بازدید 3220

راهپیمایی مراکشی‌ها در اعتراض به "معامله قرن"

صدها تن از فعالان مراکشی در روز جهانی قدس تظاهراتی را در اعتراض به "معامله قرن" برگزار کردند.
کد خبر: ۹۰۲۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳ 01 June 2019

صدها تن از فعالان مراکشی در روز جهانی قدس تظاهراتی را در اعتراض به "معامله قرن" برگزار کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، صدها تن از فعالان مراکشی پس از اقامه نماز تراویح، تظاهرات اعتراض‌آمیزی را در مقابل مقر پارلمان در رباط به مناسبت بزرگداشت روز جهانی قدس برگزار کردند و در جریان آن مخالفت خود را با تمامی تلاش‌ها برای نابودی پرونده فلسطین از طریق طرح آمریکایی موسوم به "معامله قرن" اعلام کردند.

روز جهانی قدس که مصادف با آخرین جمعه ماه رمضان است، هر ساله شاهد فعالیت‌ها و راهپیمایی‌ها در سطح جهانی برای حمایت از قدس و مسجدالاقصی در رویارویی با خشونت‌ها و تعدی‌های اسرائیل است.

فعالان مراکشی در این راهپیمایی با اشاره به طرح صلح آمریکا که قرار است ژوئن آینده از آن رونمایی شود، شعارهایی تحت عنوان " مراکشی‌ها ضد معامله قرن هستند" سر دادند.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی که بنا به فراخوان "گروه کار ملی به خاطر فلسطین" و "انجمن مراکش برای کمک به مبارزه فلسطین" و "هیئت مراکشی برای حمایت از آرمان‌های امت اسلامی" (غیردولتی) این راهپیمایی را به راه انداخته بودند، شعارهایی از قبیل " همگی ما فدای فلسطین استوار و پایدار" و "نه نه و باز هم نه به عادی‌سازی و شتاب در عادی‌سازی" و "جارد کوشنر (داماد و مشاور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا) به بیرون می‌رود و مغرب سرزمین متحدی است"، سر دادند.

این راهپیمایی چند روز پس از سفر کوشنر به رباط و دیدارش با محمد ششم، پادشاه مراکش برگزار شد.

اعتراض‌کنندگان پرچم‌های فلسطین را برافراشتند و پلاکاردهایی که بر روی آنها نوشته شده بود "مسجدالاقصای ما، نه هیکل آنها" و " مراکش مخالف معامله قرن است" در دست داشتند.

در همین راستا، عبدالرحیم الشیخی، رئیس جنبش توحید و اصلاح (غیردولتی) تصریح کرد: این راهپیمایی پیامی برای حمایت و یاری رساندن به ملت مقاوم فلسطین علیه تعدی‌های صهیونیستی در حق آنها است.

الشیخی در ادامه افزود: این راهپیمایی بیانگر مخالفت ملت مراکش با معامله قرن آمریکا و برخی نظام‌های عربی همدست با آن است که می‌خواهند از  طریق آن پرونده فلسطین را نابود کنند.

وی از نظام‌های عربی خواست تا در مقابل این طرح آمریکایی بایستند، مانع آن شوند و وارد این تونل مسدود و تاریک نشوند.

الشیخی بر ضرورت مقابله ملت‌های عربی با تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی که نه تنها تهدیدی برای پرونده فلسطین به شمار می‌آید بلکه ابزاری برای تفکیک و تخریب جوامع عربی است، تاکید کرد.

"معامله قرن" اسم رسانه‌ای طرح صلح دولت دونالد ترامپ است و  گفته می‌شود که این طرح فلسطینی‌ها را مجبور به امتیازدهی‌های ناعادلانه به نفع اسرائیل از جمله در مورد وضعیت قدس و آوارگان فلسطینی می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل