بازدید 8549

آیا وزیر آموزش و پرورش برای کاندیداتوری استعفا داد؟!

برخی نتیجه می‌گیرند دلیل استعفای وزیر ممکن است فشار روزافزون بر وی هم باشد. فشاری که بعضی مدعی هستند در عرصه‌های دیگر نیز بر وزیر زیاد بوده و موجب شده استعفا در دستور کار وی قرار گیرد؛ استعفایی که می‌شود با کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی جور دیگری نشانش داد تا آبرومند جلوه کند و دلیل اصلی آن مخفی بماند.
کد خبر: ۹۰۴۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵ 08 June 2019
تابناک اجتماعی -به فاصله یک روز از تأیید استعفای وزیر آموزش و پرورش و در شرایطی که دلیل این استعفا کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی بیان شده، ابهامات در خصوص این استعفا رو به افزایش است.

به گزارش «تابناک»، صحبت درباره ابهاماتی است که در اظهار نظر برخی مسئولان هم مشهود است؛ مثل اظهارنظر یکی از نمایندگان مجلس که با کنایه مدعی شده تا کنون به این اندازه به اهمیت کرسی نمایندگی که دارد، پی نبرده بود و ابراز تعجب کرده که چگونه فردی وزارت «نقد» را به نمایندگی «نسیه» فروخته است.

ابهامی بسیار مهم که موجب شده تئوری استعفای وزیر به دلایل دیگر به شدت داغ شده و هوادارانی بیابد. افرادی که با کنار هم گذاشتن برخی شواهد به این باور رسیده اند که دلیل استعفای بطحایی از وزارت آموزش و پرورش، ولو کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی بیان شود، چیز دیگری بوده است.

اما به راستی چه دلیل دیگری ممکن است وزیر را به خداحافظی از کابینه دولت ترغیب یا حتی مجبور کرده باشد؟ اهمیت این پرسش زمانی بیشتر می‌شود که بدانیم بطحایی با استعفایش تقریبا برای همیشه راه حضورش در کابینه دولت را بسته، چون اگر بتواند روزی نظر رئیس جمهور را هم برای تصدی پست وزارت جلب کند، بعید است مجلس به وی رأی اعتماد دهد.

دورنمایی که می‌توان آن را بسط داد و به اینجا رسید که اگر بطحایی نامزد حضور در مجلس شورای اسلامی شده و با عبور از فیلتر شورای نگهبان، به انتخابات راه یافته و موفق شود با کسب اکثریت آرا در حوزه ای، راهی مجلس شورای اسلامی شود، حضورش در ارکان بالای خانه ملت دور از انتظار خواهد بود، زیرا در سابقه کاری وی، یک بار پشت پا زدن به سمت عالی درج و ضبط شده است.

نکات قابل تأملی که موجب می‌شود چرایی استعفای وی از سمت وزیر، بیشتر کنجکاوی برانگیز شود و احتمالات مطرح در این خصوص، پررنگ جلوه کنند؛ احتمالاتی مانند شکست وی در غائله‌ای که اخیرا برپا شده و کلیت آموزش و پرورش در کشور را زیر سؤال برده بود؛ ناکامی در ریشه یابی اقبال دانش آموزان به یک آهنگ لس آنجلسی و مقابله با آن.

اینجاست که برخی نتیجه می‌گیرند دلیل استعفای وزیر ممکن است فشار روزافزون بر وی هم باشد؛ فشاری که بعضی مدعی هستند در عرصه‌های دیگر نیز بر وزیر زیاد بوده و موجب شده استعفا در دستور کار وی قرار گیرد. استعفایی که می‌شود با کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی جور دیگری نشانش داد تا آبرومند جلوه کند و دلیل اصلی آن مخفی بماند.

در این خصوص، برخی اظهارنظر‌ها درباره تحمیل برخی افراد به وزیر برای مناصب فراوان وزارت آموزش و پرورش در استان‌ها و شهر‌های مختلف را می‌توان یادآور شد که سکوت وزیر در ماجرای استعفایش، به باورپذیری شان کمک شایانی کرده است. گزاره‌ای که برخی نمایندگان مجلس هم بر آن مهر صحه زده تأکید کرده اند که دلیل استعفای بطحایی و سکوت وی پس از آن، این اعمال فشار‌ها بوده است.

مجموعه عواملی که معلوم نیست استعفای وزیر ناشی از کدامشان است؛ اما آنچه روشن است، پنهان نگه داشته شدن این استعفا برای چند روز، اتخاذ موضع انفعال در خصوص این استعفا پس از افشای آن، سکوت وزیر در قبال آن و مسائل دیگر، موجب شده فضایی شکل بگیرد که همه شان کاندیدای واقعی پاسخ این پرسش باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۸
حالا این هم استعفا داد مثل بقیه وزرا آنقدر تو این دولت جا هست مثل ربیعی .شریعتی. نعمت زاده و...
پاسخ ها
معلم ناامید
| France |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
اینقدر دروغ و وعده های بی عمل شنیدیم نمیدونم چی راسته چی کج و دروع؟!
وزیری که احساس مسئولیت نکند و وزارتخانه به این مهمی را در شرایطی که بسیاری از تغییر و تحولات و وعده و وعید را به علت ناتوانی رها میکند و می رود به درد نمی خورد این آقآ که تصمیم داشتند برای نمایندگی کاندید شوند بسیار بیجا کردند که پست وزارت را پذیرفتند.
ایشان باید در قبال وعده های پوچی که داده‌اند پاسخگو باشند.
چه اهمیتی داره این وزیر یا اون وزیر. کلا نابود کردن مملکت و اقتصادشو و ثباتشو.
حالا حتما باید با استیضاح بره.خودش آدم خوبی بود رفت.
لطفاً هر مسولی حضرتعباسی می‌دونه نمیتونه از این بنده خدا یاد بگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
دلت خوشه , فکر کردی دلش به حال کشور سوخت ؟ رفت که جواب پس نده
معمولا همه از مجلس میان وزارت .
خود او برای رهایی از توصیه‌های ریز و درشت نمایندگان برای اقوام و دوستان و... استعفا داد!
شاید استعفا داده که برود پزشکی بخواند
چون رتبه بندی اجرا نکردند استعفا داده
رفتن یا نرفتن وزیری دردی را درمان نمی کنه و نکرده ولی از آنجای که در این دولت هیجکدام از وزیرانش کارآی آنچنانی ندارند مهم نیست این بره کار بهتر میشه . نه بر عکس بدتر میشه
چون هیجکدام کارشتاس وزارتخانه مربوطه تیستند.
وزرای این دولت مثل اعصای یک خانواده هستند توی یک خانواده نمیشه تمام کار را انجام داد و نیازی به بیرون نباشه
بسم الله الرحمن الرحیم
" صد شکر که این رفت. صد حیف که آن می آید "
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
با سلام.
تا وزیر قوی و شجاع که بتواند درون دولت و در مجلس بدون ترس و بدون دلبستگی به میز وزارت از حق فرهنگیان دفاع کند پیدا نشود یا منصوب نشود همین آش و همین کاسه.
تا مجموعه در عمل نسبت به جایگاه فرهنگیان در جامعه تغییر نگرش ندهد همین آش و همین کاسه. تا مجموعه دولت نقطه شروع حل مشکلات کشور را از آموزش و پرورش آغاز نکنند همین آش و همین کاسه.
تا زمانی که مجموعه فرهنگیان از نظر رفاهی و معیشتی و حقوق و دستمزد و اجتمایی تامین نشوند همین آش و همین کاسه.
همه میرن سراغ نمایندگی به امید اینکه روزی وزیر بشن . این یکی کارش برعکسه.
ناکارامدی که این وزیر به آموزش و پرورش کرده نمونه نداره ....
از استیضاح فرار کرد مثل شریعتمداری که بعدا معلوم شد داماد چه کارها که نکرده
با سلام.
مثل خیلی از مسائل کشور، تا مقام معظم رهبری به مسائل آموزش و پرورش ورود نکند به نظر می رسد نه این دولت و مجلس و نه دولت و مجلس های آینده تمایلی برای حل معضلات این وزارتخانه ندارند.
من فکر کنم بحث اجرای قانون تعیین تکلیف معلمان حق التدریسی و شرکتی هم در استعفا بی تاثیر نباشه.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر