بازدید 17586
پیمانه اقتصادی؛

اتفاق جدید در بازار اجاره آپارتمان‌های نقلی/ تأمین ارز واردات به رقم ۸/۳ میلیارد دلار رسید/ آخرین جزییات تأسیس بانک مشترک ایران و ترکیه/ آمریکا تحریم پتروشیمی ایران را به تعویق انداخت

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ادامه روند کاهش قیمت نفت در بازار جهانی، دلایل ریزش نرخ ارز اعلام شد، حرکت افزایشی طلا در بازار جهانی، صادرات خرما مشمول عوارض گمرکی شد، حجم ذخایر ارزی و طلای روسیه به زودی از مرز ۵۰۰ میلیارد دلار عبور می‌کند، صربستان و فیلیپین هم به سمت خرید طلا روی آوردند و ده کشور ثروتمند جهان در سال ۲۰۱۹ را در بر دارد.
کد خبر: ۹۰۲۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 01 June 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ادامه روند کاهش قیمت نفت در بازار جهانی، دلایل ریزش نرخ ارز اعلام شد، حرکت افزایشی طلا در بازار جهانی، صادرات خرما مشمول عوارض گمرکی شد، حجم ذخایر ارزی و طلای روسیه به زودی از مرز ۵۰۰ میلیارد دلار عبور می‌کند، صربستان و فیلیپین هم به سمت خرید طلا روی آوردند و ۱۰ کشور ثروتمند جهان در سال ۲۰۱۹ را در بر دارد.

 

ادامه روند کاهش قیمت نفت در بازار جهانی

بلومبرگ: در معاملات روز جمعه بازار جهانی نفت هر بشکه نفت برنت 65.88 دلار به فروش رسید که نسبت به روز پنجشنبه 0.99 دلار کاهش داشت. نفت آمریکا هم 61 سنت کاهش یافت و 55.98 دلار در هر بشکه به فروش رسید. به گزارش پایگاه رسمی سازمان کشورهای صادر کننده نفت، اوپک، هر بشکه نفت تولیدی این سازمان در آخرین مبادلات انجام شده 68.84 دلار به فروش رسیده که با توجه به روند کاهشی قیمت طی روزهای گذشته، انتظار می‌رود قیمت نفت اوپک نیز کاهش یافته باشد. به گزارش رویترز، دلیل اصلی کاهش قیمت نفت محسوس‌تر شدن اثرات جنگ اقتصادی بین چین و آمریکا محسوب می‌شود. از طرف دیگر تولید نفت آمریکا نیز در حال نزدیک شدن به بیشینه خود است. افت دیروز قیمت نفت نشان می‌دهد، طی ماه جاری شاهد بیشترین کاهش ماهانه قیمت نفت از نوامبر سال گذشته تاکنون خواهیم بود.

اتفاق جدید در بازار اجاره آپارتمان‌های نقلی

به دنبال جهش کم‌سابقه اجاره‌بها در سال گذشته که پس از شروع روند رشد پرسرعت قیمت مسکن محقق شد، بازار اجاره آپارتمان‌های مسکونی در پایتخت دستخوش تحولاتی شد. یکی از مهم‌ترین این تحولات نزدیک شدن ارزش اجاری املاک در مناطق متوسط رو به پایین به مناطق متوسط است. از آنجا که اجاره آپارتمان در تهران با قیمت‌های رشد یافته اخیر سبب شده بخش زیادی از مستأجران محله‌های متوسط رو به پایین را جایگزین محله‌های متوسط کنند، تقاضا برای اجاره در این نقاط شهر افزایش یافته و به همان نسبت شاهد رشد اجاره‌بهای پیشنهادی مالکان املاک اجاری در این مناطق نیز هستیم. به نقل از دنیای اقتصاد، این وضعیت در مورد آپارتمان‌های نقلی دربرگیری بیشتری داشته است؛ به این معنا که فاصله اجاره‌بهای آپارتمان‌های نقلی با مساحت ۴۰ تا ۶۰ مترمربع در تمام مناطق متوسط شهر نظیر چهار و پنج نسبت به مناطق متوسط رو به پایین نظیر مناطق هفت تا ۱۰ بسیار کم و حتی در برخی از محله‌ها صفر شده است. به‌عنوان مثال یک واحد آپارتمان ۶۰ مترمربعی با آسانسور و سن بنای ۵ ساله واقع در محله نظام‌آباد تهران به همان قیمتی در بازار اجاره عرضه شده که یک واحد آپارتمان ۵۷ مترمربعی با آسانسور و سن بنای ۸ ساله در محله نارمک فایل شده است. واسطه‌های ملکی این موضوع را به افزایش تقاضای املاک اجاری نقلی نسبت می‌دهند و معتقدند بسیاری از مهاجران موقتی به تهران که برای چند سال با انگیزه کار یا تحصیل به پایتخت می‌آیند، دیگر توان اجاره آپارتمان‌های متوسط متراژ را ندارند و به همین خاطر بر تقاضای اجاره املاک نقلی افزوده شده است. این موضوع خود را در کاهش اختلاف اجاره‌بهای پیشنهادی آپارتمان‌های ۴۰ تا ۶۰ مترمربع در اغلب مناطق شهر نشان داده است.

اتفاق جدید در بازار اجاره آپارتمان‌های نقلی/ تأمین ارز واردات به رقم ۸/۳ میلیارد دلار رسید/ آخرین جزییات تاسیس بانک مشترک ایران و ترکیه/ آمریکا تحریم پتروشیمی ایران را به تعویق انداخت

دلایل ریزش نرخ ارز اعلام شد

سید ناصر موسوی لارگانی، با اشاره به کاهش نرخ ارز در روزهای اخیر، گفت:  اگر تنها یک دلیل برای کاهش نرخ  ارز در بازار در نظر گرفته شود همانند ایجاد بازار متشکل ارزی تحلیل درستی نیست و اگر گفته شود که تشکیل بازار متشکل نیز در این روند کاهشی تاثیرگذار نبوده باز هم استدلال صحیحی نیست. نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بخشی از کاهش قیمت ارز در بازار به بخشنامه جدید بانک مرکزی درباره بازگشت ارز ناشی از صادرات بازمی گردد، افزود: در این بخشنامه صادرکنندگان را ملزم کرده اند تا ارز حاصل از صادرات خود را به سامانه نیما ارائه یا به قیمت این سامانه به بانک مرکزی بازگردانند که تعداد قابل توجهی ارز را به کشور و چرخه اقتصادی بازگرداندند. 
 
حرکت افزایشی طلا در بازار جهانی
 
قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی به دلیل تقاضا برای خرید دارایی‌های امن افزایش یافت و در مسیر ثبت نخستین رشد ماهانه خود از ژانویه قرار گرفت. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جمعه بازار سنگاپور ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۱۲۹۰.۶۸ دلار رسید. طلا از ابتدای ماه می تاکنون حدود ۰.۶ درصد رشد قیمت داشته است. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۱۲۹۰.۵۰ دلار رسید.
 
صادرات خرما مشمول عوارض گمرکی شد
 
مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت با صدور بخشنامه‌ای خطاب به گمرک، میزان دریافت عوارض صادرات انواع خرما را ابلاغ کرد. بر اساس این ابلاغیه، به ازای صادرات هر کیلوگرم خرمای مضافتی ۸ هزار تومان و به ازای هر کیلوگرم خرمای کبکاب نیز ۵ هزار تومان عوارض دریافت می‌شود. همچین میزان عوارض صادراتی دریافتی از سایر خرماها، به میزان ۳۰ درصد ارزش ریالی صادرات بر مبنای نرخ دلار در سامانه سنا در روز اظهار تعیین شده است.
 
تأمین ارز واردات به رقم ۸/۳ میلیارد دلار رسید
 
دکتر عبدالناصر همتی در یادداشت اینستاگرامی خود آورده است: لازم دیدم، اخبارخوب میزان تأمین نیازهای وارداتی در ۷۰ روز اول امسال را که در راهپیمایی با شکوه روز قدس اعلام کردم، به اطلاع برسانم. بر اساس آماری که امروز از همکاران تلاشگرم در حوزه ارزی دریافت نمودم، از ابتدای سال ۹۸ تا به امروز که عمده روزهای فروردین ماه تعطیل بود، ۸/۳  میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی مواد اولیه و سایر کالاهای ضروری ... تأمین شده و این در حالی است که آمریکایی‌ها فشار تحریم اقتصادی را به حداکثر خود رسانده اند. از این مبلغ، بیش از ۳ میلیارد دلار آن توسط صادر کنندگان تأمین شده است. جالب اینکه۸۰۰ میلیون دلار آن واردات در مقابل صادرات بوده است. در این زمینه، سیاست‌های جدید ارزی بانک مرکزی در مورد نحوه برگشت ارز ناشی از صادرات، منطقی بودن نرخ نیما از نظر صادرکنندگان، رواج تدریجی و پر شتاب واردات در مقابل صادرات و مهمتر از همه درک شرایط خطیر اقتصادی توسط صادرکنندگان عزیز، بسیار مؤثر بوده است.
 
حجم ذخایر ارزی و طلای روسیه به زودی از مرز 500 میلیارد دلار عبور می‌کند
 
الویرا نابیولینا رئیس کل بانک مرکزی روسیه اعلام کرد: انتظار می‌رود، حجم ذخایر ارزی و طلای روسیه به زودی از مرز 500 میلیارد دلار عبور کند. وی تاکید کرد: رقم 500 میلیارد دلار هدف نیست، بلکه یک نقطه اولیه است که باید به آن دست یابیم تا بتوانیم حمایت کافی از اقتصاد روسیه فراهم کنیم. نابیولینا تأکید کرد: این حجم ذخایر طلا و ارز خارجی برای مقابله با بحران‌های اقتصادی کافی است. رئیس کل بانک مرکزی روسیه افزود: ما تقریبا به این سطح رسیده‌ایم و در آینده نزدیک از آن عبور خواهیم کرد. وی تاکید کرد: بانک مرکزی روسیه به عنوان بخشی از استراتژی بودجه خود به ذخیره ارز و طلا ادامه خواهد داد. اوایل ماه جاری بانک مرکزی روسیه گزارش داد، حجم ذخایر ارز و طلای این کشور به 492 میلیارد دلار افزایش یافته است.
 
صربستان و فیلیپین هم به سمت خرید طلا روی آوردند
 
راشاتودی: صربستان و فیلیپین به سمت بالا بردن حجم ذخایر طلای خود روی آوردند. این کشورها در حال تبعیت از از رویکرد برخی دیگر از کشورها نظیر روسیه و چین که با هدف فاصله گرفتن از دلار به سمت خرید طلا روی آورده‌اند، هستند. به گزارش رسانه‌های صربستان، بانک مرکزی این کشور قصد دارند، حجم ذخایر طلای خود را تا پایان سال جاری از 20 به 30 تن افزایش دهد. در گزارش این رسانه‌ها آمده است، بانک مرکزی صربستان همچنین ذخایر طلای خود را تا پایان سال 2020 به 50 تن افزایش خواهد داد. روز چهارشنبه نیز بانک مرکزی فیلیپین اعلام کرد که بر اساس قانونی که اخیرا تصویب شده، شرکت‌های کوچک اکتشاف طلا که طلای خود را به بانک مرکزی می‌فروشند، از پرداخت عوارض و مالیات معاف شده‌اند. این اقدام به عنوان راهی برای بالا بردن حجم ذخایر طلای این کشور و جلوگیری از قاچاق آن اجرایی می‌شود. به طور کلی طی ماه‌ها و سال‌های گذشته کشورهای مختلفی در سراسر جهان به سمت ذخیره هر چه بیشتر طلا با هدف فاصله گرفتن از دلار و تنوع بخشی به ذخایر خارجی خود روی آوردند.
 
ده کشور ثروتمند جهان در سال ۲۰۱۹
 
ویژوال کپیتالیست: در مجموع ۷۴ درصد ثروت جهان در اختیار ده کشور است و از سال ۲۰۱۷ بدین سو، کشورهای آسیایی حضور پررنگ‌تری در رده بندی داشته و جایگزین کشورهای اروپایی شده‌اند. سریع‌ترین روند افزایش شمار ثروتمندان جهان در چین مشاهده شده است به گونه‌ای که طی یک دوره ده ساله شمار ثروتمندان چینی بیش از ۱۳۰ درصد افزایش یافته است و پس از این کشور، هند با ۲۲ درصد قرار دارد. از نظر شمار افراد میلیونر، آمریکا کماکان در صدر قرار دارد، به گونه‌ای که ۱۷ میلیونر و ۳۵۰ هزار نفر از مردم این کشور دارای ثروت یک میلیون دلار و بیشتر هستند و پس از آمریکا، چینی‌ها با ۳ میلیون و ۴۸۰ هزار نفر و ژاپنی‌ها با ۲ میلیون و ۸۰۹ هزار نفر قرار دارند. در سراسر جهان بیش از ۴۲ میلیون و ۱۵۵ هزار نفر دارای ثروت بالای یک میلیون دلار هستند. با این حال اختلاف طبقاتی بین مردم ساکنان کشورهای ثروتمند نیز بیش از سایر کشورهاست و به سطح بی سابقه‌ای رسیده است. در شرایطی که سرانه ثروت جهانی ۲۷ هزار دلار است، ۸۵ درصد ثروت جهان توسط ۱۰ درصد و ۴۷ درصد از کل ثروت جهانی تنها در اختیار یک درصد جمعیت کره زمین است.

ده کشور ثروتمند جهان در سال ۲۰۱۹ عبارت‌اند از:

۱- آمریکا با ۶۰.۷ تریلیون دلار

۲- چین با ۲۳.۶ تریلیون دلار

۳- ژاپن با ۱۹.۱ تریلیون دلار

۴- انگلیس با ۹.۱ تریلیون دلار

۵- آلمان با ۸.۸ تریلیون دلار

۶- هند با ۸.۱ تریلیون دلار

۷- استرالیا با ۶ تریلیون دلار

۸- کانادا با ۶ تریلیون دلار

۹- فرانسه با ۵.۹ تریلیون دلار

۱۰- ایتالیا با ۳.۸ تریلیون دلار

آخرین جزییات تأسیس بانک مشترک ایران و ترکیه

اسپوتنیک: کانال تلویزیونی خبر ترک گزارش داد که محمد فرازمند، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه از همکاری ایران و ترکیه در ایجاد سیستم مالی مقاوم در برابر تحریم‌های آمریکا خبر داده است. براساس این گزارش، ایجاد سازوکارهای جدید مالی، زمینه‌های تجارت دو جانبه را با وجود تحریم‌های ضد ایران ایجاد می‌کند. سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه در این خصوص گفت: ما به ترکیه حجم زیادی گاز صادر می‌کنیم. این امر نیاز به توسعه بیشتری دارد. ما نیاز به مکانیسم جدیدی داریم که بخش‌هایی از آن هم اکنون در حال کار کردن هستند. می‌توان یک سیستم مبادله ایجاد کرد تا به تجارت در ارزهای ملی منجر شود؛ ما در حال ایجاد یک بانک مشترک هستیم. فرازمند در ادامه گفت: توسعه روابط تجاری دوجانبه، حق کشورهاست و در این زمینه هیچ کار غیر قانونی صورت نگرفته است. این دیپلمات ارشد ایرانی اظهار داشت: این کار برای جلوگیری از تحریم‌های آمریکا انجام نمی‌گیرد. ما نمی‌خواهیم قانون را دور بزنیم. با این حال، ایالات متحده علاوه بر تحریم‌ها، درگیر تروریسم اقتصادی است و با این کار، حقوق کشورهایمان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

جزئیات اختلاط برنج ایرانی با برنج های دیگر

دبیر انجمن برنج درباره اختلاط برنج‌های داخلی با برنج‌های خارجی اظهار داشت: بنده زمانی هم که بحث آلودگی برنج‌های خارجی مطرح شده بود عنوان کردم که برنج وقتی از شمال به تهران می‌آید، غیر از گرانی، دچار چند اتفاق می‌شود اول اینکه درصد خرده آن از ٢ تا ٣ درصد به حدود ٩ تا ١٠ درصد افزایش می‌یابد. وی اضافه کرد: همچنین این برنج خلوص برنجی را که در شمال خریداری می‌کنید ندارد. یعنی هم خرده آن زیاد شده هم ناخالصی آن، تازه گران‌تر هم عرضه می‌شود. دبیر انجمن برنج کشور تصریح کرد: بنابراین متأسفانه بحث اختلاط برنج مسأله تازه ای نیست و خیلی وقت است این کار انجام می‌شود. شایق افزود: نظارتی روی این مسأله وجود ندارد، کسی نرفته دقت و کنترل کند. وی ادامه داد: یک زمانی برنج‌های پرمحصول خودمان را مانند برنج ندا با برنج‌های کیفی داخلی مخلوط می‌کردند چون آن زمان قیمت تمام شده تولید برنج‌های پرمحصول ما خیلی پایین بود. شایق با بیان اینکه متأسفانه آن زمان در گیلان این کار زیاد انجام می‌شد، افزود: چون سطح زیرکشت برنج پر محصول در گیلان نسبت به مازندران خیلی پایین است و شرایط آب و هوایی گیلان طوری است که نمی‌شود برنج پر محصول را خیلی ترویج کرد. وی گفت: الان هزینه تولید، بویژه هزینه کارگری که عمده هزینه تولید برنج است، افزایش یافته است؛ بنابراین برنج‌های پر محصول مانند سابق ارزان نیستند، پس صرف نمی‌کند که برنج پرمحصول را با برنج‌های کیفی مخلوط کنند. شایق گفت: در نتیجه برنج‌های هندی و پاکستانی را که شبیه برنج‌های ایرانی است با برنج‌های داخلی مخلوط می‌کنند و برای اینکه خریدار شک نکند با قیمت بالا به فروش می‌رسانند و خریدار از سه چهار نقطه ضربه می‌خورد. /مهر

آمریکا تحریم پتروشیمی ایران را به تعویق انداخت

وال استریت ژورنال: منابع آگاه اعلام کردند، کاخ سفید برنامه خود برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران را به تعویق انداخته است. این منابع می‌گویند، این اقدام با هدف کاهش تنش و جلوگیری از خروج شرایط از کنترل از سوی آمریکایی‌ها اتخاذ شده است. وزارت خزانه‌داری آمریکا قصد داشت، در اواسط ماه می تحریم علیه صادرات محصولات پتروشیمی ایران را آغاز کند. فروش محصولات پتروشیمی دومین بخش بزرگ صادراتی ایران پس از نفت محسوب می‌شود. ایران امیدوار است، بتواند صادرات محصولات پتروشیمی خود را از 19 میلیارد در سال 2015 به 36 میلیارد ریال در سال 2021 برساند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۱
صادرات نفت تحریم شده
صنایع فلزی هم تحریم شده
پتروشبمی هم بزودی تحریم خواهدشد
اینستکس هم که عملیاتی نشد
اف ای تی اف تصویب نخواهدشد
برجام هم که نفس های اخرشومیکشه
پس هیچ دلیل منطقی برای رشدبورس وجودنخواهدداشت
پاسخ ها
جمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
میشه بگی اف ای تی اف چی هست واصلا چه ربطی به رونق بورس و رونق اقتصاد داره یه توضیح در یک سطر کافیه(تمام بدبختی این مملکت اینه که مردم شدن طوطی وطوطی وار یه چیز و رو تکرار میکنند و تکرار میکنند وطوطی وار میرن رای میدن و اون رای رو تکرار میکنند و تکرار میکنند بدون تحقیق بدون بررسی الان هم فقط میگن اف ای تی اف خوبه چوت بهشون گفتن خوبه مردم هم فقط این مورد را تکرار میکنند و تکرار میکنند وقتی که گندش در اومد خود مردم شروع به دست و پا زدن می کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
خوب تحریم بشند شاید محصولات را در داخل عرضه کنند و قیمتها پایین بیاید و اینقدر دیگر به بهانه فروش دلاری قیمتها را در داخل گران نکنند.
برنجها در شمال هم قاطی به فروش میرسد!
دوست عزیز من امروز شمس اباد شهید کرد رهن کامل 250 میلیون تومان دادم چرا الکی نوشتید!!!!!!!
پاسخ ها
ن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
دلالی ناراحت نشو تهران به حلبی آباد تبدیل خواهد شد دکان شما دلالان هم تعطیل
مسکن داره کمر مردم رو میشکنه
هیچ متر و معیاری برای اجاره وجود نداره
الان توی کرج با 50 میلیون خونه نمیشه پیدا کرد
مستاجرهای بدبخت چه خاکی به سرشون بریزن
دولت هم که رها کرده
آقایونی که مدام از فروپاشی اقتصاد آمریکا دم میزنند و حتی روزش رو پیش بینی می کنند و بر این اساس برای اقتصاد کشور نسخه می‌پیچند و از رویاهاشون حرف می زنند کمی هم میزان ثروت آمریکا و تفاوت اون با سایرکشورها رو هم در نظر بگیرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
خرجشان هم خیلی بالاست. ثروت زیاد لزوما به معنای پایداری نیست. کم نیستند سرمایه داران قدری که ورشکست می شوند اما فقزانی که جندان تغییری ندارند.
تادلالها چادرراهم گران نکردن
برم چادربخرم ،به زودی بایددرخیابان چادربزنیم
حالا فرض کنیم که ایران بتواند صادرات محصولات پتروشیمی خود را از 19 میلیارد در سال 2015 به 36 میلیارد ریال در سال 2021 برساند. ارز حاصل از صادرات پتروشیی که میمونه اونورآب و داخل نمیاد.
چرا مجلس و دولت به مسئله اجاره بها ورود نمیکنن...چرا قانونی لازم الاجرا در این زمینه صادر نمیکنن.
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
من خودمم مستاجرم..ولی من وشمال نباید دغدغه اجاره بها داشته باشیم..ما فقط باید نگران معامله قرن باشیم!!!!
قیمتها ارزان تر از اینهاست الکی بازارو نبر بالا.
اقای روحانی قبلا گفته بودند برای کل سال ۹۸ رقم ۱۳ میلیارد دلار ارز برای تامین کالاهای اساسی کنار گذاشته اند
به خدا قسم هیچ کدام از آقایون مسئول ، هیچ برنامه برای رفع بدبختی مردم ندارن
واقعا جاي تاسف داره مسكني كه در طول يكسال 112% به گفته خودشان، كه البته بيشتر رشد داشته در هيج جاي كره زمين اتفاق نمي افته ... من هم از ولنجك به بالا خانه داشتم و حقوق ماهانه ام حدود 20 الي 30 ميليون بود بقيه مردم برام اهميت نداشتن ...
سالها است تو شمال برنج را مخلوط می کنند و به مردم می فروشند
مردم خودشان نباید بخرند
۱.نبود سیستم مالیاتی شفاف و لازم الاجرا.
۲. عدم حمایت از تولید و پیش فروش مسکن.
۳.دلال بازی شرکت های دولتی یا وابسته بخ دولت و صندوقها.
۴.سکوت یا عدم توجه مسولان رده بالا
۵.عدم بازرسی
سوال: انبوه سازی که بر اساس پیشبینی اقدام به پیش فروش با قیمت مثلا ۱۰۰میلیون کرده ولی افزایش سرسام آور مواد اولیه قیمت تمام شده را به ۱۲۰تومن رسونده.
۱. زیانش چی میشه؟
۲. چطور تحویل بده؟
۳. سرمایه در گردش برای ادامه را از کجا بیاره؟
۴.اگرم پولی باشه چرا دلالی نکنه که چند برابر سود داره؟
نظام مالیاتی باید کمک کنه، یعنی علاوه برجبران زیان حتی زمین و پولی برای سرپا ماندن به آن شرکت بده.در عوض همه ارزش افزوده یا عایدی بر سرمایه دلالان را بگیره.
سریعترین راه تعدیل قیمتهاس.
علت گرانی اجاره بها ، بی ارزشی ریال ایران است ؟ البته افراد کارگر ،و کترمند ،و حقوق ثابت بگیر توان پرداخت این اجاره بها را ندارند ؟ مثلا هیچ بازنشسته ای قادر به پرداخت این اجاره بهاها را ندارد ؟ بهای اجاره اکنون برابر قیمت خرید سال ۸۹ میباشد....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار