بازدید 5344

بهمنی: ارزش یارانه هم اکنون ۱۰ هزار تومان است

کد خبر: ۹۰۱۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴ 27 May 2019

رئیس کل اسبق بانک مرکزی با بیان اینکه حدود ۷۸ میلیون نفر در کشور یارانه دریافت می‌کنند، گفت: ارزش یارانه ۴۵ هزار تومانی سال ۸۹ در حال حاضر ۱۰ هزار تومان است.

به گزارش «تابناک» به نق از تسنیم، محمود بهمنی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پرداخت ناعادلانه یارانه در کشور، گفت: یارانه‌هایی که توسط دولت پرداخت شده نصیب افرادی می‌شود که مصرف بیشتری دارند و این افراد به میزان بیشتری از دهک‌های پایین جامعه از یارانه‌ها استفاده می‌کنند.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی، افزود: امروز زمانی که کالایی از قیمت واقعی آن پایین‌تر عرضه می‌شود یعنی اینکه افراد خاصی از این یارانه استفاده می‌کنند، همانند فردی که ماشین بنز سوار می‌شود و باک بنزین خود را با ۶۰ لیتر پر کرده و ۶۰ هزار تومان پرداخت می‌کند، اما فردی حتی یک دوچرخه نداشته و نمی‌تواند بنزین یارانه‌ای مصرف کند، بنابراین یارانه بنزین به جیب ثروتمندان ریخته می‌شود.

رئیس کل اسبق بانک مرکزی با بیان اینکه میزان یارانه‌های پنهان رقم بسیار بالایی است، ادامه داد: این حجم از یارانه می‌تواند به بودجه کشور کمک کند، اما متاسفانه نصیب یک عده خاص و غیرمستحق می‌شود، بنابراین در شرایط کنونی باید موضوع پرداخت یارانه پنهان بررسی شود و سپس دهک‌های مختلف جامعه مشخص و یارانه‌ها و کمک‌ها به دهک‌های متوسط رو به پایین جامعه ارائه شود.

بهمنی با اشاره به اینکه حدود ۷۸ میلیون نفر در کشور یارانه دریافت می‌کنند، تاکید کرد: آیا تمام این افراد مستحق دریافت یارانه هستند؟، خیر، بلکه دهک‌های ثروتمند باید از لیست یارانه بگیران خارج شوند و به یارانه دهک‌های پایین و متوسط جامعه افزوده شود.

بانک اطلاعاتی دولت برای شناسایی دهک‌های مختلف کامل نیست

وی با بیان اینکه در حال حاضر بانک اطلاعاتی دولت برای شناسایی دهک‌های مختلف کامل نیست، افزود: هم اکنون نمی‌دانیم چه کسانی مستحق بوده و چه کسانی مستحق نیستند، لذا ابتدا باید این موضوع توسط دولت بررسی شود، چراکه در حال حاضر باید ثبت نام تعدادی جدید برای پرداخت یارانه انجام شود و ثروتمندان که بدون تعدیل همچنان یارانه دریافت می‌کنند، حذف شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به کاهش ارزش یارانه نقدی از سال ۸۹ تاکنون به خانه ملت گفت: ارزش یارانه ۴۵ هزار تومانی سال ۸۹ در حال حاضر ۱۰ هزار تومان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۷
فدات شم،سال ۸۹،دلار ۱۲۰۰تومان بود،الان ۱۴۰۰۰تومان..این یارانه معادل چهار هزار تومان..اشتباه حساب کتاب کردی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
فدات شوم ملاک که فقط دلار نیست
نه عمو الان حدود 3000 تومان سال 91 می‌باشد.
ارزش یارانه در سال 89 بیش از 45 دلار بود ولی حالا به 3 دلار کاهش پیدا کرده است ارزش آن 15 برابر کمتر شده یا ارزش پول کشور 1500 درصد کم شده
اقای بهمنی این نظرات گول زننده را بگذارید کنار شما ها بیچاره تر کردید این ملت را.
خوب از مالک بنز مالیات بگیرید چرا فقط دنبال گران کردن بنزین و قطع یارانه هستید . یارانه حق هر ایرانی است مثل خیلی از کشورها کاری به وضعیت مالی شخص ندارند بهم تو را از درآمد نفتی می دهند ولی در ازای دارایی که دارد مالیات می گیرند اینقدر هم صغری و کبری ندارند . دلایل گوناگون در توجیه گران کردن بنزین و .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
سهم هر کس را از در آمد نفتی می دهند
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
بدبختی بنزهارو هم خودشون و آقازاده ها بیشتر سوارن مشکل اینجاست
آقای بهمنی! شما هم فقط بخش کوچکی از یارانه را به فقرا دادید. قرار بود بخش مهمی از یارانه، صرف تولید شود که نشد و معلوم نشد چی شد و به جیب کی رفت. ضمن آنکه معلوم نشد چرا به فقیر و غنی به یک میزان یارانه دادید! از همه مهم‌تر، وقتی سهم یارانه‌ی بخش تولید را ندادید، برای پرداخت یارانه‌ها اسکناس بدون پشتوانه چاپ و نقدینگی بدون پشتوانه خلق کردید که حاصلش تورم وحشتناک بود‌.
زمانی که یارانه های احمقانه برقرار شد 45 دلار ارزش داشت که حالا به 3 دلار کاهش یافته است یعنی یک پانزدهم ارزش اولیه آن پس ارزش آن امروز 3000 تومان
است نه 10 هزار تومان
این ابله رئیس بانک مرکزی هم بوده است که موضوع به این سادگی را نمیفهمد
حماقتی از این بیشتر نیست که به گدا و اعیان به یک اندازه یارانه نقدی بدهند . و رذالتی بالاتر از
این نیست که ثروتمندان جامعه ؛ این یارانه را که حق مستمندان است دو دستی بچسبند .
هر جور حساب کنی ارزش یارانه سال 89 در امسال بیش از سه هزار تومان نیست ضمنا الزایمر نداریم دقیقا یادمه زمان اقای بهمنی مردم نصف شب جلوی بانکها صف بودن تا صبح از بانک سکه گرفته و تو بازار بالاتر بفروشن یارانه سکه ها به جیب کی رفت جناب بهمنی ؟!........
آقای بهمنی یه اقدامی برای گرونی ها بکنید. غصه تون شده. 45 تومن یارانه و برجام و فلسطین و سوریه. یه ذره حواستون به مردم خودتون نیست
واقعاً ایشون تحصیلاتشون چیه؟! دوم ابتدایی؟! یعنی یک ضرب و تفریق ساده رو هم بلد نیست وگرنه یک بچه دبستانی هم الان میتونه بفهمه که ارزش یارانه یک پنجم اون موقع شده و به چیزی حدود 3 الی 4 هزار تومن رسیده!
اگر اینقدر باهوشین خوب چرا زیادش نمیکنین؟
خدا یا تو این ماه مبارک یه عقلی به من و این آقای بهمنی بده.هنوز تو فکر یارانه هستش
اگر برای تورم چند سال اخیر بتوان فقط یک خیر را شمرد همین کاهش ارزش یارانه نقدی است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار