بازدید 5785
۷
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

شروع سبز بورس در اولین روز هفته/ بیشترین حجم و ارزش معاملات به فلزات اساسی و خودرو رسید

شاخص کل بورس تهران در واکنش به نزدیک شدن به مقاومت ۲۱۳ هزار واحدی که برای لحظاتی نیز در معاملات امروز با قرار گرفتن در ارتفاع ۲۱۳ هزار و ۱۶۹ واحدی توانست از آن عبور کند، اندکی به عقب بازگشت تا با نفسی تازه و با قدرت برای شکستن این مقاومت در روند صعودی خود گام بردارد.
کد خبر: ۹۰۰۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴ 18 May 2019
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه بیست و هشتم اردیبهشت ماه ۹۸، با افزایش ۱۷۳۲ واحدی معادل ۰.۸۲ درصد به رقم ۲۱۲ هزار و ۷۵۰ واحد رسید.

به گزارش بورس تابناک؛ امروز تالار شیشه‌ای در اولین روز کاری هفته، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۴۹۶ واحدی معادل ۰.۸۲ درصد به رقم ۶۱ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۰۱۱ واحدی معادل ۲.۲۱ رصد، عدد ۴۶ هزار و ۷۴۹ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۷۰۲ واحدی معادل ۲.۲۱ درصد به رقم ۳۲ هزار و ۴۵۱ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۲۹۷ واحد افزایش معادل ۰.۹۷ درصد را رقم زد و به سطح ۲۳۹ هزار و ۴۰۳ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۱۶۱۱ واحد افزایش معادل ۱.۰۲ درصد به رقم ۱۵۹ هزار و ۹۸۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۸۷۹ واحد افزایش معادل ۰.۴۶ درصد همراه بود و عدد ۴۰۸ هزار و ۳۳۴ واحد را به نمایش گذاشت.  

شروع سبز بورس در اولین روز هفته/ بیشترین حجم و ارزش معاملات به فلزات اساسی و خودرو رسید
 
در معاملات امروز، نماد معاملاتی اخابر متعلق به مخابرات ایران با ۱۷۵ واحد، نماد وبملت متعلق به بانک ملت با ۱۲۱ واحد، نماد کچاد متعلق به معدنی‌وصنعتی‌چادرملو با ۱۲۰ واحد، نماد وامید متعلق به گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۱۱۳ واحد، نماد رانفور متعلق به خدمات‌انفورماتیک با ۱۰۸ واحد و نماد حکشتی متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۱۰۱ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند.
 
در مقابل، نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۱۹۶ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۱۲۴ واحد، نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۸۳ واحد، نماد جم متعلق به پتروشیمی جم با ۳۹ واحد، نماد شخارک متعلق به پتروشیمی خارک با ۳۴ واحد و نماد وبصادر متعلق به بانک صادرات ایران با ۳۲ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

بر اساس این گزارش؛ شاخص کل بورس تهران در واکنش به نزدیک شدن به مقاومت ۲۱۳ هزار واحدی که برای لحظاتی نیز در معاملات امروز با قرار گرفتن در ارتفاع ۲۱۳ هزار و ۱۶۹ واحدی توانست از آن عبور کند، اندکی به عقب بازگشت تا با نفسی تازه و با قدرت برای شکستن این مقاومت در روند صعودی خود گام بردارد.

کند و کاوی در ارزش معاملات امروز بورس تهران

در معاملات امروز بورس تهران بیش از ۳ میلیاردو ۸۲۴ برگه سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۲۸۲ هزار و ۱۲۴ نوبت معاملاتی و به ارزش بیش از ۱۱۱۱.۹ میلیارد تومان داد و ستد شد.

گروه فلزات اساسی و خودرو بیشترین حجم و ارزش معاملات امروز تالار حافظ را به خود اختصاص دادند و بر این اساس بیش از ۱۹۲ میلیون برگه سهم گروه فلزات اساسی طی ۱۷ هزار و ۶۶۸ نوبت معاملاتی و به ارزش بیش از ۱۱۹.۵ میلیارد تومان معامله شد و همچنین گروه خودرو نیز با ارزش معاملاتی ۱۱۴.۹ میلیارد تومان شاهد داد و ستد بیش از ۶۱۹ هزار و ۶۸۷ برگه سهم طی ۳۸ هزار نوبت معاملات بود.

امروز شاخص وسایل ارتباطی با رشد ۲۳۶ واحدی معادل ۴.۹۹ واحد، شاخص حمل و نقل با رشد ۲۶۹ واحدی معادل ۴.۹۴ واحد، شاخص معادن با افزایش ۱۳۲۳ واحدی معادل ۴.۶۹ واحد بیشترین رشد را در بین شاخص صنایع مختلف ثبت کردند.

نگاهی به معاملات کد به کدی

در معاملات امروز بیش از ۱۴.۵ میلیون برگه سهم صکوک اجاره خلیج فارس به ارزش بیش از ۳ میلیارد تومان بین حقوقی‌ها داد و ستد شد، همچنین ۱۲ میلیون برگه سهم شرکت گروه پتروشیمی س. ایرانیان با قیمت ۱۸۲۰ ریال و به ارزش بیش از ۲ میلیارد تومام توسط حقوقی‌های پترول کد به کدشد، همچنین بیش از ۱۲ میلیون برگه سهم گروه صنعتی پاکشو در قیمت ۳۶۰۰۰ ریال و به ارزش بیش از ۴.۳ میلیارد تومان کد به کد شد، در نماد مدیریت صنعت شوینده (شوینده) شاهد کد به کد شدن بیش از ۳.۵ میلیون برگه سهم با قیمت ۹۱۰۰ ریال و به ارزش بیش از ۳.۱ میلیارد تومان بودیم. همچنین در نماد فملی نیز بیش از ۵ میلیون برگه سهم ملی صنایع مس ایران توسط حقوقی‌ها در قیمت ۳۹۳۰ ریال و به ارزش تقریبی ۲ میلیارد تومان کد به کد شد.

به گزارش بورس تابناک، معاملات کد به کدی در یک نماد خاص معمولا با دو هدف فریب خریداران و فروشندگان یا جا به جایی سهم برای شروع یک حرکت مثبت و یا منفی  انجام می‌شود لذا توجه به معاملات کد به کدی در نماد‌های که در سقف یا کف قیمتی قرار دارند، می‌تواند سهامداران را در اتخاذ تصمیم درست یاری کند.

کد به کد شدن نماد‌ها در مواقعی که بین سهامداران حقوقی به حقیقی یا بالعکس رخ دهد، نشانه یک حرکت صعودی یا بالعکس بوده و هوشیاری بیشتر سهامدار را می‌طلبد، شایان ذکر است تمام معاملات کد به کدی در نماد‌های ذکر شده از حقوقی  به حقوقی رخ داده است.

عرضه و تقاضا

در معاملات امروز سیمان تهران (ستران)؛ نفت پارس (شنفت)؛ باما (کاما)؛ داده‌پردازی‌ایران (مداران)؛ تایدواترخاورمیانه (حتاید)؛ سرمایه گذاری آتیه دماوند (واتی) و ملی سرب‌وروی ایران (فسرب) با بیشترین صفوف تقاضا و خرید مواجه شدند و در مقابل نماد معاملاتی بانک انصار (وانصار ۲)؛ صندوق س. با درآمد ثابت کمند (کمند)؛ نهاد‌های مالی بورس اوراق بهادار (نبورس)، صندوق س. با درآمد ثابت کیان (کیان)، آسان پرداخت پرشین (آپ)، صکوک اجاره خلیج فارس- ۳ ماهه ۱۶% (صفارس ۴۱۲) با بیشترین صفوف عرضه و فروش مواجه شدند.

به گزارش بورس تابناک، معمولا نماد‌های در صف تقاضا قرار می‌گیرند که از نظر بنیادی و تکنیکالی در شرایط مناسبی قرار دارند، اما جنس صف خرید ستران در چند و قت اخیر اینگونه نیست شایعه فروش زمین مشریه و سود قابل توجهی که به ازای هر سهم از محل فروش آن شناسایی خواهد شد، اقبال سهامداران را به این سیمانی پایتخت نشین موجب شده البته در صف خرید این سهم امروز کمی بیش از ۵۸۱ هزار سهم داو ستد شده است.

شنفت نیز که آگهی دعوت به مجمع عمومی سالانه را روز بیست و چهارم اردیبهشت روانه کدال کرده و از برگراری مجمع در روز پنجم خرداد ماه، خبر داده، سود ۲۵۴۶ ریالی را به ازای هر سهم در سال ۹۷ محقق کرده که نسبت به دوره مشابه قبلی رشد ۲۰۲ درصدی داشته است.

کاما نیز با انتشار صورت‌های مالی تلفیقی حسابرسی نشده منتهی به سال مالی ۹۷ از رشد ۱۴۱ درصدی سود هر سهم یعنی شناسایی رقم ۲۷۲۷ ریالی خبر داده است تا سهامداران را به آستان خود بکشاند.

رفت و آمد‌های بازار

در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان ایلام (سیلام)، داروسازی اکسیر ایران (دلر)، سیمان بجنورد (سبجنو) جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت‌های مالی متوقف شدند و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های ارتباطات سیار ایران (همراه)، سیمان ارومیه (ساروم)، خدمات انفورماتیک (رانفور) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی، داروسازی زاگرس فارمد پارس (ددام) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بدون تقسیم سود نقدی، صنایع لاستیکی سهند (پسهند) پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی و عمومی فوق العاده مبنی بر تغییر موضوع فعالیت شرکت؛ لبنیات کالبر (غالبر) و تاید واتر خاورمیانه (حتاید) باتوجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام واطلاعیه منتشر شده در سایت کدال  بازگشایی شدند.

در جریان داد و ستد‌های امروز بورس تهران، نماد معاملاتی شرکت ایرکا پارت صنعت (خکار ۱)؛ واسپاری ملت (ولملت ۱)؛ فرآورده‌های‌نسوزآذر (کاذر ۱)، بیمه دانا (دانا ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت سهام با وقفه همراه شد، همچنین نماد معاملاتی حق تقدم شرکت سیمان سفید نی ریز (سنیرح)، موتو‍ژن (بموتو)، بین المللی توسعه ساختمان (ثاخت)، سیمان فارس (سفار)، نفت پارس (شنفت)، سیمان سفید نی ریز (سنیر) باتوجه به عدم کشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
همش عددسازیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
این نشون می ده یا اصول کسب در آمد از بازار سهام رو خوب یاد نگرفته اید
یا هنوز باید یکسری نقدینگی جمع کنید که از بازار بورس عقب نمایند :)
سبزش میکنن
در صورت تایید قانون تجدید ارزیابی برای تمامی شرکت های بورسی ، بورس ایران به جایگاهی بسیار بالا سعود می کند
و مشوقی بسیار عالی برای سرمایه گذاری در بازار سهام محسوب خواهد شد
سرمایه اکثر شرکت ها هم اکنون در نصف قیمت واقعی خود قرار دارند!!!
شرط موفقیت در بازار بورس ورود بررسی وضعیت شرکت های بورسی است و دنبال کردن تحلیل بنیادی شرکت ها است
این بازار مثل بازار دلار و طلا و .... که به دنبال دلالی هست نیست ، این بازار را اگر دولت و مجلس خوب حمایت کنند پشتاوانه تولید و ایجاد اشتغال پایدار است و همچینین کسب سود از طریق تولید و ایجاد ارزش افزوده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
صعود درسته نه سعود !!!
تحلیل های بازاربورس راهم باهمین میزان سوادانجام میدی؟!!!
تعجب آور است سهام ایران خودرو 450تومان است ولی سهام سایپا وزیر مجموعه آن در کف وکف بسیار پایین است. در صورتی تولیدی سایپا این روزها بیش از ایران خودرو میباشد. با این تورم بالا قیمت دلار 15000تومان است ولی خیلی وقت است سهامداران کوچک شرکت سایپا وزیر مجموعه اش در ضرر هستند. ناظرین بازار و محاکم قضایی باید تولید وفروش را بررسی کنند که چرا سهام این شرکت ومجموعه آن اینقدر در پایین نگه می دارند آیا مدیران این شرکت به فکر سهامدارانش هست یا نه
بورس همش دستکاریه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار