بازدید 17280
۵
فینال تمام انگلیسی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۹ بر خلاف انتظار چنگی به دل نزد؛

لیورپول ۲ - تاتنهام ۰ / ششمین جام قهرمانی اروپا در آغوش قرمز‌های مرسی ساید، تیم پوچتینو بازی کرد، تیم کلوپ گل زد! + تصاویر و نمودار آماری

تکلیف فاتح لیگ قهرمانان اروپا در پایان فصل ۲۰۱۹ با سریع‌ترین پنالتی تاریخ این رقابت‌ها مشخص شد و لیورپول در دیداری که تصور می‌شد به مراتب مهیج‌تر و تماشایی‌تر از نمایش امشب باشد، ششمین جام تاریخش را به موزه اش سپرد. تیم کلوپ بر خلاف بازی هجومی و فوق العاده اش مقابل بارسلونا، امشب عقب نشست و با دو گل لندنی‌ها را رام کرد.
کد خبر: ۹۰۲۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۶ 02 June 2019

جدال نهایی دو تیم لیورپول و تاتنهام به عنوان آخرین بازی فصل فوتبال قاره سبز، در ورزشگاه واندامتروپولیتانو شهر مادرید برگزار و قرمزهای بندر لیورپول موفق شدند با برتری در فینال لیگ قهرمانان اروپا جام ششم را به ویترین افتخارات خود بیفزایند.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ بازی دو تیم به باور همه کارشناسان بزرگ فوتبال دنیا، نمایش چندان دلچسبی از آب درنیامد و شاید گل زودهنگام قرمزهای آنفیلد با یک پنالتی، تاکتیک مسابقه را تغییر داد.

پنالتی فینال امشب، سریع‌ترین پنالتی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا نیز بود. پیش از این در سال ۲۰۰۵ در بازی پاناتینایکوس و وردربرمن، در ۱:۴۵ پنالتی روی یوهان میکود اعلام شد. همچنین سال ۲۰۰۱ در بازی بین تیم‌های والنسیا و بایرن، ماندیتا در دقیقه دوم پنالتی گرفت و البته در پایان بایرن مونیخ در ضربات پنالتی بازی را به سود خود پایان داد.

شاگردان کلوپ خیلی زودتر از حد تصور به گل رسیدند؛ گلی که روی یک خطای هند و پنالتی به ثمر رسید و جریان کل فینال را عوض کرد. همین باعث شد برنامه دو تیم برای مسابقه هم تغییر کند و قرمز‌ها بسیار زود با اندوخته حداقلی عقب نشستند تا فرصتی در اختیار حریف قرار ندهند و تاتنهام هم به دنبال راهی برای عبور از پرس خط حمله و هافبک حریف می‌گشت که هافبک های اینتیم خلاقیت لازم را برای این منظور نداشتند.

در دقیقه ۱۷ شوت از راه دور الکساندر آرنولد با اختلافی نه چندان زیاد از کنار دروازه به بیرون رفت. در حالی که سون، امید اول تاتنهام بود و سعی می‌کرد با فرار‌های خود دفاع حریف را اذیت کند، تحرکات او هم تاثیری نداشتند. در دقیقه ۳۸ رابرتسون پس از دفع توپ ماتیپ، توپ را از نیمه خودی برداشت و تا پشت محوطه جریمه حریف پیش رفت و سپس لوریس را مجبور کرد تا توپ را به کرنر بفرستد.

نیمه دوم با مالکیت و تسلط کامل تاتنهام بر جریان بازی و درخشش گلر برزیلی قرمزها آلیسون بکر همراه بود تا جام ششم برای لیورپول به ارمغان بیاید.

در نیمه دوم تریپیر و رز بیش از نیمه اول، سعی در عریض کردن زمین با پاس های عرضی داشتند تا شاید کمی خط دفاع لیورپول از هم باز شود. در دقیقه ۵۸ سانتر تریپیر با ضربه سر فرتونگن از بالای دروازه راهی اوت و اولین تعویض لیورپول در دقیقه ۵۸ بدین ترتیب انجام شد: فیرمینو از زمین خارج و به جای او اوریگی وارد زمین شد. ۴ دقیقه بعد میلنر برای تقویت خط میانی تیم به جای وینالدوم به زمین آمد. در دقیقه ۶۶، مورا به جای وینکس به میدان آمد.

در دقیقه ۶۹ مانه به دل دفاع حریف زد و سپس توپ را به صلاح سپرد که او هم برای میلنر فرصت شوتزنی فراهم کرد، ولی ضربه زمینی این بازیکن زوزه کشان از کنار دروازه به بیرون رفت. در دومین تعویض اسپرز، دایر در دقیقه ۷۴ جای سیسوکو را گرفت. در دقیقه ۸۰ شوت ابتدایی سون توسط آلیسون برگشت داده شد؛ رز توپ را در بازی نگه داشت و پاسی برای مورا فرستاد، ولی ضربه کم جان این بازیکن از میانه محوطه جریمه توسط آلیسون مهار شد. در دقیقه ۸۲ جای آلی و یورنته عوض و شوت دقیقه ۸۴ اریکسن از روی یک ضربه ایستگاهی توسط آلیسون از دروازه دور شد. در دقیقه سوم از وقت‌های اضافی، سون پس از دریافت توپ از کین با پای چپ اقدام به شوتزنی کرد که باز هم دروازه‌بان برزیلی قرمز‌ها اجازه نداد توپ وارد دروازه تیمش شود.

در حالی که تاتنهام با افزایش فشار به یک خطر بسیار مهم ولی آفسایدی روی دروازه لیورپول رسیده بود و تصور می شد بازی به تساوی و وقت های اضافه کشیده شود، در دقیقه ۸۶ پاس ماتیپ در یک جنگ هوایی درون محوطه جریمه تاتنهام به اوریگی رسید و این مهاجم از زاویه ای دشوار، با ضربه پای چپ زمینی و دقیق توپ را به گوشه دروازه لوریس فرستاد و اختلاف را دو برابر کرد تا خیال همه از بابت نتیجه راحت شود.

در نهایت این لیورپولی‌ها بودند که به رغم مالکیت بسیار کمتر از لندنی های تاتنهام، با گل‌های محمد صلاح و دیووک اوریگی که برخلاف جریان بازی به ثمر رسید، به پیروزی رسیدند و جام قهرمانی را از آن خود کردند.

سرمربی تیم های قهرمان لیگ قهرمانان ازسال 1996 تا امروز؛ امشب کلوپ به این لیست اضافه شد

لیورپول با شش قهرمانی به یکقدمی میلان رسید. رئال با 13 قهرمانی دست نیافتنی است.

پوستر تیم تاتنهام به مناسبت فینال مادرید

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
این سرخها بدون کمک داوری و فدراسیون قهرمام اروپا شدند
قرمزهای ما هم با کلی کمک لیگ داخلی میبرن و در اسیا وقتی امدادهای غیبی نیست در گروه چها تیمی چهام میشن خخخ
بازی خواب آور و کسل کننده
خدایی این فینال لیگ قهرمانان بود!
سطح بازی در حد مسابقه دو تیم وسط جدولی لیگ برتر خودمون
شخصیت فینالیست شدن نداشتن
دربی ما از این بازی با اصطلاح فینال لیگ قهرمانان اروپا هیجان انگیزتر بود
حق تاتنهام بود
قلعه نویی میخواست تاتنهام که بکه مهندسی شده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی