بازدید 4018

چمران: افکار عمومی تحت تاثیر جو قرار می‌گیرد

کد خبر: ۹۰۰۴۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱ 20 May 2019
نام «مناف هاشمی» انگار همیشه با حاشیه و جنجال همراه است. چه آن وقت که به‌جای همراهی با مردم سیل‌زده گلستان در مرخصی خارج از کشور به سر می‌برد و چه حالا که از پیروز حناچی شهردار تهران حکم گرفته است. انتصاب وی به عنوان مشاور شهردار با واکنش‌های بسیاری همراه بود و یک بار دیگر مورد توجه افکار عمومی قرار گرفت.

به گزارش «آزادی» همان افکار عمومی که احساساتش به خاطر کوتاهی آقای استاندار در جریان سیل گلستان جریحه‌دار شده بود. نگاهی به نظرات کاربران در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که انتصاب استاندار معزول اقدام خوشایندی نبوده است. آقای شهردار، اما از تصمیم خود دفاع می‌کند. او معتقد است که «وی (مناف هاشمی) کارمند شهرداری بوده و از مدیرانی است که تجربه خوبی را در حوزه شهری دارد و ما نیز از این تجربه استفاده خواهیم کرد».

شورای شهری‌ها نیز هیچ مشکلی با این تصمیم حناچی ندارند. از همین رو محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: «شورای شهر تهران در کل در انتصابات دخالت نمی‌کند و در این زمینه تنها مشورت می‌دهد». هاشمی گفته بود که نمی‌خواهد دراین باره با رسانه‌ها کند و ترجیح می‌دهد که خصوصی با خود حناچی گفتگو کند.

سید حسن رسولی، عضو پارلمان شهری تهران، اما از این انتصاب دفاع می‌کند. او در گفت و گویی تاکید کرد: «مناف هاشمی مدیری بوده است که می‌توانسته مثل سایر مدیران مرخصی بگیرد و به مسافرت برود حالا از بد حادثه اتفاقی در حوزه مدیریتش رخ داده است.»

وی با اشاره به اینکه «عزل و نصب مدیران شهرداری با انتخاب شهردار تهران است» گفت: «در خلال مدتی که ایشان در مرخصی بودند یک حادثه غیرمترقبه افتاد که معاون اول رئیس جمهور به این نتیجه رسیدند که در راستای کمک به التیام آسیب دیدگان ایشان را عزل کنند و کاری سمبلیک انجام دهد، اما مناف هاشمی از مدیران خوب هستند و کارمند رسمی شهرداری هستند. در اینگونه موارد نباید تحت تأثیر فضا‌های عمومی یک موضع گیری اشتباه کنیم و اخلاق و حیثیت افراد و حقوق آنان را لطمه بزنیم. به نظر من مناف هاشمی که سطوح مدیریتی را طی کرده است می‌تواند اقدامات مدیریت خوبی را در شهرداری تهران انجام داد و به نظرم ایرادی بر این انتخاب وارد نیست».

نکته اینجا است که مدافعان این انتصاب به دایره شهردار و شورای اصلاح‌طلب تهران محدود نمی‌شود. مهدی چمران عضو سابق شورای شهر و فعال سیاسی اصولگرا نیز ایرادی در این تصمیم حناچی نمی‌بیند. وی در گفتگو با «آزادی» گفت: «بنا ندارم درباره یک فرد خاص صحبت کنم این انتصاب در حوزه اختیارات شهردار است و اگر انتصاب فردی منع قانونی نداشته باشد، نمی‌توان به آن ایراد گرفت. بلاخره او نیز کارمند یک سازمانی است و باید در جایی به کار گرفته شود».

وی در پاسخ به این پرسش که استفاده از استاندار معزول چه تاثیری بر افکار عمومی دارد، گفت: «به هر حال افکار عمومی تحت تاثیر اخبار و جو قرار می‌گیرد، اما استفاده از ظرفیت‌ها در یک سازمان و ارگان نباید تحت تاثیر این مسائل قرار بگیرد. ملاک بودن قانون نکته اصلی و مهم است و چنانچه انتصاب فردی از نظر قانون ایراد نداشته باشد، بلامانع خواهد بود».
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل