بازدید 5705
۲

آنالیز خریدهای قلعه‌نویی؛ «کیک‌اند‌راش» یا همان بکش‌زیرش!

کد خبر: ۹۰۳۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲ 07 June 2019

امیر قلعه‌نویی خیلی زود برای ترمیم سپاهان دست به کار شد و در شروع فصل نقل‌وانتقالات دو بازیکن خرید. در روز‌هایی که استقلال و پرسپولیس هنوز سرمربی فصل بعدشان مشخص نیست، سپاهان از این دو تیم سبقت گرفت و ستاره نقل‌وانتقالات را جذب کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، محمدرضا حسینی که از استقلال و پرسپولیس هم پیشنهاد داشت، در اصفهان ماند و از ذوب‌آهن راهی سپاهان شد تا جانشین مهرداد محمدی شود.

اولین خرید قلعه‌نویی در خط حمله، بازیکنی است که طبق آمار متریکا، در نبرد‌های هوایی حدودا هفت برابر موفق‌تر از مهرداد محمدی بوده است. در حالی محمدی از سپاهان راهی دسپورتیوو پرتغال شد که فصل گذشته به طور متوسط فقط چهار دهم (0/4) نبردهوایی پیروز می‌شد، ولی علاقه قلعه‌نویی به ارسال‌های هوایی او را سراغ بازیکنی فرستاد که در هر مسابقه لیگ هجدهم به طور متوسط ۲.۷ مرتبه ضربه سر می‌زد. هر چند که محمدی روی گل‌ها تاثیرگذاریِ بیشتری نسبت به حسینی داشت، و نرخ تبدیل شوت به گلش هم بیشتر بود، ولی حسینی بیشتر دریبل می‌زند و پاس کلیدی بیشتری هم ارسال می‌کند.

حسینی با این انتخاب دوباره شاگرد قلعه‌نویی شد تا مانند دو فصل قبل در ذوب‌آهن، زوج کی‌روش استنلی را تشکیل دهد. زوجی که موفقیت‌شان روی هوا صدای شفر را درآورده بود و سرمربی استقلال در آن زمان اصطلاح کیک اند راش را برای سبک بازی تیم قلعه‌نویی به کار برده بود.

دیگر خرید قلعه‌نویی، مرتضی منصوری است. دفاع کناری فصل قبل پدیده که در ۲۲ مسابقه دفاع راست بازی کرد و پنج بازی هم در سمت چپ دفاع قرار گرفت. توانایی بازی در دو پست، قلعه‌نویی را مجاب کرد که برای محمد ایران‌پوریان و سعید آقایی رقیبی درجه یک بتراشد. هر چند که منصوری فصل قبل با وجود نمایش خوب، هیچ گلی نزد و پاس گلی نداد. منصوری نسبت به دو دفاع کناری اصلی سپاهان در کار‌های تهاجمی هم آمار ضعیف‌تری دارد، ولی در دفاع کردن متعهدتر است. منصوری فصل قبل عملکرد دفاعی بیشتر از آقایی و ایرانپوریان ثبت کرد. ضمن اینکه به اندازه آقایی و ایران‌پوریان در ارسال پاس کلیدی موفق نبوده، ولی دقت پاس بالاتری از هر دو بازیکن داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
من نمیدانم چرا تمام نویسنده های ورزشی تابناک از قلعه‌نویی متنفر هستند. واقعاً تیمی که در فصل گذشته بیشترین گل زده در لیگ را دارد، بهترین گلزن لیگ و بهترین پاسور لیگ را دارد، نمی‌توان گفت که فوتبال عقب مانده ای ارائه می دهد. اگر چنین است باید بگویم لیگ بسیار عقب مانده ای داریم. به علاوه مجموعه گل‌های زده و خورده سپاهان نشان می‌دهد که فوتبال بسته و دفاعی هم ارائه نمی‌دهند و در واقع مجموعه گل های زده و خورده برای تیم های بالای جدول جذابیت بازی را نشان می دهد. و به نظرم حرف هایی از جنس "بکش زیرش" از روی حسادت یا ناآگاهی زده میشود.
برای امثال من که از ابتدای دهه شصت تحول فوتبال و مربی گری امیر قلعه نویی را دیده ایم او بدون شک یکی از هوشمندترین هافبک‌های 40 ساله اخیر ایران و قطعا بهترین مربی ایرانی ۲۰ سال اخیر است. هدف عرایض بنده بت سازی از امیر قلعه‌نویی نیست. او طبعا نقاط ضعفی هم دارد، اما نقاط ضعفش کمتر از دیگران و نقاط قوتش بیشتر از دیگران است. همین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
برای اینکه لنگی تمام عیارند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار