بازدید 2424

خلیلزاد: صلح اولویت است ولی نباید مانع برگزاری انتخابات شود

زلمای خلیلزاد، نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در روند صلح افغانستان می‌گوید "صلحی که باعث ایجاد ثبات سیاسی در افغانستان شود، اولویت است. افغان‌ها قبل از همه چیز خواهان صلح هستند."
کد خبر: ۹۰۰۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹ 18 May 2019

زلمای خلیلزاد، نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در روند صلح افغانستان می‌گوید "صلحی که باعث ایجاد ثبات سیاسی در افغانستان شود، اولویت است. افغان‌ها قبل از همه چیز خواهان صلح هستند."

به گزارش ایسنا، او در توییتر خود گفته است صلح خواهی نباید تاثیری بر افغان‌ها در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری معتبر داشته باشد. روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باید ادامه یابد، همانند برنامه صلحی که افغانها شایسته آن هستند.

خلیلزاد تاکنون به عنوان رئیس هیأت آمریکایی شش بار با گروه طالبان رو در رو مذاکره کرده است. ادامه روند مذاکره میان آمریکا و طالبان باعث شده که برای مردم افغانستان این دیدگاه مطرح شود که آمریکا به دنبال صلح است و یا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری که قرار است مهر امسال برگزار شود.

ششمین دور مذاکره طالبان و آمریکا روز چهارشنبه اول مه، در قطر برگزار شد و بعد از هفت روز نشست رو در رو، دو طرف اعلام کردند که به پیشرفت‌هایی دست یافته‌اند.

قبل از برگزاری این نشست گروه طالبان گفته بود که در این دیدار بر سر چارچوب خروج نیروهای خارجی از افغانستان و اینکه از خاک افغانستان علیه کشور دیگر استفاده نشود، بحث خواهد کرد.

به گزارش بی.بی.سی در روزهای که نشست صلح در قطر ادامه داشت طالبان چندین حمله خونین را در افغانستان انجام داد که حمله به یک موسسه خارجی کونتر پارت که از نزدیک با آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا (USAID) کار می‌کند، یکی از آنها بود.

با همه این تنشها به نظر می‌رسد طالبان و آمریکایی‌ها تا حد زیادی، حد اقل در دور ششم مذاکرات، باهم کنار آمده‌اند و اختلاف‌نظر جدی خود را حل کرده‌اند.

گفته شده طالبان نگران نحوه ادغام دولت افغانستان با "امارات اسلامی" (طالبان) و یا حل شدن امارات اسلامی در دولت افغانستان هستند. از ظواهر امر چنین پیداست که طالبان به دنبال دریافت ضمانت‌‌های خاصی از سوی آمریکایی‌ها برای ترک میدان‌های جنگ هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان