بازدید 12489
گزارش لحظه به لحظه از مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس؛

از حضور کلیمیان و توریست‌های خارجی برای حمایت از فلسطین تا اعدام تیم B. توسط مردم/ رؤسای سه قوه و مسئولان در روز قدس چه گفتند؟ / قطعنامه پایانی روز جهانی قدس و نه بزرگ به «معامله قرن»

بیش از ۴۰۰۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی و خارجی که ۲۵۰ تن آن‌ها از رسانه‌های خارجی هستند، این مراسم را پوشش خبری می‌دهند. بنا بر این گزارش، راهپیمایان تهرانی قبل از شروع رسمی مراسم از مسیر‌های ده‌گانه به سمت میعادگاه نماز جمعه (دانشگاه تهران) در حال راهپیمایی هستند...
کد خبر: ۹۰۲۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰ 31 May 2019

دقایقی پیش مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران آغاز شد و قرار است این مراسم همزمان در سایر شهرها و استان‌های کشور برگزار شود. این مراسم در بیش از ۹۵۰ شهر و مسیرهای منتهی به میعادگاه‌های نماز جمعه برگزار می‌شود، که بیش از ۴۰۰۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی و خارجی که ۳۵۰ تن آنها از رسانه‌های خارجی هستند، این مراسم را پوشش خبری می‌دهند.

به گزارش «تابناک»؛ رمضان شریف رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شعار محوری روز جهانی قدس سال ۹۸ را «روز جهانی قدس، شکست معامله قرن، تثبیت آرمان فلسطین» اعلام کرد و گفت: به یاری خداوند روز جمعه بار دیگر شاهد شکست جبهه آمریکایی ـ صهیونیستی ـ سعودی برابر عزم و اراده امت اسلامی در حمایت از فلسطین و آرمان قدس شریف خواهیم بود و عزم ملت فلسطین برای بازگشت به سرزمین‌های اشغالی و مادری خود را در مقیاس جهانی خواهیم دید.

وی همچنین تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بارها و بارها و در بالاترین سطح اعلام کرده آنچه می‌تواند روی آرامش را به منطقه بازگرداند، به رسمیت شناختن حق مردم مظلوم فلسطین است.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس افزود: پیروزی انقلاب اسلامی و چهلمین سالگرد آغاز راهپیمایی‌های قدس دو نکته را به عنوان دستاوردها و پیامدهای این اتفاق در خود دارد؛ نخست اینکه ملت فلسطین در هفتاد سالی که از اشغال این سرزمین مقدس می‌گذرد، همواره تلاش کردند به حقوق خودشان دست یابند و زندگی را در سرزمین مادری‌شان تداوم بخشند. در این راه شهدای زیادی هم تقدیم کردند و برای زنده نگه داشتن آرمان فلسطین نیز تلاش کردند؛ اما شاید ماندگارترین، تأثیرگذارترین و پرثمرترین نامگذاری در حمایت از فلسطین صورت گرفته، همان راهپیمایی روز قدس باشد.

مسئولان در راهپیمایی روز قدس چه گفتند؟
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ - ۱۲:۱۳

مسئولان همگام با مردم در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند و به معامله قرن نه گفتند.

مسئولان هم پای مردم در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده و به توطئه جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی در معامله قرن، نه گفتند.

روز قدس یکی از نماد‌های احساس مسئولیت ملت ایران است
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با راهپیمایی روز قدس گفت: حضرت امام خمینی (ره) مبتکر راهپیمایی روز قدس بود و این روز یکی از نماد‌های احساس مسئولیت ملت ایران نسبت به مسائل انسانی و اسلامی است.

وی در ادامه افزود: امسال از لحاظ طرح توطئه‌های جدید برای ملت فلسطین سال مهمی است و ملت با حضور در خیابان‌های تهران و ایران این طرح ننگین را رد می‌کنند.

رضایی در رابطه با معامله قرن اظهار کرد: معامله قرن هم مانند طرح‌های دیگر با توجه به اینکه هیچگونه مبنای عادلانه‌ای ندارد قطعا با شکست مواجه خواهد شد.

قدس متعلق به همه مسلمانان است
«محمد جواد ظریف» که در مراسم روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران افزود: پیام امروز این است که قدس فروشی نیست؛ قدس نه متعلق به آمریکا است که به اسرائیل ببخشد نه رژیم صهیونستی می‌تواند ادعایی بر قدس داشته باشد.

وی تصریح کرد: قدس مال مسلمان‌ها و مردم فلسطین است و هیچ کس حق ندارد که آن قبله مسلمانان را به به آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی واگذار کند یا هر اقدامی دیگری که باعث خدشه در آرمان ملت فلسطین شود، انجام دهد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی با ابراز تأسف از بیانیه سران برخی کشور‌های عربی درباره ایران، تصریح کرد: چند انگشت شمار از حکام عربی برای حفظ خود و پیشبرد اهدافشان این توهم را دارند که اگر در کنار نتانیاهو قرار گیرند می‌توانند به آمال خود برسند.

ظریف تصریح کرد: نتانیاهو نتوانسته با گنبد آهنین خود حتی اسرائیل را مورد حمایت خود قرار دهد چطور می‌تواند از این کشور‌ها حمایت کند.

وزیر امور خارجه گفت: بهتر است که امروز که اجلاس همکاری کشور‌های اسلامی در مکه مکرمه تشکیل می‌شود به جای یاوه گویی‌هایی که دیشب در مورد ایران گفته واسرائیل را خوشحال کرده اند، آن کاری را انجام دهد که سازمان همکاری اسلامی برای آن ایجاد شده و آن حمایت از مردم قدس و ملت فلسطین است.

حضور جدی مردم در راهپیمایی امروز با وجود بحث معامله قرن اهمیت زیادی دارد
بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در حاشیه راهپیمایی روز قدس با حضور در جمع خبرنگاران، با اشاره به حمایت ملت ایران از مردم مظلوم فلسطین، گفت: همه ما وظیفه داریم برای حمایت از مردم فلسطین در روز قدس که یادگار بنیانگذار انقلاب اسلامی است در این روز شرکت کنیم.

وی تصریح کرد: مردم ایران اسلامی در راهپیمایی روز قدس مشت محکمی را هر ساله به دهان آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌زنند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: در فضای امروز که بحث معامله قرن مطرح است حضور جدی مردم در این راهپیمایی اهمیت زیادی دارد.

نعمتی تاکید کرد: ورزشکاران و آحاد ملت ایران به دنبال آن هستند که با حضور باشکوه خود در این روز فریاد مردم مظلوم فسطین را به گوش جهانیان برسانند و این موضوع را وظیفه دینی و اخلاقی خود می‌دانند.

راهپیمایی روز قدس پاسخ مقتدارنه به تهدیدات آمریکاست
سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه راهپیمایی یوم‌الله قدس در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: راهپیمایی روز قدس در ایران هم در ارتباط با مسائل بین‌المللی و هم در مسائل منطقه‌ای و داخلی یکی از نماد‌های اساسی انسجام اجتماعی است.

وی افزود: امسال از یک طرف شرایط جهانی، توطئه‌های آمریکایی و غربی علیه ایران و هم توطئه‌های منطقه‌ای که وجود داشته راهپیمایی روز قدس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: راهپیمایی امروز می‌تواند پاسخ مقتدرانه ملت ایران به تهدیدات آمریکایی به ویژه ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا باشد. ملت ایران علیرغم همه تحریم‌ها محکم بر سر پای و مواضع خود ایستاده است.

صالحی با تاکید بر اینکه راهپیمایی یوم‌الله قدس امروز پاسخ محکم به توطئه‌های عبری عربی است، خاطرنشان کرد: ایران ۴۰ سال است از همبستگی خود با آرمان فلسطین در روز قدس را فریاد زده و امسال با توجه به بحث اتفاقاتی که سال گذشته در ارتباط با پایتخت بودن قدس اهمیت خود از لحاظ همبستگی با ملت فلسطین پیدا کرده است.

وی گفت: به نظر می‌آید روز قدس امسال هم در خصوص مسائل منطقه‌ای، بین‌المللی و همبستگی با ملت فلسطین روز ویژه‌ای است.

آغاز روند فروپاشی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی
حجت الاسلام حسین طائب معاون اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه راهپیمائی روز جهانی قدس و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روند فروپاشی رژیم صهیونیستی در داخل سرزمین‌های اشغالی آغاز شده است.

وی با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمائی روز قدس امسال تصریح کرد: حضور پرشور ملت‌های آزادیخواه جهان در سراسر ممالک اسلامی و دیگر کشور‌ها می‌توانند شتاب دهنده فروپاشی رژیم غاصب صهیونیستی باشد.

رئیس سازمان اطلاعات سپاه بیان کرد: روند رو به انحطاط رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که مقاومت در برابر مستکبرین همواره جواب می‌دهد، فلسطین و لبنان موفق شدند با مقاومت خود شان توانستند آستانه تحمل رژیم صهیونیستی را از ۳۳ روز به دو روز کاهش دهند.

وی ادامه داد: اگر روند حمایت مردمی از مقاومت فلسطین ادامه پیدا کند روند فروپاشی رژیم صهیونیستی سرعت بیشتری به خود می‌گیرد. سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره برپایه حمایت از مظلومان جهان بویژه مردم فلسطین شکل گرفته و این روند با قدرت ادامه پیدا می‌کند.

حمایت همه جانبه از مردم فلسطین ادامه دارد
سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه راهپیمایی روز قدس و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حضور پرشور و شعور مردم خود گویای همه چیز است.

وی افزود: این حضور و حمایت همه جانبه از مردم مظلوم فلسطین تا زمانی که عامل اصلی اشغالگری یعنی رژیم صهیونیستی وجود دارد، ادامه دارد.

سردار فدوی گفت: عامل حضور پرشور مردم ظلم و ستم رژیم صهیونیستیبوده و ما معتقدیم که ظلم پایدار نیست و تا زمانی که باطل هست مردم در صحنه حضور دارند.

 اجازه نمی‌دهیم روز قدس کمرنگ شود
منصور غلامی، وزیر علوم در جمع خبرنگاران در راهپیمایی روز قدس گفت: حضور مردم مثل هر سال خوب و پرشور است و حتی نسبت به سال گذشته فضا پرشور‌تر است.

وی با بیان اینکه این حضور پیام‌های زیادی دارد، افزود: اولین پیام این راهپیمایی این است که مردم به وعده‌ای که به امام دادند تا پای انقلاب باشند، هستند و دوم اینکه مردم به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه نباید روز قدس کمرنگ شود، عمل کردند.

غلامی تصریح کرد: مردم مسلمان حق طلب هستند و دنبال این هستند که پای حرکت‌هایی که برای احقاق حق مردم فلسطین شروع شده و ادامه دارد، بایستند و به سهم خود کمک کنند.

دشمنان بدانند که ملت ایران عقب نشینی نمی‌کند
سردار حسین رحیمی در حاشیه راهپیمایى روز قدس در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امسال بزرگترین مقاومت را در روز قدس با حضور پرشکوه مردم مشاهده کردیم.

وی افزود: حضور مردم بی نظیر بود و با توجه به این جمعیت می‌بینیم که هنوز برخی از مردم به مسیر‌های تعیین شده نرسیدند و در راه هستند.

سردار رحیمی ادامه داد: باعث افتخار است که این جمعیت حماسه‌ای دیگر را رقم بزند، حضور مردم و فریاد آن‌ها بر سر استکبار نشان دهنده آزادگی و وفادارى آن‌هاست.

فرمانده نیروی انتظامى تهران بزرگ یادآور شد: دشمنان بدانند که ملت ایران عقب نشینی نمی‌کند و اتحاد آن‌ها نسبت به گذشته افزایش پیدا می‌کند؛ باز هم تکرار می‌کنم، استکبار باید بداند که مردم از پای نخواهند نشست.

رژیم صهیونیستی تنها از نام یهودیت سواستفاده می کند
همایون سامه یع رئیس انجمن کلیمیان تهران با اشاره به حضور خود در راهپیمایی روز قدس گفت: هدف ما حمایت از مردم مظلوم فلسطین است و به کشتارهای رژیم صهیونیستی به شدت معترضیم.

وی ادامه داد: همیشه یهودیت شعار دوستی و صلح را سر داده اما رژیم صهیونیستی این کار را انجام داده است.

سامه یع تاکید کرد: رژیم صهیونیستی از نام یهودیت سواستفاده کرده است.

مقاومت مردم دنیا معامله قرن را با شکست مواجه می‌کند

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه راهپیمایی روز قدس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به راهپیمایی امسال روز قدس و حضور مردم اظهار کرد: راهپیمایی روز قدس امسال نسبت به سال‌های دیگر باشکوه‌تر و حضور مردم پرشورتر است. نگاه‌های سیاسی مختلفی در راهپیمایی حضور دارند و این نشان دهنده وظیفه شناسی مردم نسبت به انقلاب و مقاومت است.

معاون پارلمانی با اشاره به حضور مسئولان در این راهپیمایی، بیان کرد: مسئولان نیز هم پای مردم حضور دارند؛ به این دلیل که مسئولان برخاسته از مردم هستند.

امیری با بیان اینکه طرح «معامله قرن» از ابتدا شکست خورده است، خاطر نشان کرد: این طرح هیچگاه به نتیجه نمی‌رسد و مقاومت همه مسلمانان در دنیا این معامله را به ورشکستگی سوق می‌دهد.

قطعنامه پایانی راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس سال ۱۳۹۸
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ - ۱۲:۱۲

شرکت کنندگان در راهپیمایی روز جهانی قدس سال ۱۳۹۸، با قرائت قطعنامه‌ای مواضع خود را در ۵ بند اعلام کردند.

قطعنامه پایانی راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس سال ۱۳۹۸به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت کنندگان در راهپیمایی روز جهانی قدس سال ۱۳۹۸، با قرائت قطعنامه‌ای مواضع خود را در ۵ بند اعلام کردند. متن کامل این قطنامه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

'سُبْحانَ الَّذِی أَسْرى بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الأَقْصَى الَّذِی بارَکْنا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ
مِنْ آیاتِنا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ الْبَصِیرُ (سوره اسراء آیه ۱)

حمد و سپاس ذات اقدس احدیت جَلَّ و علا را که توفیق عنایت فرمود تا بار دیگر در یوم الله قدس باحضور حماسی و پر شور در صحنه و همگام با امت بصیر، عامل به وظیفه و دشمن شناس کشور‌های اسلامی و آزادی خواهان جهان، حمایت همه جانبه از ملت مظلوم فلسطین، آزادی قدس شریف از چنگال خونین اشغالگران صهیونیستی، نابودی رژیم کودک کش و بیزاری از جبهه سلطه و استکبار و حامیان آن را رساتر از همیشه فریاد زنیم.

اینک ما شرکت‌کنندگان در راهپیمایی سراسری و دشمن شکن «روز جهانی قدس» که روز نبی مکرم اسلام (صلّی الله علیه و آله و سلّم)، مظهر «وحدت اسلامی» در حمایت از آرمان فلسطین، پشتوانه امنیت کشور و حفظ دستاورد‌های انقلاب اسلامی است؛ با بانگ رسای توحیدی «الله اکبر» و «خامنه‌ای رهبر» اعلام می‌نماییم:

۱-با گذشت چهل سال از ابتکار معجزه گونه امام راحل عظیم الشأن، همچنان آزادی قدس شریف با رهایی ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین از چنگال اشغالگران صهیونیست و تلاش برای محو غده سرطانی اسرائیل را آرمان بلند جهان اسلام دانسته، حمایت همه جانبه خود از جبهه مقاومت و مقابله جدی با نقشه‌های شوم رئیس جمهور احمق و هیأت حاکمه آمریکا علیه کشور‌های اسلامی را اعلام و توطئه رذیلانه موسوم به «معامله قرن»، سرسپردگی سران مرتجع برخی از کشور‌های عربی در تلاش برای عادی سازی روابط با رژیم جعلی و غاصب قبله اول مسلمین و نشست به ظاهر اقتصادی صهیونیستی – آمریکایی در منامه بحرین را شدیداً محکوم می‌نماییم.

۲- با اعلام حمایت و پشتیبانی از راهپیمایی‌های جمعه‌های بازگشت فلسطینیان، مراتب نفرت و انزجار قلبی خود از سکوت خفت بار مجامع جهانی مدعی دروغین حقوق بشر در برابر نسل کشی و جنایات ضد بشری رژیم جعلی صهیونیستی در غزه و کرانه باختری و اقدام مذبوحانه آنان برای نابودی هویت و تاریخ فلسطین با یهودی سازی سرزمین‌های اشغالی را ابراز می‌نماییم.

۳- تنها راه حل مسأله فلسطین را تداوم انتفاضه و مقاومت در برابر جبهه کفر جهانی به سرکردگی شیطان بزرگ آمریکا، نفی مطلق هر نوع سازش و تسلیم تا محو غده سرطانی اسرائیل، بازگشت آوارگانِ فلسطینی از اقصی نقاط دنیا و برگزاری همه پرسی فراگیر و آزاد برای تضمین آینده این کشور با تحقق راهبرد «همه فلسطین برای همه مردم فلسطین» و «فلسطین از بحر تا نهر» اعلام و بر آن تأکید می‌نماییم.

۴- کماکان آمریکای جنایت پیشه را «طاغوت اعظم» و نظام فرعونی حاکم بر این کشور را «دشمن شماره یک بشریت» دانسته، عهد شکنی و اقدامات سخیف کاخ سفید در خروج از برجام، تشدید تحریم‌های ظالمانه و قرار دادن نهاد انقلابی و مایه مباهات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی را شدیداً محکوم، دل نبستن به وعده‌های دروغین کشور‌های اروپایی، تسلیم نشدن در برابر سیاست‌های خصمانه بیگانگان، تقویت توانمندی‌های نیرو‌های سلحشور نظامی و انتظامی، خاصه پیشرفت‌های عزت آفرین حوزه دفاعی غیر قابل مذاکره موشکی و ارتقای فعالیت‌های هسته‌ای را به عنوان مطالبه جدی خود از قوای سه گانه بخصوص دولت محترم اعلام می‌نماییم.

۵- با تاکید بر ضرورت غیر قابل انکار ملاحظه حساسیت خاص و استثنایی مقطع کنونی از تاریخ انقلاب اسلامی، حفظ «وحدت و وفاق ملی» حول محور «ولایت مطلقه فقیه» اتخاذ تدابیر واقع بینانه و اقدامات عملی به دور از اظهارات احساسی و شعارگونه تمامی دست اندرکاران در تحقق «رونق تولید» به عنوان شعار محوری سال، جامه عمل پوشاندن به اقتصاد مقاومتی درون زا و تلاش مُجِّدانه برای حل مشکلات اقتصادی و معیشت مردم صبور همیشه حاضر در صحنه از طریق مبارزه قاطع با فساد و پدیده شوم گرانی و تورم بی سابقه سال‌های اخیر با نصب العین قرار دادن رهنمود‌های گهربار مقتدای عظیم الشأن امت اسلامی و پیگیری تحقق نقشه راه ترسیم شده در بیانیه حکیمانه «گام دوم انقلاب» را خواهانیم.

و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

رئیس قوه قضائیه: آزادی قدس دغدغه و مسئله اصلی جهان اسلام است
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ - ۱۲:۱۱

رئیس قوه قضائیه گفت: برای رونق تولید باید امنیت اقتصادی به وجود آوریم و امنیت اقتصادی نیز با مبارزه جدی با فساد محقق می‌شود.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: مسئله آزادی قدس دغدغه و مسئله اصلی جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه باید همه دغدغه مندان دین و شریعت و آزادی انسان به موضوع رهایی قدس شریف بیندیشند، تصریح کرد: موضوع قدس نمادی مهم در ارتباط با ایستادگی در برابر مستکبران و ظالمان است و این ایستادگی در کنار مظلومان عالم از جمله آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: هر چه حضور مردم در اجتماعاتی چون روز قدس افزایش می‌یابد به همان نسبت بر مسئولیت ما مسئولان نیز افزوده می‌شود.

رئیسی تصریح کرد: تهدیدات منطقه‌ای چون القاعده و داعش که با نقشه بسیار پیچیده دولت آمریکا، فتنه گری اسرائیل و انگلیس و پول سعودی رخ داد را نیز به فرموده رهبر انقلاب با توان و خواستن جوانان مقاوم از بین بردیم.

وی بیان کرد: برای رونق تولید باید امنیت اقتصادی به وجود آوریم و امنیت اقتصادی نیز با مبارزه جدی با فساد محقق می‌شود چرا که هیچ کارآفرینی در شرایط فساد حاضر به آغاز کار نمی‌شود.

رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: دشمن در سه عرصه اقتصادی، رسانه‌ای و سیاسی علیه کشور ما جنگ به راه انداخته است و در جنگ روانی بر دل‌ها، افکار و باورهای مردم کار می‌کنند و می‌خواهند در فضای روانی جامعه تغییر ایجاد کنند.

رئیسی با بیان اینکه باور ما در قوه قضائیه بر این است که کار در کشور با همکاری و همیاری همه دستگاه‌های کشور به پیش می‌رود، یادآور شد: باید خود را در رفع موانع توانمند دانسته و در حقیقت شعار ما می‌توانیم را باور داشته باشیم.

رئیس مجلس: آمریکا برای سرکوب مسلمانان آمد، اما جریان مقاومت را تقویت کرد
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ - ۱۲:۰۸

رئیس مجلس گفت: حضور آمریکایی‌ها در منطقه برای سرکوب کردن مسلمانان باعث شد جریان مقاومت قوی‌تر شود.

 علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز با حضور در جمع راهپیمایان تهرانی در روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال‌های اخیر، همیشه حضور مردم در روز راهپیمایی روز جهانی قدس یک پشتیبان جدی برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین بوده است و از این جهت این امری است که یاد فلسطین خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که چه شده است که در این 40 سال ما شاهدیم که اسرائیل سال به سال ضعیف‌تر و جبهه مقاومت تقویت شده است،‌افزود: روشن است؛ چرا که جریان‌هایی که با طرح‌های صلح و امثال این‌ها دنبال می‌شوند به نتیجه نرسید و هر چه آنها روی این مسائل اصرار بیشتری می‌کردند نتیجه کمتری می‌گرفتند یا جریان مقاومت به این دلیل و هم حضور آمریکایی‌ها در منطقه برای سرکوب مسلمانان باعث می‌شد که جریان مقاومت قوی‌تر شود.

پیش‌بینی رئیس‌جمهور درباره معامله قرن: به نتیجه نمی‌رسد
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ - ۱۲:۰۷

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه توطئه های استکبار و متجاوزین علیه قدس شریف و فلسطین به نتیجه نخواهد رسید ، اظهارداشت: تردید نداریم که پیروزی نهایی از آن حق و فلسطین خواهد بود و سرزمین فلسطین مامنی برای مسلمانان ، مسیحیان و یهودیان خواهد گردید.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی که همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس از تقاطع خیابان فردوسی در مسیر راهپیمایی گسترده و پرشور مردم تهران قرار گرفت، با اشاره به اینکه روز قدس در تاریخ انقلاب اسلامی ایران از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: روز قدس روز تقابل همه مسلمانان در برابر متجاوزین عالم است و پیام قدس این است که فلسطین برای همیشه زنده بوده و قدس از آن مسلمانان است.

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمنان اسلام در دو سال گذشته توطئه های جدیدی علیه قدس طراحی کرده اند که البته به نتیجه نرسیده است ، خاطرنشان کرد: دشمنان قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کردند که جز یکی دو کشور کوچک هیچ کشوری در جهان از آن حمایت نکرد. آنان همچنین جولان را از آن رژیم صهیونیستی معرفی کردند که هیچ کشور و نهاد بین المللی از آن حمایت نکرد.

روحانی تاکید کرد: بی تردید موضوع معامله قرن نیز به ورشکستگی قرن تبدیل خواهد شد و قطعا به نتیجه نخواهد رسید.

رئیس جمهور اظهارداشت: ملت ایران 40 سال است که به خیابانها آمده و علیه استکبار و صهیونیست ها شعار می دهند و ملت فلسطین نیز 71 سال است که در برابر استکبار و صهیونیست ها مقاومت می کنند.

کدام مسئولان در راهپیمایی روز قدس حضور داشتند؟
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ - ۱۱:۴۹

مسئولان و چهره های سیاسی نیز پا به پای مردم حضور پررنگی در راهپیمایی روز جهانی قدس داشتند و در گفت و گوهای جداگانه به اتفاق در مورد شکست «معامله قرن» تاکید کردند.

«حسن روحانی» رئیس جمهور، «سید ابراهیم رئیسی» رئیس قوه قضائیه، «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت الله «احمد جنتی» رئیس مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای نگهبان، «محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، سردار «محمد علی جعفری» فرمانده قرارگاه فرهنگی حضرت بقیه‌الله، «محمد جود ظریف» وزیر امور خارجه، «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور، «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سردار «علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه، «حسین طائب» رئیس سازمان اطلاعات سپاه، «بهروز نعمتی» عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، «حسینعلی امیری» معاون پارلمانی رئیس جمهور، سردار «سیروس صابری» جانشین فرمانده سپاه تهران، سردار غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفان، «منصور غلامی» وزیر علوم تحقیقات و فناوری، سردار «حسین رحیمی» فرمانده انتظامی تهران بزرگ، «الیاس حضرتی» نماینده تهران، «سعید نمکی» وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، «علی اصغر مونسان» رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، «هاشم الحیدری» معاون فرهنگی حشد الشعبی،  و  ... جمعی از مسئولانی بودند که در راهپیمایی روز قدس حضور پیدا کردند.

گزیده تصاویر راهپیمایی «روز جهانی قدس» در تهران
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ - ۱۱:۴۲
مراسم راهپیمایی «روز جهانی قدس» در چهلمین سال حمایت از آرمان فلسطین، همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان ۱۴۴۰ هجری قمری، جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ همزمان در سراسر کشور با حضور پرشور و گسترده مردم روزه‌دار تهران به سمت میعادگاه نماز جمعه آغاز شده است.

گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از راهپیمایی روز جهانی قدس ۹۸ تهران+ تصاویر، شعار‌ها و فیلم‌ها

گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از راهپیمایی روز جهانی قدس ۹۸ تهران+ تصاویر، شعار‌ها و فیلم‌ها

از حضور مسئولان و کلیمیان تا رونمایی از ماکت موشک ذوالفقار/ پیام انگلیسی ایرانیان به مردم جهان

گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از راهپیمایی روز جهانی قدس ۹۸ تهران+ تصاویر، شعار‌ها و فیلم‌ها

رونمایی از ماکت موشک ذوالفقار در راهپیمایی روز قدس
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ - ۱۱:۴۱

در حاشیه مراسم راهیپمایی روز جهانی قدس ماکت موشک «ذوالفقار» به نمایش درآمده است.

یک‌صدایی ایرانیان علیه معامله قرن/ طنین‌انداز شدن شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل در پایتخت

پیامی که مردم تهران به زبان انگلیسی به دنیا مخابره کردند
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ - ۱۱:۴۱

مردم برای آگاهی رسانه‌های خارجی حاضر در مراسم و دیگر نقاط دنیا به زبان انگلیسی شعار مرگ بر آمریکا و اسراییل سر می‌دهند تا دنیا ببیند و به گوش دشمنان نظام جمهوری اسلامی و اسلام برسد که مردم ایران در برابر ظلم و جور دشمنان لحظه ای کمر خم نمی‌کنند‌.

اعدام بن سلمان و پمپئو در راهپیمایی روز قدس
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ - ۱۱:۳۲

یکی از حاشیه‌های جالب راهپیمایی روز قدس اعدام نمادین پادشاه و ولیعهد عربستان و نیز ترامپ و پمپئو است.

یکی از حاشیه‌های جالب راهپیمایی روز قدس اعدام نمادین پادشاه و ولیعهد عربستان و نیز ترامپ و پمپئو است.

راهپیمایان تهرانی با آویزان کردن تصاویر قاتلان کودکان فلسطینی، انزجار خود را از سران کودک‌کش سعودی و آمریکایی و صهیونیستی نشان دادند.

حضور انجمن کلیمیان تهران در راهپیمایی روز قدس
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ - ۱۱:۳۱

هموطنان کلیمی‌مان دقایقی قبل دوشادوش آحاد مختلف مردم در راهپیمایی روز قدس در تهران از خیابان فلسطین و از مقابل کنیسه ابریشمی   به جمع راهپیمایان پیوستند.

رئیس انجمن کلیمیان تهران با اشاره به طرح معامله قرن، گفت: این طرح به نفع رژیم صهیونیستی بوده و مسئولان آن در حال سوءاستفاده از مردم کشورهای عربی هستند.

حضور انجمن کلیمیان تهران در راهپیمایی روز قدس/ صهیونیسم در حال سوءاستفاده از دنیا است

 همایون سامه‌یع رئیس انجمن کلیمیان تهرانبا اشاره به حضور انبوه مردم ایران در راهپیمایی روز قدس، گفت: امروز جامعه کلیمیان تهران دوشادوش برادران مسلمان خود در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده‌اند که این کارشان حمایت از مردم مظلوم فلسطین است. 

وی افزود: هدف ما از حضور در راهپیمایی روز قدس نشان دادن این پیام به دنیا است که حرف یهودیت از صهیونیست‌ها جداست.

رئیس انجمن کلیمیان تهران تصریح کرد: صهیونیسم حزبی سیاسی است که در حال سوءاستفاده از یهودیت است، ضمن اینکه صهیونیست‌ها بدون آنکه به دستورات دین یهود عمل کنند قضایای مختلفی را انجام داده‌اند.

از حضور مسئولان و کلیمیان تا رونمایی از ماکت موشک ذوالفقار/ پیام انگلیسی ایرانیان به مردم جهان

سامه‌یع با اشاره به طرح معامله قرن از سوی آمریکا، صهیونیست‌ها و برخی کشورهای  عربی مرتجع عربی دنبا می‌شود افزود: این طرح به نفع رژیم صهیونیستی است، ضمن اینکه این رژیم در حال سوءاستفاده از برخی کشورهای عربی است. 

مضمون شعارها و پلاکاردهای راهپیمایی روز قدس
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ - ۱۱:۳۰

شعار محوری روز جهانی قدس سال ۹۸ «روز جهانی قدس، شکست معامله قرن، تثبیت آرمان فلسطین» اعلام شد. در مراسم راهپیمایی روز قدس تهران که هم زمان با سراسر کشور آغاز شده است، شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا در میان راهپیمایی کنندگان طنین انداز است.

همچنین در این مراسم پلاکاردهایی با مضمون فلسطین آزاد خواهد شد، قدس پایتخت ابدی فلسطین، در دست راهپیمایی کنندگان قرار دارد.

بنری در مسیر راهپیمایی قرار دارد که بر روی آن " روز قدس روز اسلام است" نوشته شده و مردم جملاتی را بر روی آن می‌نویسند که بدین صورت حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام می کنند.

توریست‌های خارجی هم در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به میدان آمدند
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ - ۱۱:۲۹

جمعی از توریست‌های خارجی با حضور در میدان فردوسی تهران به حمایت از مردم مظلوم فلسطین شتافتند.

جمعی از توریست‌های خارجی با حضور در میدان فردوسی تهران به جمع راهپیمایان روز جهانی قدس پیوستند.

بر اساس این گزارش این توریست‌ها با خانواده‌های خود در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به میدان آمدند.

 

تجمع دانشجویان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین برگزار شد
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ - ۱۱:۲۸

جمعی از دانشجویان دانشگاه های تهران دقایقی پیش به مناسبت روز جهانی قدس در میدان فلسطین تجمع کردند.

دانشجویان دانشگاه‌های تهران در این تجمع با محکومیت اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی در قبال فلسطین آمادگی خود را برای مقابله با طرح «معامله قرن» اعلام کردند.

دانشجویان در این تجمع با ندای« لن نسمح بصفقه القرن» کفن پوش شدند و قرار است دقایقی دیگر به سمت دانشگاه تهران حرکت کنند تا به خیل عظیم راهپیمایان بپیوندند.

یکی از دانشجویان کفن پوش درباره برگزاری این تجمع گفت: این اقدام را کردیم تا ترامپ و نتانیاهو و حکام خیانتکار عرب بدانند دانشجویان امت اسلامی هرگز در برابر این اقدام ننگین سکوت نخواهند کرد.

گزیده بیانات امام (ره) و رهبری درباره روز قدس
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ - ۱۱:۲۵

حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: «روز قدس روز جهانی است، روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد، روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است.»

گزیده‌ای از بیانات حضرت امام (ره) درباره روز قدس بدین شرح است:

«اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود.»

«ما همواره در کنار ملت فلسطین خواهیم بود.»

«اسرائیل دشمن بشریت و دشمن اسلام است.»

«روز قدس، روز حیات مجدد اسلام است.»

«مسلمین اگر چنانچه با هم وحدت کلمه پیدا کنند، نه قضیه قدس پیش می‌آید و نه قضایای افغانستان پیش می‌آید.»

«روز قدس روزی‌ است که باید به همه ابرقدرت‌ها هشدار بدهیم که اسلام دیگر تحت سیطره شما و عمال خبیث شما واقع نخواهد شد.»

«آرزوی ما آن است که سرزمین فلسطین مقدس و مسجدالاقصی از صهیونیست‌ها پاک شود.»

«رژیم صهیونیستی، رژیمی جعلی، یاغی و مجسمه شیطان است.»

«با تشکیل رژیم صهیونیستی کشورهای منطقه در معرض تهدید دائمی قرار گرفتند.»

«رژیم نژادپرست صهیونیستی همواره عامل تفرقه در میان دولت‌های منطقه است.»

مقام معظم رهبری فرمودند: «روز جهانی قدس روز فریاد و مقاومت امت اسلامی در مقابل سیاست‌های تفرقه‌انگیز است.»

گزیده‌ای از بیانات حضرت‌آیت‌الله خامنه‌ای درباره روز قدس بدین شرح است:

«روز جهانی قدس روز اعلام مخالفت امت اسلامی با ظلم و بی‌عدالتی صهیونیست‌ها و حامیان‌شان است.»

«در مساله فلسطین، آنچه که هدف است، استنقاذ فلسطین است؛ یعنی محو دولت اسرائیل.»

«انتفاضه مسجدالاقصی یکی از آیات الهی است و جنایتکاران روسیاه را به شدت مجازات خواهد کرد.»

«تنها راه‌حل فلسطین؛ بازگشت فلسطینی‌ها به سرزمین‌های خود و اخراج صهیونیست‌های غاصب از آنجا می‌باشد.»

«ما ایمان داریم که اسلام سرانجام فلسطین را نجات داده و قدس عزیز را از دست متجاوزین پس خواهد گرفت.»

«در روز قدس ملت ما به یاد آینده می‌افتد و همت در خود ذخیره‌ می‌کند و به حرکت در می‌آید و راه را به سوی آینده باز می‌کند.»

«دولت جمهوری اسلامی و ملت ایران همواره مدافع و حامی فلسطینیان خواهد بود.»

«مقاومت تنها راه آزادسازی فلسطین است.»

«پرچم مبارزه در دست جوانان فلسطینی است.»

«فلسطین قطعا روزی را خواهد دید که رژیم صهیونیستی دیگر وجود ندارد.»

«محو اسرائیل از منطقه، موضوع همیشگی جمهوری اسلامی ایران است.»

«همه کشورهای اسلامی باید دست در دست یکدیگر در مقابل صهیونیسم غاصب و متجاوز بایستند.»

«دفاع از ملت مظلوم فلسطین و قیام شجاعانه و مظلومانه آنان وظیفه اسلامی همه ماست.»

«فلسطین، مساله اول جهان اسلام است.»

«تنها راه‌حل مساله فلسطین، مقاومت است و مبارزه است.»

«پیروزی ملت فلسطین در بازگرداندن حق خود، دشوارتر نیست از پیروزی‌ای‌ که ملت ایران در ایجاد جمهوری اسلامی در ایران داشت.»

«در راه آزادی فلسطین و قدس شریف استقامت لازم است، ایستادگی لازم است، ادامه دادن راه لازم است.»

«امروز آمریکا و غرب در قضیه‌ فلسطین و در بسیاری از قضایای دیگر صریحا دروغ می‌گویند.»

«مساله غزه مساله یک تکه سرزمین نیست؛ مساله فلسطین فقط مساله جغرافیا نیست؛ مساله بشریت است؛ مساله انسانیت است.»

«ما در جمهوری اسلامی مساله فلسطین برایمان یک مساله تاکتیکی نیست، یک استراتژی سیاسی هم نیست، مساله عقیده است، مساله دل است، مساله ایمان است.»

«مساله غزه و مساله فلسطین، مساله ماست، اسلامی ماست؛ مساله همه‌ مسلمین است و وظیفه ماست.»

«شما امسال خواهید دید که به فضل الهی و با توفیق پروردگار، روز قدس هر سال، پرشورتر و کوبنده‌تر در همه دنیای اسلام برگزار خواهد شد.»

«همه دنیای اسلام از روز قدسی که امام بزرگوار در جمعه آخر ماه رمضان هر سال معین کردند، استقبال می‌کنند.»

«فلسطین، فلسطین از بحر تا نهر است نه حتی یک وجب کمتر.»

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر