بازدید 14546
پیمانه اقتصادی؛

در بازار خودرو همه فروشنده هستند/ ملاک قیمت‌گذاری بلیت پرواز‌های عیدفطر/ روسیه در حال بررسی تمدید توافق اوپک/ غیبت عجیب چین در لیست دستکاری‌کنندگان نرخ ارز/ تورم ۱۳۰ هزار درصدی برای ونزوئلا

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس تهران با سبزپوشی هفته را به پایان رساند، افت سهام آسیایی با تداوم ریسک‌های تجاری، کاهش بهای دلار در پنجمین روز هفته، رشد ۶۰.۵ درصدی تورم محصولات زراعی و باغی و دامداری، احتمال حضور غول گازی جهان در پروژه‌های ایران، حباب سکه ۵۰۰ هزار تومان، بازار جهانی طلا تحت تأثیر تشدید جنگ تجاری و عقب‌گرد قیمت نفت در واکنش به جنگ آمریکا و چین را در بر دارد.
کد خبر: ۹۰۲۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 30 May 2019

در بازار خودرو همه فروشنده هستند/ ملاک قیمت‌گذاری بلیت پرواز‌های عیدفطر/ روسیه در حال بررسی تمدید توافق اوپک/ غیبت عجیب چین در لیست دستکاری‌کنندگان نرخ ارز/ تورم ۱۳۰ هزار درصدی برای ونزوئلاپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس تهران با سبزپوشی هفته را به پایان رساند، افت سهام آسیایی با تداوم ریسک‌های تجاری، کاهش بهای دلار در پنجمین روز هفته، رشد ۶۰.۵ درصدی تورم محصولات زراعی و باغی و دامداری، احتمال حضور غول گازی جهان در پروژه‌های ایران، حباب سکه ۵۰۰ هزار تومان، بازار جهانی طلا تحت تأثیر تشدید جنگ تجاری و عقب‌گرد قیمت نفت در واکنش به جنگ آمریکا و چین را در بر دارد.

در بازار خودرو همه فروشنده هستند

در بازار خرید و فروش خودرو همچنان روند کاهش قیمت انواع خودرو‌های داخلی و وارداتی ادامه دارد، به ‌نحوی که در خودرو‌های داخلی کاهش قیمت خودرو ۵ تا ۱۵ میلیون تومان و در خودرو‌های مونتاژی ۷۰ میلیون تومان تا ۱۳۵ میلیون تومان به ‌وجود آمده است؛ برای نمونه خودرو پژو ۲۰۰۸ از ۴۸۰ میلیون تومان به ۳۴۵ میلیون تومان، اکسنت از ۳۷۰ میلیون تومان به ۲۹۵ میلیون تومان، هایما اس ۷ از ۴۰۰ میلیون تومان به ۲۹۸ میلیون تومان رسیده است.

به نقل از تسنیم؛ در بخش خودرو‌های داخلی نیز ساندرو استپ‌وی از ۲۴۰ میلیون تومان به ۲۰۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ اتومات از ۲۰۵ میلیون تومان به ۱۷۹ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ از ۹۳ میلیون تومان به ۸۳ میلیون تومان، سمند ال‌ایکس از ۹۷ میلیون تومان به ۸۶ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۱۱۰ میلیون تومان به ۹۶ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ از ۱۳۰ میلیون تومان به ۱۱۶ میلیون تومان رسیده است. به اعتقاد فعالان بازار خودرو، روند کاهشی قیمت خودرو عاملی شده تا کمتر خرید و فروشی در بازار انجام شود؛ بنابراین، بیشتر کسانی که در گرانی، خودرو خریداری کردند، امروز فروشنده هستند، اما خبری از خریداری نیست. ابهامات مرجع قیمت‌گذاری خودرو و موضوع تعیین دستورالعمل توسط شورای رقابت را باید یکی از عوامل تأثیرگذار بر کاهش قیمت خودرو دانست البته کاهش قیمت ارز، افزایش نسبی عرضه خودرو به بازار نیز از جمله عوامل کاهش قیمت خودرو هستند. در حال حاضر به ‌اعتقاد فعالان بازار قیمت خودرو ساعتی تغییر می‌کند و همین امر عاملی شده تا هیچ معامله‌ای در بازار انجام نشود، به ‌نوعی همه فروشنده هستند، اما خبری از خریدار نیست. فروشندگان خودرو معتقدند در صورت استمرار این وضعیت قیمت خودرو بیشتر از این رقم‌ها کاهش پیدا خواهد کرد، البته این موضوع به‌شرطی ادامه پیدا می‌کند که عرضه خودرو به بازار افزایش یافته و خودروسازان نسبت به تحویل خودرو‌ها به مشتریان سرعت بیشتری را داشته باشند

بورس تهران با سبزپوشی هفته را به پایان رساند

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه، با افزایش ۱۲۲۳ واحدی معادل ۰.۵۵ درصد به رقم ۲۲۴ هزار و ۴۷۶ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۳۴۸ واحدی معادل ۰.۵۵ درصد به رقم ۶۴ هزار و ۵۳ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۴۶۳ واحدی معادل ۰.۹۱ درصد، عدد ۵۱ هزار و ۲۶۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۳۱۹ واحدی معادل ۰.۹۱ درصد به رقم ۳۵ هزار و ۴۰۰ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۶۸۷ واحد افزایش معادل ۰.۶۷ درصد را رقم زد و به سطح ۲۵۴ هزار و ۱۸۳ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۹۳۶ واحد افزایش معادل ۰.۵۶ درصد به رقم ۱۶۷ هزار و ۶۸۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۲۶۸ واحد افزایش معادل ۰.۵۲ درصد همراه بود و عدد ۴۳۶ هزار و ۶۴ واحد را به نمایش گذاشت.  

در بازار خودرو همه فروشنده هستند/ ملاک قیمت‌گذاری بلیت پرواز‌های عیدفطر/ روسیه در حال بررسی تمدید توافق اوپک/ غیبت عجیب چین در لیست دستکاری‌کنندگان نرخ ارز

افت سهام آسیایی با تداوم ریسک‌های تجاری

روز چهارشنبه، در حالی که هیچ نشانه‌ای از تسهیل تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین دیده نمی‌شود، حال‌وهوای سرمایه‌گذاران بدتر شد و با رشد قیمت اوراق قرضه، سهام آسیایی افت کردند. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، پس از سه روز رشد متوالی، ۰.۵ درصد پایین آمد. شاخص نیکی ژاپن ۱.۱۵ درصد سقوط کرد. بازارهای چین که معاملات امروز را با رشد آغاز کرده بودند، سودهای اولیه خود را از دست دادند و وارد منطقه ضرردهی شدند. شاخص کامپوزیت شانگهای ۰.۱۱ درصد افت کرد و هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۰.۴۰ درصد پایین آمد. ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۷۲ درصد افت کرد، درحالی که کوسپی کره‌جنوبی ۱.۵۰ درصد از ارزش خود را از دست داد. در پیش‌درآمدی برای معاملات وال‌استریت، شاخص ای‌مینی اس‌اندپی ۵۰۰ آمریکا ۰.۴ درصد افت کرد. در روزهای اخیر ریسک‌پذیری و خرید سهام درحالی در سراسر جهان افت کرده است که با ناامیدکننده بودن داده‌های کلان اقتصادی در اقتصادهای مهم جهان، وحشت از رکود اقتصادی جهان دوباره احساس می‌شود. پیروزی برخی از احزاب مخالف اتحادیه اروپا در انتخابات پارلمانی اروپا به علاوه انتخابات زودهنگام در یونان و بحران سیاسی در اتریش، حال‌وهوای بازارها را بدتر کرده است. اختلاف ایتالیا با کمیسیون اروپا بر سر نوع تخصیص بودجه این کشور، یکی دیگر از نگرانی‌های حل نشده بازارها در این روزهاست. از سوی دیگر، ترامپ دوشنبه شب اعلام کرد که آمریکا هنوز آماده توافق تجاری با چین نیست. او سپس به ژاپن فشار آورد تا اختلافات تجاری خود با آمریکا را کاهش دهد.

کاهش بهای دلار در پنجمین روز هفته

در معاملات روز چهارشنبه هشتم خردادماه ۹۸ بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۳۳۰۰ تومان خریداری و در مقابل، به قیمت ۱۳۴۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد. این نرخ نسبت به روز قبل، ۳۵۰ تومان کاهش داشته و نسبت به چهارشنبه گذشته، ۵۵۰ تومان ریزش را نشان می‌دهد. همچنین یورو دیگر ارز پرطرفدار بازار، به قیمت ۱۵۲۰۰ تومان خریداری شد و با کاهش ۳۵۰ تومان نسبت به روز گذشته، به قیمت ۱۵۳۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد.  

رشد 60.5 درصدی تورم محصولات زراعی و باغی و دامداری

گزارش شاخص قیمت تولید کننده زراعت، باغداری و دامداری سنتی (تعدیل یافته) فصل زمستان ١٣٩٧ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد. شاخص چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل نرخ تورم سالانه ٤٧,٨ درصد افزایش یافته است. شاخص قیمت تولید کننده زراعت، باغداری و دامداری سنتی برمبنای ١٠٠=١٣٩٠ در فصل زمستان  سال ١٣٩٧ برابر با ٣٦٨,٥ بوده است که نسبت به فصل مشابه سال قبل تورم نقطه به نقطه ٦٠.٥ درصد افزایش یافته است. شاخص چهار فصل منتهی به فصل جاری نیز نسبت به دوره مشابه سال قبل نرخ تورم سالانه ٤٧.٨ درصد افزایش یافته است.

احتمال حضور غول گازی جهان در پروژه‌های ایران

معاون مدیرعامل بزرگترین شرکت تولیدکننده گاز روسیه، ویتالی مارکلوف، گفت گاز پروم علاقه‌ای به شرکت در ساخت خط‌ لوله گاز ایران به عمان نشان نداده است، درحالی که ارزیابی مشارکت احتمالی این شرکت در پروژه‌های دیگر ایران، همچنان در حال انجام است. او گفت: کار ما برای ورود به پروژه‌های ایران هنوز تکمیل نشده است و به همین علت هنوز برای این‌که بگوییم گاز ایران از کجا تولید خواهد شد، خیلی زود است. مارکلوف اضافه کرد: یک کمیته مشترک با طرف ایرانی، در حال در نظر گرفتن تمام این مسائل است. ایران و عمان در سال ۲۰۱۵ به توافقی برای ساخت یک خط‌ لوله گاز دست یافتند. قرار است تا ۱۵ سال، سالانه ۲۸ میلیون متر مکعب گاز از این خط‌ لوله به عمان ارسال شود. گاز پروم در ۱۴ دسامبر ۲۰۱۷ گزارش داد که نقشه راهی برای اجرای پروژه‌های ایران و تفاهم‌نامه همکاری برای تولید ال‌ان‌جی در این کشور امضا کرده است. در ضمن در آغاز نوامبر ۲۰۱۸، گازپروم و شرکت ملی نفت ایران، چندین تفاهم‌نامه همکاری در بخش توسعه میادین گازی ایران، حمل‌ونقل گاز و مدرنیزه کردن آن امضا کردند.

ملاک قیمت‌گذاری بلیت پرواز‌های عیدفطر

با فرارسیدن ایام سفرهای تعطیلات عید فطر و روزهای پایانی ماه مبارک رمضان که از سه شنبه ۱۴ خرداد تا جمعه ۱۷ خرداد به طول می‌انجامد، بخش زیادی از مردمی که قصد مسافرت با هواپیما را دارند، دغدغه افزایش قیمت بلیت را خواهند داشت. به خصوص که با آزادسازی نرخ بلیت هواپیما از آذر ماه سال ۹۴ بر اساس تکلیف قانون برنامه ششم توسعه، همزمان با ایام پیک سفرها، شرکت‌های هواپیمایی اقدام به افزایش قیمت بلیت هواپیما می‌کنند. با توجه به تجاربی که در بیش از سه سال از اجرای این قانون برای سیاست گذاران صنعت حمل و نقل هوایی به دست آمده، در آذرماه سال گذشته و با توجه به افزایش هزینه‌های ارزی شرکت‌های هواپیمایی در پی افزایش نرخ ارز که به افزایش شدید قیمت بلیت هواپیما و کاهش شدید استقبال مسافران از این صنعت در سال گذشته منجر شد، شرکت‌های هواپیمایی با همراهی مدیران سازمان هواپیمایی کشوری اقدام به تعیین سقف قیمتی برای هر یک از مسیرهای پروازی و هر یک از ایرلاین‌ها به صورت جداگانه کردند که به نرخنامه پروازی مشهور شد. این نرخنامه در خصوص سفرهای نوروزی ملاک و معیار تعیین سقف و کف نرخ بلیت‌ها قرار گرفت؛ هر چند سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت‌های هواپیمایی مدعی بودند که در طول ایام نوروز هیچ یک از ایرلاین‌ها تخطی‌ ازنرخنامه مذکور نداشتند؛ اما با این حال رسانه‌ها و مسافران از وجود برخی تخلفات از سوی شرکت‌های هواپیمایی درباره فروش بلیت هواپیما خارج از نرخنامه مورد تأیید سازمان هواپیمایی کشوری خبر دادند.

در همین خصوص علی عابدزاه، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در گفت وگو با مهر در پاسخ به این پرسش که آیا سقف قیمتی تعیین شده برای مسیرهای پروازی در آذر ماه سال گذشته، همچنان ملاک عمل است، گفت: همان جدولی که با عنوان نرخنامه در سایت سازمان هواپیمایی کشوری منتشر شده و کف و سقف قیمتی همه مسیرهای پروازی برای همه شرکت‌های هواپیمایی در آن آمده، به عنوان ملاک سقف قیمتی در سفرهای عید فطر لحاظ می‌شود.

حباب سکه ۵۰۰ هزار تومان

روز گذشته، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) ۴ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان بود، این در حالی است که تا پیش از ظهر، ۴ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان قیمت گذاری شده بود. همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌باشد که نسبت به روز قبل، ۹۰ هزار تومان کاهش را نشان می‌دهد. هر نیم سکه بهار آزادی نیز ۲ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان و هر ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و ۷۱۵ هزار تومان می‌باشد. هر سکه یک گرمی بدون تغییر یک میلیون تومان می‌باشد و هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان ارزشگذاری شد که نسبت به روز یکشنبه، ۷ هزار و ۴۰۰ تومان ارزان‌تر شد. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، با کاهش ۱۷ هزار تومانی، یک میلیون و ۸۱۵ هزار تومان تومان قیمت گذاری شد. حباب سکه نیز با کاهش حدود ۲۰ هزار تومانی به رقم ۵۰۰ هزار تومان رسید. بازار این روز‌ها با کاهش تقاضا در کمترین میزان داد و ستد در چند ماهه اخیر قرار دارد.

بازار جهانی طلا تحت تأثیر تشدید جنگ تجاری

به دنبال بروز نشانه‌هایی از تشدید جنگ تجاری که ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران را کاهش داد، قیمت طلا در معاملات دیروز افزایش یافت اما یک دلار در حال نوسان این روند افزایشی را محدود کرد. هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 4.99 دلار افزایش 1284.32 دلار فروخته شد. به دنبال نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد چشم‌انداز رشد اقتصادی در جهان، جذابیت امنیت طلا از سوی سرمایه‌گذاران مورد توجه قرار گرفت. دونالد ترامپ در کنفرانس خبری با شینزو آبه در روز دوشنبه گفت که «برای توافق با چین آماده نیست.» که این اظهارات به امیدها برای حل جنگ تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان ضربه جدیدی زد. ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان در روز جمعه 0.2 درصد کاهش یافت و به 737.34 تن رسید.

روسیه در حال بررسی تمدید توافق اوپک

آنتون سیلوآنوف معاون اول نخست‌وزیر روسیه گفت مسکو به دقت تمدید توافق کاهش تولید با اوپک را بررسی می‌کند. وی افزود مسکو تأثیرات مثبت افزایش قیمت نفت ناشی از این توافق در برابر خسارت از دست دادن سهم در بازار به سود شرکت‌های آمریکایی را بررسی خواهد کرد. سیلوآنوف در حاشیه کنفرانسی در قزاقستان، گفت: «بحث‌های زیادی هم به نفع تمدید و هم برخلاف ان وجود دارد.» «البته ما نیازمند ثبات و پیش‌بینی پذیری در قیمت‌ها هستیم. اما ما می‌بینیم که تمامی این توافق ها با اوپک به افزایش تولید نفت شیل شرکای آمریکایی و تصاحب بازارهای جدید منجر شده است.» سیلوآنوف  توضیح داد وزیر انرژی و دولت روسیه موضع‌شان را در مورد تمدید توافق پس از بررسی نظرات موافق و مخالف و طول عمر روند کنونی بازار اتخاذ خواهند کرد. اوپک و هم‌پیمانانش توافق کردند از ابتدای امسال روزانه 1.2 میلیون بشکه از تولید خود را با هدف تقویت قیمت‌ها کاهش دهند. 

عقب‌گرد قیمت نفت در واکنش به جنگ آمریکا و چین

قیمت نفت روز چهارشنبه به دلیل نگرانی‌ها نسبت به تبعات منفی جنگ تجاری آمریکا و چین روی رشد اقتصاد جهانی کاهش یافت اما محدودیت عرضه اوپک مانع از افت بیشتر آن شد. بهای معاملات آتی نفت برنت با ۵۱ سنت یا ۰.۷ درصد کاهش نسبت به روز گذشته، به ۶۹.۶۰ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۶۴ سنت یا ۱.۱ درصد کاهش یافت و به ۵۸.۵۰ دلار در هر بشکه رسید. جیمز میک، مدیرکل و مدیر سهام انرژی شرکت تورتوییز در پادکستی اظهار کرد: نفت ضعیف شده زیرا فروشندگان بر خریداران در بازار برتری پیدا کرده‌اند. سرمایه گذاران از نقطه نظر کلان نسبت به تقاضای جهانی به خصوص با در نظر گرفتن جنگ تجاری آمریکا و چین نگران هستند. فواد رزاق زاده، تحلیلگر شرکت فارکس گفت: نگرانی دیگر افت ارزش ارزهای بازارهای نوظهور است که خرید نفت به دلار را برای این کشورها گران‌تر کرده و باعث افت قیمت‌ها می‌شود. با وجود نگرانی‌های اقتصادی، تقاضای جهانی برای نفت تاکنون منعطف بوده و طبق آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، احتمالاً امسال برای نخستین بار به بیش از ۱۰۰ میلیون بشکه در روز می‌رسد.

غیبت عجیب چین در لیست دستکاری‌کنندگان نرخ ارز

دولت آمریکا در گزارشی که از دستکاری‌کنندگان نرخ ارز آماده کرده و در اختیار کنگره این کشور قرار داده، از ۲۱ کشور اسم برده که بنا بر ادعای این گزارش به دستکاری عمدی در نرخ ارز می‌پردازند. در شرایطی که جنگ تجاری آمریکا و چین این روزها در اوج تنش قرار دارد، در گزارش وزارت خزانه‌داری آمریکا نامی از چین نیامده که این مسئله کارشناسان را شگفت‌زده کرده است. بر اساس این گزارش کشورهای ایتالیا، مالزی، ایرلند، سنگاپور و ویتنام تازه‌واردهایی هستند که نامشان تازه به این لیست اضافه شده آلمان، ژاپن، هند، سوئیس و کره جنوبی نیز دیگر در لیست جدید حضور ندارند. وزیر خزانه‌داری آمریکا درباره اینکه قرار ندادن نام چین در این لیست، ارتباطی به مذاکرات تجاری چین و آمریکا دارد یا نه؟ گفته که مذاکرات برای همکاری ارزی میان دو کشور ادامه خواهد داشت.

تورم ونزوئلا در سال ۲۰۱۸ به ۱۳۰ هزار درصد رسید

اسپوتنیک: بانک مرکزی ونزوئلا در اولین گزارش تورم خود در سه سال گذشته، اعلام کرد تورم این کشور در سال قبل به ۱۳۰۰۶۰ درصد رسید و در ماه آوریل امسال هم ۳۳.۸ درصد شد. طبق این گزارش قیمت‌های مصرف‌کننده در ماه ژانویه ۱۹۶.۶ درصد، در ماه فوریه ۱۱۴.۴ درصد و در ماه مارس ۳۴.۸ درصد رشد کرده‌اند. در سال ۲۰۱۷، تورم ونزوئلا ۸۶۲ درصد و در سال ۲۰۱۶ هم ۲۷۴ درصد، بوده است. بانک مرکزی ونزوئلا گزارش قبلی خود را در سال ۲۰۱۵ منتشر کرده بود که تورم تجمعی سالانه در آن زمان ۱۸۰.۹ درصد اعلام شده بود. از اواسط سال ۲۰۱۶، داده‌های مربوط به تورم توسط پارلمان مخالف دولت منتشر شده است. پیش از این در ماه مارس، یکی از اعضای پارلمان مخالف دولت، خوزه گوئرا، اعلام کرد که تورم سالیانه ونزوئلا از فوریه ۲۰۱۸ تا فوریه ۲۰۱۹ برابر با ۲.۲۹۶ میلیون درصد بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۰
چرا برای قیمت بلیط هواپیما در زمان بالا رفتن تقاضا و یا حالت عادی قادر به تصویب یک قانون نیستیم؟ عید فطر یک قیمت، عید نوروز یک قیمت، عید غدیر یک قیمت، و ... خودتان خسته نشدید از این بی برنامگی و سردرگمی؟
در همه کشورها قانون اقتصادی و واضح عرضه و تقاضا حاکم است. ولی هیچ کجا اینگونه برخورد نمی شود.
پاسخ ها
قمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
دولت حداقل برای فعالین اقتصادی و‌ دانشگاهی که مولد سرمایه و علم هستند یارانه سفر کاری و بلیط قراردهد
بجای اینکه یک عده خاص از دلار جهانگیری ووو بهره مند شوند
آرش
| Poland |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
هه همه فروشنده شدن ، جو الکی نده تابناک
بازار خودرو یا بازار سیاه خودرو ؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Hong Kong |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
اگر دیوار حق قیمت دادن نداره چرا سایت های دیگه حق دارن؟
ناشناس
| Hong Kong |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
دیوار مرجع خوبی بود و مانع استفاده ابزاری از قیمت خودرو برای کنترل قیمت ارز می شد
من زنگ زدم سایت دیوار قیمت سمند رو پرسیدم گرونتر شده!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
احتمالا فروشنده ایی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
شاید شما خود از دلالان بازار خودرو هستید ناصر عزیز!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
ناصر اسمت به دلالهامیخوره
من خودم درکنار کاردولتیم خریدوفروش خودرو میکنم قیمتها پایینتر اومده
برای من خنده دار است که ایران به جای تکیه بر نیروهای داخلی و درخواست از دانشگاهها که بتوانند روش های نوین را در استخراج و تولید دستگاهای این کار به طرف روسیه رفته است که با تولید گاز هر کشور دیگری مخالف است. چون خودش می خواهد تولید کند.
شما به چه جراتی سراغ روسیه رفته اید؟ اگر مهندسین ایرانی را اموزش می دهند و نمونه لوازم می دهند بله ولی اگر می ایند که ده سال طولش بدهند و بعد هم بگویند اخ نشد.
همان بلایی که فرانسه اورد. فرانسوی ها سودی را که باید از فروش گاز ایران بدست می اوردند از قطر گرفتند در ازای ان جلوی پیشرفت ایران را در این زمینه بگیرند.
من نمی دانم چه کسی این جمله را در مغز ایرانی ها فرو کرده که دنبال سرمایه گذاری خارجی باشید. اخه کشور ایران خودش باید انقدر پول داشته باشد که ایران اباد کرده و در جاهای دیگر سرمایه گذاری کند . هر کشوری هم بخواهد تو ایران سرمایه گذاری کند انتظار دارد 10 برابر ان را سود ببرد. درست مانند چند تا قرارداد بین امارات و ترکیه ... .
پاسخ ها
Asd
| Seychelles |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
درسته که ما باید تکنولوژی بومی در همه زمینه ها داشته باشیم ولی این سیاست هم درکنار تکنولوژی بومی لازم است که ما قسمتی از پروژه ها را به شرکت های خارجی واگذار کنیم تا اهرم فشاری در دست ایران باشد که اگر کشورهای دیگر خواستند ایران را اذیت کنند یا تحریم کنند ایران هم با تهدید به اخراج شرکتها بتواند پاسخ دهد .درغیراینصورت این صورت مانند کره شمالی خواهیم شد د
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
دقیقا. این با سیاستهای حمایت از تولید داخل هم کاملا تعارض دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
آفرین
نه شرقی نه غربی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
بعصی از کشورها در یک صنعت قوی هستند که توان رقابت با آنها وجود ندارد و وضعیت بدی که وجود دارد کالاهای آنها وارد کشور می شود و بازار ایران در دستان آنها است که با سرمایه گذاری خارجی باعث می شود ارز خارج نشده و زمینه های اشتغال فراهم شود تا هنگامی که توان داخلی به آن حد برسد که بتواند با آنها رقابت کند
تابناک جان داری به خودرو سازها خط میدی که اگر به تعهداتتون عمل کنید خودروهای مردم تحویل بدید قیمت میاد پایین !؟
"فروشندگان خودرو معتقدند در صورت استمرار این وضعیت قیمت خودرو بیشتر از این رقم‌ها کاهش پیدا خواهد کرد البته این موضوع به‌شرطی ادامه پیدا می‌کند که عرضه خودرو به بازار افزایش یافته و خودروسازان نسبت به تحویل خودروها به مشتریان سرعت بیشتری را داشته باشند."
اخه هایما اس 7 کی 400میلیون بوده اخرین قیمتش 340میلیون بود الانم به اونایی که اگهی دادن زنگ بزن کسی زیر 310میلیون نمیده بیخودی شلوغش می کنید مگه خودرو دلار که با شایعه بیارین پایین ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
بله کاکا از دلار هم بدتره. اگر واردات رو آزاد میکردند اونوقت چشمات چهارتا میشد
واقعا این مادورو با چه رویی مقاومت میکند ؟
۲.۲۹۶ میلیون درصد ؟
عقل حیران میماند از تلاش مسئولان ونزوئلا !!!
صحبتهاتون با واقعیت بازار خودرو همخوانی نداره
روسیه بازیگر بدی است.نه گازی راه میندازن نه نیروگاهی.
قيمت ماشين كي اينقد گرون شده من فكر ميكردم ساندرو صد تومن هست
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
خدایی ال ۹۰ بیصندوق ۵۰ تومنی بشه ۲۰۰تومن بگن ارزون شد جل الخالق.
چرا دروغ میگید من خریدارم دولت و ایرانخودرو گرون میفروشه با همکاری رسانه ها مردم رو سرکیسه میکنن
دولت باید دلار 4200 تومنی و حتی دلار نیمایی رو حذف کنه و ارز رو تک نرخی کنه. با سودی که از این راه بدست میاره یارانه اقشار کم درآمد رو بیشتر کنه. این سوبسیدی که بابت دلار ارزان میده، بخش زیادیش به دست رانتخواران میفته. بجای این کار مستقیم پول رو بده به مردم نیازمند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
شما با این تز داری عملا تورم ۲۰۰ درصدی را قبول می کنی در حالی که قیمت دلار کمتر از نرخ فعلی او در بازار است. این تورم ۲۰۰ درصدی در حالی است که در افغانستان دو صدم درصد است
قیمت ها بیشتر از این چیزکه شما گفتی اومده پایین ...این قیمت واسه هفنه پیش هست ...
دولت به اهداف خود در زمینه کسری بودجه نائل شد و این کسری بودجه را از طریق افزایش غیر منطقی دلار و سکه جبران کرد. و هر لحظه امکان دارد دولت سیاست خودش را تغییر داده که موجب ریزش ناگهانی دلار و سکه شود. همین که دولت در زمینه افزایش حقوق کارمندان با احتیاط و کندی برخورد می کند و فشار مضاعفی که بخاطر افزایش دلار روی مردم وجود دارد نشانه هایی از تغییر سیاست های دولت در خصوص دلار و سکه است.
بد نیست با این شایعات میتونی شادی توهمی ایجاد کنی اخه ادم عاقل وقتی واردات خودرو ممنوع و عرضه صفر است اما تقاضا وجود دارد براساس کدام منطق انتظار داری خودروی خارجی ارزان شود در مورد داخلی ها هم هیچ وقت به این قیمت نرسیده بود که ارزان شود اما به مرور زمان با گران تر شدن نرخ ارز در نتیجه افزایش نقدینگی در اخر سال به پراید ۷۰ میلیونی هم خواهیم رسید.
بیماری مادرو به ما هم سرایت کرده مردم ایران هم با تورم شدید دست وپنجه نرم می کنند
هیچی چیزی قیمتش پایین نیامده ونمیاد بعدازماه رمضان ودرتیرماه دلار به مرز ۲۰هزارتومان خواهدرسید شک دراین حرف نداشتت باشیم چرا که مگرفروش نفت چقدر است وذخیره ارزی چقدر لذا صادقانه با مردم صحبت کنیم با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمیشه
نمی دانم خیر وبرکت ونزوئلا برای مردم مما چیست که از یک شخص نادان با این نرخ تورم حمایت می کنیم
تمام استراتژی این دولت درمقابله باگرانی خودروومسکن وارزوطلا صرفاتبلیغات والقاهای روانی وترغیب به فروش ونخریدن است !!!
به تورم ونزولا نگاه نکنید تورم ایران از همه کشورهای دنیا بیشتر است بی ثبات ترین کشور دنیا ایران هست خودروسازان قانون خودشان را دارند صادر کنندگان قانون خودشان دارند در ماهی صدای یک یا دوسه اختلاس هم بلند میشود در حد چند هزار میلیارد تومان اختلاس میشود 85در صد نای راه رفتن از فقر و خجالت خانواده ندارند و هرروز ارزوی فناشدن را دارند و... خدایا تو نظر داری علاجی کن الهی امین .
سلام، دست کاری نرخ ارز توسط دولت به رقم کاهش صوری قیمت ،به لحاظ تشویق واردکنندگان کالاهایی است که درگمرک دپو گشته وواردکنندگان به ظاهر میباید مابه التفاوت نرخ ارز را پرداخت نمایند،دراین رابطه دولت دردرجه نخست امتیازی بالایی را به واردکنندگان داده تا انان ارز را با قیمت پایین خریداری نموده ومالتفاوت ارزی را پرداخت واز گمرک ترخیص نمایند،هدف دوم دست رسی دولت به ارز خانگی مردم با نرخ پایین وسپس فروش ان با نرخ بالاتر در بازار عرض ازاد توسط سرافی های دولتی وبانک ها به مردم است،
بهترین راه مقابله باگرانی کالاهای غیر ضروری نخریدنه
بعضی از کالاها رو برای ارتزاق روزمره و یا درمانی و... مجبوریم بخریم ولی خریدن خودروی405 90 یا 100 میلیونی یا پراید 50 میلیونی واقعا غیر منطقیه
خودرو سازهای داخلی اگه نتونن در این شرایط سخت با عرضه ی زیاد و بموقع خودرو بازار رو کنترل و قیمت رو پایین بیارن پس همون بهتر که نباشن و ورشکست بشن.
الان موقعه ای که سایپا و ایران خودرو به درد مردم بخورن نه اینکه اون ها هم از آب گل آلود ماهی بگیرن و کاسبی کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
لاستیک خودرو حداقل دو برابر شده، باتری سه برابر شده قطعات ماشین سه برابر شده، چرا؟ چون ارزش ریال افت کرده و همه این قطعات مواد اولیه شون وارداتی است، آخه سادگی چقدر که انتظار دارید قیمت ماشین را کارخانه ثابت نگه داره؟ اون دلاره ۴۲۰۰ ای که دولت داره به خودروسازها میده از بیت الماله که میره تو جیب عده ای
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
بله کاملا درسته. این کار ایرانخودرو و سایپا خیانت است.
باید مالیات نقل و انتقال ماشین ۱ درصد اضافه شود و آن ۱ درصد به توسعه حمل ونقل عمومی اختصاص یابد.
قیمت شناوربلیط هواپیمامعنی نداره بلاخره هزینه های شرکت های هواپیمایی مشخصه درسودپس ازمحاسبه صندلی های خالی هم مشخصه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس