بازدید 4196

رئیسی: زندگی و معیشت مردم دو اصل مهم است

کد خبر: ۹۰۲۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۵ 01 June 2019

رئیس قوه قضائیه گفت: در دستگاه قضایی تلاش می‌کنیم در دوران تحریم‌ها از هر اقدام و فعلی که مدیران شجاعانه، مبتکرانه، خلاقانه برای حفظ اقتصاد ملی، دور زدن تحریم‌ها و کارآمدی دستگاه مربوط خود و رونق تولید و جلوگیری از یک کارگاه تولیدی انجام دهند، حمایت کنیم.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس از بیرجند، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در شورای اداری خراسان‌جنوبی، ضمن قدردانی از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس، اظهار داشت: امروز شاهد جلوه‌های زیبایی از حضور مردم بودیم.

وی با بیان اینکه حضور مردم هم در استان خراسان‌جنوبی و هم سایر استان های کشور با سال‌های گذشته متفاوت بود، بیان داشت: مردم امسال یک حضور تماشایی و با انگیزه‌ای را رقم زدند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه حرکت‌های خوبی که در زمینه توسعه استان رخ داده که نویدبخش حرکت‌های توسعه‌ای در استان است، اضافه کرد: برای توسعه استان کار زیادی شده اما باز هم توسعه یافتگی یک ضرورت جدی در این استان است.

رئیسی با بیان اینکه مدیریت در نظام اسلامی متفاوت است، توضیح داد: در مدیریت اسلامی انسان باید قبل از هرچیز خود را در محضر پرودگار متعال ببیند و همچنین مدیران قبل از اینکه به عموم مردم و ارباب رجوع پاسخگو باشند باید به خداوند پاسخگو بوده و خود را در محضر او ببینند.

لزوم تلاش دستگاه‌ها در زمینه افزایش معنویت

وی با تأکید بر اینکه امروز قوی‌ترین نظام کنترلی، نظام خودکنترلی است، تصریح کرد: این نظام در گرو اعتقاد به خدا است لذا هرچه اخلاق و معنویت در یک سازمان بیشتر باشد تخلف و جرم کاهش و کارآمدی بیشتر می‌شود.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه در حوزه سازمان‌های اقتصادی، متکلف امور صنعت و کشاورزی، یک اخلاق حرفه ای مرتبط با مردم وجود دارد، گفت: سازمان‌ها باید در راستای معنویت، اخلاق‌مداری عمومی و حرفه‌ای تلاش کنند.

رئیسی با اشاره به کاهش جرم و جنایت در ماه مبارک رمضان، گفت: در این ماه مبارک پایین‌ترین ورودی را به دستگاه‌های نظامی و دادگستری داریم.

فرهنگ و معنویت شیعه و سنی؛ زمینه‌ساز کاهش جرم در استان

وی با اعلام اینکه پایین نرخ ارتکابی کشور مربوط به خراسان‌جنوبی است، توضیح داد: علی‌رغم مرز مشترک با افغانستان و همچنین تهدیداتی که این کشور دارد در این استان شاهد کم‌ترین نرخ ارتکاب به جرم هستیم که این مهم نشأت گرفته از فرهنگ، دین‌مداری، اخلاق و معنویت شیعه و سنی در این استان است.

رئیس قوه قضائیه خطاب به مسؤولان دستگاه‌های اجرایی، متذکر شد: باید ضمن مدیریت در حوزه‌های اجرایی بر گسترش اخلاق و معنویت به عنوان یک اصل اساسی تلاش شود.

رئیسی بر حفظ کرامت نسبت به ارباب رجوع و همچنین کارمندان تأکید کرد و افزود: یک نگاه مدیریتی «مشتری‌مداری» وجود دارد که در زندگی امام علی(ع) آمده باید مردم را دوست داشت چون مرتبه نازله محبت‌الله است.

وی با اشاره به مسئله نظارت نسبت به بخش‌های مختلف تصریح کرد: در نظام نظارتی و کنترلی یک سؤالی است که آیا اصل بر اعتماد است یا کنترل؟ اصل با هر دو مورد است چرا که کنترل برای افزایش اعتماد و تداوم اعتماد در گرو نظارت است و این نظارت‌ها، کارآمدی و سلامت مجموعه را تضمین می‌کند.

عدالت نسبت به امام‌المسلمین حتمی است

رئیس قوه قضائیه مسئله اجرای عدالت ار از دیگر موضوعات مهم ذکر و تبیین کرد: عدالت نسبت به امام‌المسلمین حتمی است اما همه افرادی که تحت اشراف امام اقدام می‌کنند باید از ملکه عدالت برخوردار باشند.

رئیسی با تأکید بر اینکه فرمان مربوط به رهبر انقلاب اسلامی است و همه ما مجریان فرامین ایشان هستیم، افزود: بیشتر از فعل‌ها، باید در ترک فعل‌ها مدیران را مورد سؤال قرار داد لذا نباید فقط درباره فعل‌ها سؤال بلکه برخی ترک فعل‌ها آسیب بیشتری به کشور می‌رساند.

حمایت قوه قضائیه از مدیران شجاع و خلاق

وی اعلام کرد: در دستگاه قضایی تلاش می‌کنیم در دوران تحریم‌ها از هر اقدام و فعلی که مدیران شجاعانه، مبتکرانه، خلاقانه برای حفظ اقتصاد ملی، دور زدن تحریم‌ها و کارآمدی دستگاه مربوط خود و رونق تولید انجام دهند، حمایت کنیم.

رئیس قوه قضائیه وجود مدیران شجاع خطرپذیر را در شرایط کنونی کشور بسیار ارزشمند دانست و با اشاره به قاچاق سوخت در استان‌های خراسان‌جنوبی و سیستان‌وبلوچستان، تصریح کرد: آیا باید شاهد قاچاق بنزین در شهرهای مرزی باشیم؟ آیا این مهم راهکاری ندارد؟ باید وزارت نفت این مهم را ساماندهی کند.

رئیسی با تأکید بر اینکه برای خروج از مشکلات سازوکار وجود دارد که نیازمند تدبیر جدی است، تصریح کرد: می‌توان با یک نظام‌دهی به قضایا و کنترل بازار این موضوعات را کنترل کرد.

ضرورت نظارت بر بازار توسط مدیران

وی با بیان اینکه امروز دشمن درصدد القای این است که ما بر بازار کنترل نداریم و نظام توزیع عادلانه کالا، قیمت‌گذاری، نظارت بر قیمت‌ها را سست کند، متذکر شد: مدیران باید بر بازار کنترل داشته و نگذارند کارگاه‌های تولیدی تعطیل شوند.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: طبق گفته کارشناسان حجم نقدینگی کشور بالا است لذا حجم بالای نقدینگی هدایت آن به سمت تولید است و این موضوع باعث جلوگیری از تورم و رکود می‌شود.

رئیسی با اشاره به پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان، تبیین کرد: اگر تسهیلات فقط به تولیدکننده داده شود و او به سمت تولید برود قطعا گره‌گشا خواهد بود.

زندگی و معیشت مردم؛ دو اصل مهم

وی با یادآوری اینکه علی‌رغم همه مشکلات باتوجه به زمینه‌های موجود اعم از نیروی کارآمد جوان و مدیران لایق امکان برون‌رفت از مشکلات وجود دارد، تصریح کرد: زندگی و معیشت مردم از مسائل مهم و دشمن نیز به دنبال ناامید کردن مردم است لذا هر کاری که در جهت امیدوار کردن مردم انجام شود در جهت راهبردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد بود.

رئیس قوه قضائیه بحث فضای مجازی و مدیریت آن را بسیار مهم دانست و گفت: اقتصاد سنگ، اقتصاد گردشگری، اقتصاد گیاهان دارویی از جمله ظرفیت‌هایی است که در استان خراسان‌جنوبی موجود و تنها نیازمند برنامه‌ریزی است.

عدم توجه به زیرساخت‌ها؛ زمینه‌ساز ایجاد خسارت

رئیسی با تأکید بر اینکه در زمینه بلایی طبیعی اگر زیرساخت‌ها کامل باشد به یک فرصت تبدیل می‌شود نه تهدید، تبیین کرد: در جریان سیل اعلام کردم اگر برخی ترک فعل‌ها مانند رسوب‌زدایی، لایه‌روبی قنوات و ساخت‌وسازهای غیرمجاز مورد بررسی قرار می‌گرفت این میزان خسارت را نداشتیم.

تمایل رهبری نسبت به سفر به خراسان‌جنوبی

وی با اشاره به دو درخواست مهم استاندار خراسان‌جنوبی، اعلام کرد: در خصوص سفر رهبر انقلاب اسلامی به استان در یکی از سفرهای ایشان به مشهد، ایشان از خراسان‌جنوبی سؤالاتی کردند و فرمودند نسبت به سفر به این استان تمایل دارند لذا اگر سفرهای استانی معظم له شکل بگیرد، خراسان‌جنوبی یکی از این مقاصد ایشان خواهد بود.

رئیس قوه قضائیه همچنین درخصوص ظرفیت سران قوا گفت: اگر موضوعی تعریف و در شورای برنامه‌ریزی استان تأیید شود، آنچه که در رابطه با توسعه‌یافتگی استان لازم باشد را پیگیری می‌کنم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار