بازدید 8505
پیمانه اقتصادی؛

سالانه حدود ۸۰۰ هزار واحد در تولید مسکن عقب هستیم/ چین بزرگترین صادرکننده حصیر به ایران/ قیمت مرغ تا پایان ماه مبارک رمضان نوسان چندانی ندارد/ افزایش ۵ تا ۲۰ درصدی قیمت نان‌های صنعتی/ کاهش ۱۲۰ تومانی دلار

این پیمانه تیتر‌هایی همچون نامه سراج به جهانگیری: شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودرو برگردد، خودکفایی گندم سومین سال متوالی تکرار می‌شود، کمبود سیب زمینی به زودی برطرف می‌شود، سنگ آهن امسال گران‌تر خواهد شد، واردات مسافری تلفن همراه آزاد نخواهد شد، فیات کرایسلر در حال مذاکره برای ادغام با رنوست و جهش ۳۲۵۹ واحدی شاخص کل بورس در دومین روز هفته را در بر دارد.
کد خبر: ۹۰۱۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 27 May 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون نامه سراج به جهانگیری: شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودرو برگردد، خودکفایی گندم سومین سال متوالی تکرار می‌شود، کمبود سیب زمینی به زودی برطرف می‌شود، سنگ آهن امسال گران‌تر خواهد شد، واردات مسافری تلفن همراه آزاد نخواهد شد، فیات کرایسلر در حال مذاکره برای ادغام با رنوست و جهش ۳۲۵۹ واحدی شاخص کل بورس در دومین روز هفته را در بر دارد.

نامه سراج به جهانگیری: شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودرو برگردد

ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور طی نامه‎‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور، خواستار لغو مصوبه مورخ 17-10-97 ستاد تنظیم بازار مبنی بر فروش فوری 20 درصد از تولید روزانه خودروسازان با قیمت حاشیه بازار و همچنین بازگشت شورای رقابت به عرصه نظارت بر قیمت‌گذاری خودرو شد. سراج در ادامه افزوده است: از طرفی نقش سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برای کنترل شرایط بی‌ثباتی بازار خودرو نیز مشخص نیست و از سوی دیگر، نهادی هم روی عرضه محصولات خودروسازان و قیمت خودرو نظارتی ندارد. در واقع سازمان مذکور مدعی بود با وجود شورای رقابت، در بازار خودرو ورود نخواهد کرد، اما در حال حاضر شورای رقابت از موضوع قیمت‌گذاری خودرو کنار گذاشته شده و همچنان از سوی سازمان حمایت اقدامی مشاهده نمی‌شود و به‌طورکلی معلوم نیست در حال حاضر کدام نهاد بر قیمت‌گذاری و میزان عرضه خودروسازان نظارت دارد.

سالانه حدود 800 هزار واحد در تولید مسکن عقب هستیم

نائب رئیس اول اتحادیه صنف مشاوران املاک گفت: ظرفیت افزایش نرخ اجاره بها بیشتر از 20 درصد در شهرهای بزرگ وجود ندارد؛ در شهرهای متوسط نیز بین 10 تا 15 درصد و در شهرهای کوچک به دلیل توازن بین عرضه وتقاضا احتمال افزایش قیمت ها خیلی ضعیف است. حسام عقبایی در گفت وگو با ایرنا درخصوص افزایش کاذب نرخ اجاره بها، گفت: یکی از عوامل تعیین کننده قیمت اجاره بها در تمام جهان قیمت مسکن است؛ تورم و عدم توازن بین عرضه و تقاضا و همینطور رشد جمعیت عوامل دیگری است که در کنار رشد قیمت مسکن روی افزایش قیمت اجاره بها موثر است. وی با بیان اینکه متأسفانه در سال های اخیر شاهد رشد اجاره بها بودیم و این روند ادامه دارد، گفت: در سال های اخیر همواره قیمت مسکن رشد صعودی داشته است تا جایی که در سال 96 رشد قیمت مسکن باعث شد که بخش عمده ای از مستأجران ما از نقاط شمالی شهرهای بزرگ به نقاط میانی و ازنقاط میانی به نقاط جنوب شهر مهاجرت کنند؛ حتی مستأجران جنوب شهر هم مجبور به مهاجرت به حاشیه شهرهای بزرگ شدند. نائب رئیس اول اتحادیه صنف مشاوران املاک ادامه داد: رشد اجاره بها در سال 97 بیشتر از دوماهه سال 98 بود و دلیل آن این بود که قیمت مسکن در سال 97 بیش از 100 درصد افزایش یافت و این توقع به صوررت منطقی برای مالکان به وجود آمد که اجاره بها افزایش یابد.وی ادامه داد: کشوری هستیم که سالیانه به یک میلیون و 200 هزار واحد مسکونی نیازمندیم، در حالی که تولید مسکن در کشور ما کمتر از 300 هزار واحد است؛ یعنی سالانه حدود 800 هزار واحد در تولید مسکن عقب هستیم. عقبایی با بیان اینکه فقط سالی یک میلیون ازدواج در کشور ثبت می شود، ادامه داد: پیام آن این است که تولید مسکن زیر 300 هزار واحد تأمین کننده نیاز سالانه هم نمی تواند باشد و توقع اینکه تأمین کننده نیاز سالهای قبل و حجم انباشته ای از نیازهای سالانه در کشور باشد غلط است؛ سوداگری در بخش مسکن نیز به این وضعیت دامن می زند.

جهش ۳۲۵۹ واحدی شاخص کل بورس در دومین روز هفته

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز یکشنبه، با افزایش ۲۳۵۹ واحدی معادل ۱.۵۲ درصد به رقم ۲۱۷ هزار و ۵۷۳ واحد رسید. این در حالی است روز شنبه شاهد افت ۸۵۴ واحدی معادل ۰.۴۰ درصد نماگر بودیم. همچنین دیروز شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۹۳۳ واحدی معادل ۱.۵۲ درصد به رقم ۶۲ هزار و ۲۷۶ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با ۱۲۵۴ واحدی معادل ۲.۵۹ درصد، عدد ۴۹ هزار و ۶۹۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۸۶۷ واحدی معادل ۲.۵۹ درصد به رقم ۳۴ هزار و ۳۶۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۰۹۵ واحد افزایش معادل ۱.۷۰ درصد را رقم زد و به سطح ۲۴۵ هزار و ۲۷۵ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۴۳۷ واحد افزایش معادل ۱.۵۲ درصد به رقم ۱۶۲ هزار و ۳۸۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۳۲۲ واحد افزایش معادل ۱.۵۲ درصد همراه بود و عدد ۴۲۳ هزار و ۳۳۹ واحد را به نمایش گذاشت.

۹۸ درصد مستاجران توان افزایش نرخ اجاره بها را ندارند/ چین بزرگترین صادرکننده حصیر به ایران/ قیمت مرغ تا پایان ماه مبارک رمضان نوسان چندانی ندارد/ افزایش ۵ تا ۲۰ درصدی قیمت نان‌های صنعتی/ کاهش ۱۲۰ تومانی دلار

حباب سکه به مرز ۵۶۰ هزار تومان رسید

دیروز هر قطعه سکه تمام طرح قدیم در پایان فعالیت بازار، به رقم ۴ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) نیز با افزایش قیمت نسبت به نرخ صبح، به رقم ۴ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان رسید. هر نیم سکه بهار آزادی نیز ۲ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان و هر ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و ۷۴۰ هزار تومان می‌باشد. هر سکه یک گرمی یک میلیون و ۲۵ تومان است و هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان ارزشگذاری شد. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، یک میلیون و ۸۷۷ هزار تومان تومان قیمت گذاری شد. حباب سکه نیز به رقم ۵۶۰ هزار تومان رسید. هرچند بازار این روز‌ها با کاهش تقاضا در کمترین میزان داد و ستد قرار دارد.

کاهش ۱۲۰ تومانی دلار

در معاملات روز یکشنبه پنجم خردادماه ۹۸ بر اساس اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی که نشان دهنده میانگین وزنی نرخ خرید و فروش ارزبر مبنای معاملات ثبت شده در سامانه نظارت ارز توسط بانک‌ها و صرافی‌های مجاز کل کشور است، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۳۷۵۰ تومان در صرافی‌های مجاز و بانکی خریداری و به قیمت ۱۳۸۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد. این رقم نسبت به روز شنبه، ۱۲۰ تومان کاهش داشت. همچنین هر اسکناس یورو در بازار دیروز به نرخ ۱۵۶۵۰ تومان خریداری و با کاهش ۱۰۰ تومانی نسبت به روز قبل، به قیمت ۱۵۷۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد.

قیمت مرغ تا پایان ماه مبارک رمضان نوسان چندانی ندارد

برومند چهار آیین عضو هیأت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی از افزایش ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومانی نرخ مرغ نسبت به اواخر هفته گذشته در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است. وی افزود: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود، قیمت مرغ تا پایان ماه مبارک رمضان نوسان چندانی نداشته باشد. چهار آیین نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۹ هزار و ۲۰۰ و مرغ آماده گرم در خرده فروشی‌ها را ۱۳ تا ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، مرغداران در فروش هر کیلوگرم مرغ با زیان یک هزار و ۲۰۰ تا یک هزار و ۵۰۰ تومانی در بازار روبه رو هستند. این مقام مسئول در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه قیمت جوجه یک‌روزه به طور چشمگیری افت داشته است، بیان کرد: کاهش انگیزه مرغداران گوشتی به جوجه ریزی بر زیان تولیدکنندگان جوجه دامن زده است که با استمرار روند کاهش جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری، ظرف ۴۰ تا ۵۰ روز آینده با کاهش شدید عرضه و افزایش قیمت مرغ در بازار روبرو خواهیم شد. وی با بیان اینکه بازار نهاده‌های دامی همچنان در نوسان است، گفت: در حال حاضر مرغداران هر کیلو کنجاله سویا را با نرخ ۴ هزار و ذرت یک هزار و ۷۰۰ تومان از بازار آزاد خریداری می‌کنند که این امر بر افزایش هزینه‌های تولید دامن زده است.

خودکفایی گندم سومین سال متوالی تکرار می‌شود

مهندس عباس کشاورز در بازدید از مزارع گندم شهرستان نمین گفت: امسال ۲ میلیون و ۴۰ هزار هکتار گندم آبی و نزدیک ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار هم گندم دیم کشت شده است. وی افزود: از این ۵ میلیون و ۷۵۰ هکتار مزارع گندم پیش بینی می شود، ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم برداشت شود. معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: پیش بینی ما قبل از سیل در برخی استان های کشور، نزدیک ۱۵ و نیم میلیون تن برداشت گندم بود که ۶۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گندم کشور در استان خوزستان زیر آب رفت. وی افزود: پیش بینی می شود، امسال ۱۱.۵ میلیون تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان کشور خریداری شود. به گزارش فارس با این میزان تولید خودکفایی گندم کشور برای سومین سال پیاپی تکرار خواهد شد،‌ میزان مصرف گندم در کشور 11 میلیون تن است که پیش‌بینی شده 11.5 میلیون تن گندم از گندمکاران خریداری شود. البته بخشی به عنوان خود مصرفی و نیز بذر برای کشت کشاورزان نیاز است که در چرخه مصرف جامعه حساب نمی‌شود.

کمبود سیب زمینی به زودی برطرف می‌شود

حسن صابری با اشاره به ورود زردآلو به بازار میوه گفت: این میوه هنوز نوبرانه است و قیمت مشخصی ندارد. وی با بیان اینکه قیمت نوبرانه‌هایی مانند زردآلو ثبات ندارد، افزود: به عنوان مثال صبح نرخ این میوه‌ها کیلویی ۱۰ هزار تومان و عصر ۵ هزار تومان است بنابراین فعلاً نمی‌توانیم قیمت مشخصی برای آنها اعلام کنیم. به گفته رئیس اتحادیه بارفروشان، قیمت این نوبرانه‌ها از ۱۵ خرداد به بعد به ثبات خواهد رسید. صابری همچنین با اشاره به آزاد شدن صادرات پیاز و سیب زمینی اضافه کرد: درباره پیاز باید این اتفاق رخ می‌داد چون قیمت آن به شدت افت کرده و حتی هزینه تولید آن نیز تأمین نمی‌شود و کشاورزان به شدت زیان می‌کنند. در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم از این محصول بین ۲,۰۰۰ تومان تا ۲,۵۰۰ تومان است. وی با بیان اینکه تا حدودی با کمبود سیب زمینی مواجه هستیم، افزود: سیلی که در ابتدای سال جاری رخ داد، دلیل این کمبود است چرا که در این فصل عمده سیب زمینی مورد نیاز بازار را منطقه گرگان تأمین می‌کند که بر اثر سیل دچار خسارت شده است. صابری در گفت‌وگو با مهر گفت: کمبودی که وجود دارد به زودی برطرف خواهد شد. در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم سیب زمینی در میدان مرکزی میوه و تره بار بین ۳,۰۰۰ تومان تا ۵,۰۰۰ تومان است. وی توضیح داد: بیشتر صادرات پیاز و سیب زمینی کشور به عراق انجام می‌شد که هم اکنون با برداشت تولیدات خودِ عراقی‌ها، چندان از محصولات ما استقبال نمی‌شود.

سنگ آهن امسال گران‌تر خواهد شد

پس از این‌که قیمت سنگ آهن با عیار ۶۲ درصد به تازگی برای نخستین بار در پنج سال گذشته به بالای ۱۰۰ دلار در هر تن صعود کرد، تحلیلگران قیمت مورد پیش‌بینی برای این ماده خام فولادسازی را بالا بردند. بیشتر تحلیلگران اکنون انتظار دارند میانگین قیمت سنگ آهن با احتساب هزینه حمل به ۸۲ تا ۹۲ دلار در هر تن در سال ۲۰۱۹ برسد. طبق آخرین ارزیابی "اس اند پی گلوبال پلاتس"، قیمت سنگ آهن با عیار ۶۲ درصد آخرین بار ۱۰۲.۴۵ دلار در هر تن بود. بانک کانادایی "آر بی سی کپیتال مارکتس" در یادداشتی تحقیقاتی، افزایش قیمت سنگ آهن در پنج ماه گذشته را استثنایی توصیف و قیمت مورد پیش بینی برای سنگ آهن را به میزان ۲۴ درصد افزایش داد و ۸۲ دلار در هر تن اعلام کرد.

واردات مسافری تلفن همراه آزاد نخواهد شد

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز:سایت واردات مسافری گوشی تلفن همراه تنها به مسافران واقعی امکان ثبت و ورود گوشی را می‌دهد. حمیدرضا دهقانی نیا در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز براساس آخرین جلسه خود در وزارت کشور با حضور وزیر کشور به عنوان مسئول اطلاع رسانی دولت مقرر کرد که از انتهای اردیبهشت دیگر امکان ثبت گوشی‌های تلفن همراه برای غیرمسافر‌ها در سایت مسافری گمرک وجود نداشته باشد. وی گفت: از انتهای اردیبهشت به بعد یعنی از اول خرداد ۹۸ ارتباط بین گمرک ایران و نیروی انتظامی برقرار شد و تنها افرادی که صرفا مسافر واقعی هستند امکان استفاده از ۸۰ دلار معافیت مسافری را داشته و دیگر امکان ثبت گوشی برای کسانی که مسافر نبودند وجود ندارد.

چین بزرگترین صادرکننده حصیر به ایران

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی در سال ۹۷ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۱۰ تن سبد و حصیر بافی از دو کشور جهان وارد ایران شده است. طبق آمار موجود، واردات ۱۰ هزار و ۵۰۳ کیلوگرم سبد و حصیر بافی باعث خروج ۴۴ هزار و ۱۹۰ دلار یا به عبارتی ۱ میلیارد و ۸۲۸ میلیون و ۳۶ هزار و ۳۹۹ ریال شده است. بر اساس آمار گمرک واردات از دو کشور چین و ترکیه صورت می‌گیرد. بیشترین واردات به حجم ۱۰ هزار و ۴۰۳ کیلوگرم از کشور چین به ثبت رسیده است.

فیات کرایسلر در حال مذاکره برای ادغام با رنو است

دو منبع آگاه خبر دادند که فیات کرایسلر و رنو در حال مذاکره برای یک ادغام جامع جهانی هستند که می‌تواند برخی از ضعف‌های اصلی هر دو خودروساز را از بین ببرد. این منبع آگاه گفت: مذاکرات در مراحل ابتدایی خود قرار دارد. پیش از این هم فایننشال تایمز گزارش داده بود که فیات کرایسلر و رنو در حال مذاکراتی برای ایجاد روابطی گسترده هستند تا بتوانند با چالش‌های ساختاری پیش‌روی صنعت خودروی جهان، روبه رو شوند. فشار برای ادغام شرکت‌های خودروسازی با چالش‌های به وجود آمده از سوی الکتریکی‌سازی، مقررات محدودکننده آلودگی و تکنولوژی‌های تشنه سرمایه‌گذاری برای خودروهای خودران و به هم متصل، به حداکثر رسیده است. ارزش بازار دو شرکت فیات کرایسلر و رنو، روی هم ۳۳ میلیارد یورو (معادل ۳۷ میلیارد دلار) است و روی هم رفته سالانه ۸.۷ میلیون خودرو به فروش می‌رسانند. به جز بزرگ‌تر شدن بازار این شرکت‌ها، ادغام می‌تواند برخی از کاستی‌ها و معایب هر دو خودروساز را از بین ببرد. فیات کرایسلر دارای بازار بسیار پرسود وانت‌های بزرگ و برند جیپ در آمریکای شمالی است، اما نتوانسته خود را با قوانین آینده آلایندگی دی اکسید کربن سازگار کند. رنو در مقابل، یک پیشتاز در صنعت خودروهای الکتریکی و موتورهای کم مصرف است؛ اما با وجود حضور قدرتمند در بازارهای در حال ظهور، نتوانسته است در آمریکا موفق باشد.

افزایش ۵ تا ۲۰ درصدی قیمت نان‌های صنعتی

محسن لزومیان رئیس اتحادیه نان های صنعتی کشور اظهار کرد: در اوضاع کنونی دو نوع آرد در اختیار نانوایان قرار می گیرد که شامل کاملا یارانه ای و آرد نیمه یارانه ای است؛ اما آردی که در اختیار کارخانجات نان صنعتی قرار می گیرد، آرد نیمه یارانه ای است. وی افزود: تمام تولید کنندکان در سال جاری افزایش هزینه داشتند که تولید کنندگان نان صنعتی نیز شامل این امر می شوند اما قدرت خرید مردم متناسب با آن افزایش نیافته است. رئیس اتحادیه نان های صنعتی کشور در گفت‌وگو با تسنیم ادامه داد: حدود 30 درصد صنایع تولید کننده نان صنعتی به دلیل شرایط بد اقتصادی در سال گذشته تعطیل شدند و برخی دیگر از آنها نیز شرایط خوبی ندارند و تنها برای حفظ برند خود به تولید ادامه می دهند. وی تصریح کرد: صنایع تولید کننده نان نمی توانند افزایش قیمتی متناسب با افزایش هزینه های تولید خود داشته باشند، زیرا مردم قدرت خرید آن را ندارند؛ از طرفی نانوایان سنتی را در کنار خود داریم که در صورت افزایش قیمت، قدرت رقابت ما از دست می رود. لزومیان با بیان اینکه قیمت انواع صنعتی در سال جاری 5 تا 20 درصد با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه آنها افزایش یافته است گفت: قیمت نان های سفید مانند نان ساندویچی و فرانسوی که مصرف عام دارند، 5 درصد و نان های مغزدار، جو و چاودار افزایش قیمت بیشتری داشته اند، به طوری که قیمت نان مغز دار 20 درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۶
مشکلی که بسیاری از کشورهای دنیا و شهرهای پرجمعیت با آن روبرو بوده اند ولی برای آن براحتی چاره اندیشیده اند افزایش ناگهانی قیمت مسکن بدلیل هجوم دلالان است. یکی از راهها افزایش مالیات بر یک ملک و همینطور بر یک فرد در صورت خرید و فروش بیش از یک ملک در دو سال و همینطور ممنوع بودن خرید و فروش مسکن برای دلالان است. یعنی یک دلال مسکن اجازه خرید و فروش ملک را ندارد. ممنوعیت پیش فروش و خرید وکالتی و قولنامه ائی نیز از راههای موثر است.
جالبه قیمت جک s5 به رقم باورنکردنی ۳۰۱ میلیون تومان رسیده!!!

خودرویی که در اردیبهشت ۹۷ به قیمت ۶۳ میلیون تومان فروخته می شد
قیمت واقعی دلاراخروقت دیروز۱۴۲۰۰ تومان بود
کاهش قیمت ها کذب است
کالاهای اساسی به قیمت قبل برنخواهند گشت
دولت و بانک مرکزی مردم را بازی میدهند
ارز دیروز ارزان شد چرا ان وقت سکه طلا گران شد که بازارهای جهانی طلا هم تعطیل بود؟
متاسفانه سایتها روش نادرستی را در پیش گرفته اند و ان وارونه نشان دادن واقعیات کف اقتصاد!!!!
دیروز صدا و سیما صف کشتی های کالاهای اساسی را در بنادر را نشان‌میدادند و این تایید ادعای امریکا در نبودن تحریم غذا و دارو.
منتهی در بازار همه چیز گران شده .
سود سپرده های بانکی را چرا زیاد نمی کنند یک نفر سپرده اش که در بانکها نابوده شده ولی هزینه های زندگی اش سه برابر شده و گوشت کیلویی ۴۰۰۰۰ تومان کجا و گوشت بالای ۱۰۰ هزار تومان کجا ؟؟؟؟
بعضی ها ازالان بحث اختیارات رامطرح میکنند که دراینده وقتی عملکردضعیفشان موردقضاوت تاریخ قرارمیگیره بهانه بیارورند که اختیارات نداشتیم !!!
صدها هزار واحد مسکونی خالی هم در تهران و هم در دیگر شهرها وجود دارد و هنوز مجلس یا وزارت مسکن و شهرسازی نتوانسته اند درباره شان تصمیم بگیرد. این واحدها با مصالح داخلی و مصالح وارداتی ساخته شده اند. هنوز مسکن مهر آنگونه که باید تکمیل شده و در اختیار مردم قرار گیرد بلاتکلیف است و به دنبال ساخت مسکن اجتماعی هستند که آنهم با پایان دولت جناب روحانی مانند مسکن مهر گرفتار خواهد شد.
اقای ع یکی از دلالان بزرگ مسکن و یکی از عاملان اصلی گرانی مسکن است که سالهاست به گران کردن مسکن و سودجویی مشغول است.
کدام 20 درصد اقا نان سبو دار تست 3500تومانی طی یکسال شده 7000تومان 530گرم نان 7000تومان یعنی نان کیلویی 14000تومان
تعداد سالانه ازدواج ۶۶۰هزار نه یک میلیون و دویست
تعداد طلاق هم ازش کم کنید
نیاز به مسکن کشور نهایتا پونصد هزار واحد
تعدا مسکن خالی نزدیک به هشت میلیون
تا ۱۶ سال به ساخت مسکن نیازی نیست
مارعیت را بدبخت کردید
با این وضع مسکن وخودرو وتورم وگرانی خدایش چه حرفی داریم بزنیم درمورد اداره کردن کشور توسط دولت مردان وقانون گذارانمان
شهر تهران ،و کلان شهرهای ایران دیگر قابلیت افزایش جمعیت را ندارند ،‌بهتر است دولت ،و سازندگان مسکن ، در شهرهای زیر یک میلیون نفر ،و شهرستانها ،و ، روستاها برنامه ریزی کنند ،، سرمایه گذاری را از تهران ،و کلانشهرها به سایر مناطق دیگر ببرند ؟ و دولت نیز امکانات و زیر ساختها را فراهم نماید ؟
با سرمایه گذاری در ساخت مسکن برای چندین رشته کار ایجاد می شود
و در صد بیکاری کم می شود هر چه دولت در این مورد کوتاهی کند هر روز
بد تر خواهد شد دولت بهتر است از کشورهایی که موفق بوده اند از
تجربیات انها استفاده کند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل