بازدید 17520
گف‌وگویی که صدای خیلی‌ها را درآورد؛

ظریف در سفر دور دنیا برای کم کردن فشار آمریکا؛ برخی نمایندگان در حال کارشکنی در داخل!

حالا فرصتی به دست آمده، ما هم ضمن بهره گیری از زبان عامه دنیا و رسانه ها، با مخالفانِ دشمنان جمهوری اسلامی گفت‌وگو و رایزنی کنیم. این اقدام جزو عادی‌ترین اصول دیپلماسی است که شاید یا تاکنون از آن بی بهره بوده ایم و یا نخواسته ایم از آن بهره‌ای ببریم. حالا که فرصت برای ترسیم چهره جنگ طلب برخی آمریکایی‌ها نظیر بولتون، ترامپ و پمپئو و عمال منطقه‌ای آن‌ها ـ که همان تیم B. لقب گرفته اند ـ فراهم آمده، چرا نباید از آن بهره‌ای ببریم...
کد خبر: ۹۰۱۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷ 26 May 2019

«ظریف احتمال گفت‌وگوی تلفنی با پمپئو را رد کرد»؛ این تیتر مهم بیشتر رسانه های داخلی طی روز گذشته بود. وزیر امور خارجه در پاسخ به رویترز درباره احتمال برقراری تماس تلفنی بین او و همتای آمریکایی تأکید کرد: چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفت: با وضعیتی که دولت کنونی آمریکا ایجاد کرده، دیگر نمی‌توان اتفاقی مانند بازداشت ۱۰ ملوان آمریکایی توسط ایران در آب‌های سرزمینی (سال ۲۰۱۶) را در صورت رخ‌ دادن مجدد، به سادگی و سریع حل کرد.

به گزارش «تابناک»؛ ظریف در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا اکنون امکان حل سریع بحران‌های احتمالی بین ایران و آمریکا وجود دارد، گفت: «خیر، چگونه می‌توان از آن‌ها جلوگیری کرد؟»

وی همچنین درباره احتمال برقراری تماس تلفنی با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا افزود: «پامپئو هر زمانی که درباره ایران صحبت می‌کند، به من توهین می‌کند. چرا باید حتی به تماس او پاسخ بدهم؟» بسیاری از مقامات کنونی و پیشین دولت آمریکا، دیپلمات‌های خارجی، قانونگذاران آمریکایی و تحلیلگران سیاست خارجی معتقدند که این عداوت دوجانبه بین وزرای خارجه ایران و آمریکا و نبود کانالی برای تماس مستقیم، احتمال وقوع درگیری نظامی را در زمان سوءتفاهم‌ها یا اتفاقات تصادفی افزایش می‌دهد.

گفت‌وگوی ظریف با یک سناتور آمریکایی مخالف «ترامپ»

به رغم این مخالفت جدی وزیر امور خارجه کشورمان درباره پاسخگویی به تماس تلفنی وزیر خارجه آمریکا، طی روزهای اخیر، پایگاه خبری «پالیتیکو» مدعی شد که «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چند هفته پیش در جریان سفرش به نیویورک، با «دایان فینشتاین» سناتور مطرح دموکرات دیدار کرده است.

دفتر این سناتور آمریکایی در مورد شام کاری فینشتاین و ظریف، گفته که این دیدار با «مشورت با وزارت خارجه» آمریکا صورت گرفته است. در بیانیه دفتر این سناتور آمده است: «دفتر پیش از این دیدار با وزارت خارجه در تماس بود تا هم به آن‌ها اطلاع دهد که این دیدار صورت می‌گیرد و هم آخرین اطلاعات را از فعالیت‌های ایالات متحده و ایران دریافت کند.»

حقیت دیدار ظریف و سناتور آمریکایی چه بود؟/ آیا از انجام اقدامات دیپماتیک منع شده‌ایم!

یک مقام وزارت خارجه آمریکا به پالیتیکو گفته که این دیدار به درخواست این وزارتخانه انجام نشده است. کاخ سفید هم از اظهار نظر در این مورد خودداری کرده است. پالیتیکو هفته پیش هم با اشاره به اینکه شماره و نام ظریف روی صفحه تلفن همراه فینشتاین دیده شده، گزارش داده بود که احتمال دارد این سناتور آمریکایی با ظریف تلفنی گفت‌وگو کرده باشد. فینشتاین که رئیس سابق کمیته اطلاعات سناست، از منتقدان سیاست خارجی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به شمار می‌آید و اخیراً چند بار از کاخ سفید خواسته به جای تنش‌آفرینی، برای گفت‌وگو با ایران تلاش کند.

وزارت امور خارجه: «مذاکره‌ای» در کار نبود

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره دیدار اخیر «محمد جواد ظریف» با یک سناتور آمریکایی در ژاپن توضیحاتی داد. «سیدعباس موسوی» گفت: بیش از دو دهه است که در جهت روشنگری و تبیین سیاست‌های جمهوری اسلامی با نخبگان سیاسی غیردولتی آمریکا شامل اعضای کنگره ـ که مقام دولتی محسوب نمی‌شوند ـ گفت‌وگو و تبادل نظر می‌شود. این افراد نه مقام دولتی هستند و نه اختیار مذاکره دارند و نه مسئولان ایران با آنها مذاکره کرده و یا خواهند کرد.
هدف این گونه دیدارها که البته وقت و نیروی زیادی نیز از وزیر امور خارجه در سفرهای فشرده ایشان می‌گیرد، جلوگیری از تأثیرگذاری گروه‌های فشار همچون «گروه بی» بر جامعه سیاسی و افکار عمومی آمریکاست و به همین دلیل هم با واکنش شدید و عصبانیت تندروها مواجه می‌شود.

انتقاد یک نماینده اصولگرا از دیدار ظریف با سناتور آمریکایی

پس از طرح این مباحث برخی اصولگرایان مخالف دولت از دیدار محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با «دایان فینشتاین» سناتور دموکرات مخالف ترامپ انتقاد کردند. «ضیاءالله اعزازی ملکی» نماینده بناب در مجلس درباره دیدار ظریف با سناتور دمکرات آمریکایی گفت: متأسفانه به نظر می‌رسد، برخی اعضای دولت به فرمایشات مقام معظم رهبری بی‌توجهی کرده و کار دیگری انجام می‌‌دهند.

وی افزود:‌ آقای ظریف وزیر خارجه کشورمان بسیار بیشتر از افراد دیگر با اظهارات صریح مقام معظم رهبری در خصوص مسائل مختلف آشناتر است، چون در جلسات خصوصی فرمایشات مقام معظم رهبری را بیشتر از برخی مسئولین شنیده و یقیناً با دیدگاه‌های رهبر انقلاب در خصوص موضوعات سیاست‌ خارجی آشناتر است.

نماینده بناب در مجلس تصریح کرد: مقام معظم رهبری در جلسات خصوصی صراحت بیشتری در کلام‌شان دارند تا در سخنرانی‌هایشان؛ اما اینکه وزیر خارجه کشورمان با سناتور دموکرات آمریکایی مذاکره می‌کند دقیقاً نقض فرمایشات مقام معظم رهبری است.

اعزازی ملکی گفت:‌ مذاکره مجدد با دولت آمریکا و آمریکایی‌ها که بارها بی‌اعتمادی‌شان به دنیا ثابت شده و تعهدات‌شان را زیر پا می‌گذارند فایده‌ای ندارد. این در حالی است که مذاکرات رسمی ما با آمریکا در موضوع برجام نشان داد که آنها بی‌اعتماد هستند و لذا مذاکره مجدد آقای ظریف با آنها معنایی ندارد.

وی افزود: به نظر می‌رسد که ته دل برخی دولتمردان همچنان گرایش به غرب و در رأس آنها آمریکاست. اما نتیجه‌بخش نبودن مذاکره و در یک میز نشستن با آنها برای همه دنیا مسجل شده است که آنها مرد میدان عمل نیستند.

نماینده بناب در مجلس گفت:‌ گرایش به غرب آقای ظریف برخی اوقات گل می‌کند وگرنه معنا ندارد که با آمریکایی‌ها مذاکره مجددی صورت گیرد؛ مگر اینکه وزیر خارجه همچنان کدخدا را معتبر بداند!

وی تصریح کرد: قطعاً به آقای ظریف وزیر امور خارجه به دلیل مذاکره با سناتور آمریکایی در حالیکه مقام معظم رهبری در این خصوص نهی کرده‌اند، تذکر خواهم داد و وی باید پاسخگوی این اقدام خلاف خود باشد.

رهبر انقلاب در مورد مذاکره با آمریکا چه گفتند؟

حضرت آیت الله خامنه ای 24 اردیبهشت در دیدار با مسئولان و کارگزاران با اشاره به برخی که می گویند مذاکره با آمریکا چه عیبی دارد، تأکید کردند: مذاکره با آمریکا تا وقتی به تعبیر حضرت امام، آدم نشده، سم است؛ ضمن اینکه مذاکره با دولت فعلی این کشور سم مضاعف است.

رهبر انقلاب در تبیین این واقعیت افزودند: معنای حقیقی مذاکره، معامله و بده‌بستان است و آنها دقیقاً در این معامله، دنبال نقاط قوت ایران هستند.

رهبر انقلاب تأکید کردند: بر اساس این واقعیات، اصل مذاکره با آمریکا حتی با کسی که آدم حسابی باشد غلط است و مذاکره با اینها که به هیچ چیز از جمله اخلاق و قانون و عرف بین‌المللی پایبند نیستند، مسخره است و مطلقاً معنا ندارد.

بدیهی‌ترین اقدام دیپلماتیک یا مذاکره‌ای که از آن نهی شده‌ایم؟

همان طور که در سخنان رهبر انقلاب نیز به صراحت تأکید شده مذاکره با دولت فعلی آمریکا «سم مضاعف» عنوان شده است. ایشان تأکید کرده اند، «اصل مذاکره با آمریکا حتی با کسی که آدم حسابی باشد غلط است و مذاکره با اینها که به هیچ چیز از جمله اخلاق و قانون و عرف بین‌المللی پایبند نیستند، مسخره است و مطلقاً معنا ندارد.» پس می توان این گونه گفت که روی اصلی سخن ایشان، عدم انجام مذاکره با ترامپ و دولت اوست.

از طرفی همانطور که سخنگوی وزارت امور خارجه درباره دیدار «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با «دایان فینشتاین» سناتور دموکرات مخالف ترامپ این دیدار فقط به معنای گفت و گو و تبادل نظر بوده و این افراد نه مقام دولتی هستند و نه اختیار مذاکره دارند و نه مسئولان ایران با آنها مذاکره کرده و یا خواهند کرد. پس نمی توان لفظ «مذاکره» را برای چنین دیداری به کار برد.

در همین خصوص «صادق زیباکلام» استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در توئیتر خود نوشته است: «تندروها پیرامون ملاقات آقای ظریف با سناتور دایان فینشتاین که از منتقدین سرسخت ترامپ در سناست، دارند به گونه ای برخورد می کنند کانه ظریف مرتکب جاسوسی شده و کاسه عدسی امنیت ملی را شکسته. کار ظریف بدیهی ترین، طبیعی ترین و ابتدایی ترین اقدام دیپلماتیک بوده.»

ابزاری که تاکنون از آن بهره‌ای نبرده ایم!

به نظر می رسد، این دست اقدامات و رایزنی با مخالفان ترامپ همان ابزاری است که در جهت آگاه سازی افکار عمومی دنیا باید به بهترین شکل ممکن از آن بهره برد. سال هاست که سیاستمداران آمریکایی، صهیونیستی و دشمنان، مخالفان و معاندان جمهوری اسلامی از تمامی امکانات موجود از جمله رایزنی ها و گفت و های سیاسی و ابزار رسانه ای علیه کشورمان بهره گرفته اند تا چهره ای زشت و کریه از جمهوری اسلامی برخلاف آنچه هست، به دنیا نشان بدهند.

حالا فرصتی به دست آمده ما هم ضمن بهره گیری از زبان عامه دنیا و رسانه ها، با مخالفانِ دشمنان جمهوری اسلامی گفت و گو و رایزنی کنیم. این اقدام جزو عادی ترین اصول دیپلماسی است که شاید یا تاکنون از آن بی بهره بوده ایم و یا نخواسته ایم از آن بهره ای ببریم. حالا که فرصت برای ترسیم چهره جنگ طلب برخی آمریکایی ها نظیر بولتون، ترامپ و پمپئو و عمال منطقه ای آنها که همان تیم B لقب گرفته اند فراهم آمده، چرا نباید از آن بهره ای ببریم؟ به نظر می رسد برخی تندروها در داخل و تندروهای خارجی از بهره بردن ایران از این ظرفیت ها ناراحتند و برای محکوم کردن آن تلاش خواهند کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۸۵
چه عجب یک مقدار شعور دیپلماتیک را پذیرفتید
چه کنیم که بسیاری از شوون یک کشور دست غضمفرها اداره می شود.....
پاسخ ها
سیروان کردستان
| Germany |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
خائنین داخلی که دلواپس برخی مسایل موهوم هستند خطرناکتر از آمریکا و اسراییلن
ناشناس
| Germany |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
تو الان خیلی شوعور داری با اون کله کچلت؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
کلشو از کجا دیدی که فهمیدی کچله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
راس میگه کلشو کی دیدی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
١٧ ۴۶
احتیاج نبود لودگی کنی تا همه بفهمن از چه سطحی هستی همین شعور نوشتنت گویاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
داداشا که پرچمتون بالاست اول فیلتر شکنتون رو خاموش کنین بعد دم از خائن و کله کچل حرف بزنین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
دولت باید از مذاکرات کنار بکشد و خودنظام باد با جهان مذاکره کند
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
دقیقا ظریف درست گفته و خیلی وقت است که خواسته و خط فکری اسرائیل و ترامپ و عربستان با تند رو های داخلی ما کاملا همطراز و هماهنگ شده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
جناب روحانی و ظریف اختیار دارند پس بهانه موقوف
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
اقا مذکره کن ببین حرف حسابشون چیه فوقش به تفاهم نمی رسین دیگه
بالاخره حوزه کاری هر مسیول مسلما تخصصی هستش و باید به مدیران اعتماد داشت.اگه مدیر بیش از حد بره زیر ذره بین نمیتونه کار کنه.به قول قدیمی ها حرف باد هواس ، مذاکره کنن. تا کسی سندی امضا یا تعهد نکرده ، به نظرم مشکلی نداره.دخالت اشخاص تو کار همدیگه وقتی خودشون هزاران کار مونده دارن چه معنی داره!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
کاهش صادرات نفتی به 500 هزار بشکه در روز فقط دو هفته هست که اجرایی شده. حالا حدس بزنید دو ماه دیگر چه اندازه برخی اهل دیپلماسی و تعامل و گفتگو و ابزار دیپلماتیک خواهند شد.مگر مجبور بودید کشور را ببرید به وقت اضافه و پنالتی که حالا اینجوری اهل مذاکره و تعامل بشوید.
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
دیپلماسی عمومی وخصوصی و ... راه گشا نیست. چون نمی شود برای همسایه خود ارزوی مرگ و نیستی کنی و بعد انتظار داشته باشی او با تو دوستی و اتش بس کنه. کشورهای 5+1 مرکب هستند از روسیه و چین و انگلیس و فرانسه و المان و امریکا. ایران هرگز برای ان پنج کشور دیگر مانند المان و روسیه و چین و فرانسه و.. ارزوی مرگی و نیستی نمی کنه و سفارت انها در تهران باز و فعال است. ولی برای امریکا ارزو می کنه و سفارت او را هنوز هم تحویل نداده. اگر روزی ایران با امریکا حداقل مانند انگلیس و فرانسه رفتار کرد انروز دیپلماسی عمومی و خصوصی هم در افکار عمومی مردم دنیا کارگر خواهد افتاد.
خلاصه چیزی از فشار بر مردم ایران کم میشه یانه
پاسخ ها
ناشناس
| Belgium |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
در یک کلام : نـــــــــــــــــــــــه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
به ملت ایران قول می دهم که ظریف هم هیچ کاری نمی کند چون در برجام هم خیلی از این تعریف ها شد که ظریف فلان میکند وبساط میآند درود بردولت بهار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
نــــــــــــــــــــوچ
اینها چیزی بنام منافع ملی رو درک نمی‌کنند و فقط در حال شعار دادن هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
چون نون توی شعاره دادا
ما بیشتر از چند توئیت که هر کس دیگری میتوانست بجای ظریف بنویسد از ایشان چیزی ندیدیم
دیپلماسی ظریف شکست خورده و بی خاصیت بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
دیپلماسی ضعف
ناشناس
| Russian Federation |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
بی خاصیت تو هستی
مقام ارشد دیپلمات کشور می رود در امریکا و با نماینده ان کشور که ضد ایران است دیدار می کند ،حالا می خواهد ضد دولتش باشد یا دوست دولت امریکا ولی جز نمایندگان امریکا است
برود با صد تا افراد کشور از اروپا و اسیا دیدار کند نه اینکه...
ما از این اقای دیپلمات خیری ندیدیم از این به بعد هم نمی بینیم
وسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
تا وقتی کسانی مثل تو تو این مملکت زندگی میکنن و هنوز مثل زمان قاجار میخوان مملکت داری کنن.وضعیت ملت بهتر از این نمیشه دیپلماسی فرقی بین دوست و دشمن نمیشناسه شما دیپلماسی انجام میدی که جنگ نشه که مردم فقیر تر نشن نه این عاشق طرف هستی.
تا زمانی که یک سری آدم بدون دانایی و فهم جهانی از دیوار سفارت بالا میرن یا پرچم کشوری را آتیش میزنن یا مرگ بر این و اون میفرستند قدرت دستشان باشه هیچی درست نمیشه
نیاز نیست جناب ظریف دور دنیا بچرخی تا فشار آمریکا کم بشه فقط کافیه منطق داشته باشید و دست از دخالت توو امور سایر کشورها بردارید و منافع ایران را در نظر بگیرید نه منافع عربهای منطقه رو!!!
خسته شدیم از بس از حق مردم ایران به فلسطین و لبنان و حزب الله و... کمک کردید حق مردم این نیست
مردم این نوع زندگی را انتخاب نکردند تا دیر نشده راه درست را بروید!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
راه درست یعنی مثل عربستان یه گاو شیر ده برای آمریکا باشیم تا با مون دوست بشه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
شما لطفا میزان دخالت آمریکا در کشورهای دیگر را شمارش کن اگر سرگیجه نگرفتی با من !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
بهترین نظری که در چند روز اخیر در تابناک خوندم ۰۰۰ احسنت
تندروی های این اقا در برجام را هم دیدیم
نمی خواهد ماله بکشی
یک مشت احمق درجه یک وطنی هم اینجا جلو میشینند مشق مینویسند....!!!!
حرکت آقای ظریف طبیعی و فوقالعاده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
دموکراسی یعنی این حالا بر عکسش را تصور کن
محاله
مسافرتهای مارکوپلویی ظریف به عراق وپاکستان وغیره جز هزینه های سرسام آوربرای ملت ایران وحق ماموریتهای نجومی وسیاحت برای ظریف دست آورددیگری برای ملت ایران ندارد متاسفانه این مسافرتها وگفتگوبا کشورهایی که وزنه ای ازنظر بین المللی ندارند فایده ای ندارد ظریف به کشورهاای مسافرت والتماس میکند که خودشان رابازور حفظ نموده اند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
متاسفم برای این سطح پایین از شعور سیاسیت.
ناشناس
| Luxembourg |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
نره مسافرت میگید وزارت امور خارجه چی کار میکنه؟ بره مسافرت بازم یه چی میگید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
شغل ایشون همینه. وزیر امور خارجه
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
هزینه برای کشور اینه که به خاطر بی درایتی دیپلماتیک الات ارزش پول کشور جهار برابر کم شده.
مشخص نیست تجربه های شکستخورده را تیم دیپلماسی ضعیف ایران چندبارمیخواهدتجربه نماید امثال عراق وسوریه وپاکستان چه کمکی میتوانند به ایران درحال ویران شدن بنمایند این کشورها خودشان درحال وضعیت وخیم هستند باید در اجرای سیاستهای ورشکسته وشکستخورده تجدید نظر کنند تا نیازی به نرمش قهرمانانه دیگر والتماس وتحمیل هزینه های جبران ناپذیر دیگر به کشوروملت نباشد
اولا اعتراف می کنم که دیپلمات نیستم و اما بعد اگر براورد ها چنین است که ترامپ که یک واقعا تاجر است در دور بعدی هم انتخاب خواهد شد در چنین شرایطی هم اکنون بهترین زمان مذاکره با امریکا ست چرا که اگر بعد از انتخاب در مرحله دوم با ترامپ مذاکره شود ممکنه امتیاز کمتری بگیریم و ترامپ بگوید من دیگر انتخاب شده ام و انتخاب بعدی هم ندارم و انموقع ان تاجر کمتر امتیاز دهد ولی اگر حالا این مذاکره صورت گیرد انموقع امتیاز بیشتری گرفته و خواهیم گفت عامل پیروز تو ما بودیم و امتیاز بیشتری نصیب کشو رمان خواهد شد بهر حال یک نظر هست قابل بررسی
پاسخ ها
یگانه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
همیشه مسایل رو اینقدر معطل مگه میداریم که کار از کار بگذره. ایران مذاکره رو معطل انتخابات 2020 نگه داشتند تا یه اتفاق نادری بیفته و ترامپ رای نیاره. در حالیکه ایندفعه هم حکومت داره اشتباه میکنه.
در سفرهای دور دنیا اگر برای ملت منفعت نداشته باشد ولی برای دیگران دلار حق ماموریت دارد!!!
کاش هر کسی کار خودش را بکند و از جانب رهبر سخن نگوید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
احسنت
آیا وزیر امور خارجه یه کشور که با جمهوری اسلامی مشکل داره هم میتونه بیاد توی ایران و با مخالفان دولت کنونی ملاقات کنه؟ بنازم آزادی آمریکا رو ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
خوابی ظاهرا
برو سفارتخانه ها ببین چه خبره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
سازمان ملل رفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
بله آزادی که به نیت سر کیسه کردن یک کشور مقامات اون رو به کشورشون راه میدند بعد سرمایه های کشورش رو بلوکه می کنند . چه آزادی به به
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
تا ساده لوحانی مثل شما هستند آمربکا حق دارد بر دنیا حکومت راند.
ظریف الان تنها چیزی که براش مهمه فقط برجامه چون خودش این لقمه رو گرفته و برجام به نام خودش ثبت شده میخواد هر طوری که شده ثابت کنه که برجام نمرده و داره سعی میکنه با تنفس مصنوعی برجام رو زنده نگه داره! بله ، فقط همین براش اهمیت داره. ای کاش ایشون بجز منافع شخصی ، ذره ای هم منافع ملی براش اهمیت میداشت!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
باز خوبه معتقدی که حداقل یه کاری کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
با برجام بود که 2 سال صادرات بالای 2 میلیون بشکه ای نفت داشتیم و ثبات اقتصادی ایجاد شد، اتفاقا خروج امریکا از برجام باعث شد دوباره وارد تحریم نفتی بشیم
آقای نماینده دلواپس شما وظیفتو به عنوان نماینده مردم بناب درست انجام بده بقیه چیزا پیشکشت!!همین شما دلواپس های عزیز اگه یه ترقه در بره سریع مردم رو می ریزین جلو گلوله خودتون میرین پیش،آقازاده هاتون!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
فعلا تمام اون کسایی که رفتند توی سوریه شهید شدند همه از اصول گارها بودند .
این زیبا کلام که از ۱۰ تا نظر می دهد ۸ تاش رد است گذاشتی اینجا مثلا توجیه کنی؟
چرا کسانی که با جناب ظریف همراه هستند و یک کاسه ساکت هستند و طرفداری نمی کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
منم زیاد از حرفای زیباکلام خوشم نمیاد. ولی این حرفش واقعا درسته
متاسفانه کسانی که مسئول وضع خراب ایرانند مسئولیت ناپذیرند
چند نامزد دموکرات گفته اند به توافق اتمی با ایران بازخواهند گشت، از جمله یک خانم اهل هاوایی که قبلا در ارتش امریکا در عراق بوده و به قول خودش نمیخواد تجربه تلخ جنگ تکرار بشه. به نظرم جبهه مخالف ترامپ کم کم داره قوی تر میشه و امیدوارم در 2020 ترامپ یک شکست سنگین را تجربه کنه
پاسخ ها
یگانه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
به فرض اینکه اگه ترلمپ رای نیاره، محاله با این فشار آمریکا ، اونها بدون امتیاز به برجام برگردند و ما باید امتیازات بسشتری یدسم. الان هم فقط لجبازی مذاکره نکردن با ترامپه وگرنه اینها کار رو که به اینجا کشوند یه این راحتیها ولکن نیستند. چه ترامپ باشه چه یه دموکرات
ایکاش رگ گردن این نماینده در مورد استخدام اشنایانش در بیمارستانها و ادارات تبریز نیز اینگونه کلفت میشد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! نمیدانم چرا هر کسی عقده هایش و دشمنی هایش را با استفاده از سخنان رهبری بیان میکنند!!!!!!!!!
ظریف باید ایران قوی نشان دهد و اهل منطق
چه حرفا یعنی ترامپ مشکل اصلی نه مسئولان ایران چرا خودتون به خواب زدید وقتی اعلام کرد که من سپاه تورورسیتی اعلام میکنم یک هفته مجلسشون فرصت داشت که نظر بده اونا هیچ عکس عملی از خود نشون ندادن من نمی دونم چه اصراری که بگید مخالفان ترامپ باماهم عقیده اند همه اونا با جمهوری اسلامی که بخواد اسلام امریکایی رو نابود کنه مخالفن میدونم مطالب من نمیزارین اما باید قبول کنیم که اونا با ایران با افکار انقلابی مخالفن دیگه لازم به التماس کردن نیست .... دمکرات وجمهوری خواه فرقی نمیکنه اینقدر هم اسمان ریسمان نبافید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
من این مطالب نوشتم چرا کامل نذاشتین ونقطه چین گذاشتین متن های خودتون که خیلی خوب الان من به کسی توهین کرده بودم یا خلاف مصالح کشور گفتم وسط حرف میزارید که چی قبل که خیلی علیه این برجام بودین طرف یک کاندیدای خاص حالاهم بوش میاد حرفای انتخاباتی میزنین من حلال نمیکنم تمام نوشته ام رومیزاشتین یا اصلا هیچ کدام بهرحال فراموش نکنید مدیون هستید
به هر حال اعتراض نماینده بر مبنای صحبت های رهبری پذیرفته هست. رهبر صراحتا گفته با آدم حسابی‌شون هم مذاکره نکنید
امیدوارم حداقل پول بنزینت رو در بیاری؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
ﻧﮕﺮاﻥ ﻧﺒﺎﺵ. ﻫﺮ ﺟﺎ ﻛﻪ ﻣﻴﺮﻩ ﺳﺮ ﺭاﻩ ﺩﻭ ﺗﺎ ﻣﺴﺎﻓﺮ ﻫﻢ ﺳﻮاﺭ ﻣﻴﻜﻨﻪ.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
چهل سال مملکت با تفکر انقلابی اداره می شود
الان چی داریم‌؟
تقریبا هیچچچچچچپچچچچ
وقتی مسئولان بین مردم مقبولیّت و محبوبیّت ندارند، چه اهمیتی داره که ظریف با چه کسی دیدار و رایزنی داره.این همه دیدار با اوباما و جان کری آخرش چی شد؟
چه نتیجه‌ای برای مردم و حتی برای مسئولان داشت.دوباره اول خط هستیم و هنوز ظریف داره سعی می‌کنه که شاید راه‌حلی برای این مخمصه و بن‌بستی که گرفتار شده‌ایم، پیدا کنه.
و البته هیچ راه‌حلی هم تا الآن پیدا نکرده و پیدا هم نخواهد کرد.چون راه‌حل در خارج نیست؛ بلکه در داخل هست و اینکه مسئولان به مردم توجه کنند و بگذارند مردم خودشون برای سرنوشت خودشون تصمیم‌گیری کنند.
پاسخ ها
رضا
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
ان شاالله چندتا جوان ۱۸،۱۹ ساله حزب الهی میاند و مشگل کل سیاست،اقتصاد و فرهنگ مملکت ۸۰ میلیونی را حل می کنند مثل دهه ۶۰
مسئله اینه که همیشه اخبار ارتباطات و مذاکرات و تماس را باید از طرف آمریکایی بشنویم و بعد طرف ایرانی مجبور می شود اعتراف کند!!!!! طبیعی است که آقای ظریف برای حال و احوال پرسی با این سناتور آمریکایی گفت و گو نکرده است و همه می دانیم سناتورهای آمریکایی چه مخالف سیاست های ترامپ و چه موافق با دولت آمریکا ، همه با دولت ترامپ ارتباط دارند بنابراین ارتباط ظریف با این سناتور معنایی جز مذاکره در باره شرایط موجود نداشته است. خب اگر مذاکره می کنید چرا مستقیم با دولت آمریکا مذاکره نمی کنید؟ چرا این همه واسطه درست می کنید؟آمریکا ۱۲ شرط را برای موضوع مذاکره تعیین کرده است خب بروید مذاکره کنید یا ۱۲ شرط را می پذیرید یا طرف مقابل را قانع می کنید که از برخی شروطش عدول کند چه ضرری دارد ؟ برخی ادعا می کنند آمریکا میز مذاکره را ترک کرد این ادعا خیلی بچگانه است برجام به تصویب کنگره آمریکا نرسیده بود و یک پیمان سست بود و هیچ تعهد قانونی برای آمریکا نبود و طبیعی بود که اوباما نباشد ممکن است اجرا نشود.اما همین برجام اگر پول های آزاد شده از آن خرج کشور و رفاه و آبادانی مملکت می شد آمریکا هیچوقت از آن خارج نمی شد. پس مقصر برهم خوردن برجام آمریکا نیست.
پاسخ ها
محمدمهدی
| United States of America |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
شما از تو کاستاریکا ارد نده
دوستان داخل ایران ماکه نتونستیم این تندروها رو نه هدایت کنیم و نه برشون داریم واسه همین جستیم. شما هم یه برشون دارید یا یه جوری در برید
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
هدف تند روها هم همینه!
jj.javad
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
نکته همینه
جناب اقای ضیاءالله اعزازی ملکی اگر سیاست نمی دانید لا اقل سکوت را که بلدید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
ظاهرا سکوت هم بلد نیست وگرنه انجام میداد
برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی / که در نظام سیاست ، ظریف پایمال است!
خوش به حالت ما نه پول داریم که در برویم و نه زور که بر کنارشان کنیم.
گذشته از این بحث که بحث بیخودی است یادم میاید چند سال قبل کنفرانسی درباره سوریه برگزار شد وقتی از ظریف پرسیدند در این کنفرانس درباره مسایل ایران هم مذاکره می کنید جواب سربالا داد و گفت ما اینجا آمده ایم که فقط درباره سوریه مذاکره کنیم این کنفرانس ربطی به ایران ندارد آنجا آمریکایی ها هم بودند حالا ظریف باید تمام دنیا را بگردد تا تنش بین ایران و آمریکا به جنگ تبدیل نشود
ظریف با این همه ماموریت دلاری هنوز نتونسته هزینه های سنگین ماموریت خودش پس بیاره
ظریف داری اشتباه میزنی برادر
باید شعر بیشتر بخوانی در اینصورت زبان فارسی شما تقویت شده و فشار از روی ایران برداشته میشود
آقای اعزازی وهم قطارهایش بفهمند که می توان ترامپ را از داخل آمریکا نیزتحت فشارقرار داد...آقای اعزازی و دوستانشان بفرمایند سفارتخانه هارا آتش بزنن..
هرجوردوست دارند از بیانات رهبر سوءاستفاده می کنند
اون آقای نماینده کار خودش رو درست داره انجام میده که تو کار ظریف دخالت میکنه؟
جناب اقای ظریف عاقل ترین وزیر امور خارجه که ایران به خود دیده است. بسیار فعال و پخته هستند و می دانند چه کار می کنند. اما جاهلان و خوارج مسلکان همیشه مایه دردسر و مشکل بوده اند. خداوند انها را هدایت کند. انشاءالله
هیهات من الذله
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر