌ها در دو نوبت صبح و عصر جلسه علنی داشت؛ اما اکنون هیأت رئیسه تصمیم گرفته تا ساعت کاری نمایندگان را تغییر دهد و یک روز از برنامه کاری نمایندگان حذف شده است.
کد خبر: ۹۰۴۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۸ 09 June 2019

هیأت رئیسه، مجلس و نمایندگان را به وزرا فروخته است/ کاهش روزهای کاری مجلس، توطئه علیه نمایندگان استتا پیش از هفته تعطیلات نمایندگان در ماه رمضان، مجلس یکشنبه‌ها نوبت صبح، دوشنبه‌ها نوبت صبح و سه شنبه‌ها در دو نوبت صبح و عصر جلسه علنی داشت؛ اما اکنون هیأت رئیسه تصمیم گرفته تا ساعت کاری نمایندگان را تغییر دهد و یک روز از برنامه کاری نمایندگان حذف شده است.

به گزارش «تابناک»؛ بنا بر تصمیم هیأت رئیسه مجلس، از این پس مجلس شورای اسلامی، یکشنبه‌ها نوبت صبح و دوشنبه‌ها در دو نوبت صبح و عصر جلسه خواهد داشت و کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز می‌توانند روز یکشنبه بعدازظهر کار خود را انجام دهند که البته این اقدام مجلس با واکنش برخی نمایندگان مجلس همراه شده است، به گونه‌ای که برخی از آن‌ها این کار مجلس را توطئه‌ای برای سؤال نکردن از وزرا دانسته اند.

از آنجایی که هیأت دولت، روز‌های یکشنبه بعدازظهر جلسه دارد، در صورتی که کمیسیون‌ها بخواهند از وزیر سؤالی داشته باشند، آن‌ها نمی‌توانند در کمیسیون حاضر شوند و همین باعث شده تا برخی نمایندگان موضوع توطئه هیأت رئیسه علیه مجلس را مطرح کنند.

نادر قاضی پور در گفت‌وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: در روز‌های اخیر، هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تغییر ساعت کار مجلس، تخلف بزرگی را مرتکب شده که بر خلاف آیین نامه داخلی و اصل ۸۸ قانون اساسی است.

وی گفت: هیأت رئیسه مجلس مصوب کرده است، روز‌های کاری مجلس کاهش پیدا کند و برای این کار تنها روز یکشنبه را ـ که هیأت دولت هم بعدازظهر در آن روز جلسه دارد و بسیاری از وزرا درگیر این موضوع هستند و نمی‌توانند در کمیسیون‌ها حاضر شوند ـ برای کمیسیون‌ها در نظر گرفته است.
همچنین روز‌های کاری مجلس را هم صبح روز یکشنبه و صبح و بعدازظهر دوشنبه در نظر گرفته است و روز‌های سه شنبه هم تعطیل اعلام شده است؛ به عبارت دیگر، مجلس تنها دو روز در هفته کار می‌کند. معنی این کار این است که از این به بعد، هیچ سؤالی از وزرا در مجلس پرسیده نشود. هیأت رئیسه مجلس، مجلس و نمایندگان را به وزرا فروخته و کاری کرده که وزرا نتوانند در مجلس حاضر شده و به پرسش‌های نمایندگان پاسخ دهند.

این نماینده مجلس در ادامه یادآور شد: پشت پرده ماجرای تغییر روز‌های مجلس این بود که وزرا دیگر به مجلس نیایند و آقایان بهانه را دست دولتی‌ها داده اند تا دیگر وزیری پای خود را به مجلس نگذارد. البته برخی بر این باورند که به دلیل نزدیکی انتخابات این کار صورت گرفته، ولی این گونه نبوده است.

این نماینده ادامه داد: با نزدیکی انتخابات، اعضای هیأت رئیسه فکر کردند اگر این کار را انجام دهند، نمایندگان ساکت خواهند شد، ولی این یک توطئه علیه نمایندگان مجلس است تا کسی سؤالی از وزیر دولت نکند. البته این تنها اقدام غیر قانونی هیأت رئیسه نبود و چند وقتی است که دیگر نطق‌ها میان دستور نیستند و به آخر جلسه منتقل شده اند. هیأت رئیسه قسم خورده که با قانون و آیین نامه عمل کند، ولی نطق‌ها را به آخر جلسه آورده اند.

وی در پاسخ به این که دلیل انتقال نطق‌ها به دستور آخر چه بوده است، گفت: برای اینکه نطق نمایندگان را بی اهمیت کنند و کسی از نمایندگان به نطق‌ها گوش نکنند و انتقاداتی که در مجلس انجام می‌شود زیاد چشمگیر نباشد.

گفتنی است، تعطیلات تابستانی نمایندگان نیز امسال افزایش پیدا کرده است، به گونه ای که بر پایه برنامه کاری مجلس، نمایندگان از یکشنبه هفته آینده (نوزدهم خرداد) تا سه‌شنبه (چهارم تیرماه) سه هفته جلسه علنی دارند. پس از آن مرحله اول تعطیلات تابستانی مجلس به مدت دو هفته آغاز می‌شود و پس از آن مجلس از یکشنبه ۲۳ تیر تا سه شنبه ۸ مرداد به مدت سه هفته جلسه علنی خواهد داشت. نمایندگان مجلس از یکشنبه ۱۳ مرداد تا سه‌شنبه ۲۲ مرداد نیز دو هفته در حوزه‌های انتخابیه‌شان حضور می‌یابند؛ بنابراین، جلسات مجلس در این دو هفته نیز برگزار نخواهد شد. مجلس از یکشنبه ۲۷ مرداد تا سه‌شنبه ۱۲ شهریور نیز سه هفته جلسه علنی خواهد داشت. در ادامه مرحله دوم تعطیلات تابستانی مجلس به مدت دو هفته (از یکشنبه ۱۷ شهریور تا سه‌شنبه ۲۶ شهریور) آغاز می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۹
این که دستپخت خود اصولگراهای حاکم بر مجلس است نه اصلاح طلبانی که نتوانستند عارف را ریس مجلس کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
کدام اصولگرا،!!پزشکیان مطهری لاریجانی
برای ما مردم این موضوع ها مهم نیست . از نظر ما مجلسی که در برابر این همه تصمیمات اشتباه دولت و بانک مرکزی و صنایع خودروسازی و صادرات مواد غذایی و کشاورزی و غیره , نه حرف و سخنی و نه عملی و تصمیمی میگیرد , کلا تعطیل میباشد.
آمار نسبت پزشک در 10،000 نفر جمعیت طبق سایت بهداشت جهانی WHO به ترتیب کاز زیاد به کم:
کوبا :81.9
سوئد 53.99
ایتالیا:40.93
آذربایجان:34.47
ارمنستان:28.99
آمریکا:25.95
عربستان:23.90
ترکمنستان:22.25
عمان:19.69
ترکیه:17.61
تاجیکستان:17.00
سوریه:12.2
ایران:11.4
سومالی:0.23
آیا میدانستید طبق آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی نسبت تعداد پزشک به جمعیت در ایران کمتر از کشور بحران زده سوریه است؟
در ایران به ازای 10،000 نفر جمعیت 11.4 نفر پزشک وجود دارد.
در سوریه به ازای 10،000 نفر جمعیت 12.2 نفر پزشک وجود دارد.
دلیلش انحصار مافیای پزشکی ایران است.
كلا تعطيش كنن خيال همه راحت شه
مجلسی که 20 دقیقه ای برجام تصویب کنه درمقابلش مجلس امریکا نود روزه معلوم فرق میکنن مجلسی که حاضر نیست شفاف باشههرکاری دوست دارن بکنن که حتی در کشور عقب مونده هم مجلس ها شفاف شدن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
وقتی دنبال اتم صلح آمیز بودی چه نیازی به برجام بود . برجام امضا کردی که چی شود .
مجلس یعنی جای جلوس.خوب نمایندگان هم نشستند دیگه.کار دیگم باید مگه بکنند؟
اگر یک حساب دودوتا چهار تا انجام بگیرد و حساب شود که مجلس با آن همه نماینده و کارمند و هزینه و حقوق و چه و چه در کل چه میزان به مملکت سود برمی گرداند با کمال تعجب متوجه خواهیم شد از سود خبری نیست
مجلسی که هیچ دردی از مردم حل نمیکند انشاالله از خجالت همگی در انتخابات در خواهیم امد . مجلس ما وکیل دوله هستند منافع شخصی را بر منافع ملی تشخیص میدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
همه رای خواهند داد .با تمام توان همه نمایندگان هم این را خوب میدانند این مردم همیشه در همه حال رای میدهند....
این مجلس با این همه کم کاری ،کاری با مردم کرده که هیچ کس دیگر مجلس نمی خواد با وضع فعلی که مجلس فقط به فکر منافع شخصی و گروهی خودش است تنها راه منحل کردن مجلس فعلی و عدم اجازه به نمایندگان فعلی جهت کاندید شدن مجدد است و تشکیل شورای جنگ اقتصادی از نخبگان اقتصادی ایران چه در داخل و چه در خارج و سپردن تمام تصمیمات اقتصادی به این شورا می باشد
هزینه برگزاری جلسات مجلس و همچنین حقوق نمایندگان رو به فقیرا کشور بدهند فقیری باقی نمی ماند ، جمع کنید اینا رو خیال همه رو راحت کنید
سلام علیک
البته ازاین مجلس آبی برای ملت گرم نشده ومشکلی برای ملت حل نحواهد شد وبود نبودش وتشکیل جلسه دادنش وندادنش وکمیسیونهایش و... برای ملت فرقی ندارد ونمایندگانش نشان داده اند مجلس در راس امورنیست به کارهای خود سرگرم باشید تا بقیه دوره نیز همچون گذشته سپری شود
مگرمجلس هم داریم
زدوبند با وزراء واشتغال فرزندان نمایندگان در وزارتخانه ها ودرمقابل بیکاری جوانان تحصیلکرده و نابغه ایرانی واعتیاد به مواد مخدر ناشی از ناامیدی وافسردگی ودراخر تشکیل پرونده جرم وخلافکاری وسابقه دار کردن جوانان بیگناه ایران زمین
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر