بازدید 5837

وزیر امنیت انگلیس کاندیدای جانشینی ترزا می شد

کد خبر: ۹۰۱۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸ 27 May 2019
ساجد جاوید وزیر امنیت داخلی انگلیس با انتشار یک پیام ویدئویی خود را رسما به عنوان نامزد جانشینی ترزا می‌رهبر حزب محافظه کار کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس؛ جاوید در پیام خود تاکید کرده است که «حزب محافظه کار نیاز به احیای اعتماد و ایجاد اتحاد در بین اعضای خود دارد و باید فرصت‌های جدیدی در سراسر بریتانیا خلق کند.»

ترزا می‌نخست‌وزیر انگلیس جمعه گذشته با اعلام استعفای خود گفت که در تاریخ هفتم ژوئن (۱۷ خرداد) رسما از سمت خود کناره‌گیری می‌کند. این مساله علاوه بر تشدید بحران در انگلیس در ارتباط با برگزیت، باعث ایجاد شکاف و بحرانی‌تر شدن اوضاع حزب حاکم محافظه کار انگلیس نیز شده است.

ترزا می‌با اعلام استعفا از پست نخست‌وزیری انگلیس، افزود: «اکنون برای من روشن شده که به نفع کشور است تا یک نخست‌وزیر جدید، تلاش‌ها (برای برگزیت) را هدایت کند. پس امروز اعلام می‌کنم که به‌عنوان رهبر حزب محافظه‌کار در روز جمعه ۷ ژوئن استعفا می‌دهم تا نفر بعدی انتخاب شود».

بعد از سه بار رد شدن توافق برگزیت در پارلمان انگلیس، تهدید اتحادیه اروپا به خروج اجباری انگلیس بدون توافق و همچنین استعفای معاون پارلمانی دولت، ترزا می‌اجبارا در مسیر استعفا قرار گرفت.

نتایج انتخابات پارلمانی اروپا در انگیس که روز یک شنبه برگزار شد نیز نشان میدهد حزب محافظه کار اقبال عمومی خود را در این کشور از دست داده است و نیاز به یک خانه تکانی اساسی دارد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد: حزب برگزیت وابسته به «نایجل فاراژ» از حامیان خروج از اتحادیه اروپا، براساس نتایج نظرسنجی پای شعب بیشترین کرسی‌ها را کسب کرده است و این مساله موجی از خشم از ترزا می‌که موفق به اجرایی کردن خروج لندن از اتحادیه اروپا نشده است را برانگیخته است.

بی بی سی گزارش داد: حزب محافظه کار انگلیس احتمالا ۱۰ تا ۱۲ درصد کمتر از ۲۳ درصدی که در انتخابات ۲۰۱۴ کسب کرده بود رای خواهد آورد و احتمالا بدترین نتیجه را درمیان احزاب این کشور کسب خواهد کرد
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل