بازدید 9705
۵

۲۷۰۰ خودرو در آستانه ورود به بازار

کد خبر: ۸۹۹۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶ 17 May 2019

بررسی‌ها نشان می‌دهد، از حدود ۲۷۰۰ خودرو پروانه شده در ۴ ماه گذشته تعداد قابل توجهی خودرو از گمرکات مختلف ترخیص شده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، از زمان مصوبه خودرویی هیئت دولت در نیمه بهمن سال گذشه وضعیت بازار خودروی کشور بسیار نامتعادل بوده و حتی ترخیص خودروهای درگمرک مانده نیز نتوانسته در این بازار اثر گذار باشد. هر چند به نظر می‌رسد ترخیص این دست خودروها و همچنین احیا تزریق خودروهای وارد شده بدون ثبت سفارش نوعی رانت قیمتی برای صاحبان آنها ایجاد می‌کند اما به هر حال دولت بایستی برای بازار متشنج خودروهای داخلی و خارجی تدبیر مشخصی داشته باشد.

بر اساس پیگیری‌های خبرنگار تسنیم، از نیمه بهمن ماه سال قبل تا اواخر اردیبهشت ماه سال جاری بیش از ۲۷۰۰ خودرو در گمرکات پروانه گمرکی صادر شده است.

بر این اساس در ۱۵ گمرک مختلف از جمله سلفچگان، باهنر، رجایی، غرب تهران، لنگه، خرمشهر، بوشهر و…پروانه ترخیص خودرو صادر شده است.

بر مبنای اعلام مسئولان از ۲۷۰۰ خودرو دارای پروانه حدود ۱۶۰۰ دستگاه خودرو از گمرکات مذکور ترخیص شده‌اند.

این گزارش حاکی از این است که گمرک سلفچگان با صدور ۸۹۵ پروانه در صدر فهرست مذکور قرار گرفته است. نکته جالب توجه اینکه بر اساس گزارش تا ۲۰ اردیبشهت تنها ۳۹ دستگاه خودرو از این گمرک خارج شده است.

به عبارت دیگر بیشتر تعداد خودروی ترخیص شده به گمرک باهنر مربوط می‌شود. بر این اساس با وجود اینکه ۶۴۶ پروانه در گمرک شهید باهنر برای خودروهای وارداتی صادر شده است نزدیک به ۳۳۰ دستگاه خودرو از گمرک مذکور خارج شده است.

گفتنی است، در حالی بر اساس یک گزارش مکتوب، تا ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۰۰۷ دستگاه خودرو از ۱۵ گمرک اصلی ترخیص شده‌اند که ظاهراً ظرف یک هفته اخیر این آمار به بیش از ۱۶۰۰ دستگاه رسیده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۵
چه فایده میلیارد ها تومن به جیب دلالان می رود. ما هم تماشاچی. باعث تاسف از مدیریت کشور
چقدر زیبا قیمت رو میبرن بالا تا سود ۱۰ برابری بکنن! جدا باید به وزیر صمت تبریک گفت!
با چه قیمتی؟ مسأله این است!!
همين چند وقت پش چندين دستگاه ب ام و با اعمال نفوذ ترخيص كردند و هيچ كس نگفت چرا
چه خبر مهمی واسه یک کشور (البته مصنوعی به قول آقای مطهری) هشتاد میلیونی. ۲۷۰۰ خودرو برای ژن های خوب و نوچه هاشون وارد شد..
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر