بازدید 5267

علت نیاز به گفتگوی ملی به روایت صادقی

کد خبر: ۹۰۰۷۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰ 21 May 2019

رئیس فراکسیون شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد و انضباط مالی مجلس گفت: گفتگوی ملی از این جهت ضروری است که دوری و فقدان دیالوگ از بین می‌رود و باعث می‌شود تا با شنیده شدن صدای دوطرف سوءتفاهم‌ها برطرف شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از خانه ملت، محمود صادقی با اشاره به اینکه برخی از سیاست‌مداران سرشناس و فعالان سیاسی پروژه‌ای را تحت عنوان گفتگوی ملی برای حل مشکلات و اتحاد و وفاق ملی آغاز کردند، گفت: به نظر بنده گفتگوی ملی بسیار مثبت است و تقریبا می‌توان گفت که عقلای تمام جناح‌ها این نیاز را کاملا درک کردند و حلقه‌های مختلفی نیز یکی دو سالی است که در حوزه‌های مختلف شکل گرفته و نتایج خوبی نیز به دست آمده است.


دلایل افت کیفیت علمی در گفتگوهای دانشگاهی بحث شود

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، افزود: جمع‌های مختلفی شکل گرفته و جمعی که بنده در آن حضور دارم بیشتر مربوط به دانشگاهیان است که درباره دغدغه‌های مشترک در حوزه‌های علم و فناوری، مسائل حوزه دانشگاه، فساد علمی، دلایل آن و حتی دلایل افت کیفیت علمی بحث می‌شود اما به مناسبتش بحث روز و بحث‌های سیاسی هم انجام می‌شود و به نقاط مشترک خوبی نیز می‌رسیم.

با شنیده شدن صدای دوطرف سوءتفاهم‌ها برطرف خواهد شد

وی اظهار داشت: گفتگوی ملی از این جهت ضروری است که این دوری و فقدان دیالوگ از بین می‌رود چراکه ما عادت به مونولوگ کردیم و این مشکل در تمام جناح‌ها وجود دارد و فقط صدای خود را می‌شنوند اما گفتگوها باعث می‌شود تا صدای دوطرف شنیده شود و در این گفتگوهای طرفینی بسیاری از سوءتفاهم‌ها می‌تواند برطرف شود.

منشاء بسیاری از سوء تفاهم‌ها توهم است

صادقی با بیان اینکه منشاء بسیاری از سوء تفاهم‌ها توهم است، بیان داشت: با گفتگو کردن می‌بینیم که نقاط مشترک بسیار زیاد است و به دلیل فراز و نشیب‌ها و حوادثی که بوده و بعضاً به نوعی تنگ نظری‌هایی که تندروهای جناح‌ها داشتند، این فاصله ایجاد شده است.

تحریم و تهدیدها باعث احساس نیاز به گفتگوی ملی شده است

رئیس فراکسیون شفاف‌سازی و سالم سازی اقتصاد و انضباط مالی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: زمانی که کشور با تنگناهای بسیاری رو به رو است، امنیت ملی کشور در خطر و در معرض تهدید و تحریم است، باعث شده تا احساس نیاز به تفاهم و گفتگو را همه درک کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: تجربه‌های این 4 دهه نشان داده به نوعی افرادی که خام بودند به پختگی رسیدند و همین موارد دست به دست هم داده تا این فضا شکل بگیرد و بنده چشم‌انداز گفتگوی ملی را برای آینده کشور مثبت ارزیابی می‌کنم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار