بازدید 7809

استراتژی سه وجهی جدید آمریکا در سوریه برای فشار بر روسیه، ایران و حزب الله!

از ابتدای بحران در سوریه تاکنون آمریکا استراتژی مشخص و منسجمی را در این بحران دنبال نکرده است. با این حال، واشنگتن مبارزه با داعش را به عنوان استراتژی اعلامی خود در سوریه معرفی کرده است. با این حال، پس از شکست داعش در سوریه آمریکا به بهانه های مختلف حضورش در سوریه را تداوم بخشید. این در حالی است که به نظر می رسد در نزد مقامات آمریکایی در مورد حضور یا عدم حضور در سوریه اختلافاتی وجود دارد.
کد خبر: ۹۰۱۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰ 27 May 2019

از ابتدای بحران در سوریه تاکنون آمریکا استراتژی مشخص و منسجمی را در این بحران دنبال نکرده است. با این حال، واشنگتن مبارزه با داعش را به عنوان استراتژی اعلامی خود در سوریه معرفی کرده است.

به گزارش تابناک، با این حال، پس از شکست داعش در سوریه آمریکا به بهانه های مختلف حضورش در سوریه را تداوم بخشید. این در حالی است که به نظر می رسد در نزد مقامات آمریکایی در مورد حضور یا عدم حضور در سوریه اختلافاتی وجود دارد.

در حالی که ترامپ چندی پیش اعلام کرد که تمامی نیروها را از سوریه خارج خواهد کرد، چندی بعد سایر مقامات آمریکایی از ادامه حضور در سوریه سخن گفتند.

چند روز پیش نیز حدود ۴۰۰ تن از اعضای کنگره با ارسال نامه‌ای به دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا خواستار تداوم حضور نظامی این کشور در سوریه و مقابله با گروه‌های تروریستی شدند که تهدیدی برای متحدان منطقه‌ای واشنگتن محسوب می‌شوند.

استراتژی سه وجهی جدید آمریکا در سوریه برای فشار بر روسیه، ایران و حزب الله!

در نسخه‌ای از این نامه که در صفحه رسمی «مایکل مک‌کول» نماینده ایالت تگزاس منتشر شد، می‌خوانیم: از آنجایی که برخی از نزدیک‌ترین متحدان منطقه‌ای ما با تهدید مواجه هستند؛ رهبری و حمایت آمریکا همچون همیشه ضروری می‌نماید.

در این نامه که با ابتکار عمل سناتورها «جیمز ریچ» و «باب منندز» و همچنین نمایندگان «الیوت انگِل» و «مایکل مک‌کول» نوشته شده، ادعا می‌شود که بحران سوریه پیچیده است و راه‌حل‌های سیاسی موجود کافی نیست. به همین دلیل تنها گزینه آمریکا پیشبرد سیاست‌هایی است که مانع از تهدیدهای فزاینده علیه آمریکا و اسرائیل می‌شود و چنین راهبردی رهبری آمریکا را می‌طلبد.

در همین رابطه، روزنامه الشرق الاوسط وابسته به عربستان سعودی، در مطلبی، از استراتژی سه وجهی جدید آمریکا در سوریه پرده برداشته است.

این استراتژی سه وجهی که از نامه 400 نفر از اعضای کنگره استخراج شده است، مبتنی است بر: به رسمیت شناختن حق دفاع رژیم اسرائیل، تشدید فشار بر ایران و روسیه و همچنین افزایش فشارها بر حزب‌الله باشد.

تفاوت عمده ای که در این استراتژی سه وجهی در مقایسه به قبل ایجاد شده، گنجاندن روسیه در کنار ایران برای افزایش فشارها است. تا پیش از این، آمریکا هیچ برنامه و طرحی برای فشار بر روسیه در سوریه نداشت و دو کشور در مواقعی نیز همکاری های جدی چه در محیط میدانی و چه در عرصه سیاسی با یکدیگر داشته اند.

به نوشته الشرق الاوسط، یکی از دلایل این است که آمریکایی ها از اینکه روسیه بخواهد نفوذ ایران در سوریه را کم کند یا تهران را ناچار به خروج نیروهایش از سوریه کند، ناامید شده و لذا، فشار را به غیر از ایران، به روسیه نیز وارد خواهد کرد. در واقع، علاوه بر ایران، حزب الله و دولت سوریه، آمریکایی ها احتمالا وارد تنش با روس ها در سوریه خواهند شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها