بازدید 5322
۲

تلاش‌های امیدوارکننده برای آزادی دانشمند ایرانی

کد خبر: ۹۰۳۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲ 03 June 2019

برادر مسعود سلیمانی، دانشمند ایرانی زندانی در آمریکا گفت: دستگاه دیپلماسی فعالانه در حال پیگیری موضوع است و تلاش‌ها را امیدوارکننده ارزیابی می‌کنیم.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، رسول سلیمانی اظهار کرد: دستگاه دیپلماسی فعالانه در حال پیگیری موضوع است و از دفتر سازمان ملل، اجلاس کشورهای اسلامی، سازمان عفو بین‌الملل و یونسکو با همسر ایشان تماس گرفته‌اند.

برادر دانشمند ایرانی زندانی در آمریکا ادامه داد: وزارت امور خارجه و وزارت علوم کمک‌های مالی خوبی کردند، شاید قبل از رسانه‌ای شدن موضوع نیز پیگیری‌هایی انجام می‌شده که خانواده در جریان نبودند اما از آن‌ پس مسؤولان وزارت امور خارجه پیشرفت‌هایی که حاصل می‌شود را به خانواده اطلاع می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: دادگاهی که به دلایل نامشخص عقب می‌افتاد تاکنون سه مرتبه برگزار شده که نشان از فشار دستگاه دیپلماسی دارد و تلاش‌ها را امیدوارکننده ارزیابی می‌کنیم.

سلیمانی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر این‌که آیا حقوق ایشان که از سمت دانشگاه قطع شده بود پرداخت می‌شود، گفت: مسؤولان دانشگاه گفتند قطع حقوق به دلیل نرسیدن به محل فرصت مطالعاتی اتفاقی قانونی است و برای ادامه پرداخت نیاز به اجازه مراجع قانونی است که با نامه وزارت امور خارجه پرداخت حقوق نیز ادامه پیدا کرد.

برادر مسعود سلیمانی عنوان کرد: مشکل مالی که برای پرداخت حق‌الوکاله در آمریکا داشتیم با کمک مسؤولان حل شد و خانواده نیز از زمانی که در جریان تلاش‌ها برای آزاد کردن وی قرارگرفته‌اند شرایط روحی بهتری دارند.

به گزارش فارس، مسعود سلیمانی دانشمند ایرانی و عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس بود که سال گذشته در حالی‌ که برای فرصت مطالعاتی به آمریکا رفته بود به دلایل واهی دستگیر و روانه زندان شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲
دربیمارستان شریعتی بخش خون سال۸۹/۹۰ باایشون آشنا
شدم برخوردش بابیماران وهمراهان بیماران بسیار نامناسب بود
چرا ازاد بشود؟؟ چرا برای فرصت مطالعاتی باید به امریکا برود؟؟؟؟ مگر امریکا متخاصم نیست چرا به یک کشور متخاصم میروید؟؟؟ حالا باید تاوانش را حکومت بدهد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل