بازدید 4663
۴

پارلمان اصلاحات بزودی نهایی خواهد شد

کد خبر: ۸۹۹۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹ 18 May 2019
دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران گفت: تمام اعضا شورای عالی سیاست گذاری در پارلمان اصلاحات حضور خواهند داشت بنابراین دیگر نیازی به مجموعه موازی نیست.

به گزارش «تابناک» احمد شریف دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت پارلمان اصلاحات، گفت: پارلمان اصلاحات اولین بار توسط کواکبیان مطرح شد. پیش از این طرحی به نام «مناسک» مطرح شده بود، معتقد بودند که چیزی شبیه به لویه جرگه افغانستان را ایجاد کنیم که محفلی برای ریش سفیدان باشد، اما بعداً شکل تکامل یافته آن طرح، پارلمان اصلاحات شد تا همه گروه‌های اصلاح طلب را پوشش دهد تا بتوانند همگی حضور یابند.

وی در مورد برخی گمانه زنی‌ها در مورد تفاوت طرح پارلمان اصلاحات با آنچه که برخی اشخاص حقوقی اصلاح طلب بیان می‌کردند، افزود: فکر می‌کنم آن چیزی که الان به عنوان پارلمان اصلاحات مطرح است تقریباً همان طرح عطریان فر و باقی دوستان است و آن چیزی که امروز در شورای هماهنگی مطرح است از لحاظ نام به مجمع عالی اصلاح طلبان تغییر کرده البته در پرانتز پارلمان اصلاحات را نیز آورده‌ایم و هر دو طرح یک هدف را دنبال می‌کند.

دبیر کل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران درباره تفاوت طرح مورد بحث با آنچه که حسین کمالی مطرح کرده بود، اظهار داشت: در واقع آن چیزی که کمالی می‌گفت: در سطح کوچک‌تر همان شورای عالی سیاستگذاری بود که پیاده سازی شد البته من دقیقاً از طرح او خبر ندارم، اما شورای عالی اگر به کل کشور بسط داده می‌شد و برخلاف ساختار کنونی‌اش که تنها تهران و مرکز را پوشش می‌دهد، تمام کشور را زیرمجموعه خود قرار می‌داد، همان مجمع عالی می‌شد.

شریف در پاسخ به این سوال «آیا شورای عالی سیاستگذاری از روند انتخابات گذشته آسیب شناسی کرده است؟»، می‌گوید: موضوع آسیب شناسی که قرار بود صورت بگیرد پس از دوره دوم شورای عالی انجام شد و از همه صاحب نظران، نظرخواهی صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که من از افرادی مثل مبلغ که در کمیته آسیب شناسی حضور داشت، شنیدم این بود که تغییر ساختار شورای عالی در این دوره و اضافه شدن برخی کارگروه‌ها از جمله کارگروه ارزیابی و پایش عملکرد منتخبین شورای عالی، کارگروه راهبرد‌ها و کارگروه رسانه ماحصل همان آسیب شناسی بوده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: برخی از اعضای شورای عالی مصاحبه‌هایی انجام می‌دهند و ایرادات شکلی به طرح مجمع عالی اصلاح طلبان (پارلمان اصلاحات) می‌گیرند، ولی همگی با کلیات تشکیل این مجموعه موافق‌اند.

شریف به موضع گیری رئیس دولت اصلاحات در قبال پارلمان اصلاحات پرداخت و افزود: خاتمی نیز در دیداری که با شورای هماهنگی داشت بر این موضوع تاکید کرد که فعالیت شورای عالی سیاستگذاری تا زمانی ادامه پیدا کند که پارلمان اصلاحات تشکیل شود، زیرا به نظر می‌رسد که تمام اعضای شورای عالی سیاست گذاری در پارلمان اصلاحات نیز حضور داشته باشند بنابراین از آنجایی که مجمع عمومی فراگیری بیشتری دارد دیگر نیازی به مجموعه موازی نیست.

وی یادآور شد: برخی نظرشان این است که نباید با عجله این طرح را تصویب کنیم تا خروجی همچون شورای عالی سیاستگذاری نداشته باشد و اگر نتیجه بهتری از آن‌ها دریافت نشود یک ساختار موازی و ناکارآمد خواهد شد.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با بیان اینکه نکته دیگری که برای ما مهم است، بحث فراگیری است، اظهار داشت: مجمع عالی باید طوری طراحی شود که همه گروه‌ها و شخصیت‌های اصلاح طلب و افراد ذی نفوذ احساس کنند می‌توانند در این جمع قرار بگیرند و کسی کنار گود نمی‌ماند. همین موضوع تصویب طرح را طولانی کرده است، ولی در دو جلسه آینده نهایی خواهد شد.

شریف همچنین در خصوص جایگاه اعضای شورای عالی سیاستگذاری در مجمع عالی اصلاحات، گفت: در خود طرح تصویب پارلمان اصلاحات چیزی پیش بینی نشده است. احتمالاً شورای مرکزی پارلمان اصلاحات شباهت زیادی به شورای عالی سیاستگذاری داشته باشد.

وی اضافه کرد: البته هنوز مورد تأیید نهایی قرار نگرفته است، اما احساس بنده این است که همپوشانی بین مجمع عالی اصلاحات و شورای سیاستگذاری وجود داشته باشد، زیرا این دو تشکیلاتی موازی هستند و باید در هم ادغام شود.

این فعال سیاسی اصلاحات افزود: بیشترین نقطه نظرات احزاب در خصوص ترکیب اعضای پارلمان اصلاحات است که نظرات مختلفی مطرح شده و تا حدودی به جمع بندی رسیده‌ایم، اما قسمت مشکل برای تصویب این طرح همین بحث ترکیب اعضای تشکیل دهنده پارلمان اصلاحات است.

شریف گفت: گمان می‌کنم اگر این بخش تصویب شود و ترکیب اعضا مشخص شود باقی مراحل زمان زیادی را به خود اختصاص نخواهد داد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴
نتيجه به زودى پايان اصلاحات توسط اراى مردم نهايى خواهد شد
اصولگراها این دوره پس از گذشت یکدهه مجددا به آرزوی خود خواهند رسید. فارق از اینکه با چه قیمتی از موفقیت بدست آمده و خواهد امد به عملکرد اصلاح طلبان بر می گردد ، گرچه اصولگراها از طرق مختلف به وعده های داده شده عملنکردن و باعث عملنکردن به آن هم دولت مجازی است که بر همگان آشکار است.
اصولگرا و اصلاح طلب دوروی یک سکه اند
دولت اصلاح طلب روحانی چنان گندی به اقتصاد و معیشت مردم زده است که دیگر کسی سراغ اصلاحات نمی رود. البته اگر مردم در انتخابات شرکت کنن.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر