بازدید 4275

پارک‌های استانبول در تور استانبول

کد خبر: ۹۰۲۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲ 28 May 2019

به هنگام سفر با خانواده، شما دوست دارید تمام زیبایی‌های تاریخی شهر استانبول را ببینید و بقیه خانواده فقط می‌خواهند در همان اطراف پیاده روی کنند و از مناظر لذت ببرند. اما استانبول دارای جاذبه‌های سبز و زیبایی نیز هست که شما می‌توانید یک پیک نیک بی نظیر در آنها داشته باشید و از آنها لذت ببرید و فرزندان‌تان می‌توانند در زمین بازی مشغول به بازی شوند. در اینجا لیستی از پارک‌های استانبول که همه در نزدیکی یکدیگر در استانبول قرار دارند، آورده شده است. بنابراین شما می‌توانید یکی از پارک‌های استانبول را انتخاب کنید و به همراه خانواده به تفریح بپردازید و از فضاهای سبز شهر نیز لذت ببرید.

پارک ییلدیز

پارک ییلدیز در تور استانبول که یکی از بزرگترین پارک‌های استانبول است، بین منطقه بشیکتاش و منطقه اورتاکوی واقع شده است. این پارک به 25 هکتار است و درست در وسط شهر قرار دارد و اخیرا به طور کامل بازسازی شده است تا یکی از زیباترین پارک‌های استانبول محسوب شود.

پارک ییلدیز در تپه‌ی عظیمی ‌واقع شده است و زمین‌های سرسبز به همراه یک رودخانه که از وسط آن عبور می‌کند، منجر به ایجاد تعدادی آبشار کوچک در آن شده است. در رودخانه‌ها، پل‌های چوبی وجود دارد، بچه‌ها می‌توانند به راحتی از آنها عبور کنند و لذت ببرند. همچنین باید بدانید که این پل‌های چوبی به اندازه کافی ایمن و محکم هستند.

این پارک، در اصل کاخ شکار پادشاه بود و قبل از اینکه به صورت کاخ ساخته شود، یک جنگل بود است. در سرتاسر پارک چهار چشمه وجود دارد و در کنار هر یک از آنها می‌توان چای و شیرینی سرو کرد و لذت برد. همچنین ده ها زمین بازی در پارک وجود دارد که مناسب برای سنین و افراد با توانایی‌های جسمی‌ مختلف ساخته شده اند. هر کسی می‌تواند از این زمین‌های بازی استفاده کند و لذت ببرد.

پارک ییلدیز آنقدر بزرگ است که به راحتی می‌توان در آن گم شد! بدین معنا که به راحتی می‌توان یک گوشه کوچک برای خود پیدا کنید در میان سبزیجات در کنار سنجاب ها، ججس ها و دیگر حیوانات دوست داشتنی به استراحت بپردازید!

پارک ایامور کاسری

این پارک کمی ‌بالاتر از بشیکتاش در نزدیکی پارک ییلدیز به عنوان یک گوهر ناشناخته استانبول شناخته می‌شود و هر ساله گردشگران زیادی را به خودش جذب می‌کند. پارک ایامور کاسری یکی دیگر از کاخ‌های سابق شکار است اما دارای زمین بازی نیست. در عوض حیواناتی نظیر طاووس، اردک و خرگوش در آن وجود دارند که می‌تواند برای شما جالب باشد. فضای این پارک بسته است، بنابراین غذا خوردن درآن ممنوع است (البته کودکان یا خودتان می‌توانید از ساندویچ‌های کوچک استفاده کنید) و خردسالان از تعقیب حیوانات باید اجتناب ‌کنند.

آلاچیق‌های کوچک با زیبایی حیرت آوری وجود دارند که می‌توانید در فصل زمستان از آنها استفاده کنید. یک حوضچه در پشت پارک قرار دارد که لاک‌پشت ها و قورباغه ها در آن زندگی می‌کنند و یک باغ‌وحش برای کودکان وجود دارد که می‌توانند با حیوانات آشنا شوند. البته لازم به ذکر است که طاووس از بازدیدکنندگان و مردم فرار می‌کند! این پارک به واسطه اینکه کمتر شناخته شده است، تقریبا هرگز شلوغ نیست و بنابراین مکان خوبی برای تفریح خانوادگی و دیدن آثار تاریخی شهر و لذت بردن و سرگرم کردن کودکان در زیر آفتاب است. این پارک هزینه ورودی دارد اما ناچیز است. هزینه ورود برای هر نفر 2.5 لیره ترکیه است و هزینه شما صرف تعمیر و نگهداری آن می‌شود. از میان مطالب پیشین سایت: افتتاح بزرگترین فرودگاه جهان در استانبول

پارک امیرگان

امیرگان یکی دیگر از پارک‌های استانبول است و نسبت به دو پارک قبلی کمی ‌دورتر از تنگه بُسفُر قرار دارد. تنگه بُسفُر استانبول را به دو قسمت تقسیم می‌کند و مرز بین اروپا و آسیا است. این پارک به علت داشتن گل‌های زیبا شناخته شده است و در فصل بهار انواع گل‌های لاله رنگارنگ در سراسر آن کاشته شده است که بسیار باور نکردنی است. سنجاب ها در اطراف حضور دارند و زمین‌های بازی مختلفی از جمله برخی از سالن‌های بزرگ صخره نوردی برای کودکان بزرگتر در این پارک وجود دارد. آلاچیق‌های کوچکی در نواحی بالایی پارک وجود دارد که چشم انداز زیبایی از کل پارک را در اختیار قرار می‌دهد. می‌توان به مشاهده گل‌های زیبا یک فنجان چای ترکیه ای نوشید و به استراحت پرداخت. همچنین مناظر زیبای این پارک شما را به هیجان زده خواهد کرد.

باغ میوه

یکی دیگر از گنجینه‌های پنهان و پارک‌های استانبول، این پارک بزرگ است که درست در زیر پل اورتاکوی واقع شده است و یک باغ میوه با درخت‌های بسیار است که بچه ها در فصل مخصوص هر یک از میوه ها می‌توانند آمده، سیب، گلابی و انار بچینند و بخورند. تنوع میوه‌های اینجا واقعا می‌تواند هر کسی را هیجان زده کند و لذت فراوانی را برای گردشگر به ارمغان آورد. تنها یک زمین بازی در پایین پارک واقع شده است که به خوبی بسته شده و تقریبا شلوغ نیست. با 20 دقیقه پیاده روی به بالای پارک به درختان میوه می‌رسید و از خوردنی ها و نوشیدنی‌های شگفت انگیز یک کافه دوست داشتنی در آنجا لذت می‌برید. در فصل تابستان درآفر تور لحظه اخری استانبول ارزان قیمت و مناسب پس از پیاده روی جاده ای بزرگ در بالای پارک، می‌توانید نوشیدنی‌های خنک میل کنید.

کاخ دلمه‌باغچه

ممکن است در ابتدا کمی‌فریب دهنده باشد اما باغ‌های کاخ دلمه‌باغچه برای استفاده عموم رایگان هستند و بسیار خوب نگهداری می‌شوند. این کاخ‌ بسیار بزرگ است و در امتداد خط ساحلی یک کافه وجود دارد که می‌توانید میان وعده ها و نوشیدنی‌های دلچسبی را در آن میل کنید. در مسیر راه با کاخ توپ‌قاپی رو به رو می‌شوید و پس از آن پلی وجود دارد که به سمت آسیایی شهر شما را روانه می‌کند. زیبایی و جلال کاخ شما را خیره به خود نگه می‌دارد. بچه ها دراطراف می‌دوند و از باغ‌های زیبا لذت می‌برند و در تابستان گلهای زیبا دوست داشتنی ای در این منطقه می‌روید. بیشتر بخوانید: آشنایی با استانبول در تور استانبول

در این مطلب راجعه برخی از پارک‌های استانبول صحبت کردیم و ویژگی‌های آنها را توضیح دادیم. همه این پارک‌ها بسیار هیجان انگیز هستند و می‌توانند اوقات خوشی را برای شما بسازند. امیدوارم شما هم به زودی به یکی از این پارک‌ها بروید و از آنجا لذت ببرید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر