بازدید 2531

سیسی حکم عفو ۵۶۰ زندانی را صادر کرد

رئیس جمهوری مصر برای ۵۶۰ زندانی حکم عفو صادر کرد که در میان آنها یک روزنامه‌نگار برجسته، مخالفان نظام و افسران پلیس متهم به قتل نیز دیده می‌شوند.
کد خبر: ۸۹۹۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸ 18 May 2019

رئیس جمهوری مصر برای ۵۶۰ زندانی حکم عفو صادر کرد که در میان آنها یک روزنامه‌نگار برجسته، مخالفان نظام و افسران پلیس متهم به قتل نیز دیده می‌شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر حکم عفو عبدالحلیم قندیل، روزنامه‌نگار برجسته مصری را صادر کرد که به اتهام توهین به دستگاه قضایی به سه سال زندان محکوم شده بود. در میان زندانیانی که حکم عفو آنها صادر شده، دو زن نیز قرار دارند که سال گذشته به دنبال افزایش قیمت بلیط‌ خارج از ایستگاه‌های مترو تجمعات اعتراض‌آمیز ترتیب داده بودند.

حکم عفو رئیس جمهوری مصر شامل آزادی ۱۵ دختر نیز است و در میان آنها دخترانی قرار دارند که به دلیل تظاهرات در حمایت از گروه اخوان المسلمین زندانی شده بودند. همچنین در لیست این حکم اسامی هفت متهم در مساله حوادث کابینه این کشور دیده می‌شوند. ریشه‌های این حوادث به انقلاب ۲۵ ژانویه ۲۰۱۱ بازمی‌گردد.

رئیس جمهوری مصر همچنین حکم عفو ۹ افسر متهم به قتل همه اعضای یک خانواده را طی یک کمین امنیتی در سال ۲۰۱۳ را صادر کرد. درخصوص این حادثه وزارت خارجه مصر اعلام کرده بود، نیروهای پلیس پس از اینکه تصور کردند سرنشینان یک خودرو تحت پیگرد امنیتی قرار دارند، به سمت خودرو شلیک کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر