بازدید 18349
۸
مدیرانی که تحصیلاتشان ربطی به شغلشان ندارد

این آقای دکتر لیسانس زبان انگلیسی دارد!

کد خبر: ۹۰۳۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵ 08 June 2019

صندوق بازنشستگی کشور، هم‌زمان با عید فطر، فهرست مدیران این صندوق و هلدینگ‌های زیرمجموعه آن را به‌همراه مدرک تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل این مدیران منتشر کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه شرق، سیدمیعاد صالحی،‌ مدیرعامل جوان صندوق بازنشستگی کشوری، هم‌زمان با انتشار این فهرست در حساب کاربری توییتر خود نوشت: «هم‌زمان با عید فطر سامانه شفافیت صندوق بازنشستگی راه‌اندازی شد. گام اول: انتشار مدارک تحصیلی مدیران‌ عامل و هیئت‌مدیره صندوق و هلدینگ‌ها. کیفیت و ارتباط برخی از مدارک تحصیلی تعجب‌آورند! کارشناسی ادبیات، فلسفه، حقوق قضائی و...» صالحی همچنین به مخالفت‌های جدی منتقدان در زمان انتصاب خود اشاره کرد و نوشت: «طبیعی است برخی دکترای مکانیک شریف را با این مجموعه بی‌ربط بدانند!». به این ترتیب به نظر می‌رسد صالحی با انتشار این فهرست یک جدال پنهان برای حفظ یا حذف مدیران صندوق زیرمجموعه خود را به عرصه عمومی کشانده و قصد دارد با حساس‌کردن افکار عمومی نسبت به وضعیت صندوق تحت مدیریت خود، از فشارهایی که به او برای حفظ این مدیران وارد می‌شود، بکاهد. اقدامی که می‌تواند مانند شمشیری دولبه عمل کند و در نهایت یا او را به مدیری معزول یا مستعفی تبدیل کند یا صندلی‌های هیئت‌مدیره شرکت‌های زیرمجموعه این صندوق را مطابق میلش آرایش دهد. این نکته را نیز نباید از یاد برد که فهرست اعلامی صندوق بازنشستگی کشوری فقط محدود به مدیران هلدینگ‌های این صندوق است و هنوز اسامی و مدارک تحصیلی مدیران ده‌ها شرکت زیرمجموعه این هلدینگ‌ها منتشر نشده است.

‌دکترای عجیب

یکی از جالب‌ترین مدارک تحصیلی در فهرست منتشرشده از سوی صندوق بازنشستگی کشوری متعلق به فخراله مولایی است که درحال‌حاضر مدیرعاملی هلدینگ صنایع غذایی و کشاورزی این صندوق بازنشستگی را بر عهده دارد. مولایی که نایب‌رئیس هیئت‌مدیره این هلدینگ نیز معرفی می‌شود، در موارد متعدد در سایت‌های زیرمجموعه این هلدینگ با عنوان «دکتر فخراله مولایی» معرفی شده و حتی در پیام تسلیتی که به مناسبت درگذشت مرحوم سیدتقی نوربخش، مدیرعامل سابق سازمان تأمین اجتماعی، منتشر کرده، از عنوان دکتر استفاده شده است. در صفحه معرفی اعضای هیئت‌مدیره هلدینگ صنایع غذایی و کشاورزی صندوق بازنشستگی کشوری در سایت رسمی این هلدینگ نیز در مقابل نام مولایی عنوان تحصیلی دکترای مدیریت کسب‌وکار با گرایش مدیریت استراتژیک ذکر شده است. بااین‌حال در کمال شگفتی مدرک تحصیلی مولایی که سابقه معاونت وزارت صمت و عضویت در شورای‌عالی معماری و شهرسازی کشور را نیز در کارنامه دارد، کارشناس دبیری زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه پیام نور قزوین است. اطلاعاتی تکان‌دهنده که با توجه به توییت مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، حاصل اشتباه فنی یا سوءتفاهم نیست و می‌تواند پرسش‌های بسیاری را درباره این موضوع به وجود بیاورد. حال این سؤال مطرح است که آیا مسئولان نظارتی و قضائی کشور این موضوع را به‌عنوان نمونه‌ای از جعل عنوان تحصیلی دنبال خواهند کرد یا خیر؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۸
وقتی لیسانس زبان فارسی از دانشگاه پیام نور مشاور وزیر صنعت است چه انتظاری از صنعت کشور باید داشت؟ حرفی برای گفتن ندارم
شهرداران و شورای شهر اکثرا مهندس لمران و معماری باشند همه سیاسی بهترینشون دکترای ریاضی محض در حال اعدام ...
بالاخره مدرک زبان انگلیسی داره یا فارسی؟
در تیتر نوشتید آقای دکتر لیسانس ربان انگلیسی دارد اما در پاراگراف آخر نوشتید کارشناس دبیری زبان و ادبیات فارسی دارند؟!
متاسفانه به خاطر غیرشفاف بودن مسائل در کشور راه برای دزدی و تقلب زیاد هست.
چرا نباید سیستمی در کشور وجود داشته باشد تا بتوان مدرک تحصیلی یک نفر را چک کرد؟
چرا نباید سیستمی در کشور وجود داشته باشد تا بتوان مالک زمین یا خانه را چک کرد؟
چرا نباید سیستمی در کشور وجود داشته باشد تا بتوان صحت کد ملی یک نفر را چک کرد؟
چرا نباید سیستمی در کشور وجود داشته باشد تا بتوان سنوات کاری یک نفر را چک کرد؟
و هزاران مورد دیگر، که یک دلیل دارد آنهم این است که را دزدی در کشور باید همیشه باز باشد
شما حساب کنید این آقا(کارشناس ادبیات) می خواهد برای معماری و کشاورزی تصمیم بگیره،، طبیعی که دور بر این اقا هم باید حتما افراد بی سواد باشند.. خدا یا برس به داد این بازنشتگان مظلوم ...
اگر از دوران دکتر کردان... عبرت گرفته میشد... امروز شاهد چنین فجایع بزرگ دروغ در بطن جامعه نمی بودیم.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار