بازدید 14338
پیمانه اقتصادی؛

راهکار اسحاق جهانگیری برای کاهش بهای خودرو/ لبنیات در دو راهی افزایش قیمت یا ثبات/ ۹ میلیارد دلار درآمد ارزی پتروشیمی‌ها وارد کشور شد

این پیمانه تیتر‌هایی همچون افت ۹۵ واحدی شاخص کل بورس در کانال ۲۲۶ هزار واحد، دلار در سطح ۱۳۱۰۰ تومانی ماند، معاملات ارز هم مانند سکه مشمول مالیات شود، رشد 2.5 درصدی قیمت جهانی طلا، قیمت سکه به رغم افزایش نرخ جهانی طلا با کاهش همراه بود، بانک‌های خصوصی ادغام نمی‌شوند، قیمت مرغ ۲۰ خرداد تعیین تکلیف می‌شود و پیش بینی قیمت جهانی طلا را در بر دارد.
کد خبر: ۹۰۴۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 09 June 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون افت ۹۵ واحدی شاخص کل بورس در کانال ۲۲۶ هزار واحد، دلار در سطح ۱۳۱۰۰ تومانی ماند، معاملات ارز هم مانند سکه مشمول مالیات شود، رشد 2.5 درصدی قیمت جهانی طلا، قیمت سکه به رغم افزایش نرخ جهانی طلا با کاهش همراه بود، بانک‌های خصوصی ادغام نمی‌شوند، قیمت مرغ ۲۰ خرداد تعیین تکلیف می‌شود و پیش بینی قیمت جهانی طلا را در بر دارد.

راهکار اسحاق جهانگیری برای کاهش قیمت خودرو

اسحاق جهانگیری در هامش نامه رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص التهاب ایجاد شده در بازار خودرو و افزایش بی رویه قیمت‌های محصولات ایران‌خودرو و سایپا، از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست ضمن تدوین و ابلاغ دستورالعمل قیمت گذاری خودرو در چهارچوب سیاست‌های دولت و ستاد تنظیم بازار، کاهش قیمت خودرو را از طریق حذف رانت برای گروه‌ها و افراد خاص و نیز افزایش تولید و ساماندهی تقاضای واقعی دنبال کند.

راهکار اسحاق جهانگیری برای کاهش قیمت خودرو/ لبنیات در دو راهی افزایش قیمت یا ثبات/ ۹ میلیارد دلار درآمد ارزی پتروشیمی‌ها وارد کشور شد

معاون اول رئیس جمهور همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت را موظف کرد تا ضمن پیگیری اقدامات فوق، پاسخ نامه سازمان بازرسی کل کشور را نیز ارسال کند.

افت ۹۵ واحدی شاخص کل بورس در کانال ۲۲۶ هزار واحد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز شنبه، با کاهش ۹۵ واحدی معادل ۰.۰۴ درصد به رقم ۲۲۶ هزار و ۸۸۸ واحد رسید.

راهکار اسحاق جهانگیری برای کاهش قیمت خودرو/ لبنیات در دو راهی افزایش قیمت یا ثبات/ ۹ میلیارد دلار درآمد ارزی پتروشیمی‌ها وارد کشور شد

همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۷ واحدی معادل ۰.۰۴ درصد به رقم ۶۴ هزار و ۴۴۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۸۴۱ واحدی معادل ۱.۵۷ درصد، عدد ۵۴ هزار و ۴۴۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۵۷۸ واحدی معادل ۱.۵۷ درصد به رقم ۳۷ هزار و ۴۴۱ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۸۸ واحد افزایش معادل ۰.۱۱ درصد را رقم زد و به سطح ۲۵۶ هزار و ۸۹۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۲۸ واحد افزایش معادل ۰.۰۲ درصد به رقم ۱۶۸ هزار و ۴۹۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۴۰ واحد کاهش معادل ۰.۱۴ درصد همراه بود و عدد ۴۴۵ هزار و ۳۱۵ واحد را به نمایش گذاشت.  

دلار در سطح ۱۳۱۰۰ تومانی ماند

در معاملات روز شنبه بازار ارز، بر اساس اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی (نشان دهنده میانگین وزنی نرخ خرید و فروش ارزبر مبنای معاملات ثبت شده در سامانه نظارت ارز، توسط بانک‌ها و صرافی‌های مجاز کل کشور است) هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۳۰۰۰ تومان خریداری شده و در مقابل به قیمت ۱۳۱۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شده است. این رقم نسبت به پیش از تعطیلات هفته گذشته، تغییری نداشته است. همچنین امروز هر اسکناس یورو به نرخ ۱۴۹۰۰ تومان خریداری شد و بدون تغییر نسبت به پایان هفته گذشته، به نرخ ۱۵۰۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد.

معاملات ارز هم مانند سکه مشمول مالیات شود

سیدتقی کبیری عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابلاغیه سازمان امور مالیاتی درباره اخذ مالیات از سکه، گفت: این موضوع به بحث کلان مالیات بر عایدی سرمایه بازمی گردد که کمیسیون اقتصادی نیز در گذشته به این موضوع ورود کرده و هم اکنون در فرآیند بررسی قرار دارد. نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت باید لایحه جامعی درباره مالیات بر عایدی سرمایه ارائه دهد که شامل بازار ارز، سکه، طلا و مسکن شود، افزود: سکه امروز به یک کالایی مبدل شده که در عین حال که لوکس بوده به کالایی سرمایه نیز تبدیل شده است و از طرفی زمینه ایجاد برخی سوداگری ها در بخشی از جامعه به ویژه در بحث نقدینگی را ایجاد کرده است. /خانه ملت

رشد 2.5 درصدی قیمت جهانی طلا

با کاهش شدید در رشد فرصت‌های شغلی آمریکا که ارزش دلار را کاهش داد و انتظار برای کاهش بهره بانکی آمریکا را تقویت کرد، قیمت طلا در روز جمعه، آخرین روز کاری بازارهای جهانی به بالاترین رقم از آوریل 2018 رسید و یک درصد رشد کرد. طلا همچنین از نگرانی در مورد جنگ تجاری میان آمریکا و مکزیک و چین سود می‌برد. این فلز گران‌بها طی هفته گذشته بیش از 2.5 درصد افزایش قیمت ثبت کرد. هر اونس طلا 5.53 دلار افزایش یافت و 1340.86 دلار فروخته شد. گزارش فرصت‌های شغلی آمریکا که در روز جمعه منتشر شد، نشان داد که رشد فرصت‌های شغلی در ماه می به شدت کاهش یافته و میزان دستمزدها کمتر از انتظار رشد داشته است. جیم وایکاف، تحلیلگر ارشد کیتکو گفت: «ارقام فرصت‌های شغلی آمریکا ضعیف‌تر از انتظار بود و این امر بازار طلا را با رشد مواجه کرد.» وی افزود: احتمال «روند کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو به میزان چشمگیری افزایش یافته است و این به نفع فلزهای گران‌بهاست.» کاهش نرخ بهره همراه با تضعیف دلار سبب تقویت قیمت طلا می‌شود زیرا هزینه‌های نگهداری طلا کاهش می‌یابد. پس از انتشار گزارش فرصت‌های شغلی آمریکا، ارزش دلار به کمترین میزان در دو سال و نیم اخیر رسیده است.

قیمت سکه به رغم افزایش نرخ جهانی طلا، با کاهش همراه بود

روز شنبه هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به قیمت ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسید، هرچند در ابتدای روز تا رقم ۴ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان نیز پیش رفته بود، اما در ادامه با کاهش قیمت همراه شد. همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۴ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان رسید و هر نیم سکه بهار آزادی نیز ۲ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان قیمت گذاری شد. این در حالی است که ربع سکه بهار آزادی در بازار یک میلیون و ۶۸۰ هزار تومان ارزشگذاری شده است. هر سکه یک گرمی، همانند پایان هفته گذشته، یک میلیون و ۱۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۱۶ هزار  تومان ارزشگذاری شد. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، یک میلیون و ۸۰۵ هزار تومان تومان قیمت گذاری شد. حباب سکه نیز با کاهش، به رقم ۴۶۰ هزار تومان رسید.

بانک‌های خصوصی ادغام نمی‌شوند

بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بانک‌های خصوصی ادغام نمی‌شوند و سهامداران و مشتریان بانکی، اخبار را تنها از سایت بانک مرکزی دنبال نمایند. در این اطلاعیه آمده است: با توجه به انتشار شایعه‌ای در فضای رسانه‌ای کشور مبنی بر ادغام برخی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی، به آگاهی می‌رساند بانک مرکزی در حال حاضر، تنها پروژه ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح را دنبال می‌کند.

پیش بینی قیمت جهانی طلا

بر مبنای نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز، کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران انتظار دارند طلا در هفته جاری روند صعودی خود را حفظ کند. در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۶ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۲ نفر یا ۷۵ درصد افزایش قیمت طلا را پیش بینی کردند. برای دومین هفته متوالی هیچ کس انتظار نداشت قیمت طلا کاهش پیدا کند. در این بین، چهار نفر یا ۲۵ درصد نیز نظری نداشتند. در میان سرمایه گذاران، ۶۰۷ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز شرکت کردند که از میان آنها ۳۹۸ نفر یا ۶۶ درصد افزایش قیمت طلا و ۱۳۵ نفر یا ۲۲ درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند و ۷۴ نفر یا ۱۲ درصد نیز نظری نداشتند.

لبنیات در دو راهی افزایش قیمت یا ثبات
 
دبیر انجمن صنایع لبنی در مصاحبه تلفنی با خبرگزاری صدا و سیما گفت: قرار است روز سه شنبه ستاد تنظیم بازار قیمت مصوب سال ۹۸ برای محصولات لبنی را اعلام کند. رضا باکری گفت: اتحادیه کشوری لبنیات هیچ اطلاعی در مورد جزئیات مصوبه دولت ندارد. رضا باکری در خصوص انتشار خبر افزایش قیمت لبنیات از روز سه شنبه هم افزود: متأسفانه جو رسانه‌ای ایجاد شده که قیمت‌ها قرار است افزایش پیدا کند، در حالی که این موضوع صحت ندارد.
 
قیمت مرغ ۲۰ خرداد تعیین تکلیف می‌شود
 
عضو هیأت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۳۰۰ تا ۸ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تا ۱۲ هزار تومان است. وی افزود: در استان‌هایی مانند گلستان و گیلان قیمت مرغ از ۸ هزار تومان به سبب ازدیاد عرضه نسبت به تقاضا پایین‌تر است و در مقابل در استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و آذربایجان غربی به سبب کمبود عرضه قیمت بالاتر از ۸ هزار و ۵۰۰ تومان است. چهار آیین نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری را ۹ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ را ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر مرغداران در فروش هر کیلو مرغ یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تومان زیان می‌کنند که به این ترتیب روزانه حدود ۶ میلیارد تومان زیان به صنعت مرغ گوشتی وارد می‌شود. این مقام مسئول افزود: با توجه به شرایط کنونی عرضه نسبت به تقاضا پیش بینی می‌شود که تا پایان هفته اتفاق خاصی در بازار رخ ندهد. چهارآئین متوسط قیمت لاشه مرغ را ١٢ هزار تومان اعلام کرد و گفت: ستاد تنظیم بازار قرار است دوشنبه ٢٠ خرداد جلسه‌ای تشکیل دهد تا در این جلسه قیمت جدید مرغ بررسی و تصویب شود. /باشگاه خبرنگاران جوان
 
جدیدترین فهرست دریافت‌کنندگان ارز منتشر شد
 
بانک مرکزی در راستای شفاف‌سازی و  اطلاع رسانی عمومی فهرست دریافت کنندگان ارز دولتی و سامانه نیما را به روزرسانی و منتشر کرد. فهرست انتشار یافته حاوی دریافت کنندگان ارز دولتی و نیمایی طی بازه زمانی فروردین 1397 تا 12 خرداد ماه 1398 است. گفتنی است این فهرست شامل اسامی اشخاص حقیقی و حقوقی به همراه میزان و نرخ ارز دریافتی است که از طریق سامانه نیما ارز دریافت کرده اند. فهرست دریافت کنندگان ارز
 
افزایش رشد اقتصادی در اروپا
 
رشد اقتصادی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سه ماهه نخست امسال افزایش یافت. به نقل از مرکز آمار اتحادیه اروپا، حجم تولیدات ناخالص داخلی سه ماهه نخست امسال در نوزده کشور عضو منطقه یورو به طور متوسط ۰.۴ درصد و در سطح اتحادیه اروپا به طور متوسط ۰.۵ درصد افزایش داشته که در مقایسه با سه ماهه پایانی سال گذشته چه در منطقه یورو و چه در اتحادیه اروپا ۰.۲ درصد افزایش یافته است. در بین کشورهایی که داده‌های آنها برای سه ماهه نخست امسال در دسترس بوده است، کرواسی با ثبت رشد ۱.۸ درصدی بالاترین نرخ رشد فصلی را در بین اعضای اتحادیه اروپا داشته است و پس از آن مجارستان و لهستان هر دو با ۱.۵ درصد قرار دارند. تنها کشوری که رشد منفی داشته، لتونی است که رشد آن منفی ۰.۱ درصد بوده است. پایین‌ترین نرخ رشد پس از لتونی متعلق به ایتالیا با ۰.۱ درصد، دانمارک با ۰.۱۵ درصد و یونان با ۰.۲ درصد بوده است. در بین دیگر کشورهای اروپایی رشد اقتصادی بلژیک و فرانسه حدوداً ۰.۳ درصد، آلمان و اتریش حدوداً ۰.۴ درصد، هلند و انگلیس ۰.۵ درصد و اسپانیا ۰.۷ درصد بوده است.
 
۹ میلیارد دلار درآمد ارزی پتروشیمی‌ها وارد کشور شد
 
احمد صرامی، عضو هیأت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی با اشاره به اعمال تحریم‌های تازه از سوی آمریکا علیه صنعت پتروشیمی ایران، گفت: تحریم و ایجاد فشار بر منابع درآمدی ایران تازه نیست و تنها در دوره‌های سیاسی مختلف در آمریکا نوع آن متفاوت بوده است؛ بنابراین، صنعت پتروشیمی با مشکل تازه ای رو به رو نشده است. وی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی طی پانزده سال گذشته از رشد خوبی برخوردار بوده است، ادامه داد: این صنعت با استفاده حداکثری از توان داخلی، خرید تجهیزات داخلی، تولید فناوری یا انتقال آن از طرق مختلف و… زمینه جهت رشد خود را فراهم کرده است. صرامی با تأکید بر اینکه مطرح کردن تحریم صنعت پتروشیمی ایران، بازی روانی علیه کشورمان است، اظهار داشت: برخی از پتروشیمی‌های موجود در فهرست جدید تحریمی آمریکا، از سال قبل تحریم بودند. از طرفی باید دقت داشت که نوع و میزان تولید محصولات پتروشیمی ایران به نحوی نیست که بتوان آن را از بازار حذف کرد چرا که برخی از محصولات تک محصول بوده و خریداران به آن وابستگی دارند. از سوی دیگر، قرارداد خرید محصولات پتروشیمی بلند مدت بوده و قیمت گذاری آنها نیز بر اساس نرخ‌های بین المللی است و نمی‌توان بازه قیمتی را غیر استاندارد کاهش داد چرا که نرخ سایر محصولات نیز متأثر می‌شود. این عضو هیأت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی در گفت‌وگو با مهر، میزان ورود ارز پتروشیمی‌های فعال در این اتحادیه به کشور را تا پایان سال ۹۷ بالغ بر ۷۰ درصد اعلام کرد و افزود: میزان درآمد صادراتی بخش پتروشیمی این اتحادیه در سال ۹۷ حدود ۱۱.۲ میلیارد دلار بود که از این میزان نزدیک به ۹ میلیارد دلار وارد کشور شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۵
اقای جهانگیری اگرمیتوانست دلار ۴۲۰۰ تومانی راجمع وجورمیکرد اوضاع اینطور نمیشد !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
اسحاق خان خیلی وقت بودچشممان به جمال مبارک روشن نشده بود دلمان برای طرح ها وراهکارهای اقتصادی بی عیب ونقصتان حسابی تنگ شده بود خوش امدید !!!
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
جهانگيري باني و باعث فقر و فشار اقتصادي بر مردم شد.
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
خودرو جهانگیری در راه.
یکسال مردم را در بازار خودرو اذیت کردید حالا یاد ارزونی اش افتادید؟؟؟؟؟؟
ارزان شود چه بهتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
اسم این آقای جهانگیری میاد دچار مشکل می شویم
آقای جهانگیری ..........دیر امدی ......یک ساله الان یادت افتاده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
حرف می زنید عمل کنید ......
دلار جهانگیری کم بود حالا نوبت خودروی جهانگیریه؟!
اقدامات و خدمات دولت:
رساندن قیمت پیاز به مرغ
رساندن قیمت مرغ به گوشت قرمز
رساندن قیمت گوشت قرمز به قیمت گوشی
رساندن قیمت گوشی به قیمت ماشین
رساندن قیمت ماشین به قیمت خونه
رساندن قیمت خونه به قیمت کارخونه
پاسخ ها
نوبخت نابغه اقتصاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
واردات وبرچیدن تعرفه تنها راه نجات این ملت است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
جالبه همين امروز كه پتروشيمي تحريم شد خبر زدن 9 ميليارد دلار پول پتروشميمي وارد كشور شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
احسنت كه واقعيت رو گفتي بقولي الي بركت الله
دو و هفت دهم میلیارد دلارش کجا رفت؟
جهانگیری مچکریم!!!!!!!!
ما را به خیر تو امید نیست
لطف کن خودرو جهانگیری را رونمایی نکن!!!!!!

الان میای میگی پراید باید 50 میلیون تومن باشه
پراید میشه 150میلیون تومن
مردم از ترس فقیر شدن سرمایه هایشان را تبدیل به سکه ومسکن ووو‌ می کنند فقط به خاطر حفظ ارزش آن .
بعد دولت به آن سود می گوید. وحرف از مالیات بر عایدی
می زند.خوب پس دولت با بی ارزش کردن پول داره به همه
خدمت می کند. مثلا" اگه شما خانه خریدی یا سکه و ۳ برابر
شده آیا بقیه کالاها را به قیمت قبل داری می خری؟
واقعا" به حال مردم باید گریست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
این سخن شما سفسطه است.
افرادی که با این معاملات پدر کشور را در آورده اند و دودش توی چشم همه ملت که خودشان هم هستند می رود.
ارزش پول ملی پایین می آید.
باید با مالیات پول ملی را حفظ کرد تا ثروتمندان طماع کشور را به آشوب نکشند
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
اخوی ان ثروتمندانی که می گویی مالک و ارباب کشورند و مالیات نمی دهند چون خودشان مامور وصول مالیات هستند پس توهم نزن که این مالیات فقط برای جماعت بی کس و کار است
گیرم که ارزان شود اینکه راه حل یا خلاقیت نیست خودشان گران کرده اند خودشان هم ارزان میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
گفته: از طریق حذف رانت برای گروه‌ها و افراد خاص و نیز افزایش تولید و ساماندهی تقاضای واقعی
مارابه توامیدی نیست!!!
تنها راه کاهش قیمت خودرو اگر هم این کاهش درست باشد کاهش قیمت ارز است و هر حرفی جز این بیهوده است
با نظر دادن و موضعگیری مشکلات کشور حل اگر میشد که الان این وضعمون نبود برادر
پارسال که تحریم نشده بودیم ارز پتروشیمی ها وارد نمیشد که دلار گران شد؟؟؟؟؟؟
۹ میلیارد دلار ارز پتروشیمی؟؟؟؟؟
راهکار حمایت از ثروتمندان .... به خدا بسه دیگه مردم گناه دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
مردم هیچ گناهی ندارند..
واقعا این پست اقدامات و خدمات دولت چقدر جالبه قیمت پیاز به مرغ و مرغ به گوشت و گوشت به گوشی و گوشی به ماشین و ماشین به خونه و خونه به کارخونه رسیده و آخر هم علی برکت ا...
رانت وباند بازی وفساد در خودرو سازی به پوست رسیده تازه اسحاق خان ازخواب بیدار شده. بی تدبیری تا چه حد؟ اصلا بود ونبود بعضی پستها چه منفعتی برای ملت داره؟
من نمی دانم وقتی تولید کننده مرغ داره ضرر میده (!!!)چرا به این تولید کننده ها اینقدر رو می دن همه را تعطیل بعد مرغ وارد کنند بخدا ارزانتر وارد می شود تا با همان سود کم قانع می شوند ؟/...همش مقصر این مسئولین هستند که جلوی همه چیز کوتاه می ایند ؟/..
جناب جهانگیری شما را به مقدساتتان قفط سکوت کنید...
هنو داریم از نظر دلاری جناب جهانگیری فیض میبریم اگه ایشون نظر ندهند خیلی مردم ازشون سپاسگذارترن
مگر قرار نیست دولت و مجلس قوانینی پیش گیری کننده وضع نمایند تا نابسامانی در جامعه بوجود نیاد ,پس چرا بعد از این همه نابسامانی هنوز فقط در مورد تهیه آیین نامه های جلوگیری از آشفتگی در بازار و جامعه هستیم و هیچوقت هم به نتیجه نمی رسیم. من البته جواب و می دونم ولی می گذارم به قضاوت خود شما.
...تا الانم داریم چوب راهکار دلار رو میخوریم که گفتی از فردا دلار 4200 هرکی میخاد بخره....
میگم قیمت مرغ و گوشت رو بکنین مثقالی 700 هزارتومان. بهرحال ما که نمی تونیم بخریم
آقای اسحاق جهانگیری لطفا فقط حقوقتان را بگیرید و به امور میز و صندلی خود بپردازید که چگونه قیمت آنها در بازار در حال افزایش است و در امور ارز و نفت و خودرو اظهار نظر نکنید به کفایت افراد مسئول و لایق داریم که قیمت ارز را در 13100 به مدت یک روز تثبیت کرده اند یا قیمت خودرو را برای 10 دقیقه ثابت نگه داشته اند و یا پول نفت هایی را که قبلا فرموده بودید هیچ نهادی که از وزارت نفت، نفت گرفت تا بفروشدحتی یک دلار پول آن را به دولت برنگرداند. را به هر ترتیب تبدیل به پاداش های چند صد میلیونی کنند.
خوش بحال اقازاده ها
٩ميليارد چند تا مازاراتى ميشه؟
واردات خودروی نو و دست دوم آزاد شود و عوارض گمرکی هم گرفته نشود ...
حداقل برای دو سال ..
واردات توسط افراد حقیقی و خود اشخاص انجام بشه و به یک سازمان یا ارگان و یا رانت خاص سپرده نشه ...
قیمت خودرو تعدیل میشود ...
تورو خدا یکی به داد این ملت بدبخت برسه ...
با سلام و کمال احترام به جناب جهانگیری ،آقای دکتر خودتون هم می تونید و ما هم بهتر می دونیم کنترل اوضاع از دست دولت خارج شده پس بهتر سکوت کنید چون ممکن دوباره بازار ملتهب خودرو توسط دلالان که شما و سیستم شما قادر به کنترل آن نیستید بازم به هم بریزند ،شما یک بار نه چندین مرتبه امتحان پس داده اید ،پس آزموده را آزمودن خطاست
یک سوال از آقای جهانگیری کرمان خودرو وارد کننده است یا خودرو ساز؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
این شرکت ارز دولتی گرفت اما عملکردش چی بود ؟
قیمت لبنیاتو که همین چند ماه اخیر چند برابر کرده بودند و برای خالی نبودن عریضه چند درصدی کاهش دادند دوباره قبل از تصویب های فرمایشی بالا بردند!!!!!! کجای کارید؟؟؟؟؟!!!!

تو مملکت مدیر و مسئول نداریم!!! همه تجارند خودشون!!!!!
۹ میلیارد دلار درآمد ارزی پتروشیمی‌ها وارد کشور شد شاهکار کردن
گرانی خودرو التهاب و افزایش بی رویه نبوده بلکه وقتی قیمت دلار 3 برابر شده قیمت خودرو هم چون ارداتی هست همه قطعاتش سه برابر شده بجز پراید که کمی داخلی شده!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
نوشابه وارداتی است یعنی کنسانتره آن کلا از خارج وارد میشود یا حداقل دو برند اصلی آن. آیا آب معدنی هم وارداتی است که قیمت آن بیش از 2 برابر شده؟!؟
آری ؛ به اتفاق جهان می توان گرفت!
چرا لبنیات باید سالی 10 بار گران شود؟
اگر ضرر میدهند، صنعت لبنیات کشور را تعطیل کنید و از ترکیه با قیمت و کیفیت بهتر وارد کنید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
دقیقا اگر به صرفه نیست بروند سراغ یک کار دیگر و آنرا واردات کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
مردم چقدر در می آورند که این هم هزینه و سود هم بخواهند پرداخت کنند
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
امروز ماست گران شده دوباره البته دلار ارزان شده همه جیز عالی است
به انتخابات مجلس که نزدیک می شویم این آقایون برای جمع آوری رأی برای هم حزبیهای خودشان چند ماه مانده به انتخابات شروع میکنند به دانه پاشیدن و انجام کارهایی که تا حالا حاضر به انجامش نبودند تا دوباره مردم را گول بزنند در صورتیکه مردم این همه بلایی که به سر کشور و ملت آوردند فراموش نمی کنند و این فریب کاریها دیگر جواب نمی دهد و مردم با دید باز رأی خواهند داد و صداقت و دیانت و وطن پرستی و ولایت مداری و سخت کوشی و توان علمی فرد را ملاک انتخاب خود قرار خواهند داد
مگه اسحاق خان پیدا شده الان بیشتر از یک سال است که همه وزیر وزراء و اسحاق گم شده بودند؟؟؟
آقايان دولتى اظهار نظر نكنند زيرابراى مردم بهتره چون هر وقت اقدامى كردن وضع بدتر از قبل شد لطفا پشت ميز مبارك بشيند و عمر را سپرى كنند و مردم را به حال خودشان رها كنيد
يه شركت معروف لبني ميخواد هزينه آتش سوزي كارخانه 80 ميليون دلاري در عراق را دوباره از جيب ملت دربياره!!
باتوجه به اتمام ضرب الاجل ۶۰ روزه ایران در۱۸ تیر که تقریبامقارن بامهلت تعیین تکلیف اف ای تی اف هست قطعاتااخرتیر تکلیف قیمت دلارمشخص خواهدشد:
سناریوی اول : انجام مذاکره وتسلیم شدن درمقابل شروط امریکا واروپا بویژه فرانسه ومتعاقب ان تصویب اف ای تی اف و حفظ برجام قیمت دلار بین ۱۰ تا ۱۱ هزارتومان تثبیت میشود
سناریوی دوم : ایران زیربارمذاکره و پذیرش شروط امریکاواروپانمیرود و اف ای تی اف رد شده و مرحله دوم خروج ازبرجام و غنی سازی بالای سه ونیم درصد اغازمیشود دراینصورت قیمت دلار بسرعت به بالای ۱۵ هزارتومان خواهدرسید البته درصورت وقوع درگیری قیمت بالاتراز ۳۰ هزارتومان خواهدبود
چه راهکاری برای کاهش قیمت خودرو؟؟؟
بهای جهانی دلار ثابت هست و دلار گران نشده.
بلکه این ریال است که بی ارزش شده...
خوب خودرو هم به تبع این بی ارزش شدن ریال گران می شود...
کدام راهکار!!!
در مورد دریافت مالیات از معاملات سکه و ارز ذکر یک نکته واجب است .در صورتیکه افراد از محل درامدهای خود که مالیات ان را قبلا پرداخت کرده اند میتوانند به هر نحو ممکن استفاده کرده و اقدام به خرید و نگهداری اقلام قانونی و یا پس انداز به شکلهای مختلف بنمایند و دریافت مالیات مجدد مصداق اجحاف و مالیات مضاعف میباشد دولت نهایتا میتواند حق ضرب سکه را افزایش دهد اما نمیتواند مالیات مضاعف بگیرد خرید و فروش ارز و سکه صرفا باید در پرونده های مالیاتب تفراد ثبت و در صورت کسب در آمد قبل از پرداخت مالیات . مالیات ان را پرداخت نمایند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
شما با درآمد خودت که مالیاتش را دادی، اتومبیل و ملک میخری، مالیات نمیدی؟
باتوجه به اتمام ضرب الاجل ۶۰ روزه ایران در۱۸ تیر که تقریبامقارن بامهلت تعیین تکلیف اف ای تی اف هست قطعاتااخرتیر تکلیف قیمت دلارمشخص خواهدشد:
سناریوی اول : انجام مذاکره وتسلیم شدن درمقابل شروط امریکا واروپا بویژه فرانسه ومتعاقب ان تصویب اف ای تی اف و حفظ برجام قیمت دلار بین ۱۰ تا ۱۱ هزارتومان تثبیت میشود
سناریوی دوم : ایران زیربارمذاکره و پذیرش شروط امریکاواروپانمیرود و اف ای تی اف رد شده و مرحله دوم خروج ازبرجام و غنی سازی بالای سه ونیم درصد اغازمیشود دراینصورت قیمت دلار بسرعت به بالای ۱۵ هزارتومان خواهدرسید البته درصورت وقوع درگیری قیمت بالاتراز ۳۰ هزارتومان خواهدبود
اقای جهانگیری تو رو بخدا خواهش میکنیم شما راهکار برای خودرو نده یکبار برای ارز راهکار دادی ملت ایران را بدبخت کردی
آقای جهانگیری واقعا این کاره نیستید. در یک دبیرستان تدریس کنید. البته اگر به بازنشستگی نرسیده اید
داش اسحاق هنوزداغ ارز جهانگیری ازدل اقتصادبداشته نشده ترا به هرکی دوست داری راهکارنده
آقای جهانگیری فکر کی کنند با عقب نگهداشتن خود گناهان این دولت به پای ایشان نوشته نمی شود. در حالیکه نوک فلش به سمت ایشان است. وقتی معاون اول هستس یا باید اقدام کنی یا باید کنار بکشی !
وقتی قیمت ارز پایین نمیاد از طرفی به دلیل تحریم ها واردات خودرو و یا قطعات و لوازم خودرو هم قطع شده، ارزان شدن خودرو غیر واقعی و بعید بنظر می رسه، مگه اینگه خودروسازها پنهانی به تکنولوژی تولید قطعات دست پیدا کرده باشند. بهرحال کسی با ارزان شدنش مخالف نیست به شرطی که واقعی بوده و تداوم داشته باشه انشاالله.
تورا خدا راه كار نده
برای اداره یک مملکت به افراد باسواد و صادق و کاردان نیاز است والسلام ...
چه طور مرغداران وقتی مرغ را کیلویی 19 میفروختند صداشون درنمی آمد همیشه شعبان یک بار رمضان
اگه خلاقیت دارند میتونند صادر کنند
گران شود به حرف مکارم گوش میدیم و مرغ نمیخوریم
عامل بدبختی مردم ایران دولت مستقر هست که حتما باید محاکمه بشن ! هر کجای دنیا اگر دولت مستقر در مدت یک ماه کمتر یا بیشتر با سیاست ارزی اشتباه حدود بیست میلیارد دلار به اقتصاد یک کشور آسیب میزد کاری که اسحاق جهنگیری و دولت بی تدبیری و بی امید انجام داد با اعلام ارز 4200 و واریز پول های ملت به جیب یک مشت دلال از خدا بی خبر کاسب ! حتما عزل و محاکمه می شدن و تو کشوری مانند چین صد در صد این افراد بابت اشتباهشون اعدام می شدند ! اما اینجا مسولان تو چشم مردم نگاه میکنند و کسی ناکارامدان بازخواست نمیکنه
خودرو گرونیش 200 درصد دست دولت تدبیره امیده !
خوب پس باید منتظر افزایش شدید قیمت خودرو باشیم. اسحاق نظر داد
جناب جهانگیری اندکی فکر کن و برگرد به تبلیغات ریاست جمهوریتان! کجای دنیا را دیدی که ۱۰ سال پیش خودرویی به قیمت ۵ میلیون تومان بخرند و ده سال را استفاده کنند و بعد از ۱۰ سال آن را با قیمت حداقل ۵ برابر روز اول بفروشند!؟ چر شعار می دهی؟ یک تصمیم بگیرید که ورود خودروی دست دوم ۲۰۱۵ به بالا را بدون عوارض گمرکی وارد کنند (البته نه توسط دوستان دارای رانت اطلاعاتی) ببینید آنوقت نه تنها خودرو که تمام کالاهای دیگر هم ارزان می شود...
خودرو باید وارداتش آزاد باشه تمام هر کی لیاقت داره خودرو بهتر تولید کنه کشتن مردم و تحقیر مردم را تمام کنید
اگر این راهکارها نبود الان دلار 13هزار تومن و پراید هم 50 میلیون شده بود
معاون اول محترم دولت اگر راهکاری دارید جلو دلالها، قاچاق چیان، محتکرین، گرانفرشها، بی کیفیت فروشها، جلو اصناف و جلو اتحادیه ها واردکننده گان سود جو، صاردکنندگانی که ارز حاصل از فروش کالی صادراتیاش را به سیستن ارزی برنمیگردانند یا سنگپا وارد میکنند، جلو گرانی دلار را بگیرید، جلو گرانی طلاو مسکن را بگیرید، شما که حریف قطعه سازها و اصناف و اتحادیه نشودید، حالا فقط بفکر نان مردم باشید.
نه قند داریم نه چایی،نه مرغ داریم نه ماهی،افتادیم به گدایی،احمدی نژادکجایی،احمدی نژادکجایی...
حتی یک مورد کامنت موافق نظر و راهکار آقای جهانگیری ندیدیم. دولتمردان باید بدانند تصمیماتشان چقدر تاثیر گذار است و در حافظه جمعی میماند.
لبنیات در دوراهی قیمت و ثبات نیست. بلکه در راه کم شدن ابعاد است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار