بازدید 5137
۷
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

تقویت ۳۲۲۰ واحدی شاخص کل بورس تهران/ تحرکات جالب در کدهای حقوقی و حقیقی یک شرکت فرابورسی

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه سی و یکم اردیبهشت ماه ۹۸، با افزایش ۳۲۲۰ واحدی معادل ۱.۵۲ درصد به رقم ۲۱۵ هزار و ۹۱ واحد رسید. این در حالی است که روز گذشته شاهد افت ۹۷۹ واحدی معادل ۰.۴۶ درصدی نماگر کل بورس بودیم.
کد خبر: ۹۰۰۷۲۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳ 21 May 2019
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه سی و یکم اردیبهشت ماه ۹۸، با افزایش ۳۲۲۰ واحدی معادل ۱.۵۲ درصد به رقم ۲۱۵ هزار و ۹۱ واحد رسید. این در حالی است که روز گذشته شاهد افت ۹۷۹ واحدی معادل ۰.۴۶ درصدی نماگر کل بورس بودیم.

به گزارش بورس تابناک؛ امروز تالار شیشه‌ای در چهارمین روز کاری هفته، بر خلاف روز قبل شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۹۲۳ واحدی معادل ۱.۵۲ درصد به رقم ۶۱ هزار و ۶۵۶ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۷۸۶ واحدی معادل ۱.۶۸ درصد، عدد ۴۷ هزار و ۵۳۴ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۵۴۵ واحدی معادل ۱.۶۸ درصد به رقم ۳۲ هزار و ۹۵۵ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۲۲۵ واحد افزایش معادل ۱.۷۷ درصد را رقم زد و به سطح ۲۴۲ هزار و ۸۲۶ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۲۵۹۲ واحد افزایش معادل ۱.۶۳ درصد به رقم ۱۶۱ هزار و ۴۶۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۵۳۷۹ واحد افزایش معادل ۱.۳۲ درصد همراه بود و عدد ۴۱۴ هزار و ۱۵۰ واحد را به نمایش گذاشت.  
 
شاخص کل بورس
در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۳۶۶ واحد، نماد وبملت متعلق به بانک ملت با ۲۱۲ واحد، نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۱۹۲ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۱۷۵ واحد، نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۱۷۱ واحد، نماد مبین متعلق به پتروشیمی مبین با ۱۵۹ واحد، نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۱۱۴ واحد، نماد وتجارت متعلق به بانک تجارت با ۱۰۵ واحد، نماد شبریز متعلق به پالایش نفت تبریز با ۱۰۴ واحد و نماد وبصادر متعلق به بانک صادرات ایران با ۹۱ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.
 
در مقابل، نماد معاملاتی شبهرن متعلق به نفت بهران با ۵۸ واحد، نماد همراه متعلق به شرکت ارتباطات سیار ایران با ۵۵ واحد، نماد ومعادن متعلق به توسعه‌معادن‌وفلزات با ۱۵ واحد و نماد سپ متعلق به پرداخت الکترونیک سامان کیش با ۱۳ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.
 
نگاهی به آمار معاملات کد به کدی/ در مادیرا چه می‌گذرد؟
 
امروز در نماد صنایع ماشین‌های اداری ایران که اوایل آذر ماه در فرابورس معارفه شدف تحرکات جالبی را شاهد بودیم و براین اساس، ۴.۸ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۵.۷ میلیارد تومان از کد‌های حقوقی به حقیقی منتقل شد و بنابراین باید منتظر تحرکاتی در این سهم که مدت زیادی از حضورش در بازار سرمایه نمی‌گذرد، باشیم چرا که معمولا کد به کد شدن از حقوقی به حقیقی با هدف خاص صورت گرفته و بعد از این اتفاق باید در انتظار یک حرکت رو به رشد در سهم باشیم که ممکن است به سرعت اتفاق بیفتد و یا اینکه بعدا نمود پیدا کند.
 
امروز دو نماد بانکی با معاملات کد به کدی همراه شدند و براین اساس بیش از ۳ میلیون برگه سهم بانک صادرات به ارزش بیش از ۱۲.۳ میلیارد تومان در قیمت ۴۱۱ ریال؛ بیش از ۵۵ میلیون برگه سهم بانک خاورمیانه به ارزش بیش از ۲۰.۸ میلیارد تومان بین سهامداران حقوقی کد به کد شد.
 
در سرمایه گذاری اعتبار ایران نیز بیش از ۱۶ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۴.۸ میلیارد تومان، در پتروشیمی مارون نیز بیش از یک میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۴ ذمیلیارد تومان، در فولاد خوزستان نیز ۵ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۴ میلیارد تومان بین سهامداران حقوقی کد به کد شد.
 
دو نماد گروه پالایشی یعنی شتران و شپنا نیز با معاملات کد به کدی همراه بودند و بر این اساس بیش از ۱۹۹.۸ میلیون برگه سهم پالایش نفت اصفهان به ارزش بیش از ۲۱۶.۶ میلیارد تومان بین سهامداران حقوقی کد به کد شدف و در نماد شتران نیز بیش از ۱۰ میلیون برگه سهم پالایش نفت تهران به ارزش بیش از ۷.۳ میلیارد تومان بین سهامداران حقوقی کد به کد شد.
 
ارزش معاملات بورس تهران
 
ارزش معاملات بورس تهران امروز بیش از ۱۲۱۰.۷ میلیارد تومان بود که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۳ میلیارد و ۵۰۲ سهم طی ۲۶۲ هزار و ۴۱۷ نوبت معاملاتی بود.
 
امروز بیشترین حجم و ارزش معاملات در بین گروه‌های مختلف به بانکی‌ها تعلق داشت و بر این اساس ۱۲۴.۹ میلیارد تومان ارزش داد و ستد بیش از ۹۶۰ میلیون برگه بانکی بود که طی بیش از ۳۳ هزار نوبت معاملاتی رقم خورد.
پس از گروه بانکی ها، خودوری‌ها و فلزات اساسی بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.
 
در بین شاخص صنایع مختلف نیز شاخص تامین آب برق و گاز با رشد ۲۶ واحدی معادل ۴.۸۴ درصد رکوردار بود و پس از آن شاخص محصولات چوبی، سایر مالی، محصولات کاغذی، بانک ها، و ماشین آلات عملکرد خوبی را ثبت کردند.
 
برترین عرضه و تقاضا‌های بازار

در معاملات امروز نماد شرکت‌های نفت پارس (شنفت)؛ قند ثابت خراسان (قثابت)؛ سرمایه گذاری خوارزمی (وخارزم)؛ پتروشیمی فجر (بفجر)؛ فولاد امیرکبیرکاشان (فجر)؛ سیمان آرتا اردبیل (ساربیل) و پتروشیمی آبادان (شپترو) با بیشترین صفوف تقاضا و خرید مواجه شدند و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های صندوق س. با درآمد ثابت کیان (کیان)؛ صندوق س. با درآمد ثابت کمند (کمند)؛ کارگزاران بورس اوراق بهادار (کبورس)؛ نهاد‌های مالی بورس اوراق بهادار (نبورس)؛ صکوک اجاره خلیج فارس- ۳ ماهه ۱۶% (صفارس ۴۱۲)؛ بانک ملت (وبملت) و موتوژن (بموتو) با بیشترین صفوف عرضه و فروش مواجه شدند.
 
گزارش عالی سالانه شنفت که براساس آن این شرکت با رشد ۲۰۲ درصدی در سود هر سهم‌ای پی اس خود را به ۲۵۸۶ ریال افزایش داده با توجه به نزدیکی به زمان مجمع سالانه این سهم اقبال خوب سهامداران به نفت پارس را موجب شده تا عرضه ۷۷۸ هزار سهمی حقوقی این سهم با تقاضای عمده سهامداران حقیقی مواجه شود، قثابت نیز بر اساس صورت‌های مالی ۹ ماهه منتهی به ۳۱ فروردین ماه موفق به کاهش ۴۷ درصدی زیان انباشته شرکت اصلی شده و بر این اساس ۹۸ ریال سود طی این دوره شناسایی کرده، امید به افزایش سود آوری کارخانه‌های تولیدی و صنعتی ثابت خراسان این سهم قندی را نیز با صف خرید بیش از ۸۴۵ هزار نفری مواجه کرد.
 
سرمایه گذاری خوارزمی نیز که صف خرید قابل توجهی را طی روز‌های گذشته تجربه کرده، اما به گفته امور سهام این شرکت سرمایه گذاری خبر خاصی نیست و افزایش قیمت مربوط به عرضه و تقاضا است! حال آنکه بررسی صورت مالی حسابرسی منتشر شده دو شرکت زیر مجموعه یعنی پایاپای ملی و کارت ملی حکایت دیگری دارد و شاید دلیل اقبال سهامداران نیز بررسی این صورت‌های مالی سالانه شرکت‌های پرتفوی این سرمایه گذاری باشد و شاید نیز پای اخبار دیگری در میان است که ما فعلا بی خبریم.
 
پتروشیمی فجر نیز این روز‌ها شایعه تغییر نرخ فروش آن زیاد به گوش می‌رسد باید منتظر ماند ودید که صورت‌های مالی این شرکت با چه کیفیتی قرار است منتشر شود که سهامدران با صف خرید به استقبال آن می‌روند و به قول معروف با شایعه خریدار سهم شده اند.
 
رفت و آمد‌های بازار
 
در معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی (غشاذر) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف؛ چرخشگر (خچرخش)، داروسازی اکسیر (دلر) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی، سیمان ایلام (سیلام) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بدون تقسیم سود نقدی بدون محدودیت نوسان قیمت بازگشایی شدند. در مقابل حق تقدم شرکت‌های بازرسی فنی و کنترل خوردگی تکین کو (رتکوح)، سیمان صوفیان (سصوفیح) با توجه به توقف نماد اصلی، بازرسی فنی و کنترل خوردگی تکین کو (رتکو)، کارخانجات سیمان صوفیان (سصوفی) جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت‌های مالی، شرکت سرمایه گذاری توسعه آذربایجان (وآذر) جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف شدند.
 
معاملات قرارداد‌های اختیار معامله خرید و فروش سهام بانک تجارت (وتجارت) با سررسید دی ماه ۱۳۹۸ و مهرماه ۱۳۹۸ نیز از امروز سه شنبه مورخ ۳۱/۰۲/۱۳۹۸ در بورس اوراق بهادار تهران آغاز شد.
 
امروز همچنین نماد معاملاتی شرکت نوسازی‌وساختمان‌تهران (ثنوسا ۱)، شرکت کارتن ایران (چکارن ۱)، بانک کارآفرین (وکار ۱) ولامیران (فلامی ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت سهام با وقفه معاملاتی مواجه شدند و نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان هگمتان (سهگمت)، فرآوری مواد معدنی ایران (فرآور) باتوجه به عدم کشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت حراج شدند.
 
عرضه عمده سهام شرکت ایران ترانسفو
 
امروز سه شنبه مورخ ۱۳۹۸/۰۲/۳۱ تعداد ۶۱۱ ر. ۱۵۲ ر. ۵۰۱ سهم معادل ۳۶ ر. ۱۳ درصد از سهام شرکت ایران ترانسفو متعلق به شرکت سازمان خصوصی سازی به وکالت از شرکت صنعت و تجارت آداک به صورت یکجا، نقدو یا اقساط (طبق شرایط اعلامی) به قیمت پایه هر سهم ۲۴۹ ر. ۶ ریال در نماد (بترانس ۴) عرضه شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
بورس + مطالعه بازار بورس + دید بلند مدت = سود + ایجاد شغل و افزایش تولیدات داخلی + از بین بردن دلالی
بورس یک بازار با دید میان مدت و بلند مدت است و افرادی که در قیمت مناسب سهام خریداری می کنند ( از شرکت های که سود ده و رو به رشد باشد) در میان مدت و دراز مدت می تواند سود ببرند
بزودی حباب عظیم بورس مثل برجهای دوقلو فروخواهدریختذ!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
باشه تو راست میگی
بزودی وباخروج رسمی ایران ازبرجام وقبل ازان عدم تصویب اف ای تی اف بورس بامخ میخوره زمین این خط اینم نشان
بزودی سقوط ازاد و دودشدن سرمایه های سهامداران
اینروزباوجودهمه اخباربد اقتصادی وسیاسی شاهد رشد روزانه چندهزارواحدی بورس هستیم
درتعجبم ازرفتارسهامداران بورس
با انکه میدانند اف ای تی اف قطعاتصویب واجرانخواهدشد
باانکه میدانند بعدازتحریم صدورنفت وفلزات بزودی پتروشیمی هم تحریم خواهدشد
باانکه میدانند اینستکس هرگزاجرایی نخواهدشد
بالینکه میدانند برجام نفس های اخرش رامیکشد
باانکه درجریان جدی بودت تهدیدات نظامی هستند
بااین وجود هنوز تحت تاثیررشد هدایت سده وبی منژق شاخص کل قرارداشته و هنوز به این نتیجه نرسیده اندکه هرچه سریعتر باقیمانده سرمایه سان را ازبورس خارج کنند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار