بازدید 10792

مستقلان مجلس، سهم بیشتری در هیأت رئیسه می‌خواهند/ زمزمه کاندیداتوری پزشکیان و حاجی بابایی برای کرسی ریاست مجلس

دو هفته دیگر تا زمان انتخابات هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی زمان مانده است؛ اما با این حال، تحرکات فراکسیون‌های سه‌گانه مجلس برای تصاحب کرسی‌های بیشتر در این هیأت نسبت به سال‌های گذشته کمرنگ‌تر است و فعالیت خاصی از سوی نمایندگان هر سه فراکسیون دیده نمی‌شود.
کد خبر: ۸۹۹۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷ 16 May 2019

مستقلان مجلس، سهم بیشتری در هیأت رئیسه می‌خواهند/ زمزمه کاندیداتوری پزشکیان و حاجی بابایی برای کرسی ریاست مجلسدو هفته دیگر تا زمان انتخابات هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی زمان مانده است؛ اما با این حال، تحرکات فراکسیون‌های سه‌گانه مجلس برای تصاحب کرسی‌های بیشتر در این هیأت نسبت به سال‌های گذشته کمرنگ‌تر است و فعالیت خاصی از سوی نمایندگان هر سه فراکسیون دیده نمی‌شود.

به گزارش «تابناک»؛ گویا انتخابات هیأت رئیسه در آخرین سال کاری نمایندگان در مجلس دهم اولویت چندانی ندارد و نمایندگان ترجیح می‌دهند سال آخر را به مسائل مهم‌تر از جمله حضور بیشتر در حوزه‌های انتخاباتی و جلب نظر شورای نگهبان اختصاص دهند و کمتر واد حاشیه شوند.

نکته جالب این که وقتی از نمایندگان تأثیرگذار و حتی اعضای هیأت رئیسه مجلس یا هیأت رئیسه فراکسیون‌ها درباره انتخابات هیأت رئیسه ـ که برگزاری آن پنجم خرداد است ـ پرسیده می شود، یا اظهار بی اطلاعی می‌کنند و یا با تعجیب می‌گویند، هنوز زمان زیادی تا انتخابات مانده و تصمیمی خاصی نگرفته اند.

در این باره وقتی خبرنگار تابناک از بهروز نعیمی درباره انتخابات هیأت رئیسه و ورود فراکسیون مستقلین به این قضیه سؤال کرد، وی اظهار داشت: هنوز بحثی در این باره نشده و به نظر من، هنوز زود است که بخواهیم وارد این موضوع شویم.

وی در پاسخ به این که چون سال آخر مجلس است و شاید اولویت نمایندگان تغییر کرده، پاسخ داد: اتفاقا اهمیت زیادی دارد، ولی من یادم نمی آید که به این زودی به این مسأله وارد شده باشیم؛ اما به نظر من، هنوز زود است و تا پنجم خرداد زمان زیادی باقی است.

باید یادآور شد، گاه از لابلای سکوت فراکسیونی، خبر‌هایی از برخی اتفاقات پشت پرده و تصمیات جدید درباره انتخابات اعضا برای معرفی به هیأت رئیسه به گوش می‌رسد، ولی آنقدر از سوی افراد دیگر تکذیب یا رد می‌شود که نمی‌توان اعتبار چندانی به این گفته‌ها داد.

با این حال شهروز حسن‌پور، عضو فراکسیون مستقلین مجلس در گفت‌وگو با تابناک در این باره یادآور شد: به دلیل وضعیت کنونی در کشور و همچنین انسجام خوب در هیأت رئیسه مجلس، بنا نداریم تغییرات زیادی در آن ایجاد کنیم. هیأت رئیسه امسال به قوت خود باقی خواهد ماند، اما یک یا دو نفر احتمالا در ترکیب فعلی تغییر کنند و یک نفر از فراکسیون مستقلان مجلس امسال به جمع هیأت رئیسه مجلس اضافه خواهد شد. لاریجانی دوباره با اکثریت آرا و بدون رقیب رئیس می‌شود.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: همچنین فراکسیون مستقلان مجلس بنایی برای ایجاد تغییر در نواب رئیس ندارد و به احتمال زیاد بار دیگر پزشکیان و مطهری نواب رئیس باقی خواهند ماند.

البته از این دست گفته‌ها در فراکسیون امید نیز به گوش می‌رسد و حتی یکی از نمایندگان عضو این فراکسیون، خود را برای رقابت با پزشکیان آماده کرده است؛ هر چند نظر دیگر اعضای فراکسیون امید، بر خلاف نظر احمد مازنی برای جانشینی به جای پزشکیان است، به هر حال شنیده‌ها حکایت از کاندیداتوری مازنی به جای پزشکیان دارد.

البته امسال نیز مانند سال گذشته کاندیدا شدن عارف برای ریاست مجلس مطرح شده، ولی هنوز رسما خبری در این باره منتشر نشده و برخی نمایندگان زمزمه‌هایی در خصوص کاندیدا کردن پزشکیان برای ریاست مجلس سر می‌دهند؛ هر چند سال گذشته خود پزشکیان از پذیرش این موضوع امتناع کرد، باید دید امسال نظر وی در این باره چه خواهد بود.

اما در این میان، هیچ خبری در خصوص فعالیت‌های فراکسیون ولایی درباره انتخابات هیأت رئیسه نیست و این فراکسیون ترجیح داده است تا در این باره سکوت کند. این در حالی است که سال گذشته حاجی بابایی، رئیس فراکسیون مستقلان برای ریاست مجلس کاندیدا شده بود، ولی در آخرین لحظه با انصراف از کاندیداتوری خود، باعث شد تا لاریجانی بار دیگر بر کرسی ریاست مجلس تکیه زند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۲
عارف رئیس بشه هرکی تو جلسه صحبت کنه میندازش بیرون
حاجی بابایی به هیچ وجه در اندازه ریاست مجلس نیست.
عارف توانایی مدیریت یک جلسه دو نفره را ندارد. ریاست وی بر مجلس اسفبار است
من رای نمی دم

برام مهم نیست رییس مجلس چه شخصی از کدام حزب و گروه است

خادمان واقعی مردم به هیچ گروه و جناحی تعلق ندارند
آنها مردم را به درآمدهای نجومی ، عکس سلفی ، تابعیت اروپا و آمریکا و ...... نمی فروشند


من رای نمیدم چون چنین فردی نداریم
مسائل مهمتری مثل شفافیت آرای نمایندگان به جای این جابه جایی های جزئی باید در دستور کار قرارگیرد به شکلی که در هر زمانی که اراده شود با یک سرچ ساده بتوان دید هر نماینده به یک طرح و لایحه و عزل و نصب چه رایی داده است.و تغییراتی در جهت توجه بیشتر به وظایف نظارتی مجلس مهمتر است
یک آدم خوش فکر باسواد اهل تعامل و منطق و درک بالا باید رئیس مجلس شود نه یک آدم تندرو متعصب تنگ نظر که اینجور افراد فاجعه اند برای ملت.
پزشکیان نننننننننننننننننننننننننههههههههههه
میخواین قاضی پور رو بگذارید
پزشکیان لیاقت تکیه بر صندلی مجلس را ندارد
کشور را ول کردن به امان خدا بجای تصویب قوانین اصلاحی جدید برای مقابله با تحریمها دنبال سهم حواهی و بازیهای سیاسی هستند
بنظر می رسد مجلس دچاررکود شده است تحول در ریاست مجلس باعت تغییر منش و توانمندی مجلس می شود .حاج بابایی جای لاریجانی را بگیرد مجلس متحول می شود وازرکود در می آید.
از چه موقع پزشکیان جزو مستقلین شده؟!!!!
حاج بابایی می داند جایگاهی بای ریاست مجلس ندارد و هیچگاه رای نمی آورد. او فقط جهت معامله و آینده خود در کابینه احتمالی لاریجانی کاندیدا می شود که کسب اعتباری در بارگاه لاریجانی برای آینده تهیه کند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان