بازدید 3776
۴
وزیر اقتصاد:

بخش قابل توجهی از خریداران سکه از پرداخت مالیات معاف شده‌اند/ درآمد مالیاتی ۱۰۹ هزار میلیارد تومانی در سال ۹۷/ نمی‌خواهیم پول زور بگیریم/ مؤدیان خوش حساب را حق نداریم شکنجه کنیم

فرهاد دژپسند امروز (شنبه) در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید سازمان امور مالیاتی در جمع خبرنگاران درباره وصول مالیات از خریداران سکه‌های پیش فروش شده، گفت: بخشی از خریداران سکه‌های پیش فروش که فکر می‌کنیم قصد سوداگری نداشتند، از پرداخت مالیات معاف شده‌اند که در واقع بخش قابل توجهی از خریداران را شامل می‌شود.
کد خبر: ۹۰۴۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸ 08 June 2019

تابناک اقتصادیجزئیات جدیدی درباره وصول مالیات از سکه‌های پیش‌فروش شده اعلام شد و بر این اساس قرار است خریدارانیکه قصد سوداگری نداشتند، از پرداخت مالیات معاف شوند.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ فرهاد دژپسند امروز (شنبه) در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید سازمان امور مالیاتی در جمع خبرنگاران درباره وصول مالیات از خریداران سکه‌های پیش فروش شده، گفت: بخشی از خریداران سکه‌های پیش فروش که فکر می‌کنیم قصد سوداگری نداشتند، از پرداخت مالیات معاف شده‌اند که در واقع بخش قابل توجهی از خریداران را شامل می‌شود.

بخش قابل توجهی از خریداران سکه از پرداخت مالیات معاف شده‌اند/ درآمد مالیاتی ۱۰۹ هزار میلیارد تومانی در سال ۹۷/ نمی‌خواهیم پول زور بگیریم/ مؤدیان خوش حساب را حق نداریم شکنجه کنیم

وزیر اقتصاد افزود: در عین حال اجازه قانونی داریم که از فعالیت‌های سوداگرانه در بحث سکه‌ها مالیات دریافت کنیم.

وی اعلام کرد که کار اجرایی وصول مالیات از سکه‌های پیش فروش شده آغاز شده و زمان پایان آن نیز بستگی به همکاری مؤدیان مالیاتی دارد.

دژپسند همچنین با اشاره به اینکه نفت و گاز از منابعی است که باید نقش آن در اقتصاد ایران کاهش یابد، اظهار امیدواری کرد به سمتی برویم که بودجه مبتنی بر نفت را به بودجه مبتنی بر مالیات و درآمدهای سالم تغییر دهیم.

پارسال ۱۰۹ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی داشتیم

وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن تاکید بر اینکه نمی‌خواهیم پول زور بگیریم و مالیات به حق است، گفت: میزان درآمدهای مالیاتی محقق شده در سال گذشته بیش از ۱۰۵ هزار میلیارد تومان بود و به روایتی تا ۱۰۹ هزار میلیارد تومان محقق شده است.

به گفته وی، در سال‌های اخیر میزان تحقق درآمدهای مالیاتی بیش از ۹۷ درصد بوده است.

دژپسند در ادامه گفت: یقین دارم در دوره جدید مدیریتی سازمان مالیاتی نیز دستاورد خواهیم داشت و شرط انتصاب مدیران توسط من پاکدستی و برخورداری از دانش مربوط است و امید می‌رود دوره جدید مدیریتی سازمان مالیاتی به تکمیل، توسعه و اجرای برنامه‌های قبلی بیانجامد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: باید بدانیم تنها حداکثر کردن درآمد مالیاتی مدنظر نیست و نمی‌خواهیم پول زور بگیریم و مالیات حق است.

وی اظهار کرد: مؤدیان خوش حساب و خوش عملکرد را حق نداریم شکنجه کنیم و مالیات بیشتری از آنها بگیریم و باید به دنبال وصول مالیات به حق باشیم.

منبع: ایسنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
دوستان تو سایت دیوان عدالت اداری، شکایت مردمی، شکایت کنین.
بهمن96که سکه باسررسیدیکساله 1300ثبت نام کردیم دربازار1500بود واون200هم بابت یکسال انتظاربودودرسال97ارزش پول ملی کم شدوطلا هم مثل همه چی مثل ماشین وخونه گرون شدومالیات ازسکه بدون اعلام قبلی وخلاف اعلام قبلی (که مالیات ندارد) غیرقانونی وباعث بی اعتمادی به دولت است.و هدف اکثرخریداران هم ازبین نرفتن ارزش سرمایه شان بوده و قصد فروش نداشته اند وسکه ها را دراختیار دارندو دراصل هیچکس از گران شدن هیچ چیزسود نکرده چون ارزش سرمایه اش درمحاسبه ارزی هیچ فرقی نکرده است.و حتی کاهش یافته. کلا" ملت ایران با کم شدن ارزش پول ملی همگی به نوعی فقیرتر شدند...فکری بحال اون بکنید.
در پیش فروش سکه پولهامون را یکسال بلوکه کردید بقیه رفتند ملک و ارز و خودرو ... خریدند به ما که اعتماد کرده بودیم حقه زدید. ما سوداگر نیستیم. اگر بودیم اینکار را نمیکردیم.
-مطابق اصل 51 ق.ا وضع هرگونه عوارض ومالیات ومعافیت مطابق قانون است 2-مطابق قاعده حقوقی"البینه علی المدعی" وهمینطور ماده 237 ق.م.م دارایی باید مطابق مستندات اثبات نماید شخص درامد کسب کرده3-مطابق بند2 ماده 1 ق.م.م هرشخص که درآمد دارد مشمول مالیات است 4-مطابق مواد 93و94هرشخص که درآمد دارد مشمول مالیات است 5-مطابق ماده 100ق.م.م مودیان موضوع این فصل این قانون(مالیات بردرآمدمشاغل) مکلف اند اظهارنامه مالیاتی تسلیم کنند.دارایی چگونه اشخاصی را که شغلشان خرید و فروش سکه نیست و درامدی کسب نشده وبا دعوت دولت برای کنترل نقدینگی خرید کرده اند فروشنده فرض کرده و ملزم به پرداخت مالیات و تسلیم اظهارنامه میکند. بخشنامه مالیات برخرید سکه نقض آشکار قوانین یاد شده ووصول مالیات از سرمایه است که هنوز تصویب نشده است.ضمنا بانک مرکزی اعلام کرده بود خرید سکه مشمول هیچگونه مالیاتی نیست.ریالی مالیات نباید داد دیوان بخشنامه رانقض میکند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار