بازدید 15777

قیمت دلار بازهم کاهش یافت/ کاهش تقاضای احتیاطی در بازار ارز

دومین روز هفته برای فعالان بازار ارز، با ادامه کاهش قیمت ارز به ویژه دلار، یورو و درهم همراه بود. این در حالی است که امروز بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ همه ارز‌ها نسبت به روز گذشته ثابت ماند.
کد خبر: ۹۰۰۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۲ 19 May 2019
تابناک اقتصادیدومین روز هفته برای فعالان بازار ارز، با ادامه کاهش قیمت ارز به ویژه دلار، یورو و درهم همراه بود. این در حالی است که امروز بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ همه ارز‌ها نسبت به روز گذشته ثابت ماند.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (یکشنبه بیست و نهم اردیبهشت ۹۸) بازار ارز، شاهد کاهش قیمت دلار و یورو بودیم. روندی که به نظر می‌رسد پس از فروکش کردن التهاب اخبار غیر اقتصادی و همچنین خبر‌هایی مبنی بر اخذ مالیات از خریداران ارز و در نهایت کاهش تقاضای کاذب در بازار رقم خورده است. در این میان نباید از مدیریت بازارساز در زمینه عرضه ارز چشم پوشی کرد و در کنار این عوامل، بایستی اشاره داشت به چشم انداز مثبت راه اندازی بازار متشکل ارزی که در روز‌های آتی قرار هست، شروع به کار کند، زیرا پیش بینی می‌شود با راه اندازی این بازار، بساط دلالی و نرخ گذاری‌های خلاف واقع و کاذب، جمع شود و بازار در مسیر متعادلی حرکت کند.

بر اساس این گزارش، امروز سامانه سنا بانک مرکزی که نشان دهنده میانگین وزنی نرخ خرید و فروش ارزبر مبنای معاملات ثبت شده در "سامانه نظارت ارز (سنا) " توسط بانک‌ها و صرافی‌های مجاز کل کشور است، قیمت دلار و یورو را با کاهش قیمت نشان داد.  

به گونه‌ای که در لحظه تنظیم این گزارش، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۴۴۰۰ تومان در صرافی‌های مجاز و بانکی خریداری شده و به قیمت ۱۴۵۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شده است. این رقم نسبت به روز قبل، ۵۰ تومان و نسبت به روز پنج شنبه، ۱۵۰ تومان کاهش قیمت دارد.

همچنین هر اسکناس یورو به قیمت ۱۶۳۵۰ تومان خریداری شده و به قیمت ۱۶۴۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شده است. این رقم نسبت به روز قبل، ۵۰ تومان ارزان‌تر می‌باشد.
 
دلار

نرخ رسمی ۴۷ ارز ثابت ماند

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۹۸» بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین روز جاری هر پوند انگلیس بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۵۳ هزار و ۴۱۸ ریال و هر یورو نیز بدون تغییر ۴۷ هزار و ۷۳ ریال ارزش‌گذاری شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۱ هزار و ۵۵۲ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۳۵۶ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۷۷۶ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۲۷۶ ریال، روپیه هند ۵۹۸ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۵۴ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۸ هزار و ۳۰۳ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۳۲۹ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۵۱ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۳ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۱۸۷ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۷ هزار و ۴۰۲ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۹۱۰ ریال، لیر ترکیه ۶ هزار و ۹۳۷ ریال، روبل روسیه ۶۵۰ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۷ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۹ هزار و ۸۲۲ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۱ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۴۹۲ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۸۸۲ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۳۸۹ ریال، کیات میانمار ۲۸ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۷ هزار و ۱۴۱ ریال تعیین شد.

افزون بر این، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۷۵۵ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۱۰ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۷۲ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۱ هزار و ۹۵۰ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۵۸ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۵ هزار و ۱۵۵ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۸ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۱ هزار و ۶۱ ریال، لاری گرجستان ۱۵ هزار و ۳۰۱ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۸۹۶ ریال، افغانی افغانستان ۵۳۱ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۰ هزار و ۱۹۳ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۶ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۷۹ هزار و ۷۱۳ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۴۵۰ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار و ۹۶۶ ریال ارزش‌گذاری شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰
یه عزیزی هست الآن میاد میگه این کاهش دستوریه و دلار تا خردادماه به بیست هزارتومان میرسه،خیلی دوست دارم با دلیل و مدرک ثابت کنه که ایرانیه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
قیمت دلار با توجه به محاسبات روی کاغذو میزان نقدینگی کانال 6 هزار تومن بوده و هست ، اضافه بر آن حاصل شوک بازار و قیمتی است که به هر حال واقعی هم محسوب میشود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
با افزایش همه کالاها هم اکنون نوبت به سهام است که صعود سه تا چهار برابری حاصل ارزیابی مجدد را تجربه کنند .
دولت برای انتخابات مجلس اسفند ماه امسال ، شیب ارام کاهش قیمتها را در دستور کار دارد تا نارضایتی عمومی مردم باعث نشود که شرکت در انتخابات افت شدیدی داشته باشد . پس باز هم بیشتر از اینها پایین می اید .مطمن باشید . مسئولین راهی جز این ندارند . وقتی رب سه هزار تومانی رو به هفده هزار تومان می رسانند وقتی گوشت سی هزار تومانی را به صدهزار تومان میرسانند . وقتی پراید بیست تومانی را به پنجاه تومان میرسانند انتظاری بیشتر از این نباید داشته باشند
ابتدای روز که گران شده بود احتمالا با دخالت رئیس بانک مرکزی کاهشی شد تا ثابت کند که طرح جدید ایشان در حال جواب دادن است
بازار متشکل ارز یا همون بورس ارز راه اندازی نشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
چرا در حال راه اندازی است به محض راه اندازی شاهد کاهش شدید وواقعی دلار به سمت کانال واقعی 6 هزار تومان خواهیم بود .
دلار هفت تومان را کردهاید پانزده هزارتومان انوقت ادعای ارزونی میکنید؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
رفیق قیمت علمی دلار هفت تومن نیست کانال 6 هزار تومان است.
پس از تثبیت و حاکمیت تعقل بر جو روانی بازار شاهد قیمت دلار در کانال 6 هزار تومان خواهیم بود .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
با توجه به نقدینگی رها شده در جامعه قمیت دلار علمی باید 6 هزارتومان باشد. قطعا با رها کردن اخرین تیرهای ترکش ترامپ و ناوهای روانی اش و عقب نشینی وحشتناک دلار با حمایت این ناوها با احتمال حدود هفتاد درصد دلار به سمت کانال اصلی 6 هزار تومن سقوط خواهد کرد. توصیه میکنم نمودار برابری دلار و ریال رو مرور بفرمائید در حال تشکیل الگوی دابل باتم است که در صورت افت از مقاومت 12 هزار تومان به سمت کانال 6 هزار تومن سقوط خواهد کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
در بازار پر قدرت تقابل ارزها کسی به راحتی نیمتونه بازیگر باشه ، دلار رو اینها 15 هزار تومن نکردن ، همین کانالهای پروکسی فیلتر شکن تلگرامی به صورت مستتر و چراغ خاموش به اسم کانال پروکسی قیمت روانی دلار رو بالا میبردند مردم ماهواره ای و تلگرامی هم پشت سرشون خرید میزدند. قیمت محاسباتی دلار آزاد در کانال 6 هزار تومن و ای بسا کمتر است.
الان وقت خریده بزودی ۲۰ راهم ردمیکنه این خط اینم نشان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
برو خرید کن . چرا میخوای دست رو زیاد کنی خب؟! :))
از این دلار های 4200 تومانی کجا میدن واسه فرصت مطالعاتی نیاز به دلار دارم
کجاست ان دوستمان که در کامنت ها مرتب افزایش دلار و کاهش قیمت سهام را به رخ همه می کشید واقعا ...کجاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
راه راست یکی است. هجوم یک جامعه به سمت ارز جامعه ای دیگر و گریز از خرید سهام بدترین روش اعضای یک جامعه است. حتی اگر دلار هم گرا شود راه درست عدم خرید دلار است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
طی هفته های اتی شاهد افزایش سه یا چهار برابری سهام حاصل از ارزیابی مجدد شرکتها خواهیم بود. این بار صاحبان سرمایه با هدایت سرمایه خود به سمت بورس شکوفائیی و حرکت سالم در جامعه را رقم خواهند زد.
خودش پا داره و كاهش يافته يا خود دولت بخاطر نوسانگيري هي كاهش و افزايشش ميده...؟
به اختلاسها از طریق مکانیسم های پول ملی و ارز برای همیشه خاتمه بدهبد.
تابی جون نظرات رو انتخابی انتشار نده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر