بازدید 13303
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با «تابناک»؛

لیست امید تا پشت درب مجلس بود؛ما دیگر با امیدی ها کاری نداریم!

به نظر می‌رسد قرار است سال آخر آبستن برخی حوادث باشد! محمدرضا عارف، مرد همیشه ساکت امیدی‌ها، چند روزی است، سکوت خود را شکسته و امروز رسما برای ریاست مجلس نام نویسی کرده است؛ نام نویسی که راه را بر هرگونه ائتلاف امیدی‌ها بسته و اصولگرایان را در یک دوراهی قرار می‌دهد؛ بنابراین، در صورتی که بخواهند مانند سال‌های گذشته کاندیدا داشته باشند، لیست آن‌ها قطعی خواهد بود و اگر با مستقلین ائتلاف کنند، باید برخی گزینه‌های آنها را یک سال دیگر در مجلس تحمل کنند.
کد خبر: ۹۰۱۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۱ 25 May 2019

لیست امید تا دم در مجلس بود/ لاریجانی خط قرمز ماستسرانجام موسم چهارمین انتخاب هیأت رئیسه مجلس فرا رسید؛ مجلسی که کرسی ریاست آن سه دوره است در اختیار علی لاریجانی بوده و همه اعضای هیأت رئیسه نیز به جز سال گذشته از حامیان خود وی برگزیده شده بودند.

به گزارش «تابناک»؛ اما به نظر می‌رسد قرار است سال آخر آبستن برخی حوادث باشد! محمدرضا عارف، مرد همیشه ساکت امیدی‌ها، چند روزی است، سکوت خود را شکسته و امروز رسما برای ریاست مجلس نام نویسی کرده است؛ نام نویسی که راه را بر هرگونه ائتلاف امیدی‌ها بسته و اصولگرایان را در یک دوراهی قرار می‌دهد؛ بنابراین، در صورتی که بخواهند مانند سال‌های گذشته کاندیدا داشته باشند، لیست آن‌ها قطعی خواهد بود و اگر با مستقلین ائتلاف کنند، باید برخی گزینه‌های آنها را یک سال دیگر در مجلس تحمل کنند.

خبر‌های رسیده حکایت از این دارد که اصولگرایان در نشستی در اردوگاه باهنر، با لاریجانی توافق کرده‌اند که او تنها نامزد ریاست مجلس از طرف اصولگرایان باشد. در مقابل لاریجانی و فراکسیون مستقلین از نایب رئیسی دهقان و مصری حمایت کنند.

چنین ائتلافی می‌تواند صندلی‌های نایب رئیسی را از پزشکیان و مطهری پس بگیرد، اما مسأله اینجاست که این افراد نیز در جایگاه هیأت رئیسه، حاضر به دفاع از باور‌های اصلاح طلبان نیستند و همین باعث شده تا در خود فراکسیون امید نیز موافقان و خالفانی داشته باشند.

با این حال، فراکسیون امید امروز نظر قطعی خود را در خصوص انتخابات هیأت رئیسه اعلام و اسامی و کاندیداهای خود را نیز رسانه ای کرد؛ بنابراین، با اعلام این موضوع، دیگر بحث ائتلاف در جناح اصلاح طلب مجلس منتفی است و این فراکسیون، مستقل وارد کارزار انتخابات خواهد شد.

اما در سوی دیگر ماجرا، فراکسیون مستقلان مجلس هستند. این فراکسیون ریاست لاریجانی بر مجلس را خط قرمز خود قرار داده و اعضای این فراکسیون اعتقاد دارند در صورتی که هر یک از فراکسیون‌ها بپذیرند لاریجانی رئیس بماند با وی وارد معامله خواهند شد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: کمیته بررسی موضوع انتخابات هیأت رئیسه در فراکسیون مستقلان، مسئولیت انتخابات را بر عهده گرفته و این کمیته در حال بررسی جوانب گوناگون موضوع است.

وی گفت: فراکسیون هنوز در خصوص هیأت رئیسه به جمع بندی خاصی نرسیده است؛ اما چیزی که مشخص است این که امید‌ی ها درک می‌کنند و من امیدوارم بتوانند به نتیجه هم برسند.

وی در پاسخ به این که شما با امیدی‌ها قصد ائتلاف ندارید، گفت: زمانی که امیدی ‌ها رئیس انتخاب کرده اند، دیگر راهی برای ائتلاف باقی نگذاشته اند؛ به عبارت دیگر، راه همه ائتلافی ها را بسته اند.

وی در ادامه یادآور شد: پیش شرط مستقلان مجلس این بود که لاریجانی باید رئیس مجلس باشد. اگر اصولگرایان هم حاجی بابایی یا هر فرد دیگری را به عنوان رئیس انتخاب کنند، ما با آن‌ها هم ائتلاف نخواهیم کرد. اگر رئیس انتخاب نکرده باشند، می‌نشینیم و روی سایر گزینه‌ها با یکدیگر حرف می‌زنیم.

این نماینده مجلس در پاسخ به این که چرا راه خود را با امیدی‌ها جدا کردید، گفت: این گونه نبود و انتخابات در آن زمان یک اجماع انتخاباتی بود. ما هیچ چیزی را امضا نکردیم؛ لیستی بود به نام لیست امید که تا دم در مجلس بود و بعد از آن، ما دیگر با امیدی‌ها کاری نداشتیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۷
شرم و حیا هم خوب چیزیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
حیف رایی که حروم لیست امید کردم، حیییف و صد حیف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
واقعا ! مملکت گرفتار جنگ اقتصادی و دشمن در کمین ضربه زدن به ماست آنوقت تو مجلس جنگ سر کرسی ریاست و نائب رئیس است ! کاش ملت متوجه میشدن و در انتخابات آینده با بصیرت رای بدهن ! کاش امثال شهید بهشتی زنده بودن آنوقت ایندوره در مورد قدرت و خدمت چی میگفت
ما عاشقان خدمتیم نه شیفتگان قدرت ظاهرا شده ما عاشقان ریاستیم و بقیه اش کشکه
مملکت مسوول جوان باسواد ،پرانرژی و دلسوز می خواد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
مملکت مسئولی میخواهد که ایران وایرانی پرستی در خونش باشد حلال وحرام سرش بشود عرضه ولیاقت داشته باشد
چقدر دعوای ریاست وقتی مردم فقیرند و گرسنه زشت است
بله فراکسیون امید . لابی های بسیار نون و آبدار شبهای استیضاح وزیر و یکی از مسببین اصلی اوضاع اقتصادی فعلی
ﺩﻭ ﺑﺎﺭ ﺑﻪ ﺧﺎﺗﻤﻲ ﺭاﻱ ﺩاﺩﻡ و ﻫﺮ ﺑﺎﺭ ﮔﻔﺖ ﺗﻜﺮاﺭ ﻣﻴﻜﻨﻢ ﺑﻪ اﺣﺘﺮاﻣﺶ ﺭاﻫﻲ ﺻﻨﺪﻭﻕ ﺭاﻱ ﺷﺪﻡ.
ﻭﻟﻲ ﺩﻳﮕﺮ ﺣﻨﺎﻳﺸﺎﻥ ﺭﻧﮕﻲ ﻧﺪاﺭﺩ. ﻛﺎﺭ ﺟﺮﻳﺎﻥ اﺻﻼﺡ ﻃﻠﺐ و ﮔﻔﺘﻤﺎﻥ اﺻﻼﺡ ﻃﻠﺒﻲ ﺑﻪ ﭘﺎﻳﺎﻥ ﺭﺳﻴﺪ.
تابناک فریب مثبت منفی های چهارتا بیکار ولگردی که مزدوری آمریکا را می کنند نخوری جوانان غیرتمند ایران مثل این ولگرد ها بیکار نیستند که بیایند اینجا کامنت بگذارند تا حساب کار معلوم شود
پاسخ ها
حمید رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
ولگرد خودتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
خودتم که کامنت گذاشتی جوان غیرتمند
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
یعنی الان تو مزدور امریکایی که اینجا کامنت گذاشتی؟؟؟ برو خودتو به یه دکتر نشون بده من به عنوان یک روانشناس حتم دارم که اسکیزوفرنی داری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
فکر کنم گربه های محله رو هم در چشم مزدور می بینی
مردم توجهی به اخبار مجلس نمیکنند
نماینده ها ، هرکاری دلتان خواست انجام دهید

روزهای پایانی مجلس به کامتان
اصلاح طلبان بدلی و نفودی نتیجش همینه اش نخورده دهن سوخته و...
تا وقتی سیاستمداران ما تا این حد عهد شکن،بی تعهد و نان به نرخ روز خور هستن....
هیچ شانسی برای پیشرفت نداربم....
با حذف فله ای سیاستمداران دلسوز این کشور باید هم شاهد بروز این کوتوله های سیاسی باشیم....
مملکت مجلس میخواهد چیکار به چه دردی میخوره که عارف یا ایکس بشود رییس مملکتی که آمار دزدی فحشا فساد بیکاری بدبختی آز حد امور گذشته مجلس چه معنی داره
مجلس نماینده میخواهد از جانب کشور ایران صحبت کند
نه پرت تحویل بدهد
جمع کنید این بساط ....
استاداین حرف ها راقبل ازانتخابات مجلس میگفتید نه بعدازاینکه انتخاب شدید وبه مجلس راه پیداکردید
اگه یه خورده منطقی بودند نمایندگان با این وضع گرانی وتورم باید استعفا می دانند بخصوص کمسیون صنایع ومعادن وعمران ومسکن
خدا خداست، عجب صبری خدا دارد
وقتی ترزا می نخست وزیر انگلیس رو با خیلی از این مدیران مقایسه میکنیم اون موقع تفاوت در سطح کشور ها و رفاه و همه چیز مردم رو شاید بتونیم درک کنیم..با بغضی که نشون از خیلی چیزا میداد..گفت نتونستم خواسته های مردم رو براورده کنم با معذرت خواهی از مردم کناره گیری کرد..حالا مدیران ما واسه یه روز بیشتر مدیریت از سر و کول هم بالا میرن
پاسخ ها
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
همه بازنشسته ها با لابی گری دوباره میان سرکار! کسی که تو استانداری عزل شده میاد تهران پست شهرداری میکیره! خوب چی توقع دارید
مدتیه اصلاً اخبار مجلس رو دنبال نمی کنم. قبلاً فکر میکردم اینا خواستهای مردم را نمایندگی می کنند.
مجلس؟
حیف امثال عارف که تو این مجلس! نابود شدند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل