بازدید 27939
هزار و ششصد و هفتاد و نهمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

هدایتی از زندان هم اینستاگرامش را آپدیت می‌کند؟!/ضرغامی: «پرستوبازی» در قاموس ما نیست!/برخی کشور‌های عربی مثل قورباغه دندان درآوردند!

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: استعفای وزیر حواس‌ها را برد سمت پرستو! /بلاتکلیفی پخش برنامه‌ای که جایگزین «۹۰» شد/چرا روحانی تأکید دارد اختیاراتش افزایش یابد؟ /روسیه نسخه جدید سریال «چرنوبیل» را می‌سازد و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۰۳۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۲ 07 June 2019

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

سالک از دو نماینده اصلاح‌طلب شکایت کرد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ادعای اعتقاد به انقلاب امام خمینی اقدامی بود تا این افراد بتوانند آن دوران را طی کنند و امروز به قدرت برسند. سالک تصریح کرد: امروز در مجلس شاهد حضور افرادی هستیم که از سران فتنه حمایت می‌کنند. هر جای دنیا در مجلس کشور در حمایت از براندازان حرف زده شود، برخورد جدی صورت می‌گیرد. وی اظهار داشت: البته بنده از خانم سلحشوری و آقای حیدری نمایندگان تهران که در دفاع از سران فتنه در تریبون رسمی مجلس صحبت کردند به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت کردم.

هدایتی از زندان هم اینستاگرامش را آپدیت می‌کند؟!

حسین هدایتی معروف به عابر بانک پرسپولیس که در پرونده بانک سرمایه و به اتهام اخلال در نظام اقتصادی به تحمل ۲۰ سال حبس محکوم شده در زندان به سر می‌برد. در اتفاقی عجیب و همزمان با حضور هدایتی در زندان صفحه اینستاگرامی وی به‌روز رسانی شده و برخی فوتبالیست‌ها همچنان او را لایک می‌کنند!

ضرغامی: «پرستوبازی» در قاموس ما نیست

ضرغامی گفت: مطلعم که آمار پرستو‌های دیگران، به سیاسیون منتقل می‌شود. عزت الله ضرغامی با اشاره به حواشی پرونده نجفی در توییتر نوشت: پرستو بازی مثل سلاح کشتار جمعی، در قاموس ما نیست. به رغم انتقاداتم به برخی شیوه‌های امنیتی اطلاعاتی، معتقدم که این ممنوعیت از نقاط قوت و قابل افتخار آنان است. مطلعم که آمار پرستو‌های دیگران، به سیاسیون منتقل می‌شود. برخی پند می‌گیرند و برخی ملال!

استعفای وزیر حواس‌ها را برد سمت پرستو!

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در پستی اینستاگرامی به استعفای وزیر آموزش‌وپرورش واکنش نشان داد و گفت: این روز‌ها هر مقامی یا وزیری استعفا می‌دهد همه حواس‌ها می‌رود سمت پرستو! از زمانی که خبر استعفای آقای بطحایی پخش شد من گفتم، ایشان اهل این کار‌ها نیست! چون آقازاده‌اش در کنارش مراقب اوضاع بود! بعد مخالفین دولت آمدند وسط گود تا از این گل‌آلود کردن آب! ماهی خودشان را بگیرند؛ که عدم تعهدات فرهنگیان از سوی دولت موجبات استعفا را فراهم آورده، ولی واقعیت نارضایتی رئیس جمهور از عملکرد ایشان بود به درست و غلط نظر رئیس‌جمهور فعلاً کاری ندارم! ولی آقای بطحایی دردآشنای فرهنگیان بود فقط در بد مقطعی وزیر شد! دقیقاً دوران بی‌پولی! و بدشانسی آورد. استعفا برای نمایندگی بهانه است و بعد از اطلاع از هجمه رسانه‌ای علیه دولت این سناریو نوشته شد! و موضوع کاندیدا شدن شد محور استعفا! آیا رئیس دولت بعد از عید فطر و زلال شدن روح و جان! به دنبال خانه‌تکانی در تیم دولت و پاک‌سازی آن است؟ ما مجلسی‌ها اگر احساس کنیم خانه‌تکانی مدنظر دولت است! با جان‌ودل حاضریم در این امر خداپسندانه همچون گروه ضربت واکنش سریع اقدام نماییم که حتی دولت هم نتواند حجم سرعت و عمل اقدام را باور کند!

برخی کشور‌های عربی مثل قورباغه دندان درآوردند

آیت الله سید علی اصغر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه، ۱۷ خرداد ماه ۹۸ یاسوج گفت: کشور‌های مرتجع عرب به رهبری آل سعود نژادا یهود در حالی که باید خادم الحرمین باشند، در واقع خائن الحرمین هستند در نشستی که اخیراً داشتند به تقلید از آمریکا شماره تلفن برای مذاکره با ایران اسلامی اعلام کردند، برخی کشور‌های عربی مثل قورباغه دندان درآوردند.

آسیا تایمز: آبه از حامیان برجام است

شبکه خبری آسیا تایمز از شرق این قاره گزارش کرد، «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن که قرار است به زودی راهی تهران شود، یکی از حامیان پر و پا قرص توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی ایران موسوم به برجام است. این شبکه روز جمعه در گزارش خود با اشاره به اینکه نخست وزیر ژاپن برای کاهش تنش‌ها راهی ایران می‌شود، آورده است: همان زمانی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد از برجام خارج می‌شود، دولت و نخست وزیر ژاپن با این اقدام مخالفت و از این توافق با اقتدار حمایت کردند.

بلاتکلیفی پخش برنامه‌ای که جایگزین «۹۰» شد

مریم جلالی تهیه‌کننده «تب تاب» درباره ادامه پخش این برنامه که به جای برنامه «نود» شامگاه دوشنبه روی آنتن شبکه سه سیما می‌رفت، گفت: در حال حاضر تکلیف پخش «تب تاب» مشخص نیست و معلوم نیست که در این هفته‌ها بتوانیم برنامه داشته باشیم. ما هم اکنون هزینه‌های زیادی برای اجاره سوله پرداخت می‌کنیم، ولی هنوز صحبتی درباره پخش برنامه نشده و برنامه در حال حاضر اسپانسر هم ندارد. در یک یا دو هفته آینده برنامه پخش نمی‌شود، چون بعید می‌دانم به این سرعت بتوانیم آماده شویم. البته ما ایده‌های جدیدی آماده کرده‌ایم که اگر برنامه روی آنتن برود آن‌ها را عملیاتی خواهیم کرد. / مهر

فروش کوکایین در اروپا با خدمات تلفنی تحویل سریع‌

آژانس مبارزه با مواد مخدر اتحادیه اروپا می‌گوید باند‌های قاچاق مواد مخدر برای فروش کوکایین خدمات تلفنی تحویل سریع راه انداخته‌اند. این نهاد می‌گوید در نروژ و سایر کشور‌های اتحادیه یورو و ترکیه در سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۱۴۰ هزار کیلوگرم کوکایین از قاچاقچیان ضبط شده که دو برابر میزان آن در سال ۲۰۱۶ و نشان دهنده رونق بازار مصرف آن است.

امپراتوری فعالیت‌های مخفیانه سعودی‌ها در آفریقای جنوبی

طی تحقیقات آفریقای جنوبی سرنخ‌هایی از محل نگهداری ثروت شاهزاد‌های سعودی به دست آمد. تحقیقات پایگاه اطلاع‌رسانی «اما بنگان» نشان می‌دهد شبکه‌ای بین‌المللی در یک منطقه حفاظت‌شده در آفریقای جنوبی، برای نگهداری و سرمایه‌گذاری ثروت شاهزاده‌های سعودی مشغول فعالیت است. بر اساس گزارش این پایگاه اطلاع‌رسانی، مقر اصلی این فعالیت‌ها در فاصله ۴۰ دقیقه از شمال شهر «لوئیس ریچارد» قرار دارد. محلی بسیار بزرگ که با فنس‌های متصل به برق، تا جایی که چشم کار می‌کند، امتداد پیدا کرده است. گفته می‌شود این منطقه مساحتی بالغ بر دوازده هکتار دارد و ادعا می‌شود در داخل آن منطقه شکارگاهی خصوصی ساخته شده که برخی از اعضای خانواده حاکم عربستان برای خوشگذرانی و شکار به آنجا می‌روند.

آمریکا زنان داعشی خود را تحویل گرفت

یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، این کشور گروهی از اتباع خود را که در سوریه با داعش همکاری کرده‌اند، تحویل گرفته است. این مقام آمریکایی گفت که این افراد، شماری زن و شش کودک هستند که پیش از این به اسارت گرفته شده بودند. / ایسنا

چرا روحانی تأکید دارد اختیاراتش افزایش یابد؟

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور درباره این که رئیس‌جمهور طی سخنانی بیان کرده است اختیاراتی محدود دارد و همین امر باعث شده تا آنطور که باید و شاید نتواند به وظایف خود جامه عمل بپوشاند، گفت: رئیس‌جمهور اختیاراتی دارد که قطعا برای اداره امور کشور، رفع مشکلات و رفاه حال مردم از آن‌ها استفاده می‌کنند. شرایط امروز بسیار پیچیده شده است، امروز فشار‌های خارجی روی کشور زیاد شده و همین امر بر مسائل اقتصادی و تجاری سایه افکنده است؛ بنابراین، اداره کشور در این شرایط نیاز به تمرکز، مدیریت و تصمیم‌گیری صریح و صحیح دارد. رئیس‌جمهور باید بتواند درباره مسائل سریع تصمیم بگیرد لذا اگر مسأله را تحت این عنوان مطرح کردند، به همین خاطر است./ ایلنا

اختلاف‌نظر مجلس و دولت بر سر درصد افزایش حقوق

آخرین بررسی‌ها از روند تغییر حقوق کارکنان در سال جاری نشان می‌دهد که بر اساس مصوبه مجلس حقوق‌ها بین ۱۱ تا ۴۲ درصد می‌تواند افزایش پیدا کند، اما آنچه که دولت مد نظر دارد افزایش حقوق بین ۱۶ تا ۳۵ درصد است. با افزایش حقوق‌های جدید، در مجموع حداکثر پرداختی در بین حقوق بگیران دولتی به بیش از ۲۲ میلیون تومان خواهد رسید، در حالی که این سقف در سال گذشته ۲۰ میلیون تومان بوده است./ ایسنا

سطح آب دریاچه ارومیه به روایت تصاویر ماهواره‌ای

دریاچه ارومیه یکی از بزرگترین دریاچه‌های نمکی دنیا و دومین دریاچه بزرگ در خاورمیانه است که طی چند دهه اخیر به دلیل خشکسالی و استفاده بیش از اندازه از منابع آبی این پهنه آبی که یک اکوسیستم طبیعی محسوب میشود رو به زوال است. تصاویر ماهواره‌ای سنجنده modis ناسا از پاییز ۲۰۱۸ تا بهار ۲۰۱۹ نشان می‌دهند که طی سیل اخیر این پهنه آبی مجدد از منظر مایه حیات احیا شده است. مطالعات مدیریت آبنگاری و امور جزرومدی سازمان نقشه برداری کشور افزایش بیش از یک متری تراز آب این دریاچه را اثبات کرده بود. تراز آب این دریاچه در بهار ١٣٩٨ از افزایش قابل ملاحظه ١/١٥ متری نسبت به زمان مشابه در سال گذشته برخوردار بوده و مساحت و حجم آب دریاچه نیز به ترتیب به میزان ١٠٩٣ کیلومتر مربع و ٣.٣ میلیارد متر مکعب افزایش یافته است. تراز آب این دریاچه از سال ١٣٧٥ شمسی کاهشی شده بود، اما افزایش تراز آب این دریاچه در ماه‌های اخیر با نرخی بی‎سابقه، امید زیادی در راستای احیای این دریاچه ایجاد می‎نماید؛ به طوریکه تراز آب دریاچه هم اینک به تراز ده سال گذشته نزدیک شده است.

روسیه نسخه جدید سریال «چرنوبیل» را می‌سازد

این هفته، مسکو تایمز گزارش داد، رسانه‌های مختلف کرملین از سریال چرنوبیل به عنوان "کاریکاتور" یاد کرده اند و NTV یکی از کانال‌های تلویزیونی دولتی، برنامه ریزی خود را برای ساخت فیلم یا سریال چرنوبیل آغاز کرده است. اما در این نسخه احتمالا همه چیز به آمریکا مرتبط است و قرار است به نقش سازمان سیا در مورد این حادثه پرداخته شود. الکسی موآدوف، تولید کننده فیلم (یا سریال) چرنوبیل ساخت روسیه، به روزنامه "مسکو" گفت که فیلم او برپایه یک تئوری توطئه استوار است. در این سناریو آمریکایی‌ها به نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل نفوذ کرده اند و احتمالا در انفجار این نیروگاه نیز دست داشته اند. او گفت: بسیاری از مورخان انکار نمی‌کنند که در روز انفجار، عامل سرویس‌های دشمن در ایستگاه حضور داشته است.

اهانت به مردم گیلان با تاپ و شلوارک

حجت الاسلام محمد جواد باقری امام جمعه اسالم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با انتقاد از گرانی‌های موجود در بازار خاطرنشان کرد: گرانی بی سابقه و عدم کنترل قیمت‌ها در ماه مبارک رمضان باعث شد که خیلی‌ها خرما را که یکی از مستحبات سفره افطار است بر سفره‌های خود نبینند. وقتی فشار اقتصادی و فقر بر مردم حاکم شود متأسفانه کسانی که ایمانشان ضعیف است دیگر روزه نمی‌گیرند و دستی به ربنا برای دعا و عبادت به درگاه خدا بلند نمی‌کنند. رئیس شورای فرهنگ عمومی اسالم در خاتمه اذعان کرد: نظارت هم که نداریم، هر کسی به هر قیمتی که دلش می‌خواهد کالای خود را می‌فروشد. هر چه بیشتر تیغشان ببرد همانقدر تیغ می‌زنند. به عنوان مثال آلوچه این طرف خیابان ده تومان آن طرف پانزده تومان. اجاره یک شب خانه تا یک میلیون تومان. بعضی مسافران هم فکر می‌کنند مکان عمومی مثل چهاردیواری اختیاری است جوری لباس می‌پوشند انگار در خانه شان هستند با لباس راحتی و تاپ و شلوارک به خیابان و کوچه و بازار می‌آیند. این نوعی اهانت به مردم مهمان نواز گیلان است.

پروانه سلحشوری: مردان مجلس نمی‌گذارند حتی یک زن به هیئت رئیسه برود

پروانه سلحشوری در گفتگو با خبرآنلاین در پاسخ به این که: «مردان مجلس دهم در طول این سه سال که از فعالیت فراکسیون زنان مجلس می‌گذرد، با اعضای فراکسیون زنان همراهی بیشتری نسبت به مجالس قبل نداشتند؟ با توجه به اینکه طیف اصلاح‌طلب مجلس هم نسبت به گذشته در این مجلس پررنگ‌تر است.» گفت: همراهی‌هایی وجود داشته، اما نه آنقدر که بتوانیم بگوییم آن‌ها واقعا با ما همراه بودند. در مورد همراهی نمایندگان مرد با اعضای فراکسیون زنان یکی از موضوعات اخیر همین بحث سهمیه یک ششمی زنان در فهرست‌های انتخاباتی ورود به مجلس بود که دیدیم چطور مردان قاطعانه در مقابل آن ایستادند یا در مورد اینکه زنان را در هیأت رئیسه داشته باشیم همین مقاومت همواره بوده است.

در این سه سال گذشته هر بار در این راستا کاری کردیم به در بسته خوردیم. بار‌ها کوتاه آمدیم و سعی کردیم به روش آن‌ها این موضوع را پی بگیریم، اما بی‌نتیجه بود. سال اول خانم مافی را به عنوان کارپرداز و جلودار زاده را که تجربه داشتند به عنوان دبیر معرفی کردیم که هیچ کدام رأی نیاوردند. سال دوم خانم اولاد قباد را به عنوان یک نامزد داشتیم که تفاهم فراکسیونی در مورد او صورت گرفته بود، یعنی سه فراکسیون مجموعا بر سر حضور او تفاهم داشتند، اما باز هم رأی نیاورد. سال سوم باز چند خانم بودیم، اما باز هم هیچ کس رأی نیاورد. من برای کارپردازی نامزد شده بودم، چون دبیری را دوست نداشتم و می‌خواستم در حوزه‌های نظارتی فعال باشم، اما دیدم که نماینده این جایگاه را یک جایگاه مردانه می‌دانند و حضور یک زن را در آن قبول نمی‌کنند. امسال هم که دیدید باز هم یک زن به هیأت رئیسه راه پیدا نکرد. در این مواقع می‌توان دید که مردان چقدر با زنان همراه هستند و مهمتر از آن، چقدر زنان را باور دارند. در بحث کودک همسری هم که از دیگر عرصه‌های مهم فعالیت فراکسیون بود اگرچه مجلس به فوریت آن رأی داد، اما کمیسیون قضایی با آن موافقت نکرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۳
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۱۰
جناب امام جمعه عدم اجرای قانون در زمینه های اقتصادی ، مبارزه با فساد ،مبارزه با اختلاس و همین طور عدم اجرای قانون حجاب توسط دولت کشور را به این روز
انداخته و مقصر بعدی ان هم قوه قضاییه است
یعنی قانون سفت کن و شل کن در کشور اجرا می کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
آمار نسبت پزشک در 10،000 نفر جمعیت طبق سایت بهداشت جهانی WHO به ترتیب کاز زیاد به کم:
کوبا :81.9
سوئد 53.99
ایتالیا:40.93
آذربایجان:34.47
ارمنستان:28.99
آمریکا:25.95
عربستان:23.90
ترکمنستان:22.25
عمان:19.69
ترکیه:17.61
تاجیکستان:17.00
سوریه:12.2
ایران:11.4
سومالی:0.23
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
پس قانون 400 هزار تومان بعلاوه 10 درصد مجلس چه شد؟ دولت که کار خودش رو کرد. پس قانون گذاری چه فایده ای داره وقتی هر کس کاره خودشو میکنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
هرچیزی که قبلا به عنوان شایعه شنیده بودیم کم کم داریم میبینیم واقعی بوده یعنی خدایی همه شایعه هایی که تا حالا شنیدیم و میشنویم ولی صحتش رو کسی تایید نکرده واقعیت داشته و دارد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
منفی را به خاطر حجاب گرفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
جناب ناظر تابناک، هدف شما از انتشار کامنت های جهت دار در حوزه پزشکی چیست؟ آیا شما خودت پشت کنکور مانده ای؟ آیا از جامعه پزشکان آسیب دیده ای؟ آیا عقده نهفته دارید؟ اگر نه که چرا کامنت های بی ارتباط با موضوع و کلیشه ای را نشر میدهید؟ مگر تشویش اذهان عمومی جرم نیست؟
آقای ضرغامی ! نگووووو !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
آیا میدانستید طبق آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی نسبت تعداد پزشک به جمعیت در ایران کمتر از کشور بحران زده سوریه است؟
در ایران به ازای 10،000 نفر جمعیت 11.4 نفر پزشک وجود دارد.
در سوریه به ازای 10،000 نفر جمعیت 12.2 نفر پزشک وجود دارد.
دلیلش انحصار مافیای پزشکی ایران است.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
کلا دوست داری در دانشگاه ها بازکنن تو هر کوچه دانشکده پزشکی بزنن! کلا پشت کنکوری هستی یا عقده پزشکی قبول شدن داری شماا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
دیگه فهمیدم موسوی هم مثل روحانیه با همین تیم
دیگه اصلا اسطوره سازی برام مهم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
ناشناس 21:45
این بنده خدا با آمار و متقن حرف زده و پزشکان ایران رو متهم به ایجاد انحصار و کمبود به منظور افزایش درآمد خود کرده است. به نظر میرسد شما جز لژ پزشکان باشی و از زمزمه افزایش پزشک احساس خطر کردین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
الان چندین سال هست که باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در دولت های مختلف بوده و هر وزیری آمده ایشان را برکنار نکرده است این معاونت سهمیه پذیرش در رشته های پزشکی را هرسال در کنکور مشخص می کند ایشان با عملکردشان رانت عظیمی در رشته های پزشکی ایجاد کرده اند و مردم را گرفتار .....
سالار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
من نمیگم مطب پزشک میگم مغازه پزشک ,باور کنید حال آدم از این طبقه کاسب ناجور میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
»آمار پرستو‌های دیگران، به سیاسیون منتقل می‌شود.»
این دیگران چه کسانی و یا گروهی هستند.با این حرف یعنی پرستو وجود دارد و مربوط به خارج از جمع سیاسیون است ؟
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
آمار نسبت پزشک در 10،000 نفر جمعیت طبق سایت بهداشت جهانی WHO به ترتیب کاز زیاد به کم:
کوبا :81.9
سوئد 53.99
ایتالیا:40.93
آذربایجان:34.47
ارمنستان:28.99
آمریکا:25.95
عربستان:23.90
ترکمنستان:22.25
عمان:19.69
ترکیه:17.61
تاجیکستان:17.00
سوریه:12.2
ایران:11.4
سومالی:0.23
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
ایجاد انحصار در پزشکی و باز کردن دانشگاه در هر کوچه دو مقوله کاملا متفاوت است. لطفا مغلطه نکنید.
صد سال دیگر ملت باور نمی کنند خودی در زندان باشد اقای هدایتی هم در یکی از کاخهای خودش بریش من وتو می خندد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
آیا میدانید یک پزشک عمومی متولد 1374 که معادل یک فوق لیسانس (بدون دادن دو کنکور اضافه) می باشد (و بدون دادن آزمون استخدامی استخدام میشود) در تامین اجتماعی درامد 21 میلیون تومانی دارد؟
زندان زندگی کارگر با حقوق دو تومنه نه اقای هدایتی که پولهاشو از کارگری جم نکرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
آیا می دانید در حالیکه یک پزشک عمومی (معادل فوق لیسانس) درآمدی بین 20 تا 30 میلیون دارد و یک خانم پزشک متخصص زنان (متولد 1365) درآمدی در حدود 300 میلیون تومان دارد؛ یک استاد تمام (فول پروفسور) رشته مهندسی مکانیک یا برق یا عمران که مدرک خود را از دانشگاه MIT (دانشگاه صنعتی رنک اول جهان) گرفته و در دانشگاه صنعتی شریف تدریس میکند در حدود 15 میلیون حقوق می گیرد؟
ناشناس
| Germany |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
استاد دانشگاه تازه استخدام شده ماهی 5 میلیون و استاد تمام هم با کلی پایه فوقش ده تومن میگیره
باید همه مهاجرت کنیم همه استادا به عربستان و امارات خدمت کنیم نونش حلالتره از این مملکت
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
زیادعجله نکنیدلشکرپزشکان کم سواددرراه هستندبازیادشدن تعدادپزشکان وضع درمان بهبودنمیابدتربیت پزشک خوب وباسوادبسیارسخت است اینکه میگوئیدتعدادپزشک درایران ازارمنستان وسودان کمتراست ایرادی ندارد آیاپزشکان ایرانی قابل قیاس باهمکارانشان درآن کشورها هستندجاهائیکه
مدرکشان هیچ اعتباری ندارد، پزشکان مادرحدبهترین پزشکان دنیاهستندمغرضانه بمسائل نگاه نکنیدکشورتان رادوست داشته باشید
پشت کنکوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
آیا میدانستید طبق آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی نسبت تعداد پزشک به جمعیت در ایران کمتر از کشور بحران زده سوریه است؟
در ایران به ازای 10،000 نفر جمعیت 11.4 نفر پزشک وجود دارد.
در سوریه به ازای 10،000 نفر جمعیت 12.2 نفر پزشک وجود دارد.
دلیلش انحصار مافیای پزشکی ایران است.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
اقا این درامد ها کجاست ماهم بریم تابناک چرا اینگونه کامنتها رو با این حجم وسیع اجازه چاپ میدی یک پزشک عمومی در یکجایی با شرایطی
اونهم در شرایطی خاص شاید همچین درامدی داشته باشه ولی نه بقیه یا یک متخصص خاص چرا اجازه
میدی یک فرد یا گروه با ارئه حقوقهای موردی و گاها کذب و اغراق امیز ازین فضا سو استفاده کنه
ما در ایران میتوانیم از کاه کوه بسازیم لاکن نمیتوانیم از کوه کاه بسازیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
آیا میدانید میزان تولید پزشک در ایران آنقدر پایین نگه داشته شده است (توسط مافیای پزشکی) که رتبه نسبت پزشک به جمعیت در ایران 18 ام در خاورمیانه است؟ بله 18 ام در خاورمیانه. لطفا وزارت پزشکان پاسخ دهد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
چرا نتونیم وقتی میتونیم از دکل نفتی را بدون برجای گزاشتن هیچ اثری غیب کنیم پس حتما اونم میتونیم
وزیر باید وزیر باشد. وزیری که وزیر نباشد وزیر نیست
یعنی چی بلاخره .... بخاطر پرستو استعفا داد....یا مسعله معیشتی کارمندای اموزشو پرورش بود.....
در جهان از هر 6 مرگ، 1 مرگ به دلیل سرطان است.

سرطان دومین عامل مرگ و میر در جهان است و در سال گذشته 10 میلیون نفر در جهان جان خود را به دلیل ابتلا به سرطان از دست دادند.

ما تا حدود زیادی میتوانیم از ابتلا به سرطان پیشگیری کنیم. خودداری از مصرف غذاهای فراوری شده مثل سوسی، همبرگر، کالباس، تن ها، مواد غذایی کنسروی، مواد غذایی دارای نگه دارنده ها، خودداری از مصرف دخانیات، خودداری از مصرف محصولات کشاورزی که برای تولید اونها از مقادیر زیادی کودهای شیمیایی و سموم استفاده شده که متاسفانه در ایران اغلب محصولات کشاورزی به این صورت تولید میشوند، خودداری از مصرف گوشت حیواناتی که به صورت صنعتی پرورش داده میشوند به خصوص مرغ های کارخانه ای و گوشت های قرمز واردات ، خودداری از مصرف آجیل و خشکبار (اکثر آجیل و خشک بارهایی که در بازار ایران فروخته میشوند دارای نوعی آلودگی قارچی هستند که با چشم دیده نمیشه و وجود آلودگی تنها در آزمایشگاه ها قابل تشخیصه) و دوری از مواد شیمیایی سرطان زا مثل آزبست و از همه مهمتر خودداری از سکونت و نزدیک شدن به محل هایی که در آنها فعالیت های اتمی یا نیروگاه های هسته ای وجود دارد.
جناب مردم نون ندارند بخورند شما از روزه نگرفتن سخن می گویید؟فلسفه روزه اشنایی با زندگی فقرا و درک ان است .فقرا به یمن دولت شما دوازده ماه سال را روزه اند. کاخ نشینان روزه بگیرند تا شاید درد فقرا را بفهمند که اینهم عملا غیر ممکن است زیرا سفره افطار و سحرشان نشان از اشرافیت دارد.
ایشان کانادا هستند نه زندان
ضرغامی . پرستو بازی در قاموس ما نیست .قضاوت کنم یا عملکرد سیاسی و میدانی را ببینم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
فقط ببین چی میگن برعکسش کن قضاوت نمیخواد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
پرستوبازی کار دشمن است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
پرستو بازی اصلا اصلا اصلا به ما نمیچسبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
شايد هم كفتر بازي مي كنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
میتونن یه پرستو سمت من بفرستند بنده حاضرم با کمال میل در معرض ازمایش پر خطر پرتاب هدایت اصابت و برگشت پرستو قرار بگیرم :)
قابل توجه سازشکاران وذوقزدگان مذاکره باامریکا 
بعدازتحریم صنعت نفت و صنایع فلزی وفولادی اکنون تنهامنبع درامد ارزی ایران یعنی صنایع پتروشیمی هم تحریم شد !!!!
حالابازهم ازضرورت مذاکره دفاع کنید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
توباید بسوزی و اقا زاده ها برا مردم فرقی نمیکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
اتفاقا باید از ضرورت مذاکره سخن گفت .مردم که کاخ نشین نیستند که برای اینکه مشکل روحی پیدا نکنند هر روز از سراسر ایران برایشان دیدار کننده ترتیب دهند .مردم واقعا در هم شکسته اند.حالا شما کاخ نشینان از سم گفتگو بگویید.
چگوارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
تحریم باشه بهتره حداقل نمیفروشن بخورن و مردم هیچی نبینن
در ایران پرستو ... در روسیه گنجشک قرمز .... دنیای کثیفی هست ...
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
مثل برجام که داشت کارش را میکرد منتها توقعات زیاد بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
بعضی موقع ها کارها طبق برنامه پیش نمیره تقصیر کسی هم نیست
وقتی یک چیزی داره درست کار میکنه دست بردن توش و مداخله در کار اون اشتباه محضه
شمع و چراغ قوه هر دو روشنایی ایجاد میکنند لاکن شمع بی نیاز از الکتریسیته است.
بعضی از نمایندگان از سران فتنه حمایت میکنند و انهم از کسانیکه که بر اندازان هستند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
تصور بر این است که در عهد عتیق هستید بهتر نیست کمی فقط کمی بروز باشید
سرررران فتنه
چگوارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
همون سران فتنه رو حالا برای شاهد میخوان بیارن دادگاه تا تکلیف 8 میلیون رای رو مشخص کنن
قبل از لینکه تصمیمی بگیرید یا دست به کاری بزنید حتمن در مورد عواقب اون خوب فکر کنید و با چند نفر مشورت کنید. هیچ وقت زمانی که عصبانی هستید یا در بحران قرار دارید تصمیمی نگیرید و یا کاری رو انجام ندید. بهترین کار در این زمان ها دور شدن از محل و رفتن به یک مسافرته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
از اینکه بفکر سلامت مردم با جیب خالی هستید ،معلومه که شیک زندگی میکنید حتما شما خوبید
امروز جمعه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
جواب قشنگی بود چون چهل میلیون هموطن هروزشون جمعه است
ما مقاومت می کنیم حتی اگر مجبور شوینم از نان خشک و لنگ استفاده نماییم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
من میخوام مثل همه مردم کشورهای متمدن زندگی کنم . عقیده من مال خودم هست به دیگران و مسولین ربطی ندارد خصوصا مسایل سیاسی ‌ .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
من لنگی نیستم لخت می گردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
طنز جالبی بود عین صلح هم لنگ میبندیم و هم نان خشک می خوریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
ما هم همين رو ميگيم توي اين مسايل بايد رفراندوم بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
توی دنیای متمدن شما نهنگ سلاخی می کنن گاو رو با بی رحمی می کشن توسط ماتادور ها و غیره پس همون فرانسه بمون و به ماکرون جونت خدمت کن
پس از انتشار کلیپی در یک قایق که دو زن بدون روسری و سه مرد بدون پیراهن در حال قایق سواری هستند دستور پیگرد قانونی صادر شده است . چه سریع پیگیری میشود ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
اونوقت چند ساله دنبال اسیدپاش های اصفهان می گردند و هنوز ردی از آنها پیدا نشده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
بدون روسری؟ خخخخ برو خودت رو مسخره کن. طرف چیزی تنش نبود جز لباس زیر
ضرغامی چکاره سیستم امنیتی اطلاعاتی مملکت هستید که در موردِ همه چیِ نظام اظهارِ نظر میکنید؟!!! یکی جلویِ اینشون را بگیرد تا کی گل بخودی بخوریم؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
کلا سیاست اصولگریان چنین هست که وقتی در وضعیت عادی تصمیم عادلانه و عقلانی نمیگیرند . وقتی در فشار سیاسی و اقتصادی قرار گرفتند شروع به باج دتدن از طریق اصلاح طلبان میشوند . یعنی برای دور بودن از صدمات سیاسی در تمام امور داخلی و خارجی اینقدر صبر میکنند تا از دایره اصلاح طلبان کسی پیدا بشه هزینه آشتی یا جنگ یا صلح یا هر چیزی حتی روابط خارجی را پرداخت کند .
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
کلا احمدی نژاد و ضرغامی و شریعت مداری و ازغدی با گفتار و رفتار انقلابی در همه امور صاحب نظر هستند .در همه امور کشور فراتر از قانون عمل میکنند
منطقهٔ حفاظت شده ؟ آنهم ۱۲ هکتار ؟ یعنی ۱۲۰ هزار متر مربع زمینی به ابعاد( ۱۲۰*۱۰۰۰ متر ) به اندازهٔ یک ویلای آغازاده ها در لوسان و یا در شمال ایران ؟ عجب ؟،،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
هر هکتار ده هزار متر مربع است اما مجموع درست است
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
این را هم در نظر بگیرید استفاده از فنس الکتریکی در آفریقای جنوبی. متداوله
آمریکا دوباره ما را تحریم کرد این بار پتروشیمی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
خوبه اقتصاد متکی به پتروشیمی که اقتصاد نیست اقتصاد باید به هیچ وابسته نباشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
ترامپ تا امروز هم خبلی خودشو نگه داشت زودتر از اینا قرار بود پتروشیمی تحریم شود
مردم نگران نباشید خودش هر روز که از خونه با بی ام دابلیو ضد گلوله میبرنش به دفترش، به صورت چشمی سر شماری میکنه و همیشه حواسش به وضعیت ما هست.
سران فتنه به گفته خودتان ۱۳میلیون رای داشته!! یعنی نماینده نمیتونه اسمشم ببره؟! عجب نوابعی داریم!!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
دمش گرم ۱۳میلیون رای داشته .من هم بهش رای دادم . علتش بخاطر این بود که از رفتار و گفتار سیاسی که طی چند دهه برای مردم فقط دستاورد هزینه ای بوده انها پخته تر شده بودند و از شعارها و ارمانخواهی جوانی و ناپختگی خارج شده بودند و به عقلانیت و خرد گرایی روی اوردند . بنابراین من به سابقه ایشان انتقاد داشتم اما همین اینکه با شعار اصلاحات سیاسی و اقتصادی به میدان امده بود بهش رای دادم . خوش بحال ۱۶ میلیون فتنه گر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
بنی صدر هم رای داشت لکن منافق از آب درآمد و با روسری فرار کرد!
اقای امام جمعه اسالم .............رانت خوری وپارتی بازی واختلاس های اقایون مسئول هم توهین به مردم است
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
بنظر آقایان وقتی روسری زنان به عقب می رود اسلام آقایان در خطر میافتد
اقاي ضرغامي ! چقدر شما خوبي !!!!
اموزش و پرورش وسیع ترین و روشن ترین ارگان در بین کل وزارت خانه هاست ، بطحایی نه سواد، نه نه نه هیچ توان تداشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
سواد داشت برنامه و ایده های نو هم داشت ولی باهاش همکاری نشد
ناشناس
| Germany |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
شما و امثال شما چه توان علمی و اجرایی دارید که از بیرون گود میگید لنگش کن؟؟؟
استعفای وزیر هم بخاطر این بود که نه میتوانست کاری برای معلمان انجام دهد و نه کاری برای دانش آموزان
من بعضی وقت ها کنار خیابان می ایستم و به رفتار مردم نگاه می کنم. خو.دم ماشین ندارم. چیزی که زیاد توجه ام را جلب می کند راننده هایی هستند که می روند توی نخ زنانی که کنار خیابان ایستاده اند. مثلا پرایدی را دیدم که برای زن حوانی ایستاد. تقریبا 5 تا 10 دقیقه. بعد آرام عقب آمد تا با بدن زن مماس شد. ولی زن بهش محل نمی گذاشت. بعد چند بار بوق زد و رفت. یک بار هم دیدم یک ردیف ماشین پشت سر هم ایستاده اند. اولین ماشین حلو زنی ایستاده بود و بقیه هم می آمدند تا اگر نفر اول صلاح نیامد آنها بیایند شاید صلاح آمد. اصلا زن مسافر بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
دقیقن درست میفرمایید دوست عزیز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
اخلاق کلا در ورطه سقوط است
مهم نیست پرستو ها به خانه ات بیایند مهم این است که آیا پنجره ها را باز می کنی تا برود پی کار خودش
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
انسان را بخاطر اختلاف به این شکل کشتن . آدم دلش به حال پرستوی واقعی پرنده به رحم میاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
اگر پنجره را هم باز بزاری اگر قرار نباشه بره ، نمیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
اگه به زور یا با حقه ای کثیف پرستو را داخل خونه کنند چی ؟
آقای ضرغامی شما زیاد به این چیزها فکر نکن اگر برای بعضی ها پرستو بفرستند برای بعضی کلاغ سیاه هم نمی فرستند
من که از رفتن وزیر چیزی دستگیرم نشد اولاً در این‌که بطحایی آدم بی‌کفایتی بود تردیدی نیست ثانیا در این که دولت هم (بخصوص شخص رئیس جمهور و نوبخت) هیچ اهمیتی به فرهنگیان نمی‌دهند باز هم تردیدی وجود ندارد پس حالا رفتن وزیر چه معنایی دارد الله اعلم!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
وزیر ادم عاقلی بود و مشکلات را بخوبی میدانست منتها حل مشکلات امکانات میخواد و یکی از مشکلاتی که بدرستی درک کرده بود استرس زیاد دانش آموزان است که عواقب فاجعه بار دارد
تنها ملتی که امریکا جلویش زانو زده و عذر خواهی کرده ایران هست
الان چندین سال هست که باقر لاریجانی ی معاون آموزشی وزارت بهداشت در دولت های مختلف بوده و هر وزیری آمده ایشان را برکنار نکرده است این معاونت سهمیه پذیرش در رشته های پزشکی را هرسال در کنکور مشخص می کند ایشان با عملکردشان رانت عظیمی در رشته های پزشکی ایجاد کرده اند و مردم را گرفتار .....
مگه قورباغه دندون داره؟
بروز رسانی درست است نه آپدیت
مردم مهمان دوست گیلان باید فرهنگ توریستی داشته باشند
آقای ضرغامی جوری صحبت می کنند که گویی مرکز ثقل تصمیم و تدوین و تصویب استراتژی کشورداری هستند
برخی کشور‌های عربی مثل قورباغه دندان درآوردند!!!!!

دیشب در جده عربستان میزبانی مسابقات جهانی کشتی کج برقرار بود و شبکه عربستان هم که برای ایرانیان راه اندازی شده است آن را زنده و مستقیم پخش کرد این چیز مهمی نیست اصل قضیه این بود که زنان و مردان عربستانی همراه با خانواده یا دوستان خود و در جای جای ورزشگاه حضور داشتند حالا مقایسه کنید با ایران که بانوان حتی از دیدن فوتبال هم محروم هستند و هر روز محدودیت جدیدی برای بانوان .
من باحقوق یک میلیون پانصدحتی خداراهم فراموش کردم چه برسه روزه بگیریم
اقای امام جمعه اگرحقوق شماهم کفاف خریدن خرما نداشت شماهم روزه نمی گرفتید
در برخی از مراکز استانها (و نه شهرهای کوچک) یک پزشک متخصص جوان (و نه چندان با تجربه) به زحمت پیدا می شود که اگر به مرخصی برود هزاران نفر آواره و بلاتکلیف خواهند بود. واقعا در علم پزشکی که به شدت تخصصی و فوق تخصصی شده است مفهوم پزشکی عمومی چیست؟ آیا چیزی جز مجموعه ای اطلاعات عمومی پزشکی است که هر تحصیل کرده دانشگاهی می تواند به آن دسترسی داشته باشد. توسعه دوره های تخصصی پزشکی آنهم با وضعیت هرم سنی در کشور امری بسیار ضروری است. شورای عالی انقلاب فرهنگی باید کاری کند از جامعه پزشکان و وزارت متبوع نباید چنین انتظاری داشت. وضعیت وزارت بهداری با وزارت علوم متفاوت است.
مسلمانان مسلمانان مسلمانی ز سر گیرید.
درسته پزشك در ايران كمه ولي موارد زير هم به اين مشكل دامن زده اند:
- رفتار تجملگرايانه يا ناآگاهانه مردم :وقتي شخصي بدون هيچ توجيهي حاضر ميشه هزينه هاي چندين برابري براي يك كار درماني يا عمل پزشكي ساده پرداخت كنه يا زير ميزي بده، نتيجه اين ميشه.
- افزايش نامتناسب سهم پزشكان متخصص و فوق تخصص نسبت به پزشكان عمومي:
بيشتر بيماري ها توسط پزشكان عمومي قابل درمان هست. و به اين معني است كه تعداد پزشكان عمومي مي بايست چندين برابر شوند متخصص ها باشه . ولي در حال حاضر تعداد پزشكان متخصص و فوق تخصص به پزشكان عمومي نزديك شده است.(پزشك عمومي: حدود 42000 و متخصص و فوق تخصص:41000)
- مراجعه بي دليل به پزشكان متخصص و فوق تخصص: خيلي از مردم براي هر بيماري ساده اي به سراغ متخصص يا فوق تخصص ميرند. بيشتر بيماري ها رو پزشكان عمومي ميتونند مداوا كنند و يكي از وظايف پزشكان عمومي اينه كه تشخيص بدند كه نياز به مراجعه به متخصص هست يا نه.
- عدم توجه و اولويت به موضوع بهداشت نسبت به درمان: هميشه پيشگيري بهتر از درمان هست. متاسفانه نهادهاي مترتبط در اين خصوص فرهنگ سازي و اطلاع رساني خوبي ندارند. اگر سبك زندگي و تغديه و ورزش و ... بهبود پيداكنه خيلي از بيماريها هم كاهش پيدا ميكنه. براي خيلي از مردم هم به غلط جاافتاده و انگار كه خوششون مي ياد وقتي ميرند دكتر حتما يه دارويي، شربتي ... مصرف كنند. اگه دكتر بگه چيزيت نيست يا اينكه كه مثلا روزي 2 ساعت بيشتر بخواب يا فلان غذا رو بخور يا نخور يا... قبول نميكنند يا انگار دكتر بي سواده.
- مهاجرت پزشكان ايراني: ميتونه يكي از دلايل كمبود پزشك در ايران باشه. به هر حال كمبود پزشك تبعات بهداشتي
و اقتصادي و اجتماعي... داره.
- عدم رعايت قانون و اخلاق توسط پزشكان: سريال در حاشيه
- مفت باشه كوفت باشه: برخي چون بيمه هستند براي هر چيز ساده اي چندين بار به پزشكان و بيمارستانهاي طرف قرارداد با بيمه مراجعه ميكنند.
آرزوم این بود که یک روز در این کشور مسئولین به جز صحبت در مورد مردم خودمان و وطن عزیزمان صحبت دیگری نکنند اما افسوس که آرزویی محال است
انسان ها لیلقت زندگی روی زمین را ندارند
(پرستو و پرستو بازی) کلمه و عبارتی سنگین و متین نیست که اینروزا همه تکرارش می کنن. کمی غیر عفیف و جلف و سخیف به نظر میاد این اصطلاح.
هدایتی از زندان هم اینستاگرامش را آپدیت می‌کند؟!
داداش زندان براي ماست نه براي دوستاني كه با حضرات مسولين نشست و برخاست دارن .

شما صد هم بگيد زندان چون به چشم ديدم ميگم کذبه
امیدوارم منظور آقای ضرغامی این نباشد که پرستوها در ایران را آمریکا سازماندهی و استفاده کرده باشد.
در حدیث ذکر نشده که سست ایمانان بخاطر نبود خوراک یا خرما روزه نمیگیرند و یا ایمانشان خدشه دار میشود!!! حدیث کلی فرموده که وقتی فقر از دری وارد شد، ایمان از در دیگر خارج میشود، و این شامل قریب به اتفاق هر شخصی میشود!!! ولی نه شامل افرادی که یک جایگاه اجتماعی کسب کرده و به هر طریقی مردم به آنها میرسند!!! وظیفه ی مسولین است که مایحتاج مردم را تهیه و در اختیار بگذارد!!!
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر