بازدید 7438

عادل جبیر: به دنبال جنگ در منطقه نیستیم

جبیر گفت: ما از جامعه جهانی می خواهیم تا مسئولیت خود را با اتخاذ مواضع محکم در برابر ایران به عهده بگیرد و مانع از پخش آنچه که به گفته وی ویرانی و آشوب در سراسر جهان است، شود.
کد خبر: ۹۰۰۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹ 19 May 2019

«عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی بامداد یکشنبه در کنفرانس خبری در ریاض گفت: به دنبال جنگ در منطقه نیستیم.

به گزارش «تابناک» به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، جبیر گفت: ما به دنبال جنگ در منطقه نیستیم و تلاشی هم در این خصوص نمی کنیم و در حد توان برای جلوگیری از آن عمل خواهیم کرد، اما همزمان تاکید می کنیم که در صورتی که طرف دیگر گزینه جنگ را انتخاب کند با قدرت و قاطعیت پاسخ خواهیم داد و از خود و منافع خود دفاع می کنیم.

وی افزود: عربستان سعودی با نگرانی شدید تحولات منطقه و بین المللی را دنبال می کند.

وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی در ادامه نیز به اتهام پراکنی علیه ایران پرداخت و مدعی شد که ایران اشتباهات بی شماری در منطقه مرتکب شده است. رژیم ایران به دنبال امنیت و ثبات در منطقه نیست.

جبیر گفت: امیدواریم که ایران از اقدامات به گفته وی خصمانه دست بردارد و مدعی شد که ایران مستقیم و از طریق نیروهای نیابتی خود سعی کرد تا هرج و مرج ایجاد کند و از سازمان ها و گروه های تروریستی و افراطی حمایت کرد.

وی در ادامه گفت: عربستان سعودی تاکید می کند که همواره دستش به سوی صلح و دستیابی به آن دراز است.

جبیر افزود: ما از جامعه جهانی می خواهیم تا مسئولیت خود را با اتخاذ مواضع محکم در برابر ایران به عهده بگیرد و مانع از پخش آنچه که به گفته وی ویرانی و آشوب در سراسر جهان است، شود.

این مقام سعودی همچنین گفت: به قطر اجازه نخواهیم داد تا از افراطی گری و تروریسم حمایت و در امور داخلی ما دخالت کند.
وی در ادامه گفت: به زودی در خصوص حمله به کشتی های تجاری در نزدیکی ساحل امارات متحده عربی بیانیه ای صادر می کنیم. تحقیقات درخصوص حملات پهپادی همچنان در جریان است، اما دست داشتن حوثی ها (انصارالله) مشخص است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۵
فقط پررو و گستاخید و هیچی نیستید جز بزدلی که به بیگناهان و غیرنظامیان و کودکان و سرویس مدرسه کودکان حمله میکنید مانند هم پیمان جدیدتان اسراییل
آن هم با تسلیحات خریداری شده از غرب

آبروی اسلام را برده اید با این رفتارتان
بچه مگس! آخه تو جی هستی که دنبال جنگ بخوای باشی؟!!! امیدوارم روزی برسه که ایران مقتدر بشه و آل سعود رو تار و مار کنه!
نه تو رو خدا باید بجنگی، اینطوری نمیشه! فقط دیگه خاطره ای از آل سعود تو تاریخ باقی میمونه!
آخه تو مرد جنگی؟؟؟؟برا تو وکشورت همان نوکری آمریکا بسه!!!!
آقای الجبیر ...حالا مگه کسی چیزی گفته؟...چرا دست و پات رو گم کردی؟
ان شاالله نابودی عرعرستان.
از روی ترس و اضمحلال چی گفت خودش هم نفهمید ..

یک پهپاد یمنی دقتش را بالاتر ببره آرامکو را بزند عربستان خلاص و فاتحه
البته ما ترسی از امثال اینها نداریم. اما ۱- کشورها و ملتهای اسلامی باید دوستی پیش بگیرند و گیر توطیه اسراییل نیفتند ۲- ارتش عربستان از حیث تجهیزات موشک هواپیما تانک و... چند برابر ارتش ما توان دارد هر چند نیروی انسانی کمتر دارد و در صورت جنگ مطمینا برای هر دو ملت -و نه دولتمردان با پاس امریکا در جیب - رویارویی جز نابودی و ویرانی وسیع چیزی ندارد
پس عمه من به یمن حمله کرده؟ اگه در توانشان بود بیدرنگ به ایران حمله میکردن.
هنوز طوری نشده که چهارتا نفتکش خالی صدمه دیدند و یه خط لوله تون منفجر شد. چرا سریع ضد جنگ شدید شما مرتب شاخ و شونه می کشیدید و آمریکا رو شاخ می کردید برای جنگ با ایران
زهی بیشرمی!!! فعلاً که یکی از ظالمانه ترین جنگهای تاریخ علیه ملت مظلوم یمن توسط طواغیت حجاز رهبری می شود!!!
حالا چرا گریه می‌کنی؟
آنجا که عقاب پر بریزد **** از پشه ی لاغری چه خیزد
باز هم عادل جبیر ایران را متهم به خرابکاری و جنگ طلبی کرد و ایران را تهدید کرد و می گوید که ما خواستار جنگ نیستیم اما فقر پایید مگر این کشور شما نیست که بیش از ۴ سال مردم بیگناه یمن را بمباران می کند و و میلیون ها بیگناه را بی خانما کرده است و کودکان و زنان بیگناه را بمباران می کند و کشته است و می کوشد و با امارات کشور برادرش خون مردم بیگناه را میریزند اخم به ابرو نمی آورند و خودرا خادمان حرمین می نامند.

انشاالله به لطف الهی تودهنی ای خواهید خورد تا زبان درازتر از قدتان را در حلقومتان برای همیشه حبس کنیم انشاالله
لز یک طرف ایران دشمنی ۱۴۰۰ ساله دارند و ایران را همیشه گناهکار می دانند و شیعیان ایرانی را در ایام حج می کشند و از طرف دیگر می خواهند که ایرانی ها حتی عمره هم بروند و این را بدانید که یک دسیسه است.
من نمی دانم که چرا مسئولین ما پافشاری دارند برای عمره؟
می پرسم از مسئولین آیا چرا برای جان هموطنانمان ارزش قابل نیستید؟ خوب شما فقط پول درآوردن است. کمی به امنیت و زندگی مردم بیندیشید. عمره که واجب نیست!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر