بازدید 5173

الاهلی عربستان باگل دقیقه 92 به پاختاکور صعود کرد

کد خبر: ۹۰۰۶۵۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷ 21 May 2019

در آخرین مسابقه گروه D. لیگ قهرمانان آسیا، تیم قعرنشین الاهلی عربستان از ساعت ۲۳:۳۰ دوشنبه شب در استادیوم ملک عبدالله جده میزبان تیم رده دومی پاختاکور ازبکستان بود.

به گزارش تابناک ورزشی، نیمه اول این دیدار با تساوی بدون گل خاتمه یافت، اما در دقیقه ۶۹ ارسال دجانینی از جناح راست زمین را عمر السومه با ضربه سر تبدیل به گل کرد تا الاهلی با نتیجه یک بر صفر پیش بیفتد و با این نتیجه درآستانه صعود از مرحله گروهی قرار بگیرد.

پاختاکور ازبکستان که با برتری برابر الاهلی می‌توانست به‌عنوان صدرنشین از گروه D. صعود کند، برای جبران نتیجه تلاش کرد و موفق شد در دقیقه ۸۸ توسط ایگور سرگی‌اف گل تساوی را به ثمر رساند تا در لحظات پایانی صعودش را قطعی کرده باشد اما این نتیجه پابرجا نماند و الاهلی عربستان در بازگشتی فوق‌العاده، توانست در دومین دقیقه وقت‌های تلف شده روی شوت تماشایی عبدالرحمن غریب، بازیکن تعویضی خود گل دوم را بزند تا به برتری ارزشمند ۲ بر یک خانگی مقابل پاختاکور ازبکستان دست پیدا کند.

برتری الاهلی عربستان موجب شد تا این تیم با یک امتیاز کمتر از السد ۱۰ امتیازی، در رده دوم جدول گروه D. لیگ قهرمانان آسیا قرار بگیرد و صعودش به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را قطعی کند و پاختاکور نیز ۸ امتیازی بماند و به رده سوم سقوط کند تا نتواند راهی مرحله بعد شود؛ پرسپولیس نیز با وجود برتری در آخرین بازی مرحله گروهی برابر السد، ۷ امتیازی و در رده چهارم این گروه ایستاد.

نکته جالب این است که الاهلی در لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرد و حتی میتوان گفت که شایستگی کمتری نسبت به پاختاکور و پرسپولیس برای صعود داشت. آن‌ها دیدار نخست مقابل السد را در حالی به نفع خود خاتمه دادند که تیم قطری از داوری متضرر شد. سبزپوشان شهر جده همچنین در بازی برگشت برابر پرسپولیس هم نمایش خیلی خوبی نداشتند و شاید نتیجه عادلانه در آن بازی تساوی بود.

اما به هر حال تیمی که در طول تورنمنت مربی نیز تغییر داد، توانست جواز صعود به مرحله بعد را بگیرد. نکته جالب این که الاهلی در لیگ حرفه‌ای عربستان در جایگاه پنجم ایستاد و از کسب سهمیه بازماند، اما در آسیا توانست بالاتر از نماینده ازبکستان و ایران بایستد و صعود کند. با صعود حالا آن‌ها مقابل الهلال قرار خواهند گرفت. دیداری که این فصل در لیگ قهرمانان عرب نیز تکرار شد و در لیگ و جام حذفی نیز رقم خورد. اکنون یاران عمر سوما فرصتی ویژه برای جبران آن شکست‌ها دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل