بازدید 6563
وزیر امور اقتصاد و دارایی تأکید کرد

به‌کارگیری روش‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت

کد خبر: ۸۹۹۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۸ 17 May 2019

وزیر امور اقتصاد و دارایی بر به‌کارگیری روش‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در دستگاه‌های اجرایی کشور تأکید کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، فرهاد دژپسند در دیدار با مدیرعامل، رئیس هیأت مدیره و معاونان بنیاد برکت ضمن تأیید و استقبال از مدل‌ها و طرح‌های اشتغال‌زایی این بنیاد، پی‌گیری توسعه‌ی اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد را در دستگاه‌های اجرایی و هم‌چنین بررسی راه‌کارهایی برای تقویت مالی این بنیاد جهت گسترش و پایدارسازی این طرح‌ها را مورد تأکید قرار داد.

در این جلسه، سعید جعفری و محمود عسکری آزاد مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به تشریح و تبیین مدل‌ها و الگوهای اشتغال‌زایی این بنیاد به‌ویژه در حوزه اجتماع‌محور پرداختند و گزارشی از فعالیت‌های بنیاد در حوزه‌ی ایجاد فرصت‌های شغلی ارائه دادند.

وزیر امور اقتصاد و دارایی ضمن تقدیر از این اقدامات و بررسی فرآیند اشتغال‌زایی در بنیاد برکت، نحوه تأمین مالی راه‌اندازی طرح‌ها، سرانه ایجاد اشتغال، میزان سرمایه‌گذاری‌ها، چگونگی پرداخت تسهیلات و تعداد شغل‌های ایجاد شده‌ی مستقیم و غیرمستقیم، از آمادگی این وزارت‌خانه برای همکاری هر چه بیش‌تر با بنیاد برکت خبر داد.

در این جلسه، ضمن تبادل نظر درباره شیوه‌های ایجاد اشتغال در کشور، بر اشتغال‌زایی در مناطق روستایی و محروم با محوریت مشاغل خرد و خانگی و تقویت سرمایه‌های اجتماعی و انسانی به منظور ایجاد معیشت پایدار و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مناطق محروم تأکید شد.

هم‌چنین مقرر شد گزارشی از عملکرد بنیاد برکت در حوزه‌ی اشتغال‌زایی توسط وزیر امور اقتصاد و دارایی برای رئیس‌جمهور تهیه و ارسال شود تا الگوها و مدل‌های ایجاد اشتغال این بنیاد در سایر دستگاه‌های اجرایی نیز مورد ملاک قرار گیرد و در مناطق محروم اجرایی شود.

در ضمن، قرار شد طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در هیأت دولت مطرح و فرصت‌ها و امکاناتی برای استفاده‌ی بنیاد برکت از منابع بانکی و صندوق توسعه ملی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی موجود جهت ایجاد مشاغل در مناطق محروم کشور پیش‌بینی و لحاظ شود.

پی‌گیری توافقات و موارد مطرح‌شده در این جلسه، بر عهده کمیته مشترکی از معاون اقتصادی وزیر امور اقتصاد و دارایی و معاونان برنامه‌ریزی و توسعه‌ی منابع و مشاغل اجتماع‌محور بنیاد برکت قرار گرفت.

گفتنی است، بنیاد برکتِ راه‌اندازی ۱۳ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور با ظرفیت ایجاد ۲ و ۸ دهم شغل به ازای هر طرح را در بودجه‌ی سال ۱۳۹۸ خود تصویب کرده بود که با توجه به وقوع سیل در چند استان کشور، به دستور محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به ۳۰ هزار طرح افزایش پیدا کرده است.

بنیاد برکت با توجه به افزایش ایجاد بیش از دو برابری تعداد طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور و از سوی دیگر، هم‌سویی این اقدامات با فعالیت‌های اشتغال‌زایی دولت در چارچوب برنامه‌ی ششم توسعه‌ی کشور امیدوار است بتواند از منابعی که از سوی دولت برای این مهم تخصیص یافته است، بهره ببرد.

بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در راستای محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته، نهضت ایجاد اشتغال را در دستور کار خود قرار داده و تا به امروز بیش از ۲۲۰ هزار فرصت شغلی را در این مناطق ایجاد و به بهره‌برداری رسانده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان