بازدید 6906
۱
فکری:

با اسم بزرگ مردم را گول نزنند، مجیدی سرمربی استقلال است

کد خبر: ۹۰۱۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰ 28 May 2019

محمود فکری اعتقاد دارد که استقلال به سمت انتخاب فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی پیش خواهد رفت.

به گزارش تابناک ورزشی، هفت هشت سالی است یک سناریوی تکراری دست مدیران استقلال داده‌اند تا از روی آن برای این تیم تصمیم بگیرند، خروجی آن هم با تغییر پنج شش مربی یک نتیجه دارد. در لیگ نوزدهم باز هم همان داستان تکراری قرار است برای استقلال رخ دهد و هیچ اتفاق جدیدی در راه نیست، حداقل نام مربیانی که به‌عنوان گزینه اصلی مربیگری این تیم مطرح می‌شود، گویای این مطلب است. حوصله این مخاطب سر رفته و خودش می‌داند نتیجه نسخه‌ای که برای استقلال پیچیده‌اند چه می‌شود. به همین دلیل هم هست که پیشکسوتان استقلال اکراه دارند در مورد شرایط این تیم صحبت کنند و به نظرشان تمام کار‌های مسوولان استقلال صوری است و در نهایت قصد دارند آنچه از قبل برنامه‌ریزی کرده‌اند را اعلام کنند.

محمود فکری یکی از همان پیشکسوتانی است که خوشبین به آینده استقلال نیست و معتقد است دوباره استقلال با همان شرایط قبل لیگ نوزدهم را شروع می‌کند. فکری در ابتدا در خصوص سناریوی تکراری که برای استقلال نوشته‌اند و هر سال همان را برای این تیم اجرا می‌کنند، اینطور می‌گوید: «وقتی یک تیم نتیجه نمی‌گیرد همیشه سرمربی مقصر نیست و عوامل مختلفی باعث چنین بازدهی می‌شود. وقتی ظرف شش هفت سال خروجی استقلال با هر مربی یک چیز است، یعنی مدیریت بیشتر از هر چیز مقصر است. مجموعه درست عمل کند، درست هم نتیجه می‌گیرند. در غیر این صورت بهترین مربی دنیا را هم بیاورند، نتیجه همین می‌شود که می‌بینید.»

فکری با انتقاد از کنار گذاشتن بی‌موقع شفر از لیگ هجدهم توضیحات خود را اینطور کامل می‌کند: «من کاری به مجیدی ندارم، اما نباید شفر را در بازی‌های آخر کنار می‌گذاشتند، باید از این مربی حمایت‌های لازم می‌شد. وقتی از مربی حمایت نکنند، صلابت لازم خود را از دست می‌دهد.» چه کار باید انجام داد که اتفاقات فصول گذشته برای استقلال تکرار نشود. به نظر می‌رسد هواداران این تیم خسته شده‌اند. فکری در این خصوص اینطور می‌گوید: «تصمیم‌گیری به موقع مدیریت علاج کار است. مدیرعامل باشگاه بیشترین نقش را در این مقطع از زمان دارد، اما اگر زمان را از دست بدهند در نهایت همان بازدهی به دست می‌آید که فصول پیش هم به دست آمد.»

به نظر شما مربی خارجی به درد استقلال می‌خورد یا مربی داخلی هم می‌تواند این تیم را به خواسته خود برساند؟ فکری پاسخ این سوال را اینطور می‌دهد: «اگر بتوانند مربی خوب خارجی بیاورند، خوب است، اما نه مثل دفعه قبل که شفر را آوردند، مردم را گول بزنند. باید مربی طراز اول خارجی بیاورند و در مورد دستیار او هم دقت لازم را داشته باشند، اما نه اینکه در آخر بگویند ما تلاشمان را کردیم نشد تا دوباره تصمیم‌های تکراری بگیرند.» یعنی اعتقاد دارید آن‌ها می‌خواهند دوباره فرهاد مجیدی را به‌عنوان سرمربی معرفی کنند؟ فکری در این خصوص می‌گوید: «شاید این کار را می‌خواهند انجام دهند. اتفاقاتی که در حال افتادن است، چنین مساله‌ای را نشان می‌دهد، به نظرم حرفشان با عملشان منافات دارد و همین بیانگر این است که آن‌ها مجیدی را به‌عنوان سرمربی دوباره انتخاب می‌کنند.»

گفته می‌شد شما هم در یک مقطع گزینه استقلالی‌ها بودید. اصلا به مربیگری در استقلال فکر می‌کنید؟ این پیشکسوت استقلال پاسخ می‌دهد: «من که به مربیگری فکر می‌کنم، اما برای آقایان کارنامه کاری و این‌ها مطرح نیست. این روز‌ها فضای مجازی تصمیم گیرنده تمام اتفاقات است.» اگر خوشبین باشیم استقلال سرمربی طراز اولی را انتخاب می‌کند، بحث انتخاب بازیکن چه می‌شود. آیا صلاح است به شاکله این تیم دست زده شود؟ فکری در این مورد می‌گوید: «استقلال نفرات خوبی دارد، اما اول باید تکلیف مربی‌اش مشخص شود. مربی ایرانی که بازیکنان ما را می‌شناسد، اما اگر می‌خواهند مربی خارجی بیاورند باید فرصت آنالیز بازیکنان را داشته باشد تا بتواند به نقاط ضعف و قوت تیم پی ببرد، اما اگر قرار باشد همه چیز دیمی و احساسی اتفاق بیفتد هیچ چیز تغییر نمی‌کند و استقلال به نتیجه نمی‌رسد.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
موضوع اینجاست که مجیدی درحد سرمربیگری استقلال نیست و اگرقرارباشه یک ایرانی سرمربی استقلال باسه از مجیدی بزرگتر و محق ترخیلی هاهستند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر