بازدید 59326

سوءاستفاده از برق صنعتی و کشاورزی در مزارع استخراج ارز دیجیتال؛ آیا پای چینی‌ها در میان است؟

روز گذشته، خبری مبنی بر اینکه استودیو تبدیل به مزرعه استخراج ارز‌های دیجیتالی شده و در آن بیت کوین استخراج می‌شود، منتشر شد. از آنجا که هزینه برق صنعتی و کشاورزی در ایران بسیار پایین است، گفته می‌شود بسیاری از جمله چینی‌ها به سوله‌های کشاورزی و صنعتی جهت ایجاد مزرعه‌های استخراج ارز‌های دیجیتالی هجوم آورده اند.
کد خبر: ۹۰۱۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶ 25 May 2019
تابناک اقتصادیروز گذشته، خبری مبنی بر اینکه دو استودیو تبدیل به مزرعه استخراج ارز‌های دیجیتالی شده و در آن بیت کوین استخراج می‌شود، منتشر شد. از آنجا که هزینه برق صنعتی و کشاورزی در ایران بسیار پایین است، گفته می‌شود بسیاری از جمله چینی‌ها به سوله‌های کشاورزی و صنعتی جهت ایجاد مزرعه‌های استخراج ارز‌های دیجیتالی هجوم آورده اند. در این میان علاوه بر اینکه خرید و فروش بیت کوین و ارز‌های دیجیتالی در ایران ممنوع است، هنوز قانون شفافی در مورد صنعت ماینینگ (استخراج) در ایران وجود ندارد!

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ چند وقتی است که دوباره موضوع ارز‌های دیجیتالی و بیت کوین به سوژه برخی رسانه‌ها و فعالان اقتصادی تبدیل شده است. این بار به جای خود ارز‌های دیجیتالی و بیت کوین و مطرح شدن این پرسش که آیا این ارز‌ها قابل اعتماد هستند یا خیر، موضوع "مزرعه استخراج ارز‌های دیجیتالی" یا به اصطلاح انگلیسی فارم ماینینگ و معایب آن برای اقتصاد کشور مطرح شده است. شاید هنوز هم برای بسیاری این پرسش مطرح باشد که اصلاً ارز دیجیتالی یا بیت کوین چیست و یا این پرسش مطرح باشد که مزرعه استخراج ارز‌های دیجیتالی چیست؟

قبل از آن که به این پرسش‌ها پاسخ داده شود، باید گفت دلیل مطرح شدن و پیگیری سوژه حاضر این است که روز گذشته عکسی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد گویا دو استودیو، به محلی برای استخراج ارز دیجیتال و بیت کوین تبدیل شده است. همچنین علی شریعتی، عضو اتاق بازرگانی تهران به تازگی در شبکه اجتماعی توئیتر مطلبی را در مذمت و تهدیدات مزارع استخراج ارز‌های دیجیتالی برای اقتصاد کشور منتشر کرده است.

فارغ از اینکه خبر منتشره در مورد این دو استودیو چقدر صحت دارد؛ پیگیری دوباره موضوع ارز‌های دیجیتالی و پاسخ به این پرسش‌ها که مزرعه استخراج ارز دیجیتالی چیست؛ چه کاری انجام می‌دهد؛ چه معایب و مزایایی برای اقتصاد کشور دارد؛ هزینه‌های راه اندازی یک مزرعه استخراج ارز دیجیتالی چقدر است و آیا پشت قضیه راه اندازی این مزرعه استخراج ارز‌های دیجیتالی چینی‌ها حضور دارند یا خیر، می‌تواند مهم باشد.

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال به عنوان یک واحد پولی یا واسطه تبادل (جدا از واسطه‌های فیزیکی مانند اوراق بانکی یا سکه) است که به صورت الکترونیکی ذخیره و منتقل می‌شود و مبنای آن صفر و یک است. این ارز که بر پایه اینترنت تعریف می‌شود، دارای ویژگی‌های مشابه با پول فیزیکی است، اما تراکنش‌های انتقال سرمایه را به صورت آنی و بدون مرز بین افراد انجام می‌دهد.

ارز‌های دیجیتال به منظور امنیت و ناشناس بودن ساخته شده اند. تقلب در تراکنش‌های ارز‌های دیجیتال جایگاهی ندارد. کسی مالک آن‌ها نیست و کسی نمی‌تواند آن‌ها را متوقف یا هک کند. آن‌ها غیرمتمرکز هستند و واسطه‌ها را حذف می‌کنند.

ارز‌های مجازی و رمزارز‌ها هر دو از نمونه‌های ارز‌های دیجیتالی می‌باشند. با توجه به اینکه تعداد ارز‌های دیجیتالی زیاد است، اما بیت کوین، اتریوم، ریپل و لایت کوین از جمله ارز‌های دیجیتالی مشهور هستند.

مزرعه استخراج ارز دیجیتال چیست؟

همان گونه که اشاره شد، در اصطلاح انگلیسی به مزرعه استخراج، فارم ماینینگ می‌گویند. ماینینگ یا استخراج ارز دیجیتالی یکی از بهترین راه‌ها برای کسب درآمد از طریق ارز‌های دیجیتالی است. فارم ماینینگ یا مزرعه استخراج فضا یا سوله‌ای است که به دستگاه‌های استخراج  ارز دیجیتال (اسیک ماینر)  اختصاص یافته است. یک فارم ماینینگ یا مزرعه استخراج می‌تواند از تعدادی محدود تا چند هزار اسیک ماینر و منبع تغذیه همراهشان که در ساختاری قفسه مانند مرتب شده اند تشکیل شود.

سوءاستفاده از برق صنعتی و کشاورزی در مزارع استخراج ارز دیجیتالی، آیا پای چینی‌های در میان است؟
 
آیا راه اندازی یک مزرعه استخراج ارز دیجیتال در ایران قانونی است؟

بانک مرکزی ایران در نهم دی ماه ۱۳۹۶، طی اطلاعیه‌ای به کارگیری ابزار بیت کوین و سایر ارز‌های مجازی در تمام مراکز پولی و مالی کشور را ممنوع اعلام کرد. طبق این اطلاعیه هرگونه استفاده و خرید و فروش بیت کوین و سایر ارز‌های دیجیتال در بانک ها، مؤسسات مالی و صرافی‌های دارای مجوز بانک مرکزی رسما ممنوع اعلام شد. در ۲۷ آذر ماه ۱۳۹۷ سرهنگ حسین رمضانی معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا در زمینه ارز‌های رمزنگاری شده و ممنوعیت هرگونه معامله ارز‌های دیجیتال در کشور گفت: صرفا معامله و فعالیت از طریق بیت کوین در کشور ممنوع نیست و انواع ارز‌های دیجیتال و در کل مجموعه پول‌های رمزینه شامل مممنوعیت می‌شود.

در مورد استخراج ارز دیجیتال نیز ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی طی مصاحبه‌ای در ۱۳ شهریور ماه ۱۳۹۷ گفت: دولت استخراج ارز‌های رمزنگار را به عنوان یک صنعت پذیرفته است. وی تاکید کرد: هنوز دستگاه‌های دیگر نظر خود را در این باره اعلام نکرده اند و احتیاج به همراهی آن‌ها وجود دارد.

در ۷ آذر ماه ۱۳۹۷، سعید مهدیون، معاون مرکز ملی فضای مجازی نیز در گفت‌وگویی اظهار داشت، به زودی با مصوبه‌ای که دولت با همکاری مرکز ملی فضای مجازی در دست تنظیم دارد، فعالیت استخراج کنندگان پول دیجیتال و صرافی‌های الکترونیکی ارز دیجیتال قانونی می‌شود.

در هشتم بهمن ۱۳۹۷ بانک مرکزی به منظور انتظام بخشی به فعالیت‌های در جریان و فراهم آوردن امکان برنامه ریزی برای فعالان حوزه رمز ارزها، پیش نویس سیاست نامه این بانک در خصوص رمز ارز‌ها را برای آگاهی و کسب نظر کارشناسان و صاحبنظران منتشر کرد.

تا لحظه تهیه این مطلب، به صورت شفاف هنوز مشخص نشده که استخراج ارز‌های رمزنگار قانونی است یا غیرقانونی و طبق اطلاعات موجود تنها می‌توان گفت که دولت استخراج ارز‌های رمزنگار را به عنوان یک صنعت پذیرفته است. حالا پرسش این است که علیرغم غیرقانونی نبودن این مزارع استخراج ارز دیجیتال، چرا این روز‌ها مزارع با انتقادات شدیدی رو به رو شده اند؟

مصرف بالای برق صنعتی و کشاورزی، اصلی‌ترین دلیل انتقاد از مزارع استخراج ارز دیجیتال

شاید اصلی‌ترین موضوع در پذیرش استخراج ارز دیجیتالی به عنوان یک صنعت، موضوع نحوه تخصیص انرژی و برق به آن است. در بیشتر کشور‌های دنیا از کسانی که ارزکاوی می‌کنند، مبلغی به عنوان مالیات اخذ می‌شود و آن‌ها باید هزینه برق را با تعرفه بالاتری پرداخت کنند. ظاهرا با فراهم ساختن حدود ۹۰۰ مگاوات برق، می‌توان بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار دستگاه استخراج را راه اندازی کرد.

طبق محاسبات صورت گرفته، هر دستگاه استخراج ارز دیجیتال (اسیک ماینر) در ثانیه ۱۵۰۰ کیلووات برق مصرف می‌کند و این در حالی است که یک مایکرویو معمولی در همین مدت تنها ۹۰۰ کیلووات مصرف می‌کند؛ بنابراین این دستگاه‌ها مصرف برق بالایی دارند.

با توجه به اینکه به برق در ایران یارانه پرداخت می‌شود و هزینه آن در ایران پایین است، عده‌ای در حال سوءاستفاده از برق صنعتی و کشاورزی هستند. این نوع برق به مراتب ارزان‌تر از برق خانگی است و به همین منظور بسیاری از کسانی که در کار استخراج ارز دیجیتالی هستند، سعی می‌کنند سوله‌هایی که مجهز به برق صنعتی یا کشاورزی هستند را برای استخراج اجاره یا خریداری کنند. هزینه برق کشاورزی در ایران برای هر کیلووات ۰.۰۰۱۲ دلار، برق صنعتی هر کیلووات ۰.۰۱ دلار و برق مسکونی هر کیلووات ۰.۰۳ دلار است (بر مبنای دلار ۱۰ هزار تومانی) که ارزان‌ترین برق جهان محسوب می‌شود. همان گونه که عنوان شد به دلیل نبود قانونی مشخص از این افراد مالیاتی هم دریافت نمی‌شود. یعنی دولت ناخواسته به این مزارع یارانه برقی می‌دهد بدون آنکه درآمدی از آن‌ها داشته باشد.

از سوی دیگر، با توجه به اینکه دولت در حال پرداخت یارانه به برق است، در نتیجه واردات دستگاه‌ها با مصرف بالای انرژی را در فهرست اقلام ممنوعه قرار داده است. پس می‌توان گفت: این دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال که مصرف برق بالایی دارند جزو اقلام ممنوعه وارداتی محسوب می‌شوند و احتمالاً این دستگاه‌ها که در مزارع استخراج هم اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرند به صورت قاچاق وارد کشور شده اند. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط یک وب سایت چینی، گمرک ایران تا کنون دست کم ۴۰ هزار دستگاه استخراج ارز دیجیتالی را مصادره کرده است.

همچنین گفته می‌شود مزارع استخراج ارز دیجیتالی تولیدکننده دی اکسید کربن بالایی هستند و بنابراین دارای آثار مخربی برای محیط زیست می‌باشند. گفته می‌شود این تجارت در چین به تولید سالیانه ۵ میلیون تن دی اکسید کربن منجر شده است.
 
سوءاستفاده از برق صنعتی و کشاورزی در مزارع استخراج ارز دیجیتالی، آیا پای چینی‌های در میان است؟

ایران بهشت استخراج کنندگان ارز دیجیتال چینی، برق ارزان ایران عامل هجوم

داستان مزارع استخراج ارز دیجیتالی از آنجا جالب می‌شود که عده‌ای می‌گویند، چینی‌ها به دلیل برق و نیروی کار ارزان برای ارزکاوی به ایران هجوم آورده اند.

برآورد‌های انجام شده در دنیا، نشان می‌دهند که سه چهارم رمزارز‌های دنیا در چین استخراج می‌شود. اما تارنمای چینی «۸ بی تی سی» که به اخبار استخراج بیت کوین اختصاص دارد در فروردین ماه سال جاری نوشت: طی ماه‌های اخیر دولت مرکزی از مقامات محلی در مناطق مختلف این کشور خواسته با افزایش قیمت حامل‌های انرژی و تصویب قوانین زیست محیطی سختگیرانه، شرکت‌ها را به ترک استخراج ارز‌های رمزپایه ترغیب کنند. احتمال غیرقانونی اعلام شدن این اقدام نیز باعث شده است تا چشم انداز روشنی پیش روی سرمایه گذاران در این کشور قرار نداشته باشد. یکی از دلایل سرمایه گذاران بیت کوین برای خروج از چین، افزایش بهای برق از اواخر ۲۰۱۸ است. به نوشته این تارنمای خبری، هر چند کانادا، آمریکا و ایسلند از جمله کشور‌هایی هستند که نام آن‌ها به عنوان پایگاه جدید این سرمایه گذاران مطرح می‌شود و برخی شرکت‌های استخراج کوچکتر نیز ترجیح می‌دهند در همان منطقه جغرافیایی و در کشور‌هایی مانند تایلند، کامبوج و یا ویتنام فعالیت کنند، اما با این حال کشوری که بیش از همه توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کرده ایران است. در ادامه مطلب این تارنما آمده است: از جمله مزیت‌های ایران ارزان بودن بهای برق مصرفی است.

هزینه راه اندازی یک مزرعه استخراج ارز دیجیتالی بالاست

با توجه به اینکه هزینه‌های راه اندازی یک مزرعه استخراج ارز دیجیتالی بسیار بالاست، در مورد خبر مطرح پیرامون تبدیل شدن استودیو حالا خورشید و خاله شادونه به مزرعه استخراج ارز دیجیتال این پرسش ایجاد شده که آیا پای یک ژن خوب یا چینی‌ها در میان است؟

گفته می‌شود که دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتالی (۹ اس) قیمتی بین ۶ تا ۶.۵ میلیون تومان دارند و تنها برای خرید ۳۰۰ دستگاه برای راه اندازی یک سوله در حدود یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان بودجه نیاز است. همچنین از آنجا که تجهیزات ماینینگ گرمای زیادی تولید می‌کنند؛ بنابراین، برای سرد کردن آن‌ها نیاز به استفاده از تجهیزات و سیستم‌های تهویه می‌باشد. این تجهیزات می‌تواند از یک فن ساده تا تجهیزات و مبدل‌های حرارتی پیچیده باشد. به علاوه نظارت مستمر بر عملکرد دستگاه‌ها و تامین امنیت فیزیکی مزرعه، مستلزم فراهم نمودن زیرساخت‌هایی همچون سیستم کامپیوتر، شبکه اینترنت، دوربین مداربسته، سیستم دزدگیر، اعلام و اطفای حریق و در صورت نیاز نگهبان می‌باشد که این‌ها نیز به نوبه خود دارای هستند؛ بنابراین راه اندازی یک مزرعه استخراج ارز دیجیتالی به دلیل هزینه بالا، نمی‌تواند کار یک فرد با درآمد معمولی باشد.

اما مزایای بیت کوین و مزرعه استخراج ارز‌های دیجیتالی برای ایران چیست؟

روزنامه نیویورک تایمز آمریکا در دهم بهمن ماه ۱۳۹۷ گزارشی از توسعه مزرعه‌های استخراج بیت کوین در ایران منتشر کرد و در آن گزارش عنوان نمود که یکی از راه‌های مقابله با تحریم‌های مالی و بانکی آمریکا برای ایران، استفاده از ارز‌های دیجیتالی و توسعه مزرعه‌های استخراج بیت کوین است. در ادامه گزارش آمده بود: مزیت این روش برای ایران این است که پیدا کردن رد نقل و انتقالات مالی در این شبکه ارز دیجیتالی به سادگی میسر نیست و وزارت خزانه داری آمریکا به راحتی نمی‌تواند از نقل و انتقالات بین المللی - مالی ایران در این بخش جلوگیری کند. هر چند وزارت خزانه داری آمریکا پیشتر به شرکت‌های خارجی بابت همکاری با ایران در این حوزه، هشدار داده است.

کارشناسان در این زمینه می‌گویند، با بیت کوین و سایر ارز‌های دیجیتال، هیچ راهی برای تکرار مجدد تحریم‌های بانکی که به اقتصاد ایران آسیب می‌زنند، وجود ندارد. علی حسینی کارشناس ارز‌های دیجیتال طی مصاحبه‌ای در ۲۵ آبان ماه ۱۳۹۷ با اشاره به این که بیت کوین قابل ردیابی از آمریکا نیست گفت: برای دور زدن تحریم‌ها باید ارز‌های دیگر نیز مورد بررسی قرار گیرند، چون هر یک از سکه‌های مجازی ویژگی‌های منحصر به فردی دارند و باید دید کدام یک برای این کار مناسب تر خواهد بود.

به هر صورت همان گونه که ملاحظه می‌شود برق ارزان ایران به خصوص ارزان بودن برق صنعتی و کشاورزی باعث شده است تا بسیاری از فعالان در این زمینه از جمله چینی‌ها برای راه اندازی مزرعه‌های استخراج ارز دیجیتالی به ایران هجوم بیاورند. در این میان اگر نهاد‌های ذی ربط هر چه زودتر قانون مشخصی برای این موضوع تدوین کنند، ایران علاوه بر دور زدن تحریم‌ها از طریق ارز‌های رمزنگاری شده از جمله بیت کوین می‌تواند به قطبی برای مزرعه‌های استخراج ارز دیجیتالی در دنیا تبدیل شود. هر چند که باید، آثار مخرب این صنعت بر محیط زیست نیز لحاظ شود.  
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۷۱
توی همون چین برق صنعتی چندبرار برق خانگی است اونوقت تو ایران خخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
جالبه بدونید برق این مجموعه مجانیه
یعنی پول برقش زو من و شما میدیم سودشو یه عده دیگه
می خواهید برق راگران کنید دنبال بهانه میگردید
اقا بخور بخوریه از این سفره نگو بیچاره ما که دستمون به هیچ جا بند نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
اتفاقا بدبختی کشور اینه که مردم در هر شغلی فکر می کنند همه جا بخور بخوره و در نتیجه با خودشون میگن خب پس چرا ما نخوریم
ناشناس
| Germany |
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
ببین خوب تقصیر مردم نیست مردم تو بدبختی و دنبال یه لقمه نون دست و پا میزنن و فقط می بینن برخی مسئولین و آقا زاده ها مشغول عشق و حال هستند
ارز دیجیتال بهترین راه کار در امد زای برای کشور هست و‌دور زدن تحریم ها بجای چینی ها باید خودمون دست بکار می شدیم
".. در ثانیه ۱۵۰۰ کیلووات برق مصرف می‌کند .. "

اصلا میدونین 1500 کیلو وات در ثانیه یعنی چی ؟؟؟؟؟ چرا یک کلاغ هزار کلاغ میکنین ؟؟؟

یک اتوی برقی خانگی در هر ساعت بین 1000 تا 1500 وات برق مصرف میکنه یعنی یک تا 1.5 کیلوات و یک مایکروویو معمولی هم در ساعت 900 وات مصرف میکنه نه 900 کیلووات اونم در ثانیه !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
شما تابناک رو ببخش حالا ، یک اشتباه کرد
تو میدونی یک کیلو وات چقدر برقه، که نوشتی دستگاه مایکرویو معمولی ۹۰۰ کیلو وات و دستگاه استخراج ارز ۱۵۰۰ کیلو وات مصرف میکنه؟؟؟؟ اگر یک دستگاه تولید مایکرویو ۹۰۰ کیلو وات برق مصرف کنه، کل شهر تهران رو میتونه در یک ثانیه اب پز کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
بابا مهندس برق، ما را آب پز نکنی
فاضل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
برادرمن نه صدوات ميشه نه عددلامپ صدكه سابقا لوسترفروش ها ميوه فروشها سى چهل تا نصب ميكردن هرهزاروات يك كيلوواته كاوا كمتره نهصدوخرده هستش
بنظرم نوسینده محترم مقاله انگلیسی را داده مترجم گوگل عینا اینجا کپی پیست کرده !!!!!

"طبق محاسبات صورت گرفته هر دستگاه استخراج ارز دیجیتال (اسیک ماینر) در ثانیه ۱۵۰۰ کیلووات برق مصرف می‌کند و این در حالی است که یک مایکرویو معمولی در همین مدت تنها ۹۰۰ کیلووات مصرف می‌کند؛ بنابراین این دستگاه‌ها مصرف برق بالایی دارند."


برق خانگی حد اکثر 25 امپر است یعنی یک مصرف کننده خانگی 5500 وات یعنی 5.5 کلیوات میتواند مصرف کند عدد 900 کلیوات برای یک ماکرو ویو خانگی !!!!!! یعنی 4090 امپر واو بااین امپر میشه ناو ابراهام امریکا رو ذوب کرد

تابی جون لطفا دقت فرمایید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
ای بابا چرا نقشه ما را لو دادی؟ میخواستیم ناو آبراهام ذوب کنیم با 900 کیلو وات
اشتباه ! دستگاه S9 تو بازار 15 تومنه
اون که شما میگی دست دومه که اگر عمر دستگاه از 18 ماه گذشته باشه ASICش ضعیفه و دیگه بدرد نمیخوره

بعد اینکه متوجه نیستی وقتی ممنوع میکنن واسه مردم عادیه، پس وقتی ممنوع میکنن که خودشون بخوان ماین کنن

بله اینطوریه
چه خبره تو این مملکت؟ هر روز افشای رانت ها سواستفاده ها اختلاسها دزدی ها مچ گیری ها ؟
با کشور چه کردید که در هر چیز منفی در دنیا اول هستیم؟ فقط مشکل شما حفظ ظواهر دین است؟
نقل از متن
"""هر دستگاه استخراج ارز دیجیتال (اسیک ماینر) در ثانیه ۱۵۰۰ کیلووات برق مصرف می‌کند و این در حالی است که یک مایکرویو معمولی در همین مدت تنها ۹۰۰ کیلووات مصرف می‌کند"""
آقا بي خيال لطفا كمي سوادتان را ببريد بالا
آخه كدوم مايكرويو در ثانيه 900 كيلووات مصرف ميكند اصلا ميدانيد چي نوشته ايد؟؟؟؟
مايكرويو در ساعت شايد 1 كيلووات مصرف كند و شما كلا اشتباه نوشته ايد
عده ای جوان دارند به وضعیت بد فعلی کمک میکنند شما بیا سنگ بنذاز

چین و روسیه بزرگتریم مزارع ماینر جهان را دارند.
300 دستگاه با قیمت هر دستگاه میشه یک میلیارد و هشتصد میلیون نه 180 میلیون!
چه ايرادي داره اتفاقاً خيي هم خوبه در ايران ساعت 12شب تا 7 صبح برق مصرفي نداره و نيروگاهها الكي كار مي كنند لذا بهتره ساعت كاري 12 شب تا 7 صبح رو به اين كار اختصاص بدند و از طريق به اقتصاد مملكت كمك هم مي شه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
آلودگی چی؟
آخه ارزی که در دنیا داره ارزشش از طلا هم بیشتر میشه هر روز و به ارزش آن افزوده میشه و متاسفانه مسئولان ازش هیچ اطلاعی ندارند و آن را غیر قانونی اعلام میکنند!! اولا مگه میتونن؟ که خداروشکر نه نمیتونن چون مهمترین ویژگی این ارز دیجیتال غیرقابل کنترل بودن آن هست و خارج از کنترل دولتها و حکومتهاست...
دوما باید ازش استقبال بشه و به چشم یک سرمایه گزاری استفاده بشه...
سوما کشور بدبختی مثل ونزوئلا بخاطر تحریم ها میخواد از کریپتوکارنسی استفاده کنه ... قابل توجه مسئولان در ایران...
پاسخ ها
سیذرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
اقا اگه برق کل سیستم و یا اینترنت ان به عمد یا سهوآ طولانی مدت قطع شود از ان دستگاهها پول وارزی دست مردم را میگیرد پول تو بانک وموسسه و بعضی سهام مردم گذاشتن نمی توانند پس بگیرند
ایران من حراج!!!
آقا به ولله که من چیزی سر در نیاوردم از این مطلب
مزرعه
استخراج
ارز دیجیتالی
برق
دستگاه های الکترونیکی استخراج ارز، دی اکسید کربن تولید نمیکنند. دی اکسید کربن در فرآیند تولید برق به وجود می آید.
آقا ماینر s9 الان دیگه بالای 13 میلیون تومان شده است.
متاسفانه در شهرستانها اکثر اماکن صنعتی و کشاورزی تبدیل به مراکز ماینیگ شده اند و صد متاسفانه که در برخی منازل ویلائی در شهرها شاهد بودم که برق از پشت کنتور کشیده و حدود یکسال و نیم است که با 12 عدد ماینر در حال استخراج بیت کوین هستند.
شرکتهای چینی نیز بعلت اینکه دولت چین بخاطر مصرف بیش از حد برق، استخراج بیت کوین را غیر قانونی اعلام کرد، رو به ایران حجوم آورده و مزارع بزرگ تاسیس نموده و برق کم بهای بیت المال را تبدیل به بیت کوین برای خودشان میکنند
اقتصاد کشور که درست نباشه همینه دیگه. استخراج های خانگی رو نمیگین. جوونا چه چاره ای دارن برای کسب درآمد؟
داداش 300 دستگاه میشه یکمیلیاردو و هشتصد میلیون تومن نه صدو هشتاد میلیون تومن . مطلب می زنی یه ماشین حساب بگیر دستت.
مزارع پروانه تولید ارز بگیرن و برق این مزارع رو گرون کنن استخراج ارز اشکالی نداره. البته باید پروانه صنایعی که برقشون رو در اختیار این مزارع قرار میدن باطل کرد.
این جور کارا داخل ایران آخر عاقبت نداره چون کافیه یه نفر در یک سخنرانی بگه حرام است ، کسب و کار و سرمایه گذاری نابود میشه
کاری نداره مجوز دارش کنید ارز اوریه شدیدی داره نرخ برقشم بین خانگیو و صنعنی باشه تصاعدیم نره بالا وقتی تولید نداریم این صنعت ارز اوریه خوبی داره داریم دلار چاپ میکنیم فقط باید حواسمون باشه با علنی شدنش تحریم نشیم
هشت ساله که این کار رو دارن میکنن و مشکلی نداشت،احتمالا اون آغازاده ای که این کار رو میکرده حق آغاهازاده نداده و الان دارن با این خبرها بهش هشدار میدن که یا باج رو بده یا هرچی خورده بسشه بره کانادا بازنشستگی کنه
سلام.تابناک جان عیبش گفتی.هنرش رو هم بگو.گفتی هزینه راه اندازی ۱۸۰میلیون. سود حاصل چقدره؟ الان که که قیمت آن هر واحد ۱۲۰میلیون با ارز ۱۵ تومانی است و پیش بینی سود۲۰٪ تا ماه آینده می‌شود و حتی صحبت از بیت کوین یک میلیاردی است چرا بجای یک مزرعه هزار مزرعه تأسیس نشود.اینکار خوبه بشرطی که دولت مالیات واقعی از وارد کننده و بهره بردار بگیرد.
به جهنممم.....سیب زمینی کوفتی شده ۶ تا ۹ هزار تومن..اخه چرا
درآمد خوبی داره
فارم که دی اکسید کربن تولید نمی کنه،دولت اگر نفت و گاز را که به سختی می تواند بفروشد تبدیل به برق کند و برق را تبدیل به رمزارز کند خیلی به منافع کشور کمک می کند.اینکه چینی ها وارد شدند درست هست،باید نظارتی باشه.
با دستگاه ماینر 6 میلیونی 1.5 درامد ماهیانه هست
با بیت کوین نرخ امروز که 8 هزار دلار هست
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پلیس فتا خبر نداره؟؟؟
چرا ایران از این طریق تحریم امریکا را دور نمی زند؟
یعنی در همه چیزای خلاف ما اولیم. خیلی جالبه برای دنیا
هیچ چی نفهمیدم .مثل ریاضیاته
خدا خداوندا عذابی که به این قوم منفعت طلب ،دنیا پرست و بی رحم وعده کردی بفرست تا صاحبان خانه و خودرو گران اینقدر به این مردم ظلم نکنند مستاجران بیچاره باید از گلوی زن و بچه بزنند تا دو دو تا چهار تای منفعت طلبی اینها را تامین کنند همه دارند همه چیز را گران میکنن رحم نیست حرف هم بزنی یا میخواهند تحقیرت کنند یا توجیه - خدایا به حق این شبهای عزیز این عذاب قوم عاد و ثمود را به این مردم بی رحم تهران برسان(مخصوصا شمال تهران - مخصوصا شمال رفته ها - مخصوصا خارج رفته ها - مخصوصا مفت خورهای منتسب به دولتی و پول ملت خورها - همان ها که فرزندانشان را به اتکای مقام و موقعیت خوب پرورش میدهند و موقعیتشان را تثبیت میکنند ) خدایا آه این مظلومین را بشنو تو که بهترین شنونده آه مظلوم هستی - اموال و اولادشان را بی برکت و نابود بگردان - حیران و سرگردانشان کن به نان شب محتاجشان کن - خدایا به حق 14 معصوم و پهلوی شکسته ای سبحان ای شنوای بینا ای صاحب اسم اعظم ای خدای کبیر و جبار
عامل این کار شخص وزیر ارتباطات است که به این دستگاهها مجوز واردات داده است
پاسخ ها
mehrdad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
بشین سر جات
وقتی از ارز دیجیتال و سودی که برا کشور داره اطلاع نداری نظر نده
در این تحلیل غیر مستقیم برای خرید بیت کوین تبلیغ شده است.روسیه عطش خرید طلا دارد اما ما به دنبال تشویق پول مجازی!. این ارز. در عرض چند. دقیقه می تواند از اوج بیفتد و همه هستی ما را از بین ببرد.این ابزاری قدرتمند در دست بورس بازان است.لطفا اموالتان را صرف خرید یک چیز مجازی وموهوم که سر نخش دست بورس بازان اینترنتیست نکنید
گفته می‌شود که دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتالی (۹ اس) قیمتی بین ۶ تا ۶.۵ میلیون تومان دارند و تنها برای خرید ۳۰۰ دستگاه برای راه اندازی یک سوله در حدود ۱۸۰ میلیون تومان بودجه نیاز است
ماکروفر900kwبرق مصرف میکنه؟!!!
منظورتون 900w دیگه؟
فقط یه k اضافه تایپ کردین،ولی همین k ناقابل میدونید یعنی چقدر تفاوت.
یکم بیشتر دقت کنید،در مورد چیزی که اطلاعات ندارید یکم تحقیق کنید.
"به بقیه ارقام توی متن تون هم بی اعتماد شدم"
چند وقت دیگه یک فساد ملی بزرگ رو میشه! وقتی که ارزش بیت کوین مثل پارسال یهو از حدود ۲۰ دلار به زیر۷ دلار نزول کرد,اونهم یه شبه.فاجعه بزرگ‌تر هنگامی اتفاق میفته که ما نفت و کالاهای اساسیمونو با بیت کوین معاوضه کنیم.
البته نمی شود بر ارزهای استخراج شده مالیات بست چون قابل ردیابی نیستند. تنها راه این است که به مزارع ارز دیجیتال برق با قیمت بالاتر از قیمت تمام شده فروخته شود و در واقع از برق ارز بدست اورد.
اسم شرکتش که دولتیه معلومه خبرنگار بفرستین ببینین حقیقت چیه؟
بیت کوین ابزاری برای سرکیسه کردم مردم و برای فروش ماینر ها است. پولی که جعل شود ارزش ندارد.
پاسخ ها
فرشاد
| Sweden |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
وقتی علمشو نداری حرف نزن.. کی گفته جعل میشه؟ اتفاقا همه چیز جعل میشه الا کریپتو
یاد فیلمهای مستند حیات وحش میفتیم شیرها میرن یه حیونونو شکار میکنن بقیه جنازه رو کفتارها و کرکسها هرکدوم از یه گوشش میکنن میبرن میخورن
کاش این مزارع رو با انرژی بیکران خورشید در کویرهای ما ساماندهی کنن
آقا لطفا این یکی را ول کنین بزارین ارز بیارن
اين دستگاهها به تنهايى دى أكسيد كربن توليد نميكنند، بلكه به دليل مصرف زياد برق و اينكه توليد برق از طريق سوخت فسيلى تامين ميشود اثر خود را در محيط ميگذارند.
جل الخالق بحق چیزهای نشنیده!
برو عمو ! خودت رو رنگ کن! برای بنزین سناریوی قاچاق را سر هم کردید تا مردم رو قانع کنید به گرانی بنزین! حالا برای برق چون امکان قاچاق ندارد این داستان را سر هم کرده اید تا توجیه گرانی باشد؟!!! جهت اطلاعتان بگم که برق در چین از ایران هم ارزانتر است!
در ثانیه ۱۵۰۰ کیلووات برق مصرف می‌کند !!! خودت فهمیدی چی گفتی ؟ وات خودش آهنگ مصرف رو نشون میده
نگاه اشتغالزایی بدک نیست
۱. این شرکتها نظم داده بشن.
۲. درصدی از درآمدشون را مزرعه تولید انرژی خورشیدی بزارند و بجاش از برق سراسری استفاده کنند، یعنی برق بده جای دیگه برق بگیر
۳. تکنولوژی را بومی کنن
۴. مالیات و همه قوانین کارگری ایران را قبول کنند
سلام
عدد مصرف برق رو اشتباه نوشتید .
انواع مختلف بر اساس توان تولید کدهای هش که بخشی از رمز ارز هست مصرف متفاوتی دارند . مثلا دستگاهی با توان تولید 14.5 ترا هش جدودا 1350 وات در ساعت مصرف میکنه .
چینی ها تقریبا میشه گفت برای استفاده از برق ارزان به ایران یورش آوردند، چرا باید برق رو با یارانه ایرانی به اونها داد. برق بی یارانه بدید. بذارید کار کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
فعلا بگذارید سرمایه وارد کشور شود
وزیر نیرو چند وقت قبل تعرفه ها رو بالابردن.نگران ارزونی برق نباش
البته این گزارش کارشناسی نیست
من چون کارخونه دارم می گم
مصرف برق یا دیمند کارخونه باید ابتدا بررسی و تایید بشه توسط وزارت نیرو شما مجاز به استفاده بالاتر از دیمند رو تدارین

بنابراین بدون هماهنگی وزارت نیرو قانونی یا غیر قانونی استفاده از برق صنعتی برای غیر از پروانه بهره برداری یک مرکز صنعتی امکان پذیر نیست
خیلی روش خوبیه برای دور زدن تحریمها منتها الان گران کردن برق بزرگترین اشتباه است
باید یک جوری تبلیغ شود تا همه پولدارها دلارهاشون رو بیرون بکشن و در این کار سرمایه گذاری کنن و حتی سرمایه زیادی از خارج برای این کار وارد ایران بشود بعد اگر لازم شد دولت از انها مالیات بگیرد یا برق را گران کند
دوستانی که نظر منفی راجع به ارز دیجیتال دارن یه زحمت سرچ توی اینترنت بخودشون بدن بعد نظر بدن اخه کی مجبورتون کرده چیزی رو که درباره اش هیچ اطلاعی نداری نظر بدی .دولت محترم لطفا به خاطر ارز اوری و اشتغال بالاو همچنین بهترین راه ممکن دور زدن تحریمها هرچه زودتر تکلیف قانونی کردن ارز دیجیتال رو مشخص کنید .ومثل بقیه امور پشت گوش نندازید
اگر ممنوع هست چرا بعد از کشف امحا نميشه و ميره تو مزايده ؟
اگر مجاز مشروط هست چرا شرايطش اعلام نميشه ؟
کنتور برق عمومی آپارتمان مستنکونی هرماه. مصرف را ۳۵۰ کیلو وات برق نشان میداد
الان چهار ماه هست هرماه ماهی ۲۵۰۰کیلو وات برق مصرفی را نشان میدهد
آیا امکان دارد کسی از برق ساختمان برای بیت کوین و شبکه ارز دیجیتال استفاده میکنه
پاسخ ها
محمد
| United States of America |
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
سلام. اگر در مناطق گرمسیر هستید، این کاملا طبیعیه. طبق الگوی مصرف شرکت برق. ولی اگر در مناطق دیگر هستید نمیدونم عزیز
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر