بازدید 6709

هدف از نقد باید اصلاح باشد نه کسب نام و شهرت

کد خبر: ۹۰۲۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸ 30 May 2019

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با تاکید بر اینکه نقد باید منصفانه باشد، گفت: نقدی که به دور از انصاف و واقعیت انجام شود نتیجه‌اش ایجاد جامعه‌ای عصبی است.

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با ایسنا درباره بهترین شیوه برای بیان نقد و ضرورت فاصله گرفتن از نقدهای غیر حرفه‌ای بیان کرد: امروز جامعه ما با برخی اقدامات پوپولیستی مواجه است و متأسفانه این آفت بزرگ در جامعه گسترش یافته است. در حقیقت هدف نقد کننده نباید کسب نام یا شهرت باشد اما از آنجا که فضای مردم احساسی است معمولاً این شیوه‌های پوپولیستی مورد اقبال قرار می‌گیرد.

وی در ادامه اظهار کرد: نقدی که به دور از انصاف و واقعیت و با اهداف پوپولیستی انجام شود نتیجه اش ایجاد جامعه‌ای عصبی است. امروز نیز جامعه ما متأسفانه یک جامعه عصبی و خسته از نقدهای غیر حرفه‌ای است.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس تصریح کرد: همان طور که مقام معظم رهبری نیز تاکید داشتند نقد باید منصفانه مطرح شود تا واقعیت‌ها را به تصویر بکشد. نقد باید به گونه‌ای باشد که یک سوزن به مخاطب بزند و او را آگاه کند و از سوی دیگر هدف نقد کننده نیز باید اصلاح باشد و به دنبال شهرت و اهداف پوپولیستی نباشد.

ابوترابی در ادامه با اشاره به جایگاه دانشجویان برای فرهنگ سازی در خصوص نقد سازنده بیان کرد: متأسفانه امروز جامعه با فضای نقد سازنده فاصله زیادی دارد و جامعه ما صبر و حوصله خود را از دست داده است. دانشجویان نیز در فرهنگ سازی در این زمینه نقش داشته و جلسات مقام معظم رهبری با دانشجویان شروع زیبایی برای تقویت جایگاه نقد سازنده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل