بازدید 26523
پاسخ به گزافه‌گویی جدید مشاور ولیعهد امارات در مورد خوزستان؛

دیوار نوشته‌های خرمشهر را بخوانید؛ صدام آمده بود که بماند!

کشو‌رهای عربی حاشیه خلیج فارس، که پس از شکل گیری خود، با تکیه بر قدرت‌های بزرگ به دنبال تأمین امنیت بوده اند و به نوعی می‌توان گفت مصرف کننده امنیت هستند، در مواقعی اظهاراتی مطرح می‌کنند که تناسب چندانی به قدرت واقعی آن‌ها ندارد. یکی از این کشور‌ها که در مواقعی پا را فراتر از مقدوراتش می‌گذارد و کشور‌هایی همچون ایران یا ترکیه را تهدید می‌کند، امارات متحده عربی است.
کد خبر: ۹۰۱۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴ 24 May 2019

کشو‌رهای عربی حاشیه خلیج فارس، که پس از شکل گیری خود، با تکیه بر قدرت‌های بزرگ به دنبال تأمین امنیت بوده اند و به نوعی می‌توان گفت مصرف کننده امنیت هستند، در مواقعی اظهاراتی مطرح می‌کنند که تناسب چندانی به قدرت واقعی آن‌ها ندارد.

به گزارش «تابناک»؛ یکی از این کشور‌ها که در مواقعی پا را فراتر از مقدوراتش می‌گذارد و کشور‌هایی همچون ایران یا ترکیه را تهدید می‌کند، امارات متحده عربی است.

حاکمان امارات در چند سال اخیر به پشتوانه آمریکا و عربستان، اقدامات متهورانه بسیاری برای اثرگذاری بر تحولات منطقه انجام داده اند که اکثرا نیز شکست خوردند؛ از جنگ در یمن تا تلاش برای راه اندازی کودتا در ترکیه.

آنان اکنون پا را فراتر از هر زمانی گذاشته اند و در توییتی که اخیرا مشاور ولیعهد ابوظبی منتشر کرده، وعده تشکیل «جمهوری الاحواز» را داده است.

«عبدالخالق عبدالله» که به شدت دیدگاه های ضد ایرانی را گسترش می دهد، در یک گزافه گویی آشکار نوشت: «به زودی دولت مستقل عربی با نام «جمهوری الاحواز» در «خلیج عربی» تأسیس خواهد شد».

دیوار نوشته های خرمشهر را بخوانید؛ صدام آمده بود که بماند!

این گزافه گویی عبدالخالق عبدالله با واکنش زیادی در توییتر مواجه شد، تا جایی که یکی از کاربران توییتر، در مطلبی بیرون راندن صدام از خرمشهر را یادآور شد و نوشت: کارل مارکس زمانی گفته بود، «تاریخ دوباره تکرار می‌شود؛ یک بار به صورت تراژدی و بار دیگر به صورت کمدی». زمانی که صدام با حمایت 35 کشور از جمله شوروی، آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان به ایران حمله کرد و روی دیوارهای خرمشهر نوشت: «آمدیم که بمانیم» و این بار شما. بیدار شو عبدالله صدام مرده است!»

دیوار نوشته های خرمشهر را بخوانید؛ صدام آمده بود که بماند!

با توجه به نزدیکی زمانی این توییت با سالروز آزادسازی خرمشهر، بسیاری از کاربران در توییتر با یادآوری این روز و سرنوشت صدام، این مقام اماراتی را به تأمل در تاریخ فرا خواندند.

باید به حاکمان امارات یادآور شد، در زمان هجوم صدام به خوزستان، در خط مقدم دفاع از ایران عرب های وطن دوستی قرار داشتند که شجاعانه ایستادند و از خرمشهر دفاع کردند.

ذکر این مهم لازم است که عبدالخالق عبدالله در حادثه تروریستی اهواز نیز علنا از تروریست ها حمایت کرده و نوشته بود: 10 کشته در حمله به رژه نظامی در شهر اهواز در جنوب غرب ایران؛ حمله به یک هدف نظامی، اقدامی تروریستی نیست و انتقال نبردها به داخل ایران گزینه‌ای اعلام شده و طی مرحله آتی افزایش می‌یابد و حمله نظامی علیه یک هدف نظامی، اقدامی تروریستی نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱۳۸
انتشار یافته: ۷۵
پخ/
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
شتر در خواب بیند پنبه دانه...مراقب باش اون کشورتون به
یکی از استانهای ایران تبدیل نشه...!1
ای مگس عرصه ی سیمرغ نه جولانگه توست!
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
این همین ادبیاتی هست که ترامپ داره با ایران استفاده میکنه
بهتر هست ادب رو رعایت کنید
ایران هم در مقابل آمریکا بسیار کوچکتر هست و ضعیفتر
خوزستان اکثرا لر و بختیاری هست مردین بسم الله بیاین. نیازی به ارتش و سپاه نیست خومون تشتون زنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
اکثر خوزستان عرب هستند
شما خواب تشریف دارید
عجیبه وقتی ما یه چی میگیم اونا سریع به سازمان ملل شکایت می کنن که ما در امورات کشور های منطقه دخالت می کنیم و اونا رو داریم تهدید میکنیم و چه و چه و چه
حالا اونا از عربستان گرفته و تا این امارات و بحرین فلک زده هر روز دم از جدایی هر قسمت از ایران و اشغال ایران و کشاندن جنگ داخل ایران حرف میزنن ولی هیچ کسی هیچی نمیگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
سازمان ملل وسیله ای در دست آمریکا و چند کشور دی،ه برای استعمار نو است.
باعرض سلام ... اولا این جنگ روانی است دوما مگر ایران در داخل وخارج کم منافقین دارد

امثال شیرین عابدی یا غیرهم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
شیرین عابدی؟
جمهوری اهواااااااااااااااااااز؟ اونم همه استان های نفت خیز. چه کم اشتها بوده بچه ام!
من یک خوزستانی ام اعراب جنوب خلیج فارس باید توهمات ی مثل جدایی جزایر سه گانه و جدایی خوزستان و تضعیب ایران عزیز رو باید خود به گور ببرن
سلام....امارات متحده عربی که "کشور" نیست بلکه به قول خودشان امیر نشین است....
من به عنوان یک ایرانی فقط عربستان و امارات و روسیه رو دشمن قسم خورده ی ایران می دانم.
این همه در یمن ما دخالت میکنیم در عربستان در بحرین خوب اونها هم دارن همین کار رو میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
اون بالا رو با چی شستن عمو جون؟
ناشناس
| Australia |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
وقتی از حوثی یمن ، شیعیان عربستان ، شیعیان بحرین و ... دفاع میکنید اونها هم حق دارند دخالت کنند
پروازهای عبوری شرکت های اماراتی که روزانه ده ها پرواز است مثل امارات ایر و الاتحاد و فلای دوبی را از استفاده از آسمان ایران محروم کنید. تا مجبور باشند برای رسیدن به شمال اروپا و یا روسیه و شرق اروپا حداقل دو تا سه ساعت بیشتر سوخت و زمان مصرف کنند.

شرکت های آنها نباید حق داشته باشند از آسمان ایران برای عبور به کشورهای دیگر استفاده کنند ولی مقامات آن کشور علیه ایران رجز خوانی کنند. آقای رئیس جمهور خواهشا اقدام کن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
آفرین باید کمپینی براه بندازن برای جلوگیری از عبور این پروازها
اونها براحتی مارو تحریم کردن و شرکت فلای دبی پروازهاشو از مبدا یا به مقصد ایران حذف کرد
با پوزش از ملتم
این گستاخی های شیوخ عرب خلیج فارس از بی عرضگی مسئولان خودمان است. به مردم ربطی ندارد.
اگر مسئولان بی عرضه کنار بروند ما امارات را از نقشه محو خواهیم کرد
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
مثل صدام که کویت را محو کرد؟داداش چاییدی.امثال تو اخر کار دست این کشور میدن
لازمه که بعضی از خواب بیدار شوند که امارات دیگر محل امن سرمایه گذاری نیست و متاسفانه بدلیل اون سرمایه ها گلوشون گیره و نمیگذارن جواب مناسب به امارات داده بشه ولی بدونن امارات دیگه تمامه و الان وقتشه که سقوط کنه.ضمنا بحرین هم مال ماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
شاید قرن ها طول بکشه یاد بگیریم که برای یک ایرانی جایی بهتر از ایران نه برای زندگی خواهد بود و نه سرمایه گذاری. فقط باید راهی برای نجات از دست مافیای هزار دم فعلی پیدا کرد.
سلام
نوشته بودند«آمدیم که بمانیم» اما غیورمردان جوان ما پس از فتح خرمشهر، زیر همان نوشته، نوشتند «آمدیم، نبودید». مختصر، مفید و بسیار پرمعنی بویژه برای امثال این گزافه گویان...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
به قرآن "مرد""بودن.خدا شهدا رو در بالاترین جایگاه قرار بده.
مشکل اساسی خاورمیانه روستاهایی نظیر امارات و بحرین و نیمه کشورایی مثل عربستان سقوطی هستند نه اسرائیل، اسرائیل فقط با خیانت اعراب خائن تا حالا باقی مونده، به فضل خدا با همت موئمنان و اراده خداوند همگیشون سرنگون و نابود خواهند شد در راسشون امریکا. دراین دنیای تاریک یک کشور مردانه مقابل تمام ظلم بین الملل ایستادگی کرده ببینین اگه دو سه تا کشور مسلمان دیگر هم همراهی میکردند قطعا نابودی ظلم و کفر و استکبار جهانی خیلی تعجیل میشد. اما امروز که تنها هستیم دل به ظهور حضرتش برای پر کردن جهان از عدل و داد بسپاریم و تلاشمان را مضائف کنیم. چراغی را که ایزد برفروزد هر آن کس فوت کند ریشش بسوزد.
در یک عملیات غافلگیرانه و بدون دادن وقت به ابرقدرت ها برای پشتیبانی از این شهرستان عربی یعنی امارات یکبار و برای همیشه بهتر است کلا از منطقه حذف شود . بخصوص اعراب بی عرضه ای همچون ایشان.مگر بارها اسرائیل نمونه این کشورهای غربی را از بین نبرده؟!!!!
این هم یکی از آنها.چیزی نمیشود تنها چند تا قطعنامه ممکن است علیه ما صادر شود در عوض این جرثومه از صفحه جغرافیا حرف و فتنه ها پایان می یابد.
حكايت كارتون موش وگربه است كه تا سگه پشت گربه است كركري ميخونه وازازار واذيت ميكنه تا اون ميره واقعا موش ميه،
ي مسئول غيرتمند نيست جواب اين ابله را بده؟
ولی هنوز وطن فروشان خائنی هستن که می خواهند خون شهدا ما پایمال بشود کاری صدام پست نکرد رو بکنن و نام مبارک خرمشهر رو تغییر بدن
سیاست خارجی ما غلط است ما باید با آمریکا مصالحه کنیم و این کسورهای عربی را نابود کنیم
خخخخخخخ! الحواز مناطق کردنشین هم برده تو حلقت گیر نکنه داشی
بجاي درج اين اخبار اجازه دهيد توييتر رفع فيلتر شود و مردم خودشان جواب دهند
عبدالخالق که حتما یه آدم نفهمه،ولی ببینید چقدر ایران ضعیف نشون داده شده که یک کشور ذره ای جرات زدن این حرفها رو داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
ایران ضعیف نیست،اینها پشت آمریکا و فرانسه قایم میشن.
فیلم هندیه
از ماست که برماست اگر ایرانیها بخاطر تنگ نظری و برخی تعثب های کور و عدم وجود آزادیهای مدنی در داخل کشور به این شیخ نشین نرفته و سرمایه و دانش و هنر خود را در آنجا خرج نکرد بودند الآن اینجوری بلد نبود رجز خوانی کند و دم از تجزیه ایران بزند
ببینید کشور رو به کجا رسوندید که این برامون رجز خونی میکنه
حالا رگ غیرتت الکی نجبند باید ببنید این تهدید ایشان از کجا نشات می گیرد چه افکاری ونفشه هایی دارند ایا مسولان نظامی به اندازکافی برای این تهدیات چاره اندیشی کردهاند کلا اگر فردا یک عده زیادی مزدور از طریق مرزهای خرمشهر وابادان وییا سایر مرزهای ایران درمجاورت عراق پاکستان وافغانستان ا قسمت جنوبی به داخل رخنه بکنند وبا عده ایی در داخل باعث درگیردرشهر ها بشود ایا به سرعت می توانیم انها را سرکوب کنیم اصلا نیروی قوی برای اینکار در منطقه برای واکنش سریع وجودارد ویا نه واگر جواب نه است بهتر فوری دست به اقدام بزنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
نظامی ها روشن هستن،این دولت غرب پرست هست که خاموشه.
انشاءالله در حمله آینده خاک این جرثومه فساد را ضمیمه خاک ایران خواهیم کرد.... اینها نتوانستند یک بندر را کنترل کنند کشور پیش کش
وقتی همه دنیا را با خود دشمن میکردیم، باید فکر هتک حرمت شدن خودمان را نیز میکردیم.
هرچند نفوذ ما در منطقه مهم است؛ اما فراموش نکنیم بعضی وقت‌ها هزینه‌های زائد ممکن است ما را در خیابان‌های تهران زمین‌گیر کند. اتحاد جماهیر شوروی در زمان سرنگونی ۱۳۰۰۰ کلاهک اتمی و در بیش از بیست کشور نفوذ و حضور خارجی داشت اما در خیابان‌های مسکو تکه پاره شد. مردم برای تأمین معیشت خود مشکل دارند؛ اگر نتوانیم هزینه‌های زائد سیاست خارجی و داخلی را درمان کنیم آسیب امنیت ملی ما نه توسط دشمنان ما خیابان‌های شهرهای ما رخ خواهد داد.که در
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
این قیاس اشتباهه.
از نظر علم سیاست ایران کشوری در موضع دفاع هست درصورتی که شوروی کشوری مهاجم
بود.
ایران در هرجا ورود کرده برای پیشگیری و دفاع بوده نه تخاصم.
مسئله ی دوم این هست که شوروی از مردم نبود.
دلایل زیاد برای رد حرف شما دوست من وجود داره.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
۱۷.۰۲
اتفاقا شوروی معتقد بود اگر در برلین و ورشو و پراگ دفاع نکنه باید در مسکو دفاع کنه.باور کن اصلا تهاجمی فکر نمیکرد
هر کار که بخواهند به سبب پول بی نهایت دارند می کنند
به زودی امارات و بحرین و دیگر کوتواه های حاشیه جنوبی خلیج فارس را تبدیل میکنیم به خراجگزار ایران

حتی منی که دل خوشی از مسئولان ندارم خط قرمزم جدایی طلبی و جدا شدن ذره ای از باقیمانده خاک وطنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
ایران خط قرمز منه.
بهش بگید : درسته که یال و کوپالمون در دفاع از مظلومین جهان ریخت ! ولی شیر همچنان شیر است !
حالا فکر کنید یکی از همسایه های ترکیه همچین تویتی بنویسد قطعا اف ۱۶های اردوغان را در بالای سر خود می بیند.دلیل گستاخی های امارات و سکوت مسئولان کشورمان چیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
اردوغان به چارتا کلاشنیکف به دست فقط بلده حمله کنه.
همین امارات نبود که چند وقت پیش امپراتوری عثمانی رو مسخره کرد و اردوغان فقط توییتری جواب داد؟
اردوغان ضعیف کشه.
آقای عبداله
کشورهائی مثل ایران سابق 7000 ساله دارند و در ادوار مختلف 1000 ساله یا 500 ساله امپراتور جهان بوده اند . آنموقع شیخ نشینهائی مثل شما هنوز قرار نبوده به دنیا بیایند. حالا به شما توصیه میکنم برو با همسن و سالهای خودت کل کل کن . لطفا از این شوخیها با ما نکن!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
آه ه ه ه ه دلبندم . بیایید اینو هم امتحان کنیم:
با دوستان مروت با دشمنان مدرار
چرا همش به فکر محوید. زندگی کنید و بذارید زندگی کنن. امت همیشه گوش به زنگ!
چه غلط های زیادی
اینجا جهان سوم ابلهی محملی می‌گوید وهمسایه به دفاع بر می‌خیزد جنگی در می‌گیرد وبدینسان کارخانجات سازنده سلاح وملزومات جنگی هچ گاه تعطیل نمی‌شود
بابا دولت باید یه فکری برای این تجزیه طلبهای عربی و ترکی بکنه اصلا مجازی شده پر تجزیه طلب
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
چه فکری کنه؟توزیع برابر امکانات و رسیدگی به نقاط محروم.میشه؟
باید وقتی مشکلاتمون با غرب حل شد امارات را چنان نا امن و دچار جنگ داخلی کنیم که مثال بشه برای کل دنیا
به جان خودم کافیه بگن در جنگ با کشورهای عربی هر کی هرچی به دست آورد برای خودش! یک هفته طول نمیکشه جوانای ما کشورهای حوزه خلیج فارس سهله، کشورهای شاخ آفریقا رو هم فتح میکنن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
من شخصا آماده هستم.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
با شنا میرسی اونجا؟
عربهای وطن دوستی که الان دارن توی خوزستان گردوخاک میخورن و بدبختی میکشن
پس وظیفه دولت در قبالشون چیه
یه امکانات خودروهای اروندی بهشون دادین توی خرمشهر مصیبت زده اونم هزار بامبول سرش درآوردن از نعمت زاده تا بقیه که زهرمار شد به دهانشون
تازه هرکسی هم نمیتونه ازین ماشینها بخره
بیایین دیوارهای خرمشهر روببینین هنوزجای ترکشه
اب خوردن ندارن اب گل میخورن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
ما مردم خودمون باید هر ماه بخشی از پولمون رو خرج بازسازی خرمشهر و مناطق جنگ زده بکنیم.
ما همه مدیون مردم این مناطق هستیم.
منتظر دولت های بی کفایت نمونیم.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
"روزی سرم را بالا میگیرم که بشنوم "خرمشهر اباد شد
ولله تا جایی که چش کار میکنه خوزستان لر میبینی. در ثانی عربهای خوزستان هم خجالت میکشن از عرب بودن این شیخ های خلیج فارس. باعث آبرو ریزی میدوننشون. جدا از پولهای نفتیشون
در پایان پارسیان بر اعراب پیروز خواهند شد، این وعده خداوند بر پیروزی حق علیه باطل است، نگران گزافه گویی اعراب شکم پرست نباشیم، به موقع از روی زمین پاک خواهند شد. ان شاء الله
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
هیچ جنگی بین پارسیان و اعراب نیست اگر سوسه گران مسلمین را راحت بگذارند
وقتی بی مورد با ابر قدرتهای دنیا درگیریم این پشه ها جرات می کنند به ما اهانت کنند.
بقول یکی از رزمندگان سلحشور کشورمان که نیروهای بعثب نوشته بودند امدیم بمانیم حرف دل میلیونها ایرانیو نوشته بود که آمدیم نبودید همین هموطنهای خوزستانیمان بخوان میان و می نویسند آمدیم نبودیدپس بیخیال ما ایرانیها باش
اتفاقا بچه های اهواز مسئول فتح چند روستای جنوبی خلیج فارس هستند .کمتر از ۱۲ ساعت توسط جوانان غیور میشن بخشی از امپراطوری ایران.
سلطان عبدالله بپا یه وقت نشی پشمک حاج عبدالله
تا زمانی که منابع به صورت مساوی بین استان های مختلف توزیع نمیشه و بی عدالتی و فقر در استانهای مرزی و نفت خیز بیداد میکنه خودمون با دست های حماقت خودمون هیزم به اتیش تجزیه طلب های بیرون میذاریم. فقر نه خدا میشناسه نه پدر نه مادر نه دین نه هیچ چیز.
مولفه های قدرت کلا عوض شده ولی تنها چیزی که در کل تاریخ ثابت است اینکه
هرگاه دشمن را خوار پندارید ان دشمن شما را نابود می کند کل تاریخ ایران تکرار این داستان است
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
دوست عزیز امارات کوچک همانند کویت کوچک تله استعمار است برای ما و میبینم مردمی که چه راحت تاریخ را تکرار میکنند
همچنان با اراده، انگیزه و گوشت و خون خود از تمامیت ارضی ایران دفاع خواهیم کرد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار