بازدید 5930
۱
گزارش

لیگ ملت‌های والیبال؛ ایران ۳-۱ ایتالیا / شکست طلسم ۷ساله درگام اول

نزدیک بود تیم ایران برتری چهار امتیازی در ست چهارم را از دست بدهد اما دو اشتباه ایتالیایی ها باعث شد شاگردان کولاکوویچ که در امتیاز 22 برابر شده بودند، بار دیگر فاصله بگیرند و با بردن این ست، بردی تاریخی مقابل قهرمان جهان و المپیک رقم بزنند.
کد خبر: ۹۰۲۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵ 31 May 2019

تیم ملی والیبال ایران در چین موفق شد طی دیدار افتتاحیه مسابقات لیگ ملت‌های والیبال، با نتیجه ۳-۱ ایتالیای صاحبنام را شکست دهد.

به گزارشی تابناک ورزشی، ظهر امروز (جمعه) ۱۰ خرداد ماه ۱۳۹۸ تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود از لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ والیبال برابر ایتالیا یکی از ریشه دارترین تیم‌های والیبال جهان به میدان رفت که به رغم واگذاری ست نخست، توانست با برتری سه بر یک مقابل کشور چکمه ای، شروع قدرتمندانه‌ای را نسبت به سال‌های گذشته، در لیگ ملت‌ها داشته باشد.

ست اول

ست نخست این دیدار را ایران خوب آغاز کرد و بابازی خوب عبادی پور موفق شد با نتیجه ۴-۳ از حریف پیش بیفتد. ایتالیا موفق شد به خوبی به بازی برگردد و با توپ گیری‌های بی نقص لیبرو خود و اسپک‌های زیبای نلی با نتیجه ۸-۵ پیش بیفتد. ایتالیا روند خوب خود را همچنان ادامه داد و در پایان وقت استراحت دوم هم ۱۶-۱۳ از ایران پیش افتاد. سرویس‌های زیبای جیانلی و نلی، در کنار اسپک‌های غیر قابل مهار نلی سبب شد تا ایتالیا اختلاف را بیشتر کند. در نهایت این ست با نتیجه ۲۵-۲۰ به سود لاجوردی پوشان به پایان رسید.

لیگ ملت‌های والیبال؛ ایران ۳-۱ ایتالیا / شکست طلسم ۷ساله درگام اول

ست دوم

ست دوم این دیدار بسیار مهیج بود. عملکرد بی نقص جیانلی در خط سرویس سبب شد تا ایتالیا با نتیجه ۵-۰ پیش بیفیتد. ایتالیا همچنان خوب کار میکرد و دفاع عقب زمین ایران بهم ریخته بود. تعویض به موقع معنوی نژاد و فیاضی در امتیاز ۱۲ (۱۲-۶) ایران را به بازی برگرداند. سرویس‌های زیبای پوریا فیاضی در کنار توپگیری‌های این بازیکن سبب شد تا اختلاف امتیاز به ۲ امتیاز کاهش یابد. توپ گیری‌های زیبای دفاع عقب زمین ایران و امتیاز گیری‌های غفور دو تیم را در امتیاز ۲۰ برابر کرد. یک دفاع زیبا از سید محمد موسوی در کنار استفاده از یک توپ برگشتی ایران را ۲ امتیاز پیش انداخت. در نهایت این ماراتن با اسپک زیبای امیر غفور با نتیجه ۲۵-۲۳ به سود ایران به پایان رسید.

ست سوم

ست سوم را تیم والیبال ایران بهتر آغاز کرد. سرویس زیبای محمد موسوی سبب شد تا ایران با نتیجه ۴-۲ از ایتالیا پیش بیفتد. ایران شروغ خوبی داشت و موفق شد با نتیجه ۱۳-۹ از ایتالیا پیش بیفتد. درخشش نلی در خط سرویس سبب شد تا ایتالیا اختلاف ایجاد شده را جبران کند و یک امتیاز هم از ایران پیش بیفتد. دو اشتباه از عبادی پور سبب شد تا ایتالیا با نتیجه ۱۶-۱۴ پیش بیفتد. ایران به خوبی توانست به بازی برگردد. دو اشتباه از بازیکنان ایتالیا سبب شد تا دو تیم در امتیازات برابر شوند. یک اشتباه از آنزانی سبب شد تا تیم ملی والیبال ایران با نتیجه ۲۱-۲۰ پیش بیفتد. عملکرد خوب موسوی و فیاضی هم سبب شد تا اختلاف به دو امتیاز برسد. در حالی که بازی با نتیجه ۲۴-۲۳ به سود ایران دنبال می‌شد، نلی این فرصت را داشت که بازی را برابر کند، اما امیر غفور با یک تک دفاع زیبا، ایران را برنده این ست کرد. (۲۵-۲۳)

ست چهارم

ست چهارم این دیدار را شاگردان کولاکوویچ بهتر آغاز کردند. برتری ملی پوشان در این ست سبب شد تا ایران اختلاف ۴ امتیازی با ایتالیا ایجاد کند. این اختلاف پایدار نبود و با درخشش جیانلی و نلی ایتالیا موفق شد تا اختلاف ایجاد شده را از بین ببرد و دو تیم در امتیاز ۲۲ برابر شوند. یک اشتباه از نلی سبب شد تا ایران ۲۴-۲۲ پیش بیفتد. در نهایت امیر غفور موفق شد امتیاز ۲۵ را برای ایران به دست آورد. (۲۵-۲۳)

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خسته نباشید دلاوران
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار