بازدید 13027
مراسم سی‌امین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)؛

رهبر انقلاب: جاذبه‌ بی‌نظیر امام امتداد بیشتری پیدا کرد/ حضور بیش از 350 هزار زائر در مراسم ارتحال امام/ مردم، مسئولان و مهمانان خارجی در حرم امام(ره)/ بیش از 350 خبرنگار داخلی و خارجی این مراسم را پوشش دادند

همزمان با آخرین ساعات پر فیض و ملکوتی ماه میهمانی خدا، همایش عظیم و سراسری ملت بزرگ ایران در سی امین سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(سلام الله علیه) که امروز 14 خرداد در سراسر کشور و در حرم مطهر آن عزیز راحل برگزار شد تا پس از سی سال بار دیگر ملت ایران با آرمان های امام راحل تجدید میثاق کنند...
کد خبر: ۹۰۳۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰ 04 June 2019

همزمان با آخرین ساعات پر فیض و ملکوتی ماه میهمانی خدا، همایش عظیم و سراسری ملت بزرگ ایران در سی امین سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(سلام الله علیه) که امروز 14 خرداد در سراسر کشور و در حرم مطهر آن عزیز راحل برگزار شد تا پس از سی سال بار دیگر ملت ایران با آرمان های امام راحل تجدید میثاق کنند.

به گزارش «تابناک»، مراسم سی امین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با حضور پر شور ملت ایران و مقامات کشوری، لشکری و مهمانان خارجی در مرقد بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. در این مراسم بنا به رسم هر ساله حاضران از بیانات حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب بهره مند شدند.

مراسم سی‌امین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) آغاز شد

 مراسم بزرگداشت سی امین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، با حضور عاشقان و شیفتگان خمینی کبیر، شخصیت های سیاسی، لشکری و کشوری ایران و مهمانان خارجی در مرقد مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد.

رهبر معظم انقلاب در جمعِ زائران و عاشقان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی سخنرانی کردند. بیش از 350 خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی و خارجی مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی را پوشش خبری و رسانه ای دادند.

جاذبه‌ بی‌نظیر امام کمرنگ نشد، بلکه امتداد بیشتری پیدا کرد
۱۳۹۸/۰۳/۱۴ - ۲۰:۳۱

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب در مراسم سی‌امین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در حرم بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران از حضور پرشکوه و آبرومند مردم در روز جهانی قدس تشکر کردند و گفتند: امسال در بیش از ۱۰۰ کشور به یاد امام بزرگوار در روز قدس راهپیمایی شد.

گزیده بیانات رهبر معظّم انقلاب بدین شرح است:

️ - امروز درست سی سال از آن روز تلخ تاریخی می‌گذرد.

- سی سال از فراق امام محبوب بزرگوار ما.

- سی سال از آن وداع تاریخی و بدرقه‌ی باشکوه و بی‌نظیر؛ که مردم از امام عزیز و بی‌نظیرشان انجام دادند.

- در این سی سال تلاش‌های زیادی صورت گرفته است برای اینکه یاد امام و نام امام کمرنگ شود.

- شیطنت‌های زیادی صورت گرفته است برای اینکه اصول امام، فکر امام، راه امام در اداره‌ی کلان جمهوری اسلامی ایران نادیده گرفته شود.

- سعی شده است جاذبه‌ی بی‌نظیر امام بزرگوارمان کمرنگ بشود لکن واقعیت تمام به عکس خواسته‌ی مخالفان و دشمنان جریان پیدا کرده است واقعیت این است که جاذبه‌ی امام نه فقط کاسته نشده است بلکه حتی امتداد بیشتری هم پیدا کرده است.

- یک نشانه‌ی آن همین اجتماع عظیم امروز است. سی سال بعد از رحلت امام بزرگوار این جمعیت پرشور و عظیم مراسم سالگرد او را در این روز ماه رمضان عصر ماه رمضان در این هوای گرم این جور با نشاط و شور رونق می‌بخشد در کجای دنیا چنین چیزی نظیر دارد؟

- جاذبه‌ی امام را چند روز قبل از این هم در راهپیمایی روز قدس مشاهده کردید و همه‌ی دنیا دیدند. چهل سال پیش امام بزرگوار روز قدس را برای دفاع از مسئله ی مهم فلسطین ابداع کرد. چهل سال می‌گذرد اما روز قدس کهنه نشده است.

- امسال در بیش از صد کشور در روز قدس به یاد امام بزرگوار راهپیمایی شد، در حالی که سیاست‌های استکباری آمریکا و حواشی امریکا و دنباله‌روان آمریکا سعی شان این است که مسئله‌ی فلسطین را به دست فراموشی بسپرند؛ می‌شنوید این خبرهای خباثت آمریکا و خیانت بعضی سران عرب را. در چنین شرایطی عامل نفوذ امام بزرگوار ما باعث می‌شود که مسئله ی قدس در این بیش از صد کشور مطرح بشود نه به وسیله ی به وسیله‌ی توده‌ی مردم و متن مسلمان‌ها. این نشانه‌ی جاذبه ی امام است که بعد از سی سال از وفات امام همچنان وجود دارد. هیچ جاذبه ای در دنیا با این نمی‌تواند برابری کند.

- البته من همین‌جا فرصت را مغتنم می‌شمارم و از مردم عزیزمان از اعماق دل تشکر می‌کنم به خاطر آن حضور پرشکوه و آبرومند در روز جمعه ی آخر ماه مبارک رمضان در سراسر کشور اجتماعات عظیم مردم وارد میدان شدند. مردم حقیقتاً در عمل به توصیه امام کوتاهی نکردند و نمی‌کنند.

- این جاذبه‌ی بی نظیر امام بزرگوار ناشی از چیست؟

- امام مختصات شخصیتی و موهبت‌هایی را دخدا به او داده بود که این خصوصیات در کمتر کسی در این حد جمع می‌شود.

- امام انسانی بود شجاع. انسانی بود باحکمت و باتدبیر. انسانی بود پارسا و پرهیزگار و دلبسته‌ی به خدای بزرگ. دلباخته‌ی ذکر الهی.

- امام مردی بود ظلم‌ستیز؛ با ظلم کنار نمی‌آمد. با ظلم مبارزه می‌کرد.

- حامی مظلوم و استکبارستیز بود. امام مردی بود عدالتخواه. طرفدار مظلومان و حامی مظلومان بود. با مردم صادق بود. با مردم همانطور سخن میگفت که دل او بود و احساس قلبی او بود. در راه خدا اهل مجاهدت بود. آرام نمی‌نشست، دائم در راه مجاهدت بود.

- این خصوصیات در امام مجتمع شده بود. هر کسی با این خصوصیات باشد دلها به سمت او جذب می‌شود.

- خب یکی از خصوصیت های امام که بنده امروز درباره‌ی آن امروز بیشتر صحبت میکنم، خصوصیت مقاومت و ایستادگی است.

- آن چیزی که امام را در هیئت یک مکتب و اندیشه و یک تفکر و یک راه مطرح کرد برای زمان خود برای تاریخ، آن خصوصیت مقاومت است.

- در مقابل مشکلات و موانع و در برابر طاغوتها امام، مقاومت خودش را به رخ همه دنیا کشید.

- در دروان مبارزات، خیلی ها خسته شدند، خیلی ها مشرف به ناامیدی شدند اما امام ایستاد محکم بدون ذره ای عقب نشینی.

- بعد از پیروزی انقلاب هم فشارها از نوع دیگر و به صورت همه جانبه تر در مقابل امام ظاهر شد امام باز هم اصل مقاومت و ایستادگی را از دست نداد.

- تهدید و تطمیع و فریب در امام، مطلقاً اثر نمی گذاشت. دشمن نمی توانست دستگاه محاسباتی امام بزرگوار را که متکی بود به بینات دین مبین اسلام دچار اختلال بکند.

- معنای مقاومت چیست؟ مقاومت یعنی انسان یک راهی را انتخاب کند که آن راه را حق میداند. راه درست میداند و در این راه شروع به حرکت کند و موانع نتوانند او از حرکت در این راه متوقف کند.

- امام اینجوری بود. راهی را انتخاب کرده بود و در این راه حرکت می‌کرد.

- این راه چه بود که امام بر آن حرف ایستادگی میکرد؟ حرف امام حاکمیت دین خدا و مکتب الهی بر جامعه مسلمین و بر زندگی عموم مردم بود. بعد از آنکه توفیق این را پیدا کرد که بر موانع غلبه پیدا کند و نظام جمهوری اسلام تشکیل بدهد. اعلام کرد که ما نه ظلم میکنیم و نه زیر بار ظلم میرویم.

- این حرف امام از متن دین و قرآن گرفته شده است. بدیهی هست این حرف، دشمنان گردن‌کلفتی در دستگاه‌های استکباری در عالم دارد لذا دشمنی ها از روز اول شروع شد.

- جبهه‌ی مقاومت امروز یک جبهه‌ی قوی است. هرگاه ملت ایران مقاومت را دودستی چسبیدیم و پیش رفتیم و موفق شدیم، دیگران هم تشویق شدند به مقاومت.

- یک چهره‌ی بین‌المللی تحلیلگر آمریکایی می‌گوید یکی از مهمترین علل دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی همین است که جمهوری اسلامی مسیر مقاومت را در پیش گرفت و موفق شده و توانست بر موانع فائق بیاید.

- آنها می‌خواهند ما شکست بخوریم. آنها می‌خواهند ما منصرف بشویم. آنها می‌خواهند ما به عنوان تسلیم دست‌هایمان را بالا ببریم. چون نمی‌کنیم دشمنی می‌کنند.

- امام مسیر مقاومت را انتخاب کرده است. پشتوانه‌ی انتخاب مقاومت از سوی امام بزرگوار ما یک پشتوانه‌ی منطقی و عقلانی است. پشتوانه‌ی علمی و البته دینی است. بنابراین اجزای این منطق را عرض میکنم.

- یک جز این است که مقاومت واکنش طبیعی هر ملت آزاده و باشرف در مقابل تهدید و زورگویی است. هر ملتی که برای شرف و هویت و انسانیت خود ارزش قائل است وقتی ببینید یکی چیزی را میخواهند به او تحمیل بکنند، مقاومت و امتناع و ایستادگی می‌کند. خود این یک دلیل مستقل و قانع کننده است.

-دلیل دوم اینکه مقاومت موجب عقب‌نشینی دشمن میشود؛ برخلاف تسلیم. وقتی که دشمن به شما زور میگوید اگر شما یک قدم عقب برداشتید او جلو می‌آید بدون تردید. راه اینکه او جلو نیاید این است که بایستید. مقاومت و ایستادگی کردن در برابر زیاده خواهی و باج خواهی دشمن راه جلوگیری از پیش آمدن اوست. پس صرفه با مقاومت است. تجربه خود ما در جمهوری اسلامی هم همین را نشان می‌دهد.

- هر جا ما مقاومت و ایستادگی کردیم توانستیم پیش بریم. هر جا تسلیم شدیم طبق میل طرف مقابل حرکت کردیم ضربه خوردیم.

- بخش سوم از منطق مقاومت اون چیزی است که من در همین جلسه گفتم این است که مقاومت البته هزینه دارد اما هزینه‌ی تسلیم در برابر دشمن بیشتر است.

- رژیم پهلوی در مقابل آمریکا تسیلم بود، هم نفت و باج میداد هم توسری میخورد. امروز دولت سعودی هم همین‌جوره. هم پول می‌دهد، هم دلار می‌دهد، هم بر طبق خواسته‌ی آمریکا عمل می‌کند و هم توهین می‌شوند.

- اخیراً رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد که ایران با همین رهبران کنونی هم می تواند به پیشرفت های بزرگی برسد؛ معنایش این است که ما نمی خواهیم شما را براندازی کنیم قصد براندازی شما را نداریم، حاضریم شما را قبول کنیم.

- این زرنگ بازی سیاسی است البته این حرف درست است.

- شرط پیشرفت این است که امریکایی‌ها نزدیک نیایند.

- این زرنگ بازی سیاسی این آقا، مسئولان جمهوری اسلامی و ملت را فریب نمی دهد، باید امریکایی ها نزدیک نشوند.

- هرجا امریکایی ها پا گذاشتند یا جنگ شد یا فتنه و استثمار و استعمار شد؛ قدم امریکایی ها قدم نامبارکی است. خودمان می دانیم چگونه رفتار کنیم و کار خود را بلدیم

سخنرانی رهبر انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) آغاز شد
۱۳۹۸/۰۳/۱۴ - ۱۸:۴۹

سخنرانی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب در مراسم سی‌امین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در حرم بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

سخنرانی رهبر انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) آغاز شد
۱۳۹۸/۰۳/۱۴ - ۱۸:۴۹

سخنرانی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب در مراسم سی‌امین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در حرم بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

شبستان حرم امام(ره) مملو از جمعیت
۱۳۹۸/۰۳/۱۴ - ۱۷:۵۲

این مراسم ساعت ۱۷:۳۰ با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد و از لحظاتی دیگر رهبر معظم انقلاب در جمعِ زائران و عاشقان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی سخنرانی خواهند کرد.

از ساعت‌ها قبل مردم روزه دار با حضور در صحن‌های مطهر امام خمینی (ره) به مراسم عزاداری و نوحه سرایی پرداختند.

حضور گسترده مردم به نحوی است که شبستان حرم مطهر امام راحل از چند ساعت پیش مملو از جمعیت است و بسیاری از مردم و زائران شرکت کننده در محوطه بیرون شبستان حرم مطهر مستقر شده اند.

بسیاری از عکاسان و خبرنگاران خارجی نیز در کنار خبرنگاران داخلی در حال تهیه گزارش و تصویر از این مراسم معنوی هستند.

چند هزار زائر از کلان شهر تهران، شهرستان‌های استان تهران و هشت استان همجوار از جمله قم، مرکزی، البرز، سمنان و قزوین خود را به حرم مطهر رسانده اند تا با شرکت در این مراسم با آرمان‌های امام خمینی (ره) تجدید پیمان کنند.

تمهیدات ویژه برای برگزاری مراسم ارتحال امام (ره)
۱۳۹۸/۰۳/۱۴ - ۱۷:۴۸

ستاد برگزاری مراسم ارتحال امام، تمهیدات ویژ‌ه ای برای برپایی این مراسم در نظر گرفته است. بیش از 27 هزار نیرو در قالب 5 هزار تیم خودرویی، موتوری و پیاده در اجرای تمهیدات ترافیکی مشارکت دارند. محدودیت‌های ترافیکی در مسیرهای منتهی به حرم امام راحل امروز از ساعت 13 اعمال می‌شود. بیش از 350 خبرنگار داخلی و خارجی مراسم سالروز ارتحال امام خمینی(ره) را پوشش می‌دهند.

علما و مراجع در بزرگداشت ارتحال امام (ره) در قم
۱۳۹۸/۰۳/۱۴ - ۱۷:۳۰
مراسم بزرگداشت سی‌امین ارتحال امام خمینی(ره) عصر دیروز دوشنبه، ۱۳ خرداد ماه، با حضور مراجع عظام تقلید، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، مسئولین استانی و مردم استان قم در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد.
 
پیش بینی حضور ۳۰۰ هزار زائر در مراسم ارتحال امام
۱۳۹۸/۰۳/۱۴ - ۱۷:۲۸

فرمانده نیروی انتظامی گفت: براساس پیش بینی‌های صورت گرفته، ۳۰۰ هزار زائر از ۸ استان کشور برای شرکت در مراسم ارتحال امام (ره) عازم تهران می‌شوند.

سردار حسین اشتری در حاشیه جلسه تشریح اقدامات انتظامی و ترافیکی مراسم سی امین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) قرارگاه روح الله در جمع خبرنگاران، گفت: تمامی دستگاه‌های کشوری و لشکری در این قرارگاه حضور دارند تا با مدیریت و نیز برنامه ریزی لازم، این مراسم به نحو مطلوبی برگزار شود.

وی به هماهنگی مطلوب میان سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی در این رابطه اشاره و بیان کرد: در این ایام، ۷ هزار اتوبوس مسئولیت انتقال زائران را به حرم امام خمینی (ره) بر عهده دارند، همچنین ۳۰۰ هزار زائر از ۸ استان کشور برای شرکت در مراسم ارتحال امام (ره) عازم تهران می‌شوند.

سردار اشتری با اعلام اینکه ۲۰ هزار نفر نیروی پلیس از فرماندهی انتظامی تهران بزرگ حضور فعال داشته و آماده خدمتگزاری به زائران هستند، گفت: بحمدالله هماهنگی‌های خوبی از بعد ترافیکی صورت گرفته و پلیس راه نیز در این رابطه از آمادگی خوبی برخوردار است.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور تصریح کرد: همچنین اتوبوس‌ها در محل پارکینگ‌هایی که از قبل مشخص شده است، استقرار پیدا می‌کنند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به تعطیلات پیش رو، عنوان کرد: از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی ۲۷ هزار نفر نیرو آماده ارائه خدمت به مسافران هستند؛ همچنین به رانندگان و مسافران عزیز توصیه می‌کنیم به منظور کاهش تصادفات جاده‌ای و تلفات ناشی از آن، ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، پرهیز از عجله و شتاب با ماموران پلیس همکاری لازم را داشته باشند.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور درباره اتوبوس‌های فرسوده، گفت: مقرر شده، در این ایام به هیچ عنوان اتوبوس‌های فرسوده، مسئولیت انتقال مسافران را انجام ندهند.

سردار اشتری به شایعات تروریستی در فضای مجازی اشاره و تصریح کرد: بحمدالله تاکنون هیچ گونه موردی مبنی بر شایعات تروریستی مشاهده نشده است؛ نیروی انتظامی و نیز دستگاه‌های امنیتی آماده مقابله با هرگونه موضوع تروریستی هستند.

فرمانده ناجا در خاتمه گفت: همکارانم تا ساعات پایانی اتمام مراسم سی امین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در محل حضور دارند و زائران را راهنمایی می‌کنند؛ امیدواری با وجود هماهنگی بین همه دستگاه ها، این مراسم با نظم خاصی برگزار شود.

محوطه ۷۵۰ هکتاری میزبان زائران حرم امام(ره)
۱۳۹۸/۰۳/۱۴ - ۱۷:۱۹

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا(س) با بیان اینکه آخرین هماهنگی ها با نهادها و دستگاه های اجرایی انجام شده است، گفت: محوطه ۷۵۰ هکتاری سازمان بهشت زهرا(س) و حرم امام از هر حیث آماده حضور زائران رهبر انقلاب است.

سعید خال در بازدید از ستاد شهرداری تهران در مراسم بزرگداشت سی امین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) گفت: در راستای تحقق سیاست های شهرداری تهران و مسئولیتی که به معاونت خدمات شهری داده شد، سازمان بهشت زهرا(س) و شهرداری حرم مطهر از یک ماه گذشته به عنوان مکانی که این رویداد مهم در آن اجرا می شود، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام و ایجاد ستادهای فرعی را پیگیری کرد.

وی افزود: محوطه ۷۵۰ هکتاری سازمان بهشت زهرا(س) و حرم حضرت امام خمینی(ره) از هر حیث آماده حضور زائران رهبر انقلاب است.

مدیر عامل بهشت زهرا(س) عنوان کرد: ارائه خدماتی از قبیل نظافت، رسیدگی به فضای سبز، پیش بینی مباحث زیر ساختی، ترافیکی، آب، تاسیسات و ... انجام شده و آماده حضور مردم هستیم.

خال ادامه داد: آخرین هماهنگی ها با نهادها و دستگاه های اجرایی از جمله آتش نشانی، اورژانس، هلال احمر، بسیج سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و تمامی نهادهای دخیل انجام شده است.

وی در خصوص دیگر اقدامات سازمان بهشت زهرا(س) گفت: آماده سازی ۲۶۰۰ چشمه سرویس بهداشتی، برپایی ۱۵ ایستگاه صلواتی، ایستگاه های «از من بپرسید»، ایستگاه ستاد گمشدگان، شاتل های برقی مخصوص مهمان های خارجی، مفروش کردن ۲۵ هزار متر مربع از صحن های حرم، کاشت گل و گیاه و توسعه فضای سبز به ویژه ورودی شرقی که امسال بازگشایی می شود، نصب ۵۰۰ تابلوی اطلاع رسانی تعیین مسیر، استقرار ۲۰ دستگاه مه پاش و ... جهت رفاه بیشتر هم وطنان انجام شده است.

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا(س) تصریح کرد: از صبح که در بازدیدها حضور داریم تمام مسئولین لشکری و کشوری از اقدامات شهرداری تهران، ابراز رضایت کردند.

برپایی بیمارستان صحرایی ۱۰ تخته در حرم مطهر
۱۳۹۸/۰۳/۱۴ - ۱۷:۱۵

امیر حاجی نور محمدی معاون پیشگری و بهداشت شرکت شهر سالم و قائم مقام بیمارستان صحرایی گفت: برای رفاه بیشتر زائرین در مراسم بزرگداشت سی امین سالگرد ارتحال حضرت امام خمیمی(ره) از روز گذشته بیمارستان صحرایی ۱۰ تخته در حرم مطهر بنیان گذار انقلاب برپا شده است.

وی با بیان اینکه در این بیمارستان تخت مناسب بستری، اورژانس و PR وجود دارد، افزود: حدود ۱۲ آمبولانس در این بیمارستان صحرایی مستقر است که در خصوص انتقال بیماران از این مرکز به مراکزی که اورژانس تهران هماهنگ کرده است، امداد رسانی می کنند.

معاون پیشگری و بهداشت شرکت شهر سالم ادامه داد: چهار پزشک عمومی، یک متخصص طب کار، چهار پزشک خانم، ۱۲ پرستار، ۱۴ تکنسین فوریت های پزشکی و تعدادی از نیروهای پشتیبانی در این بیمارستان حضور دارند.

حاجی نور محمدی در خصوص تعداد مراجعین به این بیمارستان صحرایی، عنوان کرد: تاکنون ۳۸۸ نفر مراجعه کرده اند که فقط ۴ نفر از آن‌ها به مراکز درمانی دیگر منتقل شدند.

وی با اشاره به اینکه تا پایان امروز بیمارستان صحرایی ستاد بزرگداشت سی امین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) برقرار است، افزود: نیروهای شرکت شهر سالم از روز گذشته در بیمارستان مستقر شده اند و تا زمانی که آخرین زائر در حرم حضور داشته باشد، خدمات رسانی انجام می‌شود.

 حاجی نورمحمدی یکی از وظایف شرکت شهر سالم در ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) را پایش آب و غذا عنوان کرد و گفت: با هماهنگی وزارت بهداشت هفت نفر از کارشناسان این شرکت پیش از توزیع، کیفیت غذاها را پایش می کنند. همچنین تمام چشمه‌های آب بررسی و گزارش‌های آن پیش از حضور زائران اعلام شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان