بازدید 14880

تقلای برخی دختران برای ازدواج با مستمری‌بگیران!

کد خبر: ۹۰۳۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸ 07 June 2019

سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: برخی دختران جوان به عقد مستمری‌بگیرانی که سن بسیار بالایی دارند و احتمال فوت‌شان زیاد است، در می‌آیند تا پس از فوت آن فرد، موفق به دریافت مستمری سازمان شوند!

به گزارش «تابناک» به نقل از جام جم آنلاین، محمدحسن زدا درباره طلاق‌ های صوری در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: چند سالی است سازمان تامین اجتماعی با پدیده طلاق‌ های صوری برای برقراری مستمری فرزندان اناثی که پدرشان بیمه‌شده یا مستمری‌بگیر سازمان بوده و فوت کرده است روبروست؛ اگر چه تعداد خانوارهایی که حاضر به پذیرش این خطای عجیب و پرمسئله می‌شوند در قیاس با تعداد مستمری‌ بگیران محق، بسیار کم است.

وی افزود: اتفاق دیگری که رخ داده این است که برخی دختران جوان به عقد مستمری‌بگیرانی که سن بسیار بالایی دارند و احتمال فوت‌شان زیاد است، در می‌آیند تا پس از فوت آن فرد، موفق به دریافت مستمری سازمان شوند! در این موارد موضوع فقط به دریافت مستمری ختم نمی‌شود، بلکه مفسده‌ها و مشکلات فراوان بعدی برای خانواده‌ها و بویژه آن زنان طلاق گرفته و دختران ازدواج کرده پیش می‌آید که … در این زمینه‌ها بایستی نهادها و افراد مسئول، خانواده‌ها را آگاه کرده و اطلاعات لازم را ارائه دهند.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی در ادامه نوشت: البته در بسیاری از این موارد، سازمان از طرق مختلف متوجه این دور زدن‌های به ظاهر قانونی می‌شود و اقدامات لازم را انجام می‌دهد. سازمان تامین اجتماعی پشتیبان واقعی دختران و زنانی است که در مسیر زندگی خود با ریسک مواجه می‌شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۲۲
ازدواج بدون ثبت رسمی دختران مستمری بگیر (صیغه ) هم به روشهای متن اضافه کنید
در جامعه ای که فقیر فرهنگی ومالی شده هرکاری شدنی است
من بارها شاهد بوده ام که کلیه ی خانم های بالای 18 سال و پسران بیکاره ی علاف فامیل مدیر عامل یا اعضای هیئت مدیره ی شرکتهای خصوصی در لیست بیمه ی شرکت قرار دارند تا بعد 30 سال حقوق بازنشستگی دریافت کنند و این در حالی است که حتی یک دقیقه هم در عمرشان کار نکرده اند
این موضوع صدمه ی جدی به اقتصاد مملکت وارد می کند چرا که در یافت حقوق بازنشستگی باید در قبال سی سال کار مفید انجام شود
جالب اینکه چندین سال مانده به تاریخ بازنشستگی هم بصورت پلکانی مبلغ بیمه را بالا می برند که با حداکثر حقوق بازنشست شوند !
بازرسان تامین اجتماعی هم هیچ توجهی به این موضوع ندارند
پيامبر اسلام هم در سن ٢٥ سالگي با يه خانم ٤٠ ساله ازدواج كرد براي حمايتهاي ماليش
پس اختلاف سني زياد به تأسي از پيامبرمون مشكلي نداره...
چه اشکالی دارد؟ یعنی ما الان باید اون آقای ۹۴ ساله را که به تازگی شاه دوماد شده مواخذه کنیم؟
عمر دست خداست شاید همین افراد کهنسال ۲۰۰ سال هم عمر کردند
در ضمن دختران سن بالا هم سر و سامانی گرفته اند
آقا عوض کنکاش جهت نان بریدن افراد بیمه شده به فکر برگشت مطالبات تسویه نشده از طرف دولت و ویژه خواران باشید . حالا یه دختر جوان قبول کرده که با مردی مسن ازدواج کند . هزینه این تصمیم را از زندگی و سرنوشت وآینده خودش پرداخت کرده . حالا شما به فکر مچگیری هستید . در ضمن موضوع طلاق سوری که با گذراندنقانون در مجلس حل شده و ربطی به اینگونه تجدید فراش مستمری بگیران ندارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
کنکاش رو خوب اومدی اونم از به اصطلاح بازرسان...
کلا قانون مسخره ایه. الان بانوان شرایط کار و کسب در امد رو دارند نباید این فرجه هم بهشون داده بشه.
تامبن اجتماعی پیشکش! ببیند که جامعه دختران چقدر احساس عدم تامین امنیت زنده ماندن می کنند که تقلا به ازدواج با مستمری بگیران می کنند.
وقتی بریز و بپاش و اختلاس و .... تمام شد این مشکل هم حل میشه
پس چیکارکنند؟ بازار کار که کساده.مردم برای امرارمعاششان پیکارکنند؟
بايد قانون اصلاح بشه كه مثلا زوجه در صورتي ارث ميبرد كه اولا ثابت كنند ازدواج صوري نبوده و واقعا باهم زير يك سقف هرروز زندگي كردند دوما در صورتي كه يكي از زوجين براي بار دوم ازدواج كرده بايد لااقل سه سال از ازدواج انها گذشته باشد تا حق ارث تعلق گيرد!
من بايد قانون نويس ميشدم حقم رو خوردن!
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
جملهٔ آخر رو خوب اومدی ، قشنگ بود
مسوولان اختلاسگر میلیاردی مدام در پی کشف تقلب مردم هستند!
ازدواج‌کنه بهتر از اینکه بره خودفروشی کنه . چشم ندارید یه لقمه هم‌دست اینها ببینید ؟ پس بره اختلاس کنه ؟
وقتي يه دختر جوان اينقد احتياج مالي داره كه مجبور ميشه با يه پيرمرد ازدواج كنه چه اشكالي پيش مياد كه مستمري بگيره شما بهتره مسئله فقر رو از بين ببريد نه كنكاش تو ازدواج يه بيچاره درمانده
کلا سازمان تامین اجتماعی مشکل زیاد دارد ان از وضعیت سرمایه بیمه شدگان در شستا که به مال خصوصی افراد با نف.ذ تبدیل شده ان زا وضعیت بیمه کردن وابستگان کارکنان سازمان تامین اجتاعی به نام کارگر ساختمانی و امثال ان و ان هم از وضعیت طلاف ها و ازداوج های صوری . برای همه اینها می توان راهکار اجرایی ارائه کرد اما مسکل این است که سیستم تامین اجتماعی خودش مشکل دارد و سالم نیست. مثلا در مورد همین ازدواج های صوری می توان قانون گذشت که مثلا زنان دوم مثلا سه برابر طول مدت زندگی مشترک مستمری بگیرند. و .... البته کلا در مورد پسران حقوق بسیار کمی دارند و به محض اینکه به سن 19 سالگی رسیدند بیمه انها قطع می شود مگر اینکه محصل باشند در حالی که این روزها عملا کاری وجود ندارد. کلا قوانین به نفع زنان است و این به نوعی به مشکلات اجتاعی دامن می زند.
به جای تحقیق و تفحص در زندگی خصوصی مردم که حرام شرعی است به وظایف خودتون طبق قانون کار و تامین اجتماعی در قبال بیمه شده ها و مستمری بگیران عمل کنید.
همان قانونی که براساس اون حق بیمه گرفته و میگیرید.
حداقل باید ۶ تا بچه بیارن تا اثبات شه صوری نبوده.قانون خوبی هست
این حساسیت ها همه از برکات فروش نرفتن نفت میباشد
که آقایون مسئول را نسبت به مسائل مالی منضبط تر کرده
اشکال نداره به جاش امنیت نظام رو داریم و موشک هامون برد بالایی دارند گور بابای اقتصاد و وضعیت اجتماعی و اقتصادی مردم بی بضاعت.
بد ترین سازمانی که مردم باهاش سر و کار دارند همین تامین اجتماعی هست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار