بازدید 9496
پیمانه اقتصادی؛

حمایت از مصرف کننده با افزایش ۲۲ درصدی قیمت بلیت قطار/ معاون وزیر جهاد کشاورزی: سزای گران‌فروشی نخریدن است/ بیش از ۵ هزار میلیارد تومان ارزش خودروهای موجود در کف ایران‌ خودرو

این پیمانه تیتر‌هایی همچون خروج ارز برای واردات ۶۰ تن داس به کشور، عقبگرد شاخص کل بورس در اولین روز هفته، افزایش قیمت گندم و ذرت در بازار‌های جهانی، افزایش قیمت سکه در اولین روز هفته، خوش‌بینی بازار جهانی به افزایش قیمت طلا، فیس‌بوک هم ارز مجازی منتشر می‌کند، اختلاف حدود ۲۰۰ تومانی دلار در صرافی‌های بانکی و بازار آزاد و زیان یک هزار و ۵۰۰ تومانی مرغداران در فروش هر کیلو مرغ را در بر دارد.
کد خبر: ۹۰۱۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 26 May 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون خروج ارز برای واردات ۶۰ تن داس به کشور، عقبگرد شاخص کل بورس در اولین روز هفته، افزایش قیمت گندم و ذرت در بازار‌های جهانی، افزایش قیمت سکه در اولین روز هفته، خوش‌بینی بازار جهانی به افزایش قیمت طلا، فیس‌بوک هم ارز مجازی منتشر می‌کند، اختلاف حدود ۲۰۰ تومانی دلار در صرافی‌های بانکی و بازار آزاد و زیان یک هزار و ۵۰۰ تومانی مرغداران در فروش هر کیلو مرغ را در بر دارد.

حمایت از مصرف کننده با افزایش ۲۲ درصدی قیمت بلیت قطار

مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شورای عالی ترابری، پیشنهاد افزایش ۲۵ درصدی قیمت بلیت قطار را به ما ارائه داده بود که ما تنها با افزایش ۲۲ درصدی قیمت بلیت آن موافقت کرده ایم. تابش همچنین درباره گرانفروشی محصولات کشاورزی افزود: مسئول تنظیم کالای کشاورزی بر اساس مصوبه هیأت دولت با وزارت جهاد کشاورزی است اما سازمان حمایت نیز گرانفروشی در این کالاها را پیگیری می کند. تابش افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، سازمان حمایت مسئول قیمت گذاری خودروهاست و این مصوبه همچنان به اعتبار خود باقی است. در خصوص کنترل قیمت ها نیز برای خودروهای پرتیراژ مکلف کرده ایم تا ۸۰ درصد تولیدات خودروسازان برای فروش فوری و ۲۰ درصد برای تنظیم بازار باشد. خودروهای کم تیراژ را نیز روزانه رصد می کنیم که در نتیجه آن ۴ برند هاوال، کرمان موتور، بِستِر و C3 (متعلق به سایپا) را به دلیل گرانفروشی به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی کرده ایم. رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص قیمت پراید هم گفت: نرخ خودروی پراید مورد تأیید سازمان نیست و ما نرخ کارشناسی را استحصال کرده ایم.

خروج ارز برای واردات ۶۰ تن داس به کشور

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی در سال ۹۷ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۶۰ تن انواع داس و داسغاله وارد ایران شده است. بر اساس آمار گمرک واردات این حجم انواع داس و داسغاله به کشور، به ارزش ریالی یک میلیارد و ۹۳۷ میلیون و ۹۳۵ هزار و ۵۰۱ تومان و ارزش دلاری ۴۶۲ هزار و ۶۵۷ دلار به ثبت رسیده است. گفتنی است، انواع داس و داسغاله از کشور‌های امارات متحده عربی، اتریش، تایوان و چین وارد ایران شده است. در این میان اولین و بزرگترین صادر کننده انواع داس و داسغاله به ایران کشور اتریش بوده که با فروش بیش از ۸ تن، به ارزش ۳۱۵ هزار و ۵۷۶ دلار بوده است.

عقبگرد شاخص کل بورس در اولین روز هفته

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه چهارم خردادماه ۹۸، با کاهش ۸۵۴ واحدی معادل ۰.۴۰ درصد به رقم ۲۱۴ هزار و ۳۱۴ واحد رسید. این در حالی است که هفته گذشته نماگر در مجموع رشد ۲ درصدی را به ثبت رسانده بود. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۴۴ واحدی معادل ۰.۴۰ درصد به رقم ۶۱ هزار و ۳۴۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با ۳۱۲ واحدی معادل ۰.۶۵ درصد، عدد ۴۸ هزار و ۴۴۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۱۶ واحدی معادل ۰.۶۵ درصد به رقم ۳۳ هزار و ۵۲۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۴۴۵ واحد کاهش معادل ۰.۶۰ درصد را رقم زد و به سطح ۲۴۱ هزار و ۱۸۰ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۱۱۹۷ واحد کاهش معادل ۰.۷۴ درصد به رقم ۱۵۹ هزار و ۹۴۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۹۵۲ واحد افزایش معادل ۰.۲۳ درصد همراه بود و عدد ۴۱۷ هزار و ۱۶ واحد را به نمایش گذاشت.  

حمایت از مصرف کننده با افزایش ۲۲ درصد قیمت بلیت قطار/ معاون وزیر جهاد کشاورزی: سزای گران‌فروشی نخریدن است/ بیش از ۵ هزار میلیارد تومان ارزش خودروهای موجود در کف ایران‌ خودرو

افزایش قیمت گندم و ذرت در بازارهای جهانی

روز شنبه در بازارهای جهانی قیمت انواع غلات افزایشی بود. هربوشل گندم با 19.25 دلار نسبت به روز گذشته با 4 درصد افزایش به قیمت 489.5 دلار به فروش رفت. همچنین قیمت هر بوشل ذرت هم با 14.5 دلار افزایش یعنی 3.72 درصد به قیمت 404.25 دلار معامله شد.

به گزارش فارس، ایران در تولید گندم خودکفاست و نیاز به واردات ندارد اما 70 درصد نیاز داخلی ایران به خوراک طیور از جمله ذرت وارداتی است.  بر اساس گزارش بلومبرگ، دیروز قیمت دانه‌های روغنی نیز افزایشی بود. هر بوشل از این محصول با 8.25 دلار افزایش به قیمت 829 دلار و 75 سنت معامله شد. قیمت سویای خوراکی هم 3.3 دلار بالا رفت و با قیمت 300 دلار معامله شد. ایران واردکننده عمده دانه‌های روغنی است و حدود 90 درصد به واردات این محصول وابسته است، هر گونه نوسان در بازارهای جهانی روی قیمت داخلی نیز تأثیرگذار است. روز گذشته در گروه محصولات کشاورزی نرم نیز روند افزایشی بود. شکر 9 سنت، کتان 91 سنت و کاکائو 41 دلار افزایش داشت. در گروه دامی، دام زنده 20 سنت کاهش داشت اما دام مولد 20 سنت با افزایش همراه شد. 

افزایش بهای سکه در اولین روز هفته

روز شنبه، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) ۴ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان بود که نسبت به نرخ پایانی پنج شنبه گذشته، ۶۳ هزار تومان گران‌تر می‌باشد. هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز به رقم ۴ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان رسید که نسبت به پایان هفته قبل، ۱۰ هزار تومان افزایش داشت. هر نیم سکه بهار آزادی در اولین روز هفته، ۲ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان و هر ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و ۷۱۵ هزار تومان می‌باشد. بر این اساس، نیم سکه و ربع سکه با افزایش ۲۰ هزار تومان همراه شده اند. هر سکه یک گرمی یک میلیون و ۳۰ تومان بود که نسبت به روز پنج شنبه ۱۵ هزار تومان افزایش داشت و هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۳۳ هزار تومان ارزشگذاری شد. این در حالی است که پایان هفته گذشته، این رقم ۴۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان بود. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، یک میلیون و ۸۷۷ هزار تومان تومان قیمت گذاری شد که نسبت به روز  پنج شنبه ۱۹ هزار تومان افزایش داشت.

خوش‌بینی بازار جهانی به افزایش قیمت طلا

نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد اکثریت کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران همچنان انتظار دارند قیمت طلا در کوتاه مدت به سطح بالاتری افزایش پیدا کند. به گزارش ایسنا، سرمایه‌گذاران طلا ممکن است از عملکرد ضعیف طلا عصبانی شده باشند، اما با موفقیت طلا در حفظ رشد اخیر قیمتش، هنوز حاضر نیستند از خوش بینی به این فلز ارزشمند دست بکشند. خوش‌بینی بازار به روند صعودی طلا با وجودی حفظ شده که قیمت طلا در بازه محدودی حبس شده و در محدوده ۱۲۷۰ دلار از حمایت خوبی برخوردار است در حالی که در سطح ۱۲۹۵ تا ۱۳۰۰ دلار با مقاومت مواجه است. قیمت طلا اخیراً با فشارهای کاهشی روبه رو شده زیرا سرمایه‌گذاران با مشاهده تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین ترجیح می‌دهند دلار خریداری کنند. بهای این فلز ارزشمند بیش از ۵ درصد کمتر از رکورد قیمت ۱۳۴۶.۷۳ دلار در فوریه امسال است. در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال‌استریت، ۱۵ تن شرکت کردند که از میان آنها ۹ نفر یا ۶۰ درصد افزایش قیمت طلا را پیش بینی کردند و ۵ نفر یا ۳۳ درصد نظری نداشتند و یک نفر نیز کاهش قیمت طلا را پیش بینی کرد. در این بین، ۴۳۱ نفر در نظرسنجی کیتکونیوز از سرمایه گذاران شرکت کردند که از میان آنها ۱۰۳ تن یا ۵۵ درصد افزایش قیمت و ۱۲۵ تن یا ۲۹ درصد کاهش قیمت را پیش بینی کردند و ۶۹ نفر یا ۱۶ درصد نظری نداشتند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی: سزای گران‌فروشی نخریدن است

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در نشست خبری در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که هم اکنون گران‌فروشی محدود به یک یا چند کالا و یک یا چند نقطه از شهر نیست؛ به نظر شما مشکل این بازار در کجاست، گفت: هم اکنون هیچ مشکلی برای تأمین کالاهای اساسی مانند شکر، برنج، گندم و… نداریم و اگر تخلفی در نقطه‌ای از شهر و برای کالای خاصی می‌شود مسئولان دستگاه‌های نظارتی و مردم باید رفتارشان را نسبت به این مسأله تغییر دهند. وی افزود: از یک سو انتظار می‌رود که دستگاه‌های متولی امر نظارت مانند سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان تعزیرات حکومتی با گران‌فروشی و گران‌فروشان با دقت و حساسیت بیش‌تری برخورد کنند که البته این دستگاه‌ها امروز ساعات کاری بسیار شلوغی دارند و روزانه و هفتگی صدها پرونده در این زمینه تشکیل می‌دهند. معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: مردم هم باید این فرهنگ را در خود نهادینه کنند که سزای گران‌فروشی نخریدن است و اگر کالای گران را از فروشنده نخرند، او ترغیب به ادامه گران‌فروشی نمی‌شود. از سوی دیگر نیز مردم باید بدانند که بهترین و امین‌ترین ناظر خود آن‌ها هستند و باید به محض دیدن گران‌فروشی متولیان و ناظران را در جریان قرار دهند تا نسبت به شناسایی و برخورد با آن‌ها اقدام شود. به نقل از گزارش ایسنا؛ سیف درباره وضعیت بازار شکر اظهار کرد: هیچ مشکلی در تأمین شکر برای خانوارها، صنف و صنعت نداریم، چون بخش خصوصی به واردات حدود ۸۰۰ هزار تن شکر اقدام کرده و شرکت بازرگانی دولتی به نمایندگی دولت ضمن تأمین ذخایر استراتژیک کشور، به واردات ۴۰۰ هزار تن شکری اقدام کرده است که هم اکنون در حال انجام است.

فیس‌بوک هم ارز مجازی منتشر می‌کند

خبرها حاکی از آن است که شرکت فیس‌بوک مخفیانه طی سال گذشته روی عرضه ارز مجازی مخصوص خود کار کرده و می‌خواهد به زودی آن را منتشر کند. البته فیس‌بوک حدود یک دهه پیش هم رویکرد مشابهی در پیش گرفت اما در آن زمان مواجه خورد. فیس‌بوک که هم اکنون هم واتس‌آپ و هم ایسنتاگرام را در تملک خود دارد، حدود 2 میلیارد کاربر داشته که ‌می‌تواند از شکست مسبوق به سابقه این پروژه جلوگیری کند. اخیرا مدیران ارشد فیس‌بوک با تیم ارز مجازی این شرکت دیدار داشته‌اند و درباره نحوه اعلام عمومی عرضه ارز مجازی فیس‌بوک گفت وگو کرده‌اند. قرار است ارز مجازی فیس‌بوک که در داخل این شرکت فعلا با نام "گلوبال کوین" شناخته می‌شود، در ابتدای سال 2020 در چند کشور آغاز شود. مراحل آزمایشی و تست عرضه گلوبال کوین فیس‌بوک در اواخر سال 2019 انجام خواهد شد. بیش از یک سال است که یک تیم محرمانه در حال کار روی گلوبال کوین است. انتظار می‌رود با انتشار این ارز کاربران فیس‌بوک نه تنها بتوانند با استفاده از آن در داخل پلتفورم‌های این شرکت تراکنش انجام دهند، بلکه امکان استفاده از ان برای پرداخت در خارج از این پلتفورم‌ها را نیز داشته باشند.

اختلاف حدود ۲۰۰ تومانی دلار در صرافی‌های بانکی و بازار آزاد

در معاملات روز (شنبه چهارم خردادماه ۹۸) بر اساس اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی، (میانگین وزنی نرخ خرید و فروش ارزبر مبنای معاملات ثبت شده در سامانه نظارت ارز توسط بانک‌ها و صرافی‌های مجاز کل کشور است) هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۳۸۷۰ تومان خریداری شد و در مقابل به قیمت ۱۳۹۷۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد. این در حالی است که روز پنج شنبه، نرخ فروش دلار در این سامانه، ۱۴۰۵۰ تومان بود. همچنین هر اسکناس یورو در سامانه سنا، به نرخ خرید ۱۵۷۷۰ تومان و نرخ فروش به متقاضی دریافت یورو، ۱۵۸۷۰ تومان بود که نسبت به روز پنج شنبه، ۸۰ تومان کاهش داشت. هرچند مشاهدات میدانی از سطح بازار آزاد ارز تهران، حکایت از دلار ۱۴۲۰۰ تومانی و یورو ۱۶۱۰۰ تومانی در معاملات بین خریدار و فروشنده داشت.

زیان یک هزار و ۵۰۰ تومانی مرغداران در فروش هر کیلو مرغ

عظیم حجت عضو هیأت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی از ثبات نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۷ هزار و ۸۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ۱۱ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است. وی افزود: با توجه به شرایط کنونی عرضه در برابر تقاضا، پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ تا پایان ماه مبارک رمضان نوسان چندانی نداشته باشد. حجت قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری را ۹ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها را ۱۳ تا ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: عرضه مرغ با نرخ‌های کنونی بیانگر حداقل زیان یک هزار و ۵۰۰ تومانی مرغداران در فروش هر کیلو محصول است. عضو هیأت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی قیمت مرغ در بازار را پیش بینی کرد و افزود: با توجه به ازدیاد تقاضا همزمان با آغاز سفر‌ها بعد از ماه مبارک رمضان در کنار کاهش جوجه ریزی پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ در بازار تا حدودی بهبود یابد. وی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، ازدیاد عرضه در برابر تقاضا را دلیل اصلی کاهش قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و گفت: طبق روال همه ساله جوجه ریزی بیشتری برای ماه مبارک رمضان نسبت به ایام عادی سال صورت گرفته است، اما امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کشش چندانی در بازار وجود ندارد که در نهایت کاهش تقاضا نسبت به عرضه، افت قیمت مرغ و زیان مرغداران در بازار را به همراه داشته است.

بیش از ۵ هزار میلیارد تومان ارزش خودروهای موجود در کف ایران‌ خودرو

عضو هیأت مدیره انجمن قطعه‌سازان در یک نشست خبری با بیان اینکه در سال ۹۶ و ۹۷ تحمیل قیمت به خودروسازان باعث شد تا ایران‌ خودرو با زیان ۷ هزار میلیارد تومانی روبه‌رو شود و سایپا نیز به همان میزان ضرر کرد، گفت: هم اکنون برخی معتقدند در صنعت خودرو انحصار وجود دارد، ولی باید بگوییم این انحصار در عرضه مواد اولیه از جمله مس، آلومینیوم، فولاد و پتروشیمی نیز وجود دارد. وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سه روز پیش در جلسه‌ای با مقیمی، معاون وزیر صنعت اعلام کردیم که قطعات الکترونیک بیشترین سهم را در کسری قطعات خودروهای کف کارخانه دارند و برخی قطعات طوری تولید شده‌اند که قطعات متصل به آنها نیز باید به طور خاص توسط تولیدکننده همان قطعه اولی ارائه شود که نوعی انحصار را به وجود می‌آورد. شه‌پری تصریح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌:‌‌‌‌‌‌‌‌ در حال حاضر ۹۲ هزار دستگاه خودرو در ایران‌ خودرو انباشت شده و بیشتر از ۸۰ هزار دستگاه خودروی ناقص نیز در سایپا موجود است. وی اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باید مشخص شود کدام شرکت قطعه‌ساز بیشترین میزان ارز دولتی را دریافت کرده، بیشترین مطالبات را از خودروسازان گرفته و در عین حال، بیشترین سهم را در قطعات کسری خودروها دارد. عضو هیأت مدیره انجمن قطعه‌سازان با بیان اینکه خودروهای موجود در کف ایران‌ خودرو بیش از ۵ هزار میلیارد تومان ارزش دارند، گفت: ارزش خودروهای انباشت‌شده در سایپا نیز همین حدود است. وی در پاسخ به این سؤال فارس که آیا در حال حاضر خطوط تولید خودروسازان متوقف است، گفت: هیچ یک از خطوط تولید شرکت‌های خودروساز متوقف نشده، ولی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌با کسری قطعه روبه‌رو هستند. شه‌پری اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خط تولید ایران‌ خودرو در حال متوقف شدن بود که کسری قطعه را به ما اعلام کردند و توانستیم از بازار این قطعه را برای آنها تأمین کنیم.

قیمت‌های سرسام آور لاستیک کامیون‌ها در بازار آزاد!

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور اعلام کرد، اگر یک کامیون کشنده ۱۸ چرخ بخواهد پنج جفت لاستیک مورد نیاز خود را در یک سال تأمین کند، باید بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان بسته به چینی، کره‌ای یا فرانسوی بودن لاستیک پرداخت کند. احمد کریمی با اشاره به آخرین وضعیت تأمین لاستیک کامیون‌داران و نرخ‌های موجود در بازار، اظهار کرد: ما بخشی از وضعیت به وجود آمده به دلیل تحریم‌ها را درک کرده و تابع آن هستیم، اما متأسفانه بخشی از مشکلات به دلیل سوءمدیریت در وزارتخانه‌های مختلف است و این مسأله باید مدیریت شود. وی ادامه داد: از توزیع لاستیک پس از گرانی‌های به وجود آمده ۱۰ ماه می‌گذرد، اما نتوانسته‌ایم جفت دوم لاستیک‌ها را به ناوگان خود ارائه کنیم. دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که یک کامیون کشنده ۱۸ چرخ در یک سال پنج جفت لاستیک، یک کامیون ۱۰ چرخ طی یک سال سه جفت لاستیک و یک کامیون شش چرخ طی یک سال دو جفت لاستیک را به طور متوسط نیاز دارند، اظهار کرد: متأسفانه به کامیون‌های کشنده نیز بیشتر از دو حلقه لاستیک نداده‌ایم و ارائه‌ی جفت دوم لاستیک‌ها برای کامیون‌های ۱۸ و ۱۰ و شش در مرحله‌ی اولیه قرار دارد و تنها به ۱۰ درصد متقاضیان ارائه شده است. کریمی با بیان این‌که توزیع لاستیک مورد نیاز کامیون‌ها از بیستم خردادماه سال گذشته شروع شد، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری توزیع جفت دوم لاستیک‌ها آغاز شده است اما سرعت لازم و کافی ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴۳
معاون وزیر این که می گویی نخرید حرف عوام و مادر بزرگ من است شما که حقوق دریافتی بالایی دارید باید راهکار بدهید
پاسخ ها
تمشکال
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
این چه حرفی هست /سزای گرانفروشی نخریدن است // ما برای قانون خون داده ایم که این حرفهای دوران قرون وسطی را بشنویم مگر قانون را چه شده است که نمی توانند عدالت را اجرا کنند ؟
ناشناس
| Germany |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
مجوز صادرات مواد غذایی میدهید و با این کار قیمت اقلام خوراکی رو بفلک می رسانید بعد میگید گرون نخرین !!! پس مردم بجای غذا برگ درخت بخورن ؟ غذاها که همه میره برای کشورهای همسایه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
حال که نفت فروش نمی رود باید مواد غذایی صادر شوند تا دلار گیر بیاد برای حقوق نیروهای خارجی؟
سیذرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
اگر به بجای داس و خودروهای لوکس و سنگ قبر و
دسته بیل و غیره سنوات قبل کالاهایی که با ارز دولتی با رانت و مجوز خودی ها وارد کشور شد کالاهای اساسی و کالاهای مورد نیاز مردم وارد کشور
میشد وضعیت اقتصادی و اجتماعی اینگونه نبود ؟؟؟چشمان وگوشهای خود را باز کنید
وقتی دولت و مجلس آب برق گاز حمل ونقل حقوق را افزایش می دهد این یعنی افزایش بهای تمام شده هر کالا و این یعنی افزایش قیمت کالا چرا از نا آگاهی مردم سوء استفاده می کنید...
به شخصی که سزاي گران فروشي را نخريدن مي داند نبايد بگويد پس گرفتن حقوق مديريتي ایشان براي چيست؟!!!!
شما اراده میارزه با گران فروشان را ندارید اونوقت به مردم میگویید سزای گرانفروش نخریدن است، پس در موارد زیر هم باید گفت:
- سزای دزدان خالی بودن منزل است.
- سزای اختلاسگران نگذاشتن پول در بانک است.
- سزای آلودگی هوا نکشیدن تنفس است.

شما گردن کلفتهای ظالم را رها کرده اید و به مظلومین و ستم دیدگان می گویید مقصر شمایید و خودتان را از وظیفه اصلی و شرعی رها می کنید.
جدا زبان قاصیر است در تمجید و تقدیر
آقای تابش چقدر به فکر ما مصرف کنندگان کم در آمد هستیدکه 3 درصد برای مردم شریف ایران تخفیف گرفتید!!
آفرین به شما!!
احسنت به شما!!!
آقای تابش در یک جمله : خسته نباشی آقاااااااا
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
ببین به کجا رسیدیم که یکی میاد اجناس و خدامت رو گرون می کنه و میگه از مصرف کننده حمایت می کنیم. من موندم اونایی که مستقیما از زبون ایشون این حرفو شنیدن اعتراض نکردند؟!
ناشناس
| Turkey |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
خسته نباشی آقا نه!!!
باید بگوییم خسته نباشی دلاور ،خدا قوت قهرمان.
فرماندهی رفت بالای جایگاه و رو به سربازها و درجه دارها گفت :برای رفاه حال سربازها و درجه دارها حقوق افسرها را زیاد کردیم.منظورش این بود که با اینکار دیگر افسرها درجه دارها و سربازها را اذیت نمیکنند.ولی سربازها و درجه دارها در حیرت بودند که چی ؟چرا برای رفاه حال ما حقوق خودمان را زیاد نکردند ؟
حال، وصف حال ماست که برای رفاه حال مصرف کنندگان 22درصد بلیط را گران فرمودند.!!!
همش توجيه، همش بهانه
جناب وزير نميشه با هوا زندگي كرد، درآمد ما هم به اندازه شما نيست كه اين قيمتها برايمان گران نباشد
تو اين مملكت هيچكس مقصر نيست و همه مسئولين اصولي كار ميكنن به جزء مردم كه دستشون از گرفتن حقوقشان كوتاهه
با افزایش تنها 22 درصدی بلیط قطار از 25 درصدی پیشنهادی ، برای حمایت از مصرف کننده ..... 22 درصد با 25 درصد تفاوت چندانی نداره...
۵هزار میلیارد تومان به قیمتهای خودروهای گران شده یابه قیمت خودروهای پارسال؟
خودرو سازان منتفع کامل شدند از این داستان کمبود قطعه و خودروهای خود را حداقل ۲ برابر گران تر نسبت به پارسال خواهند فروخت.
خودروسازان داخلی که چه عرض کنیم درستش دو شرکت خودروسازی داخلی بازار را انحصاری خود کرده اند و هر بلایی بخواهند سر بازار در می اورند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
اگر خودرو ساز داخلی بودند این قدر افزایش قیمت نداشتند.......
معاون وزیر جهاد کشاورزی: سزای گران‌فروشی نخریدن است

راست ميگه چرا نميفهميد نون گرون شده نخريد پياز گرون شده نخريد اجاره خونه گرون شده خونه اجاره نكنيد.تاكس گرون شده سوار نشيد..منظور اينه سرتون رو بزاريد زمين و بميريد .
نخریم گرون تر میشه!
خوب سزاي گران فروشي نخريدنه . اونوقت شما چه كاره ايد؟ اين همه دستگاه هاي عريض و تحويل توان برخورد با چند نفر خائن را ندارند .
من از اول سال گوشت نخریدم
ارزون شده ؟
این داستان حمایت از مصرف کننده خیلی جالب بود . پس از مدتها کمی خندیدم ،واقعا خسته نباشید.
اگر مردم نخرند آن را باقیمت مناسبتر صادر خواهدند کرد.
در مقابل مشکلات اقتصادی باید راهکار اقتصادی داد نه مبارزه منفی و ضمناً در قرن کنونی مردم در مقابل گرانی، نخریدن را انتخاب نمی کنند بلکه خواهان پاسخگویی و یا استعفاء وزیر و معاونانش می شوند. و در آخر آنکه هنوز مشکل شکر حل نشده است لطفاً در سطح شهر تشریف بیاورید و ببینید کدام سوپر مارکت و یا فروشگاه های زنجیره ای شکر موجود دارند و شکر در اختیار مردم می گذارند.
عجب سازمان حمایتی در کشور فعالیت میکند خیلی دردسر به خودتان ندهید معنی حمایت هم شنیدیم.چشم نخورید با این همه فعالیت الکی و تازه هم افتخار میکنید که حامی مصرف کننده هستیم .
خدایا ؛ بیشتر از مسئولین از خودم خستم ، از بی عرضگی خودم ، .

آنها هر چه میخواهند میگویند و میکنند !!!!!!!!

آقای مسئول ؛ نان هم گران شده ، نخریم ؟

گوشت چی ؟ اونم گران شده ، اونم نخریم ؟

مردم رو ذله کردید ،
معاون وزیر یک بار هم که شده درست گفت : " سزای گران فروش نخریدن است"
یک بار برای همیشه از این دو فرغون ساز وطنی جنس نخریم شاید سایه نحس ایشان از سر ما کم شود. به شرط این که وزیر محترم ما را به ضد انقلاب بودن و چه و چه مفتخر نکند
اونوقت سزای گران فروش چیست؟؟؟؟؟تکریم و حمایت و ......
تا زمانيكه إصلاح ساختاري در سيستم انجام نشه و افراد در مقابل مسؤليت خودشون پاسخگو نباشن در همين دور باطل خواهيم ماند
من بازنشسته از قول خودم میگم من نمیتونم بخرم چه بگید چه نگید این صحبتها مال کشورهای اروپاییه که همه چی مناسب هست حالا یه یه جنسی گرون شده بعد مردم میان اون جنس رو نمی خرند .
زماني اين نوسته هه معنا و مفهوم دارند كه ما ندانيم عامل گراني اجناس و به خصوص خودرو چه كسي است 51 دردص سهام شركتها ي خودروسازي به نام دولت است چرآ اقاي بعد از جابجايي وزير صنغعت و بعد از چهار برار شدندقميت خودرو و بعد ازاينكه مجلس واردات خودرو هيبريد را تصويب كرديد اين آقايان گفتند شوراي رقابت دوباره براي قيمت گذاري مرجع است در مصاحبه تلويزيوني آقاي شوراي رقابت مي گويد براساس مصوبه قبلي مجلس ورادات خودرو ممنوع است سوال هزاران خوردو كه هر روز تو جاده بندر عباس به سمت تهران توسط كاميون به در حركت است را چه كسي مجوزداده است وارده كننده كيست ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مراتب تشكر خود را از معاون جهاد كشاورزي به خاطر ارائه راهكار مقابله با گران فروشى اعلام مي دارد !!!
شما چه معاونی هستید خوب شد نشدی رئیس جمهور وقتی آن وسط بیابان وسیله ات خراب شده احتیاج به قطعه آی داری باید تهیه کنی چه جورگرانی علاج نخریدن عجب همین شماها که مملکت به این روز افتاده
آخه مشكل اينه كه همه گرون مي فروشند! مي فرماييد چه كار كنيم؟
حمایت از مصرف کننده این لغت چه معنی دارد مواد غذایی کالاهای اساسی دارو و درمان ویزیت و.... ارزاق عمومی ولبنیات و مایحتاج مردو و کرایه ماشین وحمل و نقل و مترو اتوبوس و قطار و........ به نام حمایت از مصرف کننده به چه شکلی و به چه معنایی ..... همه چیز به نفع سرمایه داری گران میشود و هر روزه منافع و سرمایه این گروه بیشتر شده !!!!! جمله گرانی و افزایش قیمت برای جمایت از مردم مستضعف وکارمند وکارگر ضعیف و حقوق بگیر چه معنایی دارد !!!! تابناک صدای مردم است ایا گرانی و افزایش قیمت ......حمایت از مصرف کننده است ؟؟؟؟؟؟؟
وای بر مسیولینی که به همه توصیه میکنن نخورید نخرید نپوشید... از ماست که بر ماست
دولت اعتدال همه چیز را گران می کند و آن وقت اعلام می نمایید پیدا کنید گران فروش
نخیر مجازات گرانفروش دزدیدن است.دیشب چهارصد کیلو برنج طارم عطری از آقای گرانفروش دزدیدم
دولت و شما مسئولین هم که هیچگونه مسئولیتی ندارید و بازاروقیمتها و خودرو و... را هم رها کردید
دولت و شما مسئولین هم که هیچگونه مسئولیتی ندارید و بازاروقیمتها و خودرو و... را هم رها کردید
سلام : سازمان حمایت مصرف کنندگان :ای کاش ان سه درصد را اضافه میکردید که هم منتی دیگر بر ما نگذارید و هم بهانه ای برای راه اهن برای افزایش مجدد نباشد هرچندبرای افزایش قیمت مسئولین انقدر خجالتی هستند که نیازی به بهانه نداشته باشند
درجائی دیگر گفتند که سزای گران فروشی نخریدن هست ویا میگویند الحمدالله اجناس اگر گران هست ولی کمبودی نیست
اینها حرفها دیگر از مضحکه ترین حرفها هست ...
اخر یکی نیست که بگوید موادساده واولیه خوراکی مثل روغن پیاز و گوجه را هم نخریم تا ببینیم کی تصمیم به مبارزه با گران فروش ها دارند.یا اگر اجناس به وفور هست ولی گران که نتوان بخریم مثل ان است که بگوئید الحمدالله طلا و خودرو و مسکن اگر گران هست ولی در بازار به حد رفع نیاز هست .وقتی نتوانیم بخریم حال این طلا و خودرو و مسکن به فور چه درد مارا دوا میکند.حالا حکایت فور اجناس ولی گران شماهاست.
درسته سزای گرونی نخریدن است تا بیشتر بتوانند صادر کنند و سود بیشتری ببرند
تا زمانی که راه صادرات باز است نخریدن هیچ تاثیری ندارد
نخرید تا ارزان شود. بدترین راه حل
معاون وزیر جهاد کشاورزی: سزای گران‌فروشی نخریدن است
لطفا از فردا نان و گوشت و تخم مرع و مرغ و پیاز و میوه و سیب زمینی نخرید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار